The Wire? http://www.imdb.com/title/tt0306414/quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat ik dit ooit gepost heb.
Ik heb inmiddels zo'n hekel aan Tony gekregen dat ik prima vind dat hij is omgelegd. Tja, of weer eens een paniekaanval heeft gehad, dat kan ook..
Maar het is echt een geweldige serie die ik graag nog een keer opnieuw zal kijken. En ik zal wel moeten ook.
Want wat moet ik nu nog in vredesnaam kijken? Dexter is af en deze serie ook.
Lost dat is me een hoop gedoe rondom niets. Mocht iemand een andere aanrader hebben dan hou ik me aanbevolen.
Dank je wel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef chroestjov het volgende:
[..]
The Wire? http://www.imdb.com/title/tt0306414/
quote:
Na een aantal afleveringen ben je wel hookedquote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Dank je wel.
Zal er een aantal afleveringen van kijken. Ben benieuwd.
Had Goodfellas bekeken toen ik midden in Sopranos zat, dan zie je echt bijna iedereen. meerdere malen de film een stukje terug gezet van 'eej wie was dat??'quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:47 schreef The_Verve het volgende:
Ik heb eergisteren Goodfellas nog eens bekeken. Niet normaal hoeveel Sopranos-acteurs daar langs komen.
Natuurlijk Christopher. Maar ook Paulie, Uncle Pat, Carmine, Larry, Pussy, de moeder van Carmela, die oudere FBI-agent.
Best leuk om op te letten...
En daarna Deadwood: zijn helaas slechts drie seizoenen van gemaakt maar kent desondanks hetzelfde hoge niveau als The Wire of the Sopranos. Geweldig acteerwerk, prachtige aankleding en een boeiend historisch geïnspireerd verhaal.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Dank je wel.
Zal er een aantal afleveringen van kijken. Ben benieuwd.
Je vergeet Dr. Melfi als vrouw van Henry Hill!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:47 schreef The_Verve het volgende:
Ik heb eergisteren Goodfellas nog eens bekeken. Niet normaal hoeveel Sopranos-acteurs daar langs komen.
Natuurlijk Christopher. Maar ook Paulie, Uncle Pat, Carmine, Larry, Pussy, de moeder van Carmela, die oudere FBI-agent.
Best leuk om op te letten...
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:06 schreef Pritt het volgende:
Poeh dat vind ik nog een flinke prijs voor een toch al wat oudere serie.
absoluut waarquote:Op zondag 9 mei 2010 17:10 schreef louweed het volgende:
Ben nu voor de tweede keer seizoen 6 aan het kijken en ik denk wel dat dit het beste herkijkbare programma ooit is. Geen seconde verveelt het al heb je het allemaal al gezien.
stond op dutchsopranos.net ook artikel over, maar die site bestaat niet meer zo te zien. Lijkt me idd ook wel de moeite waard als ik toch daar benquote:Op maandag 10 mei 2010 16:01 schreef Spaulding het volgende:
Stond vorige week in de Metro een artikel over een heuse Sopranos tour in Amerika. Ga je langs alle belangrijke plekken van de serie in New York en New Jersey, zoals de Pizzaland uit de begincredits, Bada Bing (andere naam in het echt) enz. Lijkt me erg vet zoiets.
Ga van de winter weer zeker alles opnieuw kijken. Samen met The Wire toch wel het meest briljante wat ik gezien heb.
Linkje:quote:Op maandag 10 mei 2010 16:01 schreef Spaulding het volgende:
Stond vorige week in de Metro een artikel over een heuse Sopranos tour in Amerika. Ga je langs alle belangrijke plekken van de serie in New York en New Jersey, zoals de Pizzaland uit de begincredits, Bada Bing (andere naam in het echt) enz. Lijkt me erg vet zoiets.
Ga van de winter weer zeker alles opnieuw kijken. Samen met The Wire toch wel het meest briljante wat ik gezien heb.
Begrijp je nu te TT?Dubbele betekenisquote:Op maandag 10 mei 2010 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb het al 3x in zijn geheel gezien en zo om het jaar begint het altijd weer te kriebelen. Binnenkort ga ik er weer aan beginnen en binnen een week of 3 heb ik dan alles weer geziengeen moment gaat het vervelen inderdaad.
Wie had er geen reden hem te doden, kun je je beter afvragenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:55 schreef capital_P het volgende:
Echter, wie had nog reden om hem te doden?
