abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2008 @ 09:50:54 #101
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_57099536
Tandenknarsen is idd eng een geluid. Lotte doet het soms (even afkloppen) ook. Meestal in een periode waarin veel tanden/kiezen tegelijkertijd doorkomen.
Je moet er geen aandacht aan schenken, probeer hem maar af te leiden. Aandacht is juist een teken van oh het mag ik ga ermee door.
  zondag 2 maart 2008 @ 09:56:27 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_57099568
gelukkig gaat het met Iris beter LadyS

Met Ezra ook gisteravond met naar bed gaan wilde hij graag een fles en die heb ik maar gegeven en het bleef erin en hij heeft goed geslapen en vanochtend weer wat gegeten en hij is weer vrolijk
(Liam lijkt toch geen last te hebben voor alsnog)
stormy waters...
sailin'
  zondag 2 maart 2008 @ 10:06:34 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_57099629
Fijn dat het beter gaat met Ezra en Iris!
pi_57102470
pv geen tips, ik heb er geen aandacht aan besteed, nu doet ze het niet meer. vreselijk geluid is het
ezra en iris weer beter gelukkig!!!
meike wat word je groot, zo te lezen ook een hele fijne verjaardag gehad!
mammietje jeej hup snel de gebruiksaanwijzing lezen en op de pc zetten.
moonah dat van de ORS staat ook op de verpakking.

wij hebben een bijtertje, ze heeft me nu al 2 keer gebeten en dat doet pijn met die scherpe tanden.
waarom ze het doet weten we niet.
mama van 3 kids!
  zondag 2 maart 2008 @ 14:08:52 #105
108648 cattie
lieve moeder
pi_57103670
Popples, zijn het misschien "liefdesbeten"? Dat ze aanhankelijk is? Ive heeft het ook een paar keer gedaan, maar het deed zoveel pijn en ik schrok zo, dat hij weer schrok van mijn reactie en het niet meer heeft gedaan.
pi_57104404
cattie donderdag zaten we op bed te spelen en trok zich omhoog bij mij en in een keer hap dus ik riep auw omdat ik schrok. zij schrok ook dus dikke tranen.
vanmorgen zat ze bij mij op schoot en manlief liep hier boven rond en wat ze altijd doet is heel hard bewegen met de benen enzo. en in een keer hap in mijn schouder. dus ik riep weer auw en weer dikke tranen van de schrik.
dus waarom ze het doet weet ik niet. het gebeurt in een keer terwijl ze eigenlijk super lief is.
mama van 3 kids!
  zondag 2 maart 2008 @ 18:47:38 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57109993
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:44 schreef Popples het volgende:
cattie donderdag zaten we op bed te spelen en trok zich omhoog bij mij en in een keer hap dus ik riep auw omdat ik schrok. zij schrok ook dus dikke tranen.
vanmorgen zat ze bij mij op schoot en manlief liep hier boven rond en wat ze altijd doet is heel hard bewegen met de benen enzo. en in een keer hap in mijn schouder. dus ik riep weer auw en weer dikke tranen van de schrik.
dus waarom ze het doet weet ik niet. het gebeurt in een keer terwijl ze eigenlijk super lief is.
Klinkt als liefdesbeetjes. Hopelijk heeft ze snel door dat mama het fijner vind om gewoon kusjes te krijgen.

Alle zieke alsnog beterschap.

En Thies...voortaan wel voorzichtiger zijn....

Hier zijn we weer door de sprong heen. Hoe ik het weet...........ja, ze weet nu nog beter wat ze wilt. En vooral ook wat ze niet wil. Heerlijk om te zien, soms vervelend om mee te maken.... dramaqueen nummer .......

En uiteraard een voor Meike.
pi_57111139
Ik vind het erg lief dat we zo welkom worden geheten in dit topic! Super!

Popples, lijkt me vervelend als je kindje bijt.....hopelijk is het een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase

Dramaqueen Maud....hihi, meiden he.

Fijn dat het met Iris en Ezra weer de goede kant opgaat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 2 maart 2008 @ 20:16:46 #109
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57111988
Chacama, fijn dat de sprong weer genomen is!

We hebben vandaag een duwstang driewieler gehaald, waarom heeft niemand me verteld dat we dat eerder hadden moeten doen! Ge-wel-dig!
Ook nog een ballenspuugmachine, maar die is nog een beetje te angstaanjagend momenteel!

Slaapt Thies nu in zijn campingbedje, of hebben jullie het Ikeabedje weer tevoorschijn getoverd Moonah?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 2 maart 2008 @ 20:53:25 #110
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57112704
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:44 schreef Popples het volgende:
Ja, ze vindt je zó lief dat ze even in je hapt. Het is zelfs mogelijk dat ze het doet uit soort van instinct. Fijn bij papa en mama, dichtbij... borstvoeding-melk-hap.
Kendahl doet het ook wel eens, maar niet zo heel hard. Ik zeg dan ook gewoon: 'auw! een knuffel of kus is goed genoeg, Ken!'
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_57112958
Karin en Meike! De verjaardag van Damian was super, heel erg druk en gezellig gehad en hij is super verwend! En is Meike ook zo dol op haar driewieler?

Popples sterkte met het bijten, lijkt me niet fijn!

Hier ook een tandenknarser. Ik probeer het te negeren maar wat is dat moeilijk. Ik kan er echt niet tegen, dat geluid!

Damian is wat ziekig op het moment. Gister kon hij amper op temperatuur komen (35,6) extra dekentjes en een kruik leken ook niet echt te werken en vandaag juist weer flink koortsig. Huilerig, hangerig en snotterig.
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 21:37:26 #112
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_57113660
Popples, Lucie heeft ook een tijdje gebeten (in benen). Wij reageerden daarop door simpel 'Nee, niet bijten...aaien!' te zeggen, en dan aaibewegingen met haar handje te maken. Het was een fase die gelukkig maar een paar weken geduurd heeft. Hopelijk is het bij jullie ook snel over met het gebijt!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_57113740
Mikael heeft mij nog nooit gebeten. Hij beet de hond steeds Totdat de hond eens een velletje hapte in zijn hand. Sindsdien heeft ie het nooit meer gedaan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57119324
oeiii Damian niet ziek worden hoor.
Maud gelukkig weer een sprongetje voorbij chacama
moonah hoe is het nu met Thies?
karin al een echt dreumesje in meike gespeurd?
et hoe is het met Tijn nog rare fratsen uitgehaald?

nou hopelijk is het een fase
menicole zo doen honden ook bij elkaar. toen de hondjes nog puppy's waren en ze beten ons beten wij gewoon terug. na 2 keer was het over bij alle twee.
mama van 3 kids!
pi_57127086
Yuliya had ook een tijdje dat ze beet vreemd genoeg...Mischien even laten voelen dat ze tandje heeft... Gisteren was er ook wel iets leuks. Op de een of andere manier wil ze steeds in de prullenbak kijken. Uiteraard leren we haar dat dat bah is enzo, ze doet ook verder niks, alleen kijken in de prullenbak. Maar goed gisteravond in de kamer eet ik een snoepje, waarvan ik het papiertje nog even vast hou. Doet ze met een handje mijn hand open, pakt het papiertje, en loopt de kamer uit...ik volg haar en wat doet ze? Ze doet de prullenbak open, en gooit het papiertje weg...

