FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Project: Honda Civic Coupé #2
Hardrebeldonderdag 28 februari 2008 @ 09:44
[img]http://www.antenno.be/images/klanten/HONDA.jpg[/img

Wellicht zijn sommige termen echt een raadsel, maar als je iets niet weet/snapt kan je het altijd vragen. Ow en flamen mag daar kick ik op

Hij was standaard..D15B7 motor met 102pk en 6750 toeren.. met lichte mods.. inmiddels geswapped naar B16A2 motor met 160pk en 8250 toerenmet de nodige remkracht thanks to Honderdelen.nl

Lijstje met verdere plannen:

Motorisch:

- Hytech replica header
- TestPipe/catvervanger of complete headerback uitlaatlijn 2,5"
- Nokkenassen ben ik nog niet over uit.
- Cam gears idem, nog niet over uit.
- Skunk2/Edelbrock intlaat(welke weet ik nog niet afhankelijk van de plannen)
- Titanium Retainers + klepveren/schotels etc (valvetrain) merk nog niet over uit.
- Grotere injectoren 310cc
- Lichtgewicht vliegwiel
- Exedy organic koppeling
- ECU laten afstellen met Crome of eCtune


Exterieur:

- Paintjob..kleur blifjt geheim
- Carbon kofferbakklep
- Carbon dak....ligt aan prijs...
- stootstrips weghalen
- carbon voorlip
- Civic EK sideskirts monteren
- verder nog andere dingen..
- Airduct ipv de mistlampen.


Interieur:

- Integra DB8 achterbank..
- Oliedruk meter
- Olie Temp meter
- JDM sIR Gauge
- JDM Kachelunit
- Electrische Ramen (ligt klaar)
- Deurpanelen bekleden met rode stof (ligt klaar)


Onderstel/Chasis:

- PasswordJDM 3-point Strutbar voor
- PasswordJDM Strutbar achter
- PasswordJDM trunkbar achter
- B-Pillar


Wat pics van de grootste vorderingen tot nu toe:

De swap:

Oude eruit:
[ afbeelding ]

D15 vs B16
[ afbeelding ]

En toen zat die goed:
[ afbeelding ]


Remmerijswap:

ITR klauw vs DXi klauw:
[ afbeelding ]

282mm schijf vs 240mm schijf:
[ afbeelding ]

Achter gemonteerd:
[ afbeelding ]

Voor gemonteerd:
[ afbeelding ]

En met 17" velg ervoor:
[ afbeelding ]

Speclijst tot nu toe:
Car Brand: Honda
Car Type: EJ2 Civic Coupé
Car Age: 1994
Car Motor: B16A2 1.6 DOHC vtec 160 bhp
Driving Mechanism: FWD

Color: Green BG-29-P3

Engine:
B16A2
Top Fuel Carbon intake
OBX Cat-back mid section and muffler.
Volt Stabilizer
Blox Short Shifter
PU Engine mount rubbers

Exterior:
Spoon Style Carbon Mirrors
Custom made rearbumper.
Custom Trunk shaved & cleaned
Amber Corners
DC2 side repeaters
Mugen style V2 Frontlip
Mugen style Sideskirts
MS design rearlip
Carbon Hood

Suspension:
Apex X-Force full coiloverset
Enkei RS 7 rims 17 inch. with 205/40/17 tires (2 toyo & 2 dunlop)
Front Strutbar (up)
Rear Strutbar (up+down)
VTI Subframe + swaybar
VTI Fuseelichamen

Remmerij:
VTI hoofdremcilinder
Voorzijde: ITR Brakes met Rover SZ 180 282mm schijven + Ferodo DS2500
Achterzijde: Civic 88-00 Schijfremmenswap naar 238mm

Interiour:
Indiglow gauges Aquamarine
Blox Bronze Shift Knob
OEM Lux. Console
OEM handrestconsole
OEM coin pocket
EK9 Recaro Seats (red)
Broadway Mirror 300mm

Wat random pics (zijn wel wat gedateerd, blindering is er inmiddels af):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De krachtbron die vele mensen doen verbazen...
[ afbeelding ]
Hardrebeldonderdag 28 februari 2008 @ 09:45
kijk zo iets raboulie en nu mag die van mij wel op slot :

Ik wordt aangevallen en mijn topic krijgt slot.
GateWayXdonderdag 28 februari 2008 @ 09:47
dubbel Hij had 'm inmiddels zelf al geopend.
Hardrebeldonderdag 28 februari 2008 @ 09:58
ik zag het ook net lol
nlwdonderdag 28 februari 2008 @ 10:05
mazda 121 kleur :\
raulboulidonderdag 28 februari 2008 @ 10:23
lemming
Feitosadonderdag 28 februari 2008 @ 10:28
Lichtgewicht vliegwiel heeft ook zijn nadelen. Spint makkelijker op, maar de mindere massa wordt ook weer sneller vertraagd.

Ik zou dat laten als ik jou was. Laten balanceren is wel een aanrader.

Wat cams betreft kan ik je deze lui aanraden: http://www.catcams.co.uk/index.asp

[ Bericht 15% gewijzigd door Feitosa op 28-02-2008 10:44:14 ]
raulboulidonderdag 28 februari 2008 @ 10:51
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:28 schreef Feitosa het volgende:
Lichtgewicht vliegwiel heeft ook zijn nadelen. Spint makkelijker op, maar de mindere massa wordt ook weer sneller vertraagd.

Ik zou dat laten als ik jou was. Laten balanceren is wel een aanrader.

Wat cams betreft kan ik je deze lui aanraden: http://www.catcams.co.uk/index.asp
Project: Honda Civic Coupé #2