abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56983450

Dick Advocaat gaat op de achtergrond ADO Den Haag helpen. De oud-speler van de Haagse Jupiler League-club zegt dit op de websites van AD Sportwereld en De Telegraaf.

De trainer verblijft op dit moment met het Russische Zenit Sint-Petersburg, waarmee hij Russisch kampioen werd, in Nederland. Zijn rol moet nog nader worden ingevuld.

,,ADO is en blijft mijn club en als ze gebruik willen maken van mijn expertise dan ben ik graag bereid die met ze te delen. De club is veel te diep gezonken, maar gelukkig bestaat ADO Den Haag nog nu vorige week het licht op groen ging voor het reddingsplan. Het is zaak om een goede technische organisatie neer te zetten en daarvoor ben ik benaderd'', aldus Advocaat.

De constructie ADO tussen Advocaat lijkt enigszins op die tussen Ajax en Johan Cruijff. ,,Ik ga het ook op afstand doen en zal waar nodig advies geven.''

Bron: KNVB
AD Sportwereld (mét video!)

Het beste na-oorlogse seizoen van ADO

Met trainer Vaclav Jezek en spelers als Aad Mansveld, Piet de Zoete, Dick Advocaat, de Noren Harald Berg en Harry Hestad, Wietze Couperus, Lex Schoenmaker en doelman Ton Thie beleefde ADO in 1970-1971 haar beste seizoen in de eredivisie. Zeventien weken stond het team ongeslagen bovenaan en werd het uiteindelijk derde met 51 punten. ADO plaatste zich hiermee voor het UEFA-Cuptoernooi. Het zou voorlopig het laatste jaar onder de naam ADO worden. Het seizoen daarop werd FC Den Haag geboren.

Bron: ADO Den Haag TV (óók mét video!)

Dicky is beck!

[ Bericht 14% gewijzigd door Tennessee op 26-02-2008 17:36:42 ]
pi_56983465
Weer een oude sok die geen verantwoordelijkheid durft te nemen.
pi_56983607
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:13 schreef Tennessee het volgende:
Het ANP meldt zojuist dat Dick Advocaat een rol als technisch adviseur voor ADO Den Haag zal gaan vervullen... Vandaag speelt de geboren Hagenees Advocaat met zijn huidige Russische club Zenit Sint-Petersburg een oefenduel tegen de Haagse club die onlangs zo in de problemen is gekomen...

Bron: AD Sportwereld
Zojuist?
Dit nieuws was gisteravond al bekend toch?
pi_56983627
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Zojuist?
Dit nieuws was gisteravond al bekend toch?
niet bij mij, sorry, en ik kon er nog niks over op Fok! vinden... het AD (Haagsche Courant) heeft het nog geen uur geleden op hun site gezet... vandaar de zojuist
pi_56983654
ADO heeft het vandaag bevestigd inderdaad.
pi_56991356
kickje vanwege update...
pi_56991479
Wat vind jij precies van zijn terugkeer en waarom?
That's all folks!
pi_56991775
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat vind jij precies van zijn terugkeer en waarom?
Ik denk sowieso dat ADO Den Haag er vandaag een heel stuk beter voor staat dan twee weken geleden, vandaar dat ik dit niet in het ADO/faillisements-topic heb geplaatst, dat is immers ondertussen alweer oud nieuws en voorlopig van de baan.

Een paar weken geleden werd er ook al over gesproken dat "grote" ex-ADO spelers zoals Dick Advocaat zich meer met de club zouden moeten bemoeien en nu gebeurt dat dus ook.