Oh, en als ik nog in het lijstje mag met Yuliya...Ze is 16 nov 2006 geboren...
  maandag 3 maart 2008 @ 18:42:44 #116
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_57132063
Ik ken iemand die werd ook steeds gebeten door haar kind..
Totdat die moeder een keer hard terugbeet.. Het kind schrok zo erg, en had zo'n erge pijn dat het niet kon huilen.. Dat vond ik echt te erg gewoon..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 3 maart 2008 @ 22:21:56 #117
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57137882
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ken iemand die werd ook steeds gebeten door haar kind..
Totdat die moeder een keer hard terugbeet.. Het kind schrok zo erg, en had zo'n erge pijn dat het niet kon huilen.. Dat vond ik echt te erg gewoon..
Tja... Terugbijten is wel een idee... maar zó hard?
  maandag 3 maart 2008 @ 22:29:32 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57138138
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:46 schreef Dynia het volgende:
Yuliya had ook een tijdje dat ze beet vreemd genoeg...Mischien even laten voelen dat ze tandje heeft... Gisteren was er ook wel iets leuks. Op de een of andere manier wil ze steeds in de prullenbak kijken. Uiteraard leren we haar dat dat bah is enzo, ze doet ook verder niks, alleen kijken in de prullenbak. Maar goed gisteravond in de kamer eet ik een snoepje, waarvan ik het papiertje nog even vast hou. Doet ze met een handje mijn hand open, pakt het papiertje, en loopt de kamer uit...ik volg haar en wat doet ze? Ze doet de prullenbak open, en gooit het papiertje weg...

Oh, en als ik nog in het lijstje mag met Yuliya...Ze is 16 nov 2006 geboren...
Yuliya.... datum genootje van Maud

En ook zo gefacineerd door de prullenbak

KA was tevreden met mijn guppie. Voorlopig gewoon lekker zo doorgaan. Over 3 maanden weer provoceren en als ze dan weer reageerd op geit, dan weer drie maanden wachten. Over een half jaar terug op controlle. En was zo blij verrast dat Maud nog BV kreeg en vond het super dat het van een andere mama was. Dus ook van haar een pluim voor P-iglet.

Oh en Maud heeft vandaag onze nieuwe auto uitgezocht. Denk alleen dat ze dan nog even moet doorsparen. De mazda cabrio......waar niet eens kinderstoeltjes inpassen....hihihi Ze stond er letterlijk bij te kwijlen.
pi_57139684
Ronja beet ook en soms bijt ze nog wel eens. Eigenlijk weet ik dat ook dat het vooral is op de momenten dat ze een beetje allenig is en aandacht nodig heeft. Dan komt ze bij me staan en als ik dan door ga met werken dan bijt ze.
We reageren er op door te zeggen dat aaien en kusjes geven goed is en bijten niet. Dan geeft ze meteen en kusje en is de bijtbui over.

Terug bijten vind ik echt raar. Wat geef je dan voor boodschap? Je mag niet bijten dus daarom bijt ik jou?

Oh en had ik al gezegd dat mijn dochter gewoon crocs heeft Zo schattig, en ze is er zo trots op
pi_57143495
Hallo Maud! Geinig, zelfde leeftijd, en ook al gek op de prullenbak?...

Ik begrijp niet dat je je kleine terug kan bijten...
pi_57145939
Haha Maud weet wel wat voor auto ze wil dus.....lekkere showgirlie!

Damian kwakkelt wel steeds he, bah naar lijkt me dat.

Terugbijten.....tja het schijnt te helpen, ik kan het me ook niet indenken dat je het zelf kan doen. Maar wat de reden van terugbijten is is denk ik dat een kind voelt wat het is om gebeten te worden ofzo.
Gelukkig heeft Meike nog niet zoveel tanden haha

De driewieler is ook erg in de smaak gevallen hier, ze zit helemaal te swingen op dat ding.
Ook makkelijk in de supermarkt, zo trekt ze me de schappen ook niet leeg

Popples, of ik al een dreumes heb kunnen bespeuren in Meike? Allang!
Man, in het babietjestopic had ze echt niks meer te zoeken.
Ze loopt pasjes los, kwekt erop los, heeft al echt woordjes zoals: amp (lamp) boe, op, papa, mama, baba (baloe onze poes), aap.....
En zo ondeugend..... voel me soms net een politie....ze heeft gewoon een passie voor dingen die niet mogen. Zoals theelepeltjes pikken, knopjes van de tv indrukken, de magnetron bedienen.....
Echt, zoveel speelgoed, maar de dingen die niet mogen zijn veel interessanter.
En als het dan niet mag dan wordt ze toch boooooooos! Ze gaat helemaal achterover hangen, hoofd in de nek en gillen maar....dramaqueen hoor.
Ze voelt zich ook echt al groot, ze is heel lief voor baby's, aait ze en geeft zachtjes een knuffel.....zo lief!
Verder is Meike dol op zingen en dansen.

Owlet, minicrocs! Leuk!!!
pi_57146357
Meike ook alweer een jaar? Wat gaat het toch hard met die muppie's van ons... Hoi Karin en Meike!

Hier een Kaith die gisteren van tree zes gestuiterd is. Papa dacht dat ze bij mij in de keuken was en ik dacht dat ze bij papa in de kamer was. Resultaat een blauwe wang en een half uurtje als een aapje aan papa en mama gehangen en verpieterde aardappels (maar goed dat is een bijzaak!!!).

Verder gaat het allemaal prima en is het echt een buitenkindje. Met de storm van het weekend jas aan, muts op en fier tegen de wind in twee uur buiten rommelen, eendjes voeren, naar de kinderboerderij. En schommelen in de schommel of in de tuinbank op de wind is reden tot grootste lol.

Overigens ook een tandenknarsertje. Ik krijg er kippenvel van maar dat nemen we maar voor lief. Kan het niet afleren dus we doen het er maar mee.

Kaith bijt overigens ook maar alleen als ze heel erge lol heeft. Dus als ze gekieteld wordt dan bijt ze in je knie of hand of in haar eigen shirt of als je hier wilt pakken en zij dan wegrent en dergelijke...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:31:23 #123
141023 ik80
pi_57147356
Hee een update van Katih, wat leuk!
Trap 6, dat is best hoog, dan mag je best wel even in papa en mama kruipen (wat hebben jullie toen gegeten? patatjes?)
Hoe is kaith met eten? Avondeten blijft wat lastig, terwijl ze er wel bij 2 boterhammen instopt net...
ik laat het haar nu veel zelf doen, met vorkje of met haar hand. Er komt wel wat binnen, maar veel, nee als ik haar een boterham zou geven zou het meer zijn.
Maar goed ze slaapt nog steeds door.
pi_57147475
Karin wat een ontdeugend boefje is Meike als ik het zo hoor. Precies Damian!
Die durft alleen nog niet echt los te stappen, af en toe onbewust een paar stapjes. Aan 1 hand durft hij sinds deze week eindelijk, heeeeel voorzichtig terwijl hij het toch echt wel kan.
Hij is inderdaad flink aan het kwakkelen, maar gelukkig is het deze keer niet zo heftig!

Ik zou mijn kind ook nooit terugbijten, vind dat zo zielig.

Kaith, doe je wel voorzichtig.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:03:20 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57147872
Over dat bijten: ik denk dat het bij een kind niet echt werkt, nee... Ik denk gewoon dat je kort 'nee' moet zeggen en vertellen dat een kusje of knuffel wel fijn is.

Ik heb wel eens mijn hond teruggebeten. Dat hielp, hij heeft me nooit meer gebeten sindsdien
edit: Whooh! PV, heb jij een hond die bijt?!
> Nee, mijn ouders hebben die hond nog. En nee: die laten ze nooit bij Kendahl en ook niet alleen in de kamer, etc. etc.
pi_57149496
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Whooh! PV, heb jij een hond die bijt?!
> Nee, mijn ouders hebben die hond nog. En nee: die laten ze nooit bij Kendahl en ook niet alleen in de kamer, etc. etc.
Ik heb we een hond die bijt. En ja die hond bijt Mikae ook wel eens. Maar alleen als ik erbij ben
Liefde
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:24:01 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57150797
Julia mag ook nog in het lijstje hier. Ik probeer weer eens wat bij te lezen / kletsen hier ...

25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna

Julia is een heerlijk dreumesje. Kletst de hele dag, probeert te lopen (met wankelpasjes), is heel voorzichtig daarmee. En kruipen gaat toch wel sneller. Maarr... ze kan het eigenlijk heel goed! moet alleen wat zelfvertrouwen krijgen.
Voor degenen die haar 'verhaal' nog een beetje herinneren, ze eet nu nog steeds niet geweldig, maar groeit gestaag door. Tis wel een kleintje, maar dat kan ook gewoon haar bouw/genen zijn. Ze is nu 77 cm lang en weegt 9140 gram, met 10 maanden (vier maanden geleden) was dat 9070 gram en 75,5 cm.

Misschien is het een tijdje geleden ook al neergezet hier hoor, maar hoeveel wegen/meten jullie kinders? Ik ben erg benieuwd want heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal hier. Geen idee of ze erg 'achterloopt' eigenlijk. Het CB weet haar voorgeschiedenis dus maakt er geen punt van, het belangrijkste is dat ze blijft eten en groeien.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:54:09 #128
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57151479
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:24 schreef Suzanna het volgende:
Julia mag ook nog in het lijstje hier. Ik probeer weer eens wat bij te lezen / kletsen hier ...

25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna

Julia is een heerlijk dreumesje. Kletst de hele dag, probeert te lopen (met wankelpasjes), is heel voorzichtig daarmee. En kruipen gaat toch wel sneller. Maarr... ze kan het eigenlijk heel goed! moet alleen wat zelfvertrouwen krijgen.
Voor degenen die haar 'verhaal' nog een beetje herinneren, ze eet nu nog steeds niet geweldig, maar groeit gestaag door. Tis wel een kleintje, maar dat kan ook gewoon haar bouw/genen zijn. Ze is nu 77 cm lang en weegt 9140 gram, met 10 maanden (vier maanden geleden) was dat 9070 gram en 75,5 cm.

Misschien is het een tijdje geleden ook al neergezet hier hoor, maar hoeveel wegen/meten jullie kinders? Ik ben erg benieuwd want heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal hier. Geen idee of ze erg 'achterloopt' eigenlijk. Het CB weet haar voorgeschiedenis dus maakt er geen punt van, het belangrijkste is dat ze blijft eten en groeien.
Leuk om van je/jullie te horen, Suzanna!
Fijn dat Julia gewoon lekker doorontwikkelt en een lief klein meisje blijft

Maak je geen zorgen om het wegen/meten! Als het cb dat ook niet doet. En vergelijken maakt je ws niet vrolijker. Dat doe ik ook niet meer. Kendahl loopt gewoon gelijk met alle dreumesjes die op 37 weken zijn geboren
Gewoon zo doorgaan, dames!
pi_57153345
Kaith is nog steeds heel makkelijk met eten en eet nog steeds als een bootwerker. Snoepen daarintegen heeft ze NOG geen behoefte aan. Ze neemt twee happen van een kaakje en dat is het. Het enige wat ze wel graag snoept zijn rozijntjes of een korstje brood. 's Ochtends een kleine fles melk met een boterham en tussen de middag twee donkerbruine boterhammen met beleg en kwark/yoghurt toe. Zoete vla moet ze niet 's Avonds eet ze een flinke prak met fruit toe en tussendoor krijgt ze rond een uur of vier een paar rozijntjes. Maar ze eet zo goed dat ze daar niet eens altijd behoefte aan heeft. Wat ze wel de hele dag door kan doen is drinken. Thee/sap/water en melk. Voor ze naar bed gaat krijgt ze nog 180cc pap maar die gaat de laatste weken niet meer op dus die gaat er snel af denk ik.

Gisteren hebben we stoofschotel met frietjes gegeten inderdaad. Moest in geval van nood iets anders verzinnen. Ze was heel zielig. Ze is niet zo knuffelig (helemaal geen tijd voor namelijk, de wereld ontdekken is veel leuker) en nu hebben papa en mama er ook nog van genoten van het geknuffel dan he niet de reden waarom.

Suus wat leuk dat je je weer even meld.

For the record Kaith was de laatste keer 13 maanden op het bureau 10.240 kg en 85.5 cm. Ze heeft net weer een spurtje gemaakt dus ik ben nu wel weer benieuwd maar ik moet pas in augustus weer voor de exacte lengte.

