abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57014592

(Gemaakt door Daywalk3r)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inleiding/Spelregels
Bij het mafiaspel is het de bedoeling om alle mafialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getalen zijn dan de dorpsmensen. Elke dag zullen er aanwijzingen zijn die leiden naar een mafialid, wat de dorpsleden kunnen analyseren. Hiermee moeten ze proberen de mafialeden te vinden en lynchen.

Dit spel zal iets anders werken dan andere Mafiaspellen; Eerst zal iedereen een rol aangewezen krijgen via PM, en daarna zal er een burgemeester gekozen worden via een democratische verkiezing. De burgemeester zal een aantal bodyguards hebben die zullen voorkomen dat hij s'nachts sterft aan de hand van de mafia. Hij kan wel gelynched worden.

S'nachts kunnen de mafialeden en mensen met speciale rollen mij een PM sturen met hun kills of andere abilities. Ik zal elke dag een datum zetten waarop we van dag naar nacht of omgekeerd gaan.

Gedurende de dag zullen er meerdere mensen sterven aan de handen van de mafia, waarna er aanwijzingen achtergelaten zullen worden. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Elke dag zal er iemand gelynched worden, waarin zowel dorpsleden als mafia kunnen stemmen.

Als de mafia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om mafia te lynchen waardoor de mafia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle mafia dood is.

De burgemeester zal in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch kunnen instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelynched worden. Men mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelynched. Dit moet van te voren aangekondigd worden door de burgemeester. Hij kan wel gelynched worden, en hij kan ook mafia zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stemregels:
1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijv: ##Ik stem voor Piet. Doe aub de ## ervoor zodat het voor mij makkelijk te vinden is wie waarop stemt.
2. Je mag niet stemmen a lá "ik stem nu voor piet, maar als het helpt om jan te redden stem ik op henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten: ##unvote jan, ##vote piet
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelynched worden.
Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
Inschrijving:
Stuur mij een PM om je in te schrijven, of post in deze thread.
Er zal wel een limiet zijn aan het aantal spelers; omdat dit nog een test is, zal ik maximaal 30 spelers toelaten.
Rollen:
Dorpsbewoner - Je hebt geen speciale krachten! Je kunt slechts meedoen en stemmen. Je wint als alle mafia dood is gegaan. Er zullen 16 normale dorpsbewoners zijn.

Mafia - Jouw doel is om de stad uit te moorden! Je zult te weten krijgen wie je mede-mafialeden zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal mafia gedeeld door twee (naar boven afgerond). Er zullen 6 mafia zijn.

Burgemeester - De burgemeester wordt aan het begin van het spel uitgekozen. Hij is de leider van het dorp. Zijn krachten zijn: Een grotere vote count (hij heeft 2 stemmen ipv. 1), kan één dag besluiten om een double lynch uit te voeren, en kan s'nachts niet vermoord worden door mafia zo lang er bodyguards leven. De burgemeester krijgt te weten wie de bodyguards zijn. Er is maar 1 burgemeester, en hij wordt niet herverkozen.

Bodyguard - Je bewaakt de burgemeester. Alleen de burgemeester kent je identiteit. Zo lang je leeft kan de burgemeester niet s'nachts vermoord worden. Als bodyguard kun je jezelf niet beschikbaar stellen om verkozen te worden als burgemeester. Je wint als alle Mafia dood zijn. Er zullen 2 bodyguards zijn.

Nachtwaker - Je neemt het recht in eigen hand. Je kunt elke avond behalve de eerste avond iemand naar eigen keus vermoorden. Let op! Er zal een aanwijzing aanwezig zijn zodra je iemand vermoordt. Je wint als alle mafia dood is. Er zal 1 nachtwaker zijn.

Rechercheur - Je mag mij elke avond één keer één van de volgende dingen vragen: Hoeveel mafia gestemd heeft om één bepaald persoon te lynchen, of of een bepaalde aanwijzing naar een bepaalde persoon leidt. (Let op dat dit ook kan leiden naar een dorpsbewoner met een speciale kracht). Je wint als alle mafia dood is. Er zullen 2 rechercheurs zijn.

Velddoctor - Je hebt de mogelijkheid elke avond één iemand te beschermen. Dit zal hem, indien er slechts één iemand hem getarget heeft, beschermen. Indien de mafia twee man stuurt, zullen jullie allebei sterven. Je wint als alle mafia dood is. Er zullen 2 Velddoctors zijn.

Dorpsoudste - Je geniet veel respect in het dorp, waardoor je een extra stem hebt. Je mag deze extra stem naar mij PMen zodat de mafia niet makkelijk achter je identiteit komt, maar je kunt er ook voor beslissen dit gewoon in het topic te doen om te bewijzen dat je daadwerkelijk de dorpsoudste bent. Je wint als alle Mafia dood is. Er zal 1 Dorpsoudste zijn.

Voor men die wilt weten hoe het spel gaat, hier is een voorbeeld -> http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=66251
Voorlopige deelnemerslijst:
1. Tinkepink
2. Floggingmolly
3. Bartaz
4. Thieske
5. ireallylovejazz
6. Dzy
7. -SG-
8. Harajuku.
9. tha_one
10. BrandX
11. PrincePolly
12. Isdatzo
13. Mudkipz
14. WackyDuck
15. Induhskaai
Hoe je rol-PM er uit zal zien:
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Dorpsbewoner.

Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Speciale rol.

Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Mafia.

Jouw mede-mafialeden zijn:
Mafialid1
Mafialid2
Mafialid3
etc.

Link naar belangrijke posts: Nog geen!

Mods: indien dit niet in het goede forum staat, gelieve dit te schoppen naar het juiste forum. Ik heb geen forums gezien waar ik dit anders in zou moeten zetten.

PS: Als er nog iemand anders is in dit spel met ervaring, PM mij indien je mede-game master wil zijn. Ook zou ik graag willen weten hoe je een tekst in een bepaalde kleur zet. Good luck.

[ Bericht 1% gewijzigd door Artanis1 op 28-02-2008 18:52:50 ]
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:27:13 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_57014733
Leuk. Ik doe mee.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_57014987
Lijkt op het spel weerwolven, erg leuk!
pi_57015066
Het is me niet helemaal duidelijk, maar dat komt vast nog wel... Ik doe ook mee.
pi_57015116
Klinkt allemaal nog vrij vaag, maar ik doe mee, ben benieuwd.....

Tekst in kleur zetten kunnen alleen mensen met HTML rechten. A's en FA's geloof ik, gewone users kunnen het niet in ieder geval.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:50:57 #6
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_57015167

Banner?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_57015256
hook me up.
pi_57015337
Ik doe ook wel mee
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:23:10 #9
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57015761
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:40 schreef FloggingMolly het volgende:
Lijkt op het spel weerwolven, erg leuk!
Is het ook. Maar dan in een andere vorm. Anders aangekleed etc...

Maar count me in :p.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_57017958
Het loopt nog geen storm.
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:56:21 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57018117
Okay, ik doe mee.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_57018408
ik wil ook wel meedoen.
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:30:35 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57018890
En dan graag van te voren nog even een betere uitleg
  Boks-Chick woensdag 27 februari 2008 @ 20:33:43 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_57018981
Hier wil ik ook wel aan mee doen!

PM onderweg
lolwut
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:00:46 #15
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_57019706
Jaj m'n banner staat er + credits
Me 1e banner ooit haha
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_57020134
Sign me in!
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_57020991
PM hoeft niet als je je inschrijving hier meldt hoor
Daywalk3r, wil je zelf ook spelen?
Kom op mensen, de plekken zijn gelimiteerd dus meld je aan nu 't nog kan.
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:10:01 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57021347
zet mij dr maar bij dan
Huilen dan.
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:12:30 #19
207262 Mudkipz
So.. i herd you like mudkipz
pi_57021407
ja doe mij ook maar, klinkt grappig

[ Bericht 32% gewijzigd door Mudkipz op 27-02-2008 22:19:30 ]
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:33:27 #20
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_57021953
Ik snap het idee nog niet helemaal.
Moet ik dit elke dag bijhouden?
Kan die icm nachtdiensten?
enz enz
pi_57022186
Klinkt spannend, gooi me er maar bij.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_57022698
@Daywalk3r je zult wel iedere 24 uur er even naar moeten kijken, maar dit hoeft maar 10 minuten te duren. de ingame-dag zal waarschijnlijk 24 of 48 uur duren (indien het na de stemronde vrij close is tussen twee man en er nog een groot aantal mensen niet gestemd hebben bijv.), de nacht 24 uur.

[ Bericht 25% gewijzigd door Artanis1 op 27-02-2008 23:59:09 ]
  donderdag 28 februari 2008 @ 07:42:13 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57027223
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:12 schreef Mudkipz het volgende:
ja doe mij ook maar, klinkt grappig
Volgende keer wat sneller editten
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:08:50 #24
207262 Mudkipz
So.. i herd you like mudkipz
pi_57034770
ja kijk, ik had eerst verhaal van 5000 woorden, maar na alle spel fouten eruit te halen (na 9 minuten had ik ze dan) bleef er maar dit over

[ Bericht 0% gewijzigd door Mudkipz op 28-02-2008 14:09:28 (SPELLINGFOUDEN) ]
pi_57039346
Kom op mensen, inschrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')