Ik vind dit een hele goede ontwikkeling. Je ziet dat andere grote clubs óók een soort van club van wijze mannen hebben waar ze in tijden van nood op kunnen rekenen. Met ADO is het in de F.C. Den Haag periode helemaal misgelopen; Inplaats van één van de vier grote Nederlandse clubs zijn we geworden tot een sub-topper in de Jupiler-divisie. Den Haag verdient gewoon óók een grote club en we hebben mensen nodig die ons kunnen helpen dat alsnog te worden. Ik hoop dat Dick Advocaat daar een rol in kan spelen. Alleen al het feit dat hij nu zijn naam op deze manier aan de club heeft verbonden lijkt me al een grote stap in de goede richting. Maar we zijn er natuurlijk nog lang niet... En nu ga ik lekker naar ADO - Zenit kijken, fijne avond allemaal!
pi_56991870
Is ADO-Zenith ergens live te kijken behalve dan in het stadion?
pi_56991899
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is ADO-Zenith ergens live te kijken behalve dan in het stadion?
niet dat ik weet (ben schoenen aan het aantrekken nu)
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:01:15 #11
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56991907
dick had beter een jaarsalaris aan ado kunnen geven
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_56991978
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:01 schreef DANILXL het volgende:
dick had beter een jaarsalaris aan ado kunnen geven
Hij is net kampioen van Rusland geworden... Wie weet heeft hij daar wel relaties die wat geld in de club kunnen pompen... Dat hij dat zelf zou moeten doen lijkt me een beetje overdreven.
pi_56992066
of misschien kunnen we met Zenit wel iets leuks afspreken qua spelers... soort van zuster-club of zo...
pi_56992179
oh, en als er nog meer mensen naar ADO Den Haag - Sint-Petersburg (kampioen van Rusland met Dick Advocaat op de bank) willen... De wedstrijd begint om 19:30, de kassa is nu open, er is géén clubcard verplichting maar je hebt wél een geldig ID nodig en kaarten kosten ¤7,- voor volwassenen en ¤3,50 tot 12 jaar....
pi_56992304
quote:
Bericht Advocaat blijkt 'luchtkasteel'
Door Redactie ELF Voetbal
Dinsdag, 26 februari 2008, 17:43

Het bericht als zou Dick Advocaat technisch adviseur van ADO Den Haag worden, blijkt een luchtballon te zijn die is opgelaten door Rob Jansen, de voormalige adviseur van de in september opgestapte Raad van Commissarissen. Niemand binnen ADO blijkt op de hoogte te zijn geweest van iets, dat alleen maar kan worden omschreven als een éénmansactie.

Sterker nog, het ziet er naar uit dat niet Dick Advocaat maar Martin Jol in de toekomst wel eens het technische beleid bij ADO zou kunnen gaan bepalen. Dat althans valt op te maken uit een interview dat Sportweek deze week publiceert met Jols zaakwaarnemer Mino Raiola. Raiola vertelt in Sportweek, dat de oud-trainer van RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur een gewilde trainer is.

Over Jols ambitie om nog één keer aan de slag te gaan bij ADO schrijft hij: ``Jol heeft een nauwe band met de eerstedivisionist en ziet er wel wat in, om die club uit de "drek te trekken". Maar, aldus Raiola ``Het lijkt me handig als we eerst eens gaat kijken wie ADO gaat leiden. Als diegene die de club bijna naar een faillissement hebben geleid (en Jol rekent daar John Van Ringelenstein en Rob Jansen bij, red.), dan is de kans klein dat Martin er in stapt. Anders staat hij er zeker voor open. Hij heeft nu eenmaal een zwak voor ADO. Het gaat Martin niet om geld of faam bij zijn keuzes, het gaat hem om de vraag of hij ergens iets moois kan neerzetten."