Nu woog ze afgelopen weekend hier op de weegschaal ongeveer 10.500 kg met bijna 16 maanden.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_57158014
Suzanna, leuk dat je er weer bent

Meike was de laatste keer op het cb 9695 gram en 76,5 cm
Toen was ze 11 maand

Vandaag moest ze de prikken inhalen van vorige maand, toen was ze te ziek om ze te krijgen,
dus vandaag moesten we terug .
Ik had echt een drama verwacht, ze kan zooooooooooooo boos worden!
Maar het ging echt goed, de eerste prik boeide haar niks , de tweede prik riep wel even een reactie op, maar toen ze haar knuffel zag was het weer goed .
Meike reageerde eerder behoorlijk op de prikken, in de zin van een hele week niet lekker zijn ervan. Niet doodziek, maar slecht eten en wat jengelig enz, advies van de arts was om nu 2 uur na de prikken een zetpil te geven en dan 6 uur daarna ook weer. Nu heeft ze om half 3 de prikken gehad, dus half 5 de zetpil en dan moet de volgende dus eigenlijk om half 11. Ze ligt alleen al lekker te slapen , sinds half 8. Ik ga haar niet wakker maken voor een zetpil (de CBarts zei dat ik het er zo slapend in kon brengen, maar dat gaat bij Meike niet werken, dat wordt ze zeker wakker) Ik wacht wel gewoon af wat de nacht brengt, en dan kan ik alsnog een zetpil geven als ze het nodig is.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:45:39 #131
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57159457
Karin, dat heb ik eigenlijk nooit gedaan hoor, extra zetpillen geven na de prikjes. Soms, als ze huilerig waren, wel 1 keer, maar nooit meer dan 1 keer eigenlijk. Meestal is dat volgens mij niet nodig.

Hier gingen de prikken wat minder goed dan bij Meike! Julia is echt heeeeeel kwaad elke keer. Krijsen dus zonder traantjes. Verder is ze een heel schattig vrolijk meisje, maar heeft wel een temperamentje hoor, als ze eenmaal boos is dan merk je dat ook flink.

Bedankt voor de vergelijkingen! Wat een verschil met Kaithlynn en Julia trouwens Mibos!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:49:59 #132
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57159586
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Leuk om van je/jullie te horen, Suzanna!
Fijn dat Julia gewoon lekker doorontwikkelt en een lief klein meisje blijft

Maak je geen zorgen om het wegen/meten! Als het cb dat ook niet doet. En vergelijken maakt je ws niet vrolijker. Dat doe ik ook niet meer. Kendahl loopt gewoon gelijk met alle dreumesjes die op 37 weken zijn geboren
Gewoon zo doorgaan, dames!
Je hebt wel gelijk hoor. Ik maak me ook geen zorgen maar het valt wel op, dat ze zo klein blijft vind ik. Ze past nog ruim in de maxi-cosi, en Emma was hier volgens mij met 11 maanden al uit de maxi-cosi 'gegroeid' (vooral omdat ze het niet meer leuk vond om achteruit te kijken geloof ik) dus dat lijkt dan heel lang.
Ze is inderdaad gewoon een lief klein meisje. Niet te mager, maar gewoon wat klein. Het enige is dat de kinderarts het wel in de gaten wilde houden omdat haar lengte dus ook heel langzaam vooruit ging (nu iets sneller gelukkig) en dat niet zo snel gebeurt. Als het gewicht wat achterblijft is dat minder zorgwekkend dan de lengte, heb ik me laten vertellen. Maar dat is gelukkig weer wat bijgetrokken, ze maakte zich geen zorgen meer.
pi_57171613
Leg ik net Mikael in bed. Beer kus, Mikael kus, muziekje aan. Dan ga ik stofuigen. Kijk ik na zo'n 15 minuten of ie slaapt ligt ie niet in zijn bed Ligt ie in mijn bed. Lekker onder de deken, beer aan de ene kant van hem hond aan de andere kant. Armpje om de hond heen Lekker te slapen daarzo met zijn tweeen
Jammer dat ik nu geen fototoestel bij de hand heb
Liefde
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:39:56 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57174322
Ik voel me een ontaarde moeder
Tijn was wat huilerig de laatste tijd, wilde niet zo goed slapen, at niet zo goed.. "Niet lekker" dacht ik, verder niks bijzonders..
Sta ik net bij school te wachten, Tijn zit natuurlijk weer lief te lachen naar iedereen en ik krijg een blik in z'n mond.. Zit er gewoon ineens een hele kies! Tja, dat krijg je er van als mama nooit in je mond mag kijken of voelen Daarnet toch even z'n mond goed open gedaan en gekeken en gevoeld.. aan de andere kant zitten zowel boven als onder ook twee witte bulten die op springen staan. Geen wonder dat dat jochie het niet zo naar z'n zin heeft af en toe.

Maar hadden er niet eerst hoektanden moeten komen??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:34:30 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57180240
Ah gos, die Tijn...

Hoektanden komen als laatste, normaal gesproken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:30:08 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57181592
Ik ben zulke dingen echt gewoon weer helemaal kwijt

En ik maar denken dat ie gewoon rode wangen van de koorts en verkoudheid had
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:40:51 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57181925
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:34 schreef Leah het volgende:
Ah gos, die Tijn...

Hoektanden komen als laatste, normaal gesproken .
Behalve bij onze graaf Dracula

Achossie Tijntje...
Geeft niks hoor, ET! Ik vergeet ook wel eens dat tandjes bij schrale billen horen enzo. En dan denk ik: wat zittie toch te miepen!
... oh... een kiesje..
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:59:31 #138
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57191673
Ach E.T. ik zie ook niet alle signalen. Bij mij slaat het juist de andere kant uit: als Cas voor alle keren dat ik zei: Komt vast een tand/kies door een tand kreeg, dan had hij er nu ongeveer 100 in totaal.

Cas is nu iets meer dan 20 maanden en ik zit soms met verbazing te kijken hoe snel hij dingen oppikt. Probeert hele gesprekken met je aan te gaan: "Boven? Nu? Ja?"
Is een charmeur eerste klas.
En hij had zich erop toegelegd te kunnen springen vóór hij 2 was. En dat is gelukt.
Hij springt sinds een paar weken echt helemaal los van de grond. Het is net of we een kikker in huis hebben nu. Hij is zo blij met zijn nieuw ontdekte truukje, roept dan ook: "Kikker mama, kikker!"
Ook bij hem hoor je vaak jezelf terug: "Neehee, jahaa!"
Dit is ook weer zo'n leuke leeftijd; baby-af maar nog zo lekker klein.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:41:56 #139
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57198662
Hihi E.T. niets ontaard. Of ik moet me bij je aansluiten. Was Maud gisteren aan het kietelen en zag toen ook ineens de reden van haar veelvuldig, gevroet, gepiep en gezever...

Suzanna. Wat gezellig dat jullie er ook weer bij zijn. Fijn om te lezen dat Julia lekker haar eigen lijntje volgt en dat het misschien dat geen grote eter is, maar wel weer lekker kan eten. Maud was met 14 maanden (na veel ziekte) 77 cm en 9110 gram (geloof ik zo uit mijn blote bol).

En een update van Kaith, lekker om te lezen Mibos. En natuurlijk een op je blauwe plek Kaith.

Hier gaat het ook lekker. De geluidjes worden steeds meer woorden, maar het gewijs en 'gegrom' werken nog steeds het beste. Hoor mijn moeder nog zeggen: Vroeger dan zei jij 'die' en zei ik: zeg maar koekje en dan wist je zus wel te zeggen: Maar, mama dat zegt ze toch!!! En nu doet Fleur dat dus ook voor haar kleine zusje. Maud gromt en wijst en ik vraag dan vervolgens wil je die? En dan zegt Fleur: Nee, mama ze wil dat! Snap dat dan. Heerlijk die grote zussen die je tenminste echt begrijpen.

Oh en had ik vertelt dat het een heerlijk bijdehand grietje is. Deuren moeten dicht, potjes moeten een deksel hebben, de vaat hoort in de keuken, de kussen op de bank en je jas moet altijd aan, want naar buiten gaan kan ook als het al donker is, als het vies weer is, als je net van buiten komt en ga zo maar door.....
pi_57220263
Klinkt lief chacama.....vertederende kleine minimensjes
ET, volgens mij gaat dat bij iedereen zo hoor
Ik heb het eigenlijk net als PV, gooi alles op de tanden, maar madam heeft er nog steeds maar 2...!
Dus als ze een keer mieperig is denk ik ook al gauw dat er een tandje aankomt
Hoor ze op het cb nog zo zeggen; 5 weken geleden; oeh die boventandjes staan op doorbreken, bij sommige kinderen duurt het een paar dagen, bij anderen wel 2 weken....we zijn dus nu 5 weken verder en nog steeds niet doorgebroken.....je kunt ze wel zien zitten onder het tandvlees.
Meike heeft dinsdag de prikjes van vorige maand ingehaald, en wonderbaarlijk genoeg heeft ze weinig last! Tot nu toe was ze vaak wel een week niet lekker ervan. Nu wel een dagje koorts, maar verder heerlijk spelen enz. Fijn is dat!
pi_57248176
Ik moet zo lachen om het praten van mijn zoon. Hij zit nu steeds in de knoop met jij en ik. Omdat ik steeds tegen hem zeg: Wil jij dat even voor mama doen?, denkt hij dat hij tegen zichzelf ook jij moet zeggen. En dan zegt ie tegen mij ik. En hij word zo boos als mensen hem niet snappen. Neeej jij doen Ja maar ik doe het toch? Nee niet ik doen, jij doen Haha maf kind heb ik toch.
Liefde
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:51:05 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57254058
Ik kom hier even binnenvallen en heel trots melden dat sinds gisteren mijn zoon echt echt ÉCHT loopt, als in, niet meer twee a drie stapjes, maar gewoon, de hele kamer door. Ik ben zo trots op hem
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 9 maart 2008 @ 08:28:22 #143
640 snoopy
peanuts
pi_57257853
Vivi en Dean
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 9 maart 2008 @ 10:50:03 #144
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57258741
Dean
pi_57268746
Mikael is net gevallen. En niet zo'n klein beetje pijnlijk ook Hij zat namelijk vast met zijn hoofd tussen de verwarming die heel heet is en het aanrechtkastje. Ik moest hem echt heel pijn doen om hem eruit te krijgen. Nu heeft ie allemaal rooie striemen in het gezicht. Heb er al een natte doek op gehad. Ik kan niet goed zine wat nu rood is van het vast zitten of dat ie zich toch verbrand heeft aan de verwarming. Ziet er niet verbrand uit maar ja wie ben ik om te zeggen dat dat niet het geval is. Morgen dus maar even nog eens goed kijken. Hij ligt nu helemaal afgemat in bed.
Liefde
pi_57269496
Dean wat goed!

Oei Menicole dat klinkt eng en wat zielig voor Mikael. Een verbranding zie je niet altijd meteen even goed. Zou het dus wel in de gaten houden.
  zondag 9 maart 2008 @ 20:25:28 #147
141023 ik80
pi_57269553
Au dat klinkt heel pijnlijk...

Je zal wel heel erg zijn geschrokken!
  zondag 9 maart 2008 @ 20:27:08 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57269589
Wat knap van Dean, Vief! Heel stoer. Filmpje een keer? Aaaah?

MeNicole, rot dat Mikael zo hard gevallen was en ook zo naar terechtkwam. Sterkte voor hem en jou.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 9 maart 2008 @ 20:43:10 #149
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57269966
Ach die Mikael, wat is ie hard gevallen dan zeg. Ik hoop dat het meevalt.
Dean goed zeg van hem. Gedaan met je rust Vivi
Lekker douchen!
  zondag 9 maart 2008 @ 20:47:21 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_57270074
Dean woeiiiii
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: