abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58870296
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:08 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt er hier gespoilerd..het is eigenlijk niet eens een NL topic dus het was niet eens gek geweest als er al was gespoilerd over dingen die nog niet hier te zien waren geweest. Dat is keurig binnen de perken gebleven en nu de serie zelfs in NL volledig is uitgezonden is het natuurlijk doodlogisch..gewoon niet lezen hier dan..
Ja idd, ik had de een na laatste aflevering ook gemist, toen ging ik ook ECHT niet dit topic lezen...hoe dom kun je zijn!
(:
  zaterdag 24 mei 2008 @ 08:12:38 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_58872954
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:36 schreef NoCigar het volgende:
Dirk Limburg, de betreffende NRC-flapdrol, formulerde het zo:
"Aan het einde van de serie stopt het geluid plotseling en gaat het beeld een minuut lang op zwart, voor de aftiteling begint. Dat betekent dat Tony dood is en hij de schutter niet zag aankomen. "

Dat irriteert me.
wie zou de schutter dan moeten zijn? alle bedreigingen zijn weg op dit moment. het antwoord vanuit New York op de vraag waar Phil Leotardo's schuilplaats was: 'sorry that I cant give you, but you do what you gotta do'. Dat is overduidelijk geen nee. daarop vinden ze Don Leotardo en laten ze Walden Belfiore het werk doen. Als je had opgelet in voorgaande afleveringen waren de mensen uit New York ook niet blij met de situatie en een sta in de weg naar de vrede tussen NJ en NY was in hun ogen Leotardo.
Of heb ik dan iets gemist?

Die gast moet gewoon ff lekker zijn muil houden. De enige die het zeker weet is 'Chase' zelf, of hij zelfs ook niet. Hij geeft wel in de serie hints als: 'ineens wordt alles zwart' en op het einde gebeurd dat ook. Meadow parkeerd in, twee keer mislukt het 3de keer is het raak, Tony komt ook twee keer met de schrik vrij. Maar er is geen schot gelost, je hoort niets en je ziet niets. Het enige dat je ziet in die laatste scene zijn allemaal verwijzingen naar wat er zou kunnen gebeuren, Tony is bang dat het gebeurd maar het gebeurd niet. Chase zet de kijker aan tot nadenken. Dat is precies het gevoel dat het einde je moet geven. Vul het lekker zelf in.

Op mij komt dit einde over als: wij zitten nu met de angst of hij wordt afgemaakt of niet, je ziet dat Tony angstig is, en de kijker denkt ook 'zal het dan toch gebeuren'. Daarmee zal hij voor altijd moeten leven vanaf nu. de kijker denkt dat hij dood gaat, Tony denkt dat hij dood gaat.
maar de bevestiging komt niet, van geen enkele kant, niemand is zeker van zijn verhaal, er zijn 1000 verschillende einden. geniaal.
Niets zal worden bevestigd tot dat de film komt, mocht die ooit komen. Op Amerikaanse fora zijn dit soort discussies ook uitgebarsten.

Ik las trouwens laatst ergens, dat de eigenaar van de Satin Dolls (echte naam Bada Bing) wilde gaan verbouwen. Maar hij zette de plannen toch maar niet door na een telefoontje van een film maatschappij. ze vroegen hem of hij het nog ff zo wilde laten. waar dat gezegd was kan ik niet zo ff 1, 2, 3 terug vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_58873526
Natuurlijk is het een open einde, maar er zijn ook goede argumenten om te motiveren dat Tony wel is doodgeschoten.
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:12 schreef Red_85 het volgende:
wie zou de schutter dan moeten zijn? alle bedreigingen zijn weg op dit moment. het antwoord vanuit New York op de vraag waar Phil Leotardo's schuilplaats was: 'sorry that I cant give you, but you do what you gotta do'. Dat is overduidelijk geen nee. daarop vinden ze Don Leotardo en laten ze Walden Belfiore het werk doen. Als je had opgelet in voorgaande afleveringen waren de mensen uit New York ook niet blij met de situatie en een sta in de weg naar de vrede tussen NJ en NY was in hun ogen Leotardo.
Of heb ik dan iets gemist?
Het kan natuurlijk best dat er al een stel Italianen ingevlogen was, die niet meer te stoppen waren. En dat Butch Tony alleen het gevoel wilde geven aan zijn kant te staan. Als Butch inschat dat er hoe dan ook één van die bazen zal sterven, wil hij misschien wel bij beiden een positief imago, want hij weet niet wie er over zal blijven. Maar goed, da's ook allemaal speculatie.
quote:
Maar er is geen schot gelost, je hoort niets en je ziet niets.
In een eerdere aflevering zat een scene waarin Sil pas beseft dat er iemand is neergeschoten als die ter aarde stort. Hij had het niet gehoord; het ging te snel om te beseffen dat er geschoten was.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:38:02 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_58875501
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:56 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk is het een open einde, maar er zijn ook goede argumenten om te motiveren dat Tony wel is doodgeschoten.
[..]

Het kan natuurlijk best dat er al een stel Italianen ingevlogen was, die niet meer te stoppen waren. En dat Butch Tony alleen het gevoel wilde geven aan zijn kant te staan. Als Butch inschat dat er hoe dan ook één van die bazen zal sterven, wil hij misschien wel bij beiden een positief imago, want hij weet niet wie er over zal blijven. Maar goed, da's ook allemaal speculatie.
[..]

In een eerdere aflevering zat een scene waarin Sil pas beseft dat er iemand is neergeschoten als die ter aarde stort. Hij had het niet gehoord; het ging te snel om te beseffen dat er geschoten was.
je hoort niets nee, maar de kijker wordt wel getrakteerd op een max pain achtige scene waarbij wordt laten zien dat er eentje over hoop wordt geschoten. bloed gaat alle kanten op over de tomatensaus:P. In de laatste scene is niets te zien.

maja, kunnen we wel gaan discussieren maar iedereen heeft toch zijn eigen versie.
1947-2016
pi_58877808
Ja, als er wel wat te van te zien was, was het geen open einde hè?

Waar het om gaat is dat er voor beide scenario's goede argumenten zijn. Dat je niks ziet kan ook betekenen dat Tony het niet zag aankomen. Dat het opeens afgelopen is, zonder dat hij er erg in had. Die hele scene, met alle paranoia is namelijk uit zijn gezichtspunt gedraaid.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:01:38 #159
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_58880337
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:11 schreef k_man het volgende:
Ja, als er wel wat te van te zien was, was het geen open einde hè?

Die hele scene, met alle paranoia is namelijk uit zijn gezichtspunt gedraaid.
Hij ziet meadow toch niet inparkeren?
pi_58880975
Ik heb de scene net op youtube nog es gezien...ik vind niet echt dat het vanuit zijn gezichtspunt is gefilmd...ja, er wordt extra veel op mensen om hun heen gefocust..maar nee, ik kan niet echt zozeer Tony's paranoia er uit halen...eerder mn eigen!
(:
pi_58886775
Het einde is er in mijn eigen juist voor gemaakt zodat iedereen zijn eigen visie erop kan toepassen om er een voldaan gevoel aan over te houden.
De een zal vinden dat Tony moet sterven om het realistisch te maken en weer een ander zal de hoofdpersoon graag willen zien overleven om een happy end te hebben. Weer een ander zal juist graag zien dat er dus echt niks uit te halen is en dat het leven gewoon doorgaat in het Sopranos wereldje.

Prima afsluiting
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:33:16 #162
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_58886896
Het leventje gaat gewoon door in het Sopranos wereldje..

Da's mijn visie!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_58907530
Vandaag de laatste afleveringen bekeken. Erg gave serie.
Stop rockin' the boat.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:21:17 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_58912978
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:30 schreef Tim86 het volgende:
Het einde is er in mijn eigen juist voor gemaakt zodat iedereen zijn eigen visie erop kan toepassen om er een voldaan gevoel aan over te houden.
De een zal vinden dat Tony moet sterven om het realistisch te maken en weer een ander zal de hoofdpersoon graag willen zien overleven om een happy end te hebben. Weer een ander zal juist graag zien dat er dus echt niks uit te halen is en dat het leven gewoon doorgaat in het Sopranos wereldje.

Prima afsluiting
Waarom is dat realistisch?? 'boontje komt om zijn loontje'? 'misdaad loont niet'?
1947-2016
pi_58913057
Bedoel meer realistisch in het sopranos universum, er is altijd wel wraak vanuit de leotardo hoek denk ik. Hij wordt ook weer opgevolgd.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 26 mei 2008 @ 11:00:06 #166
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_58914735
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:25 schreef Tim86 het volgende:
Bedoel meer realistisch in het sopranos universum, er is altijd wel wraak vanuit de leotardo hoek denk ik. Hij wordt ook weer opgevolgd.
phillie is verraden door zijn eigen mensen, en wie daar ook de nieuwe baas is, die zal de sopranos dankbaar zijn dat ze hem baas gemaakt hebben. Wat een scene trouwens als ie gewacked wordt
  maandag 26 mei 2008 @ 11:22:15 #167
67174 Dos37
Come on Twente
pi_58915263
Die kerel met die rare ogen werd daar nu baas. Butch ofzo?

Die was Phil ook zat te zeuren
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 26 mei 2008 @ 13:45:59 #168
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58918502
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:33 schreef Tism het volgende:
Het leventje gaat gewoon door in het Sopranos wereldje..

Da's mijn visie!
Dat is ook mijn visie, in de laatste scene komen alle familie-leden weer bij elkaar, wordt duidelijk gemaakt dat Tony nog steeds continu over zijn schouder moet kijken, en dan wordt het beeld zwart.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 26 mei 2008 @ 14:13:01 #169
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_58919136

Op zich wel een aardige verklaring, maar toch geloof ik dat Tony gewoon nog leeft. Ik ben het eens met PBateman, Tony leeft nog gewoon door maar er blijft constant gevaar om opgepakt te worden of vermoord te worden.
It's about being boss, not being the boss...
  maandag 26 mei 2008 @ 18:33:50 #170
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_58923879
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:13 schreef T3rr0r het volgende:

Op zich wel een aardige verklaring, maar toch geloof ik dat Tony gewoon nog leeft. Ik ben het eens met PBateman, Tony leeft nog gewoon door maar er blijft constant gevaar om opgepakt te worden of vermoord te worden.
die verklaring klopt van geen kant. Er is helemaal niks van een neeftje of wat dan ook van leotardo in de aftiteling te zien, dat gedoe met die trucker is van seizoen 1 geloof ik, hij zegt ook iets van een moordaanslag op tony in seizoen '2 of 3' (zoek het dan ff op wanneer dat was als je zo een filmpje maakt zou ik zeggen) en nog een paar dingen die gewoon verzonnen zijn. Kortom niks van geloven en gewoon je eigen verhaal erbij denken
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:34:44 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_58985669
quote:
Op maandag 26 mei 2008 18:33 schreef planethugo het volgende:

[..]

die verklaring klopt van geen kant. Er is helemaal niks van een neeftje of wat dan ook van leotardo in de aftiteling te zien, dat gedoe met die trucker is van seizoen 1 geloof ik, hij zegt ook iets van een moordaanslag op tony in seizoen '2 of 3' (zoek het dan ff op wanneer dat was als je zo een filmpje maakt zou ik zeggen) en nog een paar dingen die gewoon verzonnen zijn. Kortom niks van geloven en gewoon je eigen verhaal erbij denken
Viel me ook al op. neefje van Leotardo is bullshit. staat nergens in de aftiteling. en dan nog, het is een 'persoonlijk' einde van iemand. ik had ook mijn versie op joutroep kunnen zetten.
1947-2016
pi_59644446
zo, ik heb heel de serie in 6 weken ofzo gekeken

Wat relaxed, en wat moet ik nu met m'n vrije tijd doen
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:24:03 #173
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_59653133
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:21 schreef WooZ het volgende:
Wat relaxed, en wat moet ik nu met m'n vrije tijd doen
The Wire
Neem even de tijd(die heb je zo te lezen toch wel) en je vliegt er net zo doorheen als the sopranos
pi_59843530
Wat een klote einde

Oh en een leuke post op IMDB

According to the Godfather/film history lore/symbolism:
-He at an orange, and if you eat an orange at some time in your life, you're going to die
-there was that spooky orange cat, which is a double whammy because cats are symbols of death and orange is a symbol of death
-he ate orange onion rings (hello, holy communion anyone!?)
-the six bells (traditional call to funeral mass for Catholics)
-Meadow's three parking attempts (the third was successful!)
-Tony called AJ "The ghost" (I'm not sure how that proves Tony was killed, but its convincing enough for me!)
-those black gangsters who tried to kill him before
-the brother of the trucker who got hijacked
-the fat guy at the counter who goes to get a gun from the restroom
-the whole last supper reference! (have you ever seen anyone eat onion rings like that? never!)

[ Bericht 69% gewijzigd door Devrim_ op 02-07-2008 15:40:39 ]
  Redactie Frontpage zondag 3 augustus 2008 @ 12:36:02 #175
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_60524413
Zo, alles gezien
pi_60988543
Eindelijk de hele serie gezien. Het is naar mijn mening samen met Band of Brothers de beste serie ooit.

En dan over het einde. Het nerveuze gedrag van Tony en o.a. die vent die naar de wc gaat doet vermoeden dat Tony neergeschoten gaat worden, echter dit gebeurt niet en Tony & familie leven (voorlopig) nog lang en gelukking. Ik denk dat er binnen nu en een paar jaar een film gemaakt wordt.
pi_60988892
Bedankt voor de spoiler over het einde.
pi_60990633
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:16 schreef Ravanelli het volgende:
Bedankt voor de spoiler over het einde.
of gewoon niet lezen
Self dicipline..
1947-2016
pi_60990669
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Eindelijk de hele serie gezien. Het is naar mijn mening samen met Band of Brothers de beste serie ooit.

En dan over het einde. Het nerveuze gedrag van Tony en o.a. die vent die naar de wc gaat doet vermoeden dat Tony neergeschoten gaat worden, echter dit gebeurt niet en Tony & familie leven (voorlopig) nog lang en gelukking. Ik denk dat er binnen nu en een paar jaar een film gemaakt wordt.
Nope, James 'Anthony Soprano' Gandolfini heeft er geen zin in.
1947-2016
pi_60991535
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

of gewoon niet lezen
Self dicipline..
Ik heb dit topic ook maanden angstvallig gemeden...
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope, James 'Anthony Soprano' Gandolfini heeft er geen zin in.
Tot ze x miljoen op tafel leggen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:26:40 #181
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_60992680
Binnekort maar weer een marathon houden
Hoop nog steeds dat er een film komt
nieuwe dvd box

[ Bericht 41% gewijzigd door dvdfreak op 20-08-2008 21:47:48 ]
pi_61005784
mooie box maar vind de losse ook al mooi genoeg

overigens is er ook een spoiler topic
pi_64297007
Eindelijk heb ik inmiddels ook The Sopranos afgekeken.
Het heeft een tijdje geduurd, want ik was al begin juli begonnen maar ik was niet gelijk verkocht.
Het duurde weken voordat ik pas uit verveling de tweede aflevering keek, en toen pas begon de interesse te groeien. Als je eenmaal in het verhaal zit dan kijkt het heel lekker weg, maar ik had niet de drang om gelijk alle seizoenen achter elkaar te kijken.

De scènes die me het meest zullen nablijven zijn: Chris en Pauli met de ex-commando in het bos, Chris intervention en het Monopoly spel.

Ik had enigszins gehoopt dat alles op het einde als een kaartenhuis zou instorten, want wat was Tony toch een hypocriet in zijn doen en laten, die uiteindelijk wel alles overheeft voor zijn gezin (niet zijn familie).
Ik wist wel dat het niet zo eindigen in grote schietpartij, want veel mensen hadden daar op gehoopt en waren uiteindelijk zwaar teleurgesteld. Laatste scène was wel spannend, want vooraf wist ik niet wat er precies ging gebeuren, terwijl je wel de indruk kreeg dat er wel iets moest gebeuren.

En de verhaallijnen van A.J.

Binnenkort maar weer op zoek naar een nieuwe serie, ben inmiddels ook al halverwege in het tweede seizoen van Carnivale.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 23-12-2008 20:39:58 ]
pi_64297260
Net de Muppets Christmas Special gekeken..cameo van Paulie en Bobby
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_64484659
Tony's dochter is wel lekker

Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_64497116
Sinds het einde eerder dit jaar geen Sopranos-aflevering meer gezien. Het leven gaat écht verder zo te merken......
pi_64505672
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:48 schreef =HellFire= het volgende:
Sinds het einde eerder dit jaar geen Sopranos-aflevering meer gezien. Het leven gaat écht verder zo te merken......
Hehe ben vorige week weer eens overnieuw begonnen. ben nu bij s2e7, echt geweldige show.
pi_64510859
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:55 schreef Longmen het volgende:
Tony's dochter is wel lekker

Laatste seizoen van Entourage kijken dan
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_64513194
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 19:45 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Hehe ben vorige week weer eens overnieuw begonnen. ben nu bij s2e7, echt geweldige show.
Daar ben ik gestopt opmerkelijk genoeg, net nadat ik de allerlaatste episode had gezien.

In 2009 ga ik weer verder.
pi_64516406
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:48 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Laatste seizoen van Entourage kijken dan
Jamie-Lynn Sigler dus, thx voor de naam (via omweg ). Eetstoornis in de eerste seizoenen Soprano's lees ik...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_64517146
Jup, en haar boyfriend ( )

Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_64525485
Ik zie dat er nu een 30-disc box is van alle seizoenen, kost in NL 170 euro, bij play.com 127 euro.

Alleen zal die versie van play vast geen NL subs hebben, iemand die m misschien heeft ?

Want mijn oude collectie is ooit gejat.
pi_64526166
Bij HMV.com is de 30 disc box 90 pond = 90 euro op het moment. Geen NL subs echter, alleen engelse
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_64526244
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij HMV.com is de 30 disc box 90 pond = 90 euro op het moment. Geen NL subs echter, alleen engelse
Hmmm, 90 euro is niks, dan maar geen NL subs.

Bedankt voor de tip !
pi_64527513

Blijft leuk!

En ik ben bang dat ik nooit meer van die gewoonte af kom...
pi_64530431
heb in 2008 m'n vriendin kennis laten maken met The Sopranos, ze moet alleen nog seizoen 6.2, en ik? Ik kijk vrolijk mee. OHHHHWWWW!!!
pi_64532085
quote:
Haha, "Wasn't that the guy from Springsteen's E Street Band?"

Oja geweldige serie!!
pi_64541357
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:12 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Haha, "Wasn't that the guy from Springsteen's E Street Band?"

Oja geweldige serie!!
"You don't have the money? That's cool... "

dinsdag 17 februari 2009 @ 14:24:44 #201
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66159214
Wow, Wat een Einde! ik had een behoorlijke hartslag de laatste 2 afleveringen.

Heeft iemand nog theorien over die gast met dat petje die binnenkomt? Is dat niet die kerel van die winkel die een gokschuld had bij tony waarna ze em falliet maken en ruineren?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_66159989
check youtube over de diverse theorien Maak er vooral van wat je ZELF denkt!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:44:56 #203
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66160018
jaaah gezien en imdb dingen gelezen. Pfff, zat echt in spanning, maar vind dit wel een prima einde zo
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_66165319
Alle fucks achter elkaar geplakt (20 min. in totaal!)

http://www.dumpert.nl/med(...)nos_fucks._ooit.html
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')