Overigens is er bij ADO sprake van een rumoerige periode, nu een groot aantal werknemers vandaag ontslag aangezegd heeft gekregen. Ook bij de Haagse businessclub is onvrede. De Businessclub vindt dat men veel te weinig betrokken is geweest bij de saneringspogingen van ADO Den Haag. Deze week krijgen crediteuren een brief waarin hen wordt meegedeeld dat de club hen 25 procent van hun vordering kan betalen.
pi_56992496
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:22 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]
niet te filmen... op de site van de KNVB wordt Advocaat gequote; "ADO is en blijft mijn club en als ze gebruik willen maken van mijn expertise dan ben ik graag bereid die met ze te delen. De club is veel te diep gezonken, maar gelukkig bestaat ADO Den Haag nog nu vorige week het licht op groen ging voor het reddingsplan. Het is zaak om een goede technische organisatie neer te zetten en daarvoor ben ik benaderd'', aldus Advocaat....,,Ik ga het ... op afstand doen en zal waar nodig advies geven.''

http://www.knvb.nl/archie(...)_ado_den_haag_helpen

Martin Jol was inderdaad de tweede naam die een paar weken geleden genoemd werd...
pi_57002082
Ik denk dat dat bericht van Elf gewoon niet klopt... Ik denk dat ze verrast zijn door het bericht bij het ANP/AD/Telegraaf/KNVB, dat ze vervolgens ADO Den Haag hebben gebeld om het te checken... Bij ADO heeft toen blijkbaar iemand gezegd van niets te weten wat Elf meteen op zijn site heeft gekwakt... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het ANP en de KNVB Dick Advocaat quoten dat hij inderdaad ADO Den Haag als technisch adviseur gaat helpen als daar helemaal niets van waar is... Waarom ADO Den Haag het bericht tegenover Elf Voetbal ontkent weet ik ook niet.
pi_57002136
Hoe zit het nou? Is het inderdaad maar een fabeltje? Maar waarom wordt dat dan alleen door ELF bericht etc etc?

Een topic dat vragen op blijft roepen.....
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_57002158
En inderdaad...
quote:
Advocaat wil dat Rob Jansen blijft
Door Carlo Willemsen/Elf Voetbal
Dinsdag, 26 februari 2008, 22:17

Dick Advocaat is door Rob Jansen gepolst om technisch adviseur bij ADO Den Haag te worden. Dat verklaarde de trainer van Zenit vanavond tegenover ELF Voetbal, na afloop van het oefenduel tussen ADO en de Russische kampioen (0-1). ``Ik ben benaderd en heb ook wel oren naar zo'n functie. Ik wil mijn cluppie graag helpen."

Jansen heeft Advocaat verteld investeerders te hebben gevonden, met wie hij samen de club wil gaan leiden. De voormalig bondscoach staat alleen open voor het technisch adviseurschap, indien dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. ``Ik kom alleen naar ADO, als Rob Jansen er ook zit," aldus Advocaat.

Aangezien de rol van Jansen en John van Ringelenstein bij ADO lijkt te zijn uitgespeeld, is de kans dus zeer klein dat de club volgend seizoen gebruik kan gaan maken van de expertise van Advocaat.

Bron: Elf Voetbal
pi_57002316
Apart dat ie er nu 'pas' mee komt, en niet toen een faillissement aanstaande leek.
><(({°>
pi_57002335
Laatste alinea zegt denk ik genoeg.

Elf is volgens mij vrij goed ingevoerd bij Den Haag trouwens.
pi_57002374
...maar ondertussen heeft Elf gewoon nog als eerste headline op hun frontpage "Bericht Advocaat blijkt 'luchtkasteel'"... Wat een stelletje amateurs daar zeg....
pi_57002386
Dat is een beetje vreemd inderdaad. Hoe was de wedstrijd trouwens? 4 rode kaarten las ik?
pi_57002391
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 00:48 schreef BigKahuna het volgende:
Apart dat ie er nu 'pas' mee komt, en niet toen een faillissement aanstaande leek.
misschien hadden ze hem toen gewoon nog niet gevraagd... ik weet het ook niet hoor, maar dat lijkt me wel logisch
pi_57002403
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 00:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat is een beetje vreemd inderdaad. Hoe was de wedstrijd trouwens? 4 rode kaarten las ik?
lol, uiteindelijk niet geweest, vraag alsjeblieft niet waarom niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')