Dat filmpje is erg vreemd, er worden namen genoemd die in de aftiteling zouden staan maar die zijn er nergens te vinden en zo zijn er nog wel meer onjuistheden te vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:55 schreef capital_P het volgende:
Over het einde: Ik heb dat filmpje gekeken waarin 3 mogelijke schutters worden aangewezen, maar ik snap het niet helemaal:
Wie zegt dat die trucker de broer is van die doodgeschoten trucker? Hoe zou hij moeten weten dat Tony achter die moord zat (wat eigenlijk niet eens zo is)?
Één van die negers die eerder hadden geprobeerd tony te vermoorden werd bij die poging toch doodgeschoten? Wie zou hun nog gebruiken voor een aanslag nadat ze eerder hebben gefaald bij datzelfde doelwit?
Alleen de schrijver weet natuurlijk wat er in die laatste secondes is gebeurd, maar ik denk dat vooral die "cut to black" suggereert dat Tony is doodgeschoten. Echter, wie had nog reden om hem te doden?
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zou dat jammer zijn van het (in mijn ogen) briljante einde.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
Dat filmpje is erg vreemd, er worden namen genoemd die in de aftiteling zouden staan maar die zijn er nergens te vinden en zo zijn er nog wel meer onjuistheden te vinden.
Ik hoop iig nog steeds dat er ooit een sopranos film komt
Ik heb sinds het einde in 2007? geen enkele episode meer gezien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:11 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zou dat jammer zijn van het (in mijn ogen) briljante einde.
Welles, David Chase heeft allang onthuld dat Tony dood is, en dat ie helemaal geen andere suggestie wilde wekken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:15 schreef Pritt het volgende:
Met het open einde wordt niets gesuggereerd volgens mij. Het stelt de kijker gewoon in staat zijn/haar favorieten einde te kiezen. Zo zou ik kiezen voor dat hij niet dood gaat, omdat Tony een held is.
Precies, ik kies ervoor dat we als kijker zijn gewacked. We hebben een aantal jaar mee mogen kijken in de wereld van de maffia en nu was het genoeg. Bam licht uit en weg.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:15 schreef Pritt het volgende:
Met het open einde wordt niets gesuggereerd volgens mij. Het stelt de kijker gewoon in staat zijn/haar favorieten einde te kiezen. Zo zou ik kiezen voor dat hij niet dood gaat, omdat Tony een held is.
Dat verhaal klinkt heel logisch maar er was toch een code dat vrouwen en kinderen niet bij dit soort dingen betrokken werden. Zo konden Carmela en Anthony Jr. gewoon thuisblijven toen Tony moest onderduiken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Welles, David Chase heeft allang onthuld dat Tony dood is, en dat ie helemaal geen andere suggestie wilde wekken.
Hier staat alles wat je wil weten over het einde.
Naarmate de serie vorderde zijn er wel meer ''codes'' verbroken toch ?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:49 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Dat verhaal klinkt heel logisch maar er was toch een code dat vrouwen en kinderen niet bij dit soort dingen betrokken werden. Zo konden Carmela en Anthony Jr. gewoon thuisblijven toen Tony moest onderduiken.
ik ben overtuigdquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Welles, David Chase heeft allang onthuld dat Tony dood is, en dat ie helemaal geen andere suggestie wilde wekken.
Hier staat alles wat je wil weten over het einde.
Dat was ik ook na die uitleg.quote:
Ik heb er zelfs een foldertje van, gescoord in new york afgelopen zomer. Helaas niet aan toegekomen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:01 schreef Spaulding het volgende:
Pussy verkoopt ook wel eens Sopranos merch uit z'n auto in NYC.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een foldertje van, gescoord in new york afgelopen zomer. Helaas niet aan toegekomen.
misschien was er toen niemand gewacked?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:44 schreef capital_P het volgende:
Wat ik me afvraag: op een gegeven moment overvalt jackie aprile jr een pokeravond. Achteraf belt hij Tony om te smeken voor z'n leven. Hij zegt ook dat hij hetzelfde heeft gedaan als jackie sr en tony destijds bij een pokeravond van feech la manna. Tony zegt dan: denk maar s na over wat het verschil is tussen die avond en deze avond.
Iemand enig idee wat dat verschil was?
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:07 schreef Licko het volgende:
[..]
"Paulie 'Walnuts' Gualtieri: You're not gonna believe this. He killed sixteen Czechoslovakians. Guy was an interior decorator.
Christopher Moltisanti: His house looked like shit."
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |