abonnement Unibet Coolblue
pi_56981546
We hebben in ons huis echt een soort chronisch tekort aan bergruimte en dus zijn we op het idee gekomen om een kastenwand in de gang te maken.

Hierin kunnen dan zaken als jassen, wintersportkleding en (hopelijk) heel veel spullen. Omdat we ook graag de kattenbak erin kwijt willen, lijken schuifdeuren ons het makkelijkst. Dan zet je gewoon iets tussen de deur zodat deze nooit dicht kan en de kat kan naar de bak zonder dat je dat enorme ding in de gang hebt staan.

Nu hebben we al bij Ikea gekeken (in onze slaapkamer hebben we al een enorme Pax-kastenwand met gewone deuren) maar de schuifdeurkasten daar zijn of 2.05 m of zo hoog dat er een plafondhoogte van 2.40 m vereist is (ons plafond is 2.38 m) We houden dus of een hoop ruimte boven de kast over of we komen juist tekort.

Nu zijn we dus aan het kijken naar een andere kast. Op internet zie ik veel sites staan die kasten op maat verkopen. Maar nergens zie ik echt prijzen vermeld staan. Zijn er hier misschien mensen die ervaring met zo'n bedrijf hebben dat van die kasten maakt? Of zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
pi_56981810
Wij hebben onlangs ook zo'n PAX wand gekocht. Ook wij zaten exact met hetzelfde matenprobleem. Uiteindelijk hebben we van die rieten manden op de kast gezet die precies erop passen. Misschien is dit ook iets voor jullie?
Wij hebben ook gekeken naar een kastenwand op maat, maar dat is echt 3x zo duur als een Ikea wand. Voor ons was het daarom al niet meer interessant.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_56981892
idem....

p.s. pax is ideaal
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:49 schreef dahei het volgende:
Wij hebben onlangs ook zo'n PAX wand gekocht. Ook wij zaten exact met hetzelfde matenprobleem. Uiteindelijk hebben we van die rieten manden op de kast gezet die precies erop passen. Misschien is dit ook iets voor jullie?
Wij hebben ook gekeken naar een kastenwand op maat, maar dat is echt 3x zo duur als een Ikea wand. Voor ons was het daarom al niet meer interessant.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:58:47 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56982020
Een kattenbak in je kledingkast lijkt me niet ideaal... Qua lucht/stof/etc.
censuur :O
pi_56982199
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Een kattenbak in je kledingkast lijkt me niet ideaal... Qua lucht/stof/etc.
Het is geen kledingkast hoor, daarvoor hebben we al een 5-deurs pax in de slaapkamer (goh zouden we misschien gewoon wat veel zooi hebben )

Aan de ene kant willen we onderin de kattenbak met dan een afsluitende plank erboven en dan opbergdozen met zooi (administratie, vazen, rommel) aan de andere kant willen we dan de jassen enzo hangen en daarboven en onder nog een plank ook voor zooi (schoenen e.d.) Helaas is er geen andere plaats in huis voor de kattenbak. We willen 'm namelijk ook liever niet in de slaapkamer, gang of badkamer.

En qua luchtjes, tsja gewoon echt vaak verschonen
pi_56982726
Hmm net even snel bij Ikea met de paxplanner een handige kast in elkaar gezet. Is daar niet duur: 521 euro met alles erop en eraan. Zelfs 6 van die opbergbakjes voor erin. Alleen nog geen manden voor bovenop. Ik ga het vanavond eens thuis voorleggen

Oh deze zijn leuk voor bovenop!
pi_56984204
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:35 schreef Stiemie het volgende:
Hmm net even snel bij Ikea met de paxplanner een handige kast in elkaar gezet. Is daar niet duur: 521 euro met alles erop en eraan. Zelfs 6 van die opbergbakjes voor erin. Alleen nog geen manden voor bovenop. Ik ga het vanavond eens thuis voorleggen

Oh deze zijn leuk voor bovenop!
[ afbeelding ]
Red je dat dan nog? Ziet er hoog uit?!
Wij hebben onderstaande BRANÄS gekocht

Deze past precies op een Pax kast als je de diepe variant neemt (60cm diep).

Let trouwens op bij het bestellen van de schuifdeuren. Je hebt veel veschillende soorten! De spiegeldeuren zijn zowiezo niet zo duur!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_56985272
De pax-kast zelf is 2.05 m en die metalen opbergdingen zijn volgens de site 26 cm hoog. Dus samen zou dat op 2.31 uitkomen. Mijn plafond is 2.38, dus dan kan net. En hij is er ook nog in 26 x 56 cm dus dat is bijna paxbreedte. De Branas van 68 cm is zelfs nog hoger (34 cm hoog)

Het gaat bij ons om een gang zonder ramen dus we gaan denk ik voor de lichte versie met melkglasdeuren. Dan wordt het een minder kolossaal en donker gebeuren. Spiegeldeuren vind ik voor in mijn gang niet zo leuk. Zie ik de hele tijd mezelf lopen
pi_56990081
Bij de Praxis en Gamma hebben ze ook kasten die op maat besteld kunnen worden.
pi_56990209
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:49 schreef HarryP het volgende:
Bij de Praxis en Gamma hebben ze ook kasten die op maat besteld kunnen worden.
Ik had al eens op de website gekeken, maar kon er daar niks over vinden. Nadeel is dan wel dat ik de kast zelf in elkaar moet gaan zetten. Geloof niet dat ik zo'n kluswonder ben helaas... Voordeel van zo'n kasten-op-maat-maak-zaak is dat ze 'm ook komen plaatsen. Binnenkort toch maar eens bij de Praxis binnenlopen voor een folder. Je weet tenslotte maar nooit
pi_56991164
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:31 schreef Stiemie het volgende:
De pax-kast zelf is 2.05 m
Als ik op www.ikea.nl naar paxkasten kijk geeft hij bijna altijd aan dat de hoogte 2.36 is. Ik ben ook al tijden opzoek naar een mooie kastenwand maar mijn plafond boven is maar 2.27 hoog.
pi_57001855
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:29 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Als ik op www.ikea.nl naar paxkasten kijk geeft hij bijna altijd aan dat de hoogte 2.36 is. Ik ben ook al tijden opzoek naar een mooie kastenwand maar mijn plafond boven is maar 2.27 hoog.
Elke Pax kast is er in twee maten. Probeer eens de slaapkamerplanner te downloaden, dan kun je het even proberen. Wel regelmatig saven want het programma loopt soms nog wel eens vast.

http://www.ikea.com/ms/nl_NL/rooms_ideas/planners/SetupHome08.exe
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')