abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57001561
Voor de slotaflevering van een serie wil ik voor een typische romantische comedy gaan.. aan het eind van het verhaal gaan 2 hoofdpersonen trouwen, en de rest van de aflevering werkt daar naartoe.
Qua opzet/vorm wil ik de aflevering laten voldoen aan alle cliché's van een romantische comedy..
Daar wil ik natuurlijk wel een twist aan gaan geven waardoor het leuk blijft, maar op dit moment ben ik dus op zoek naar al die cliché-ingredienten die Bridget Jones, Nothing Hill, en al die Julia Roberts/Hugh Grant/Drew Barrymore-romcoms gemeen hebben...

De volgende punten heb ik al:
- de hoofdpersoon is in eerste instantie niet al te handig/knap/gelukkig (liefst komt dat ongeluk tot een dieptepunt door bijvoorbeeld ontslag en scheiding aan het begin van de film) en wekt daarmee direct sympathie + herkenning van de kijker
- de hoofdpersoon ontmoet Mr(s) Perfect.. De eerste ontmoeting verloopt uiteraard onhandig, maar nadat ze elkaar niet veel later 'toevallig' nog een keer tegen het lijf lopen slaat de vonk toch echt over..
- Als hoofdpersoon en Mr(s) Perfect elkaar eenmaal (voor de eerste keer) gevonden hebben laat een muzikale montage in vogelsvlucht zien hoe onwijs leuk ze het die 2 dierbare weken wel niet hebben..
- Er doet zich een probleem voor, wat de relatie van hoofdpersoon en Mr(s) Perfect in de weg staat.
- Het probleem wordt opgelost en de twee zijn gelukkiger dan ooit.. ze willen trouwen..
- Vlak voor de trouwdag zorgt een misverstand nogmaals voor de nodige opschudding, hetgeen voor de obligate achtervolgingsscène zorgt.. zelfs al zit de 'gevolgde' persoon op dat moment gewoon op z'n gemak thuis, de 'volger' heeft enorme haast om te vertellen dat ze toch echt wel van hem houdt..
- Het Happy End.. Naast het huwelijk van de hoofdpersonen vinden ook vaak enkele irrelevante bij-personages elkaar op deze dag.. het is bijvoorbeeld ook heel schattig als 2 kleine kinderen, bejaarden of huisdieren elkaar ineens zichtbaar hebben gevonden..
- dit alles wordt muzikaal ondersteund door een zeer aanwezige soundtrack, die vooral uit jaren-60-Burt Bacharach/Supremes/Aretha Franklin-achtige liedjes bestaat, hier en daar wel opnieuw vertolkt door 'hippe artiesten van nu'
- Het verhaal moet vanaf de eerste scène te voorspellen zijn.. het mag af-en-toe de suggestie wekken verrassend te zijn, maar vooral niet te lang, want dan snapt de romcom-kijker het niet meer..

Aanvullingen/correcties hierop zijn méér dan welkom!
Welke gemeenschappelijke eigenschappen/scènes uit het genre zie ik nog over het hoofd?
pi_57001834
Wat wil je hier mee bereiken? Ik denk niet dat het simpel aan elkaar rijgen van allerlei platgetreden cliches iets gaat opleveren dat de moeite van het kijken waard is. Of is het satire? Dat moet anders wel een verdomd goeie twist worden.

Volgens mij heb je de grootste cliches wel te pakken in je lijstje trouwens. Ik mis alleen nog:

* 'het gesprek over echte liefde' met het 'beste vriend-karakter' waarin de hoofdpersoon over de streep wordt getrokken alsnog alles uit de kast te halen om zijn geliefde voor eens en voor altijd te winnen.

* Mr Wrong, de verkeerde vent die in niets past bij de grote liefde van de hoofdpersoon en eerst nog terloops aan de kant gezet moet worden. Kan ook mogelijk figureren als object van jaloezie/onderwerp van 'het misverstand'

[ Bericht 15% gewijzigd door SuperMocio op 27-02-2008 00:36:31 ]
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')