abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63768177
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:11 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Zou je geen Tramadol kunnen proberen misschien? Het is een beetje heftig in het begin, maar het helpt wel.
Succes met je revalidatie, trouwens
Daar lees ik idd vaker over...kan altijd nog eens navraag doen...

En thanks!
pi_64002502
Lieve mensen,

Ik heb EDS Hypermobiliteitstype in een ernstige vorm.. ben 26 jaar en al ruim 2 jaar permanent afgekeurd. Niet meer werken voor mij dus. Dit zeg ik even om aan te geven dat ik wel weet waar ik het over heb.
Ik kom weleens op EDS fora en dat soort dingen, op zoek naar informatie ofzo, maar ik loop iedere keer weer tegen hetzelfde aan. En nu, met het risisco dat ik maar gelijk zwaar afgewezen word, wil ik toch ook even mijn ei kwijt..

Ik lees van mensen die graag wat info willen, over de ziekte, artsen, symptomen, verzekeringen, helemaal goed. Maar wat ik ook zo vaak lees op dit soort fora is dat verrekte geklaag, althans zo komt het op mij over. De een begint over dat hij zo'n last heeft, de ander reageert, ja, ik ook! Dan weer een heeft hetzelfde maar nog iets erger, bij de ander wordt het gekraak beschreven... Ik weet niet hoor, maar ik voel me hier nou niet echt beter door!!! Er hangt zo'n negatieve, pessimistische sfeer en ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zich beter gaat voelen hierdoor. (Kan heel goed aan mij liggen, natuurlijk) Ik snap dat het fijn is om met mensen te praten die weten waar je doorheen gaat, maar lieve mensen houdt het AUB positief!!! Reageer vanuit de oplossing ipv met iedereen te gaan klagen over hoe ziek we ons voelen...

Ik wil niemand beledigen, al zal men daar misschien nu anders over denken. En ik ook echt behulpzaam, mocht iemand nuttige info willen, ik heb genoeg.. Iedereen het beste!!!

Gr. Nouk
  zondag 14 december 2008 @ 11:55:55 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_64002942
Tja Nouk-ster, dit soort fora en topics zijn ook vaak een uitlaatklep. Je wil niet altijd maar zelf je pijn hoeven te verwerken, maar ook niet altijd je vrienden / familie / collega's ermee lastig vallen. Het is dan ook fijn als je even kan ventileren tegen mensen die wéten hoe het is en kunnen bevestigen of ontkennen dat het erbij hoort. Ik vind het menselijk en ik kan niet altijd maar happy happy joy joy doen over het feit dat elke dag pijn heb en EDS heb . Je probeert wel positief te blijven en te kijken naar wat je nog wel kan, maar soms is het ook zo fijn om even te vertellen hoe kut je het allemaal vindt. Ik wel tenminste
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 14 december 2008 @ 12:13:54 #279
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_64003223
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja Nouk-ster, dit soort fora en topics zijn ook vaak een uitlaatklep. Je wil niet altijd maar zelf je pijn hoeven te verwerken, maar ook niet altijd je vrienden / familie / collega's ermee lastig vallen. Het is dan ook fijn als je even kan ventileren tegen mensen die wéten hoe het is en kunnen bevestigen of ontkennen dat het erbij hoort. Ik vind het menselijk en ik kan niet altijd maar happy happy joy joy doen over het feit dat elke dag pijn heb en EDS heb . Je probeert wel positief te blijven en te kijken naar wat je nog wel kan, maar soms is het ook zo fijn om even te vertellen hoe kut je het allemaal vindt. Ik wel tenminste
Idd soms moet je het gewoon ff kwijt aan mensen die het wel begrijpen.
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 14 december 2008 @ 12:31:59 #280
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_64003517
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Helemaal mee eens.

@ Nouk-ster: Natuurlijk zijn er ergere dingen op de wereld ! Maar het is fijn dat er ook mensen zijn waaraan je het niet hoeft uit te leggen daar men weet wat je voelt.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_64005378
op een andere forum hebben we het hier ook net over gehad. Maar een forum is ook bedoelt als uitlaatklep, en er worden heus ook wel positieve dingen geplaatst. Alleen wordt positief vaak ook als 'normaal' beschouwt, en post je dat vaak niet, of er wordt overheen gelezen. Negatief dat wil je graag kwijt, en daar zit je ook mee en wil je juist ook advies van een ander. al komen er ook best wel slechte adviezen soms voor, waar je helemaal niks mee kunt Zodat je ook niet het gevoel hebt om er alleen in te staan. Ik post op een andere forum regelmatig, en daar komen ook negatieve dingen in voor (maar ook positieve hoor ), die mensen begrijpen mij. Ze weten hoe het in elkaar zit. Mijn naasten begrijpen dat niet, althans ze proberen mij te begrijpen, maar dat lukt ze toch niet. Ze kunnen zich niet voorstellen hoe het is om 24/7 pijn te hebben (neem je toch een paracetamol ), 24 uur per dag moe te zijn (ga je toch eerder op bed ), en dat je gewrichten spontaan uit de kom vallen (doe niet zo eng ). Daarom ben ik juist erg blij dat er dit soort dingen bestaan, waar ik WEL mijn ei kwijt kan

Hier heb ik even paar weken vrij, net week erop zitten. Herstellen van een operatie. Hopelijk in loop van de week weer aan de slag, dan wel voor halve dagen.
  zondag 14 december 2008 @ 14:08:25 #282
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_64005604
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:59 schreef miss-piggy het volgende:
op een andere forum hebben we het hier ook net over gehad. Maar een forum is ook bedoelt als uitlaatklep, en er worden heus ook wel positieve dingen geplaatst. Alleen wordt positief vaak ook als 'normaal' beschouwt, en post je dat vaak niet, of er wordt overheen gelezen. Negatief dat wil je graag kwijt, en daar zit je ook mee en wil je juist ook advies van een ander. al komen er ook best wel slechte adviezen soms voor, waar je helemaal niks mee kunt Zodat je ook niet het gevoel hebt om er alleen in te staan. Ik post op een andere forum regelmatig, en daar komen ook negatieve dingen in voor (maar ook positieve hoor ), die mensen begrijpen mij. Ze weten hoe het in elkaar zit. Mijn naasten begrijpen dat niet, althans ze proberen mij te begrijpen, maar dat lukt ze toch niet. Ze kunnen zich niet voorstellen hoe het is om 24/7 pijn te hebben (neem je toch een paracetamol ), 24 uur per dag moe te zijn (ga je toch eerder op bed ), en dat je gewrichten spontaan uit de kom vallen (doe niet zo eng ). Daarom ben ik juist erg blij dat er dit soort dingen bestaan, waar ik WEL mijn ei kwijt kan

Hier heb ik even paar weken vrij, net week erop zitten. Herstellen van een operatie. Hopelijk in loop van de week weer aan de slag, dan wel voor halve dagen.
Succes met herstellen !!
Everyone has secrets !
pi_64032424
Ook van mij succes miss piggy!
pi_64083634
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind iedereen hier juist heel positief omgaan met dingen. Iedereen leeft hier gewoon door, ondanks de klachten en als ik zie hoeveel meer last sommige mensen hebben dan ik, vind ik dat heel knap. Negatieve sfeer zie ik hier helemaal nooit en ik vind de meeste mensen juist vrij luchtig schrijven en de grapjes over loshangende ledematen komen ook regelmatig voorbij. 't Is maar waar je op let, misschien.
Sanity is (not) statistical
pi_64085235
ik vind dat we hier op fok! best wel luchtig over praten inderdaad, heb het veel zwaarder gezien. Maar dat komt ook omdat ze daar ook meerdere topics hebben over bepaalde problemen met betrekking tot HMS/EDS. En hier is het algemeen.

En ik verveel me . Ik ga maandag maar weer aan het werk voor halve dagen. Voor deze operatie staat een herstel van 2-3 weken, ach dan zijn er 2 weken om moet kunnen toch
  woensdag 17 december 2008 @ 19:19:02 #286
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_64096774
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:01 schreef Maeghan het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind iedereen hier juist heel positief omgaan met dingen. Iedereen leeft hier gewoon door, ondanks de klachten en als ik zie hoeveel meer last sommige mensen hebben dan ik, vind ik dat heel knap. Negatieve sfeer zie ik hier helemaal nooit en ik vind de meeste mensen juist vrij luchtig schrijven en de grapjes over loshangende ledematen komen ook regelmatig voorbij. 't Is maar waar je op let, misschien.
Idd.. Ik krijg tijdens mn werk heel soms last van mn handen. Dan neem ik ff een break en/of ga wat anders doen. Dus op zich gaat het wel, ik probeer er gewoon niet aan te denken. En als ik buiten loop met dit weer, dan standaard handschoentjes aan
pi_64111480
Het is ook echt niet bedoeld als een zwaar kritiekpunt.. Wat ik al zei, ik weet heel goed hoe het is. Misschien is het meer mijn eigen manier van ermee omgaan en iedereen heeft natuurlijk een andere manier om ermee om te gaan. Whatever works best!
Ik kom hier voor het eerst en lees even door hoe het werkt en ik lees dan een opeenstapeling van klachten. Klachten die ik zelf natuurlijk ook heb, maar ik word er nou niet echt blij van, eerder depressief... Maar zoals ik al zei, de manier van omgaan is voor iedereen verschillend en wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. En daar heb ik ook echt respect voor! Ik vind het gewoon lastig
  donderdag 18 december 2008 @ 14:16:26 #288
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_64119216
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:00 schreef Nouk-ster het volgende:
Het is ook echt niet bedoeld als een zwaar kritiekpunt.. Wat ik al zei, ik weet heel goed hoe het is. Misschien is het meer mijn eigen manier van ermee omgaan en iedereen heeft natuurlijk een andere manier om ermee om te gaan. Whatever works best!
Ik kom hier voor het eerst en lees even door hoe het werkt en ik lees dan een opeenstapeling van klachten. Klachten die ik zelf natuurlijk ook heb, maar ik word er nou niet echt blij van, eerder depressief... Maar zoals ik al zei, de manier van omgaan is voor iedereen verschillend en wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. En daar heb ik ook echt respect voor! Ik vind het gewoon lastig
Misschien moet je er juist meer over praten anders krop je alles zo op
Everyone has secrets !
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:24:24 #289
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_64415580
Vandaag weer last van mijn handen nadat ik een pak yoghurt van Campina wilde openen. Die draaidoppen moeten ze of groter / hoger maken of er moet een totaal anders systeem voor komen waardoor het makkelijker is om open te maken.

Zijn er nog meer mensen die dit herkennen?
Everyone has secrets !
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:43:01 #290
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_64416108
Ik heb zelf geen moeite om pakken melk etc te openen omdat ik het op een afwijkende manier doe
pi_64416893
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:24 schreef Lief-visje het volgende:
Vandaag weer last van mijn handen nadat ik een pak yoghurt van Campina wilde openen. Die draaidoppen moeten ze of groter / hoger maken of er moet een totaal anders systeem voor komen waardoor het makkelijker is om open te maken.

Zijn er nog meer mensen die dit herkennen?
Daar heb ik ook altijd ruzie mee, net zoals sommige pakken Ice Tea van Lipton, die krijg ik ook met de beste wil van de wereld niet open, m'n duim zit in de weg ofzo, ik kan in die houding echt geen kracht zetten.

Ik heb trouwens al een week of drie last van m'n pols, van de week was het wel heel erg toen ik m;'n bed heb afgehaald en opgemaakt en met zware boodschappentassen heb lopen sjouwen. En woensdag meeverhuizen hielp ook niet echt. Er zit een soort bult boven op m'n pols lijkt het, moet hem ook niet indrukken (die bult zit er pas na het meehelpen verhuizen) en soms straalt de pijn uit naar m'n middelvinger, duim of elleboog. Geen idee wat het is, het gaat nu wel weer maar dinsdag, woensdag en donderdag deed het echt takkepijn zonder m'n arm te bewegen.
Tap tap tap
pi_64417378
Vaag =/

Eerlijkgezegd vind ik die draaidoppen wel fijn. Ik krijg juist die pakken die je open moet vouwen niet geopend, daar moet je zo hard op duwen (en dan scheurt het karton nog ). Daarnaast, draaidoppen kun je nog met je tanden pakken. Probeer maar eens met je tanden in twee richtingen tegelijk te duwen, dat valt niet mee.

don-diablo, hoe open je ze dan?
Sanity is (not) statistical
  zondag 28 december 2008 @ 11:02:01 #293
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_64423672
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:20 schreef Maeghan het volgende:
Vaag =/

Eerlijkgezegd vind ik die draaidoppen wel fijn. Ik krijg juist die pakken die je open moet vouwen niet geopend, daar moet je zo hard op duwen (en dan scheurt het karton nog ). Daarnaast, draaidoppen kun je nog met je tanden pakken. Probeer maar eens met je tanden in twee richtingen tegelijk te duwen, dat valt niet mee.

don-diablo, hoe open je ze dan?
Tja lastig uit te leggen eig.. Leg de dop wel tussen mn wijsvinger en duim. Denk dat ik er maar een foto van maak. Het is niet heel bijzonder, maar ken niemand die een pak of fles zo open maakt

Ik heb de laatste wel weer last van mn linkerpols zodra er wat druk op staat, dan verschuift de boel er binnen in. Zo voelt het althans en het is zeker pijnlijk.
pi_64423987
Ik doe er niet zo moeilijk over...mijn vriend en ik hebben de afspraak dat hij de draaidoppen zelf eerst open maakt. Als dat er niet van komt, toch proberen, maar dan komt er een vreselijke kramp en kan ik even niet meer los laten

Of je pakt gereedschap, of een walnotentang
pi_64425239
draaidoppen, bah

gelukkig woon ik nog thuis

heb alweer 1,5 gewerkt (en toen dag vrij en kerstdagen en zo), en het bevalt prima!
pi_64426373
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:18 schreef miss-piggy het volgende:
draaidoppen, bah

gelukkig woon ik nog thuis

heb alweer 1,5 gewerkt (en toen dag vrij en kerstdagen en zo), en het bevalt prima!
pi_64430732
misschien wel handig om te vertellen dat die operatie niet betrekking had op HMS/EDS

moest kijkoperatie ondergaan, aan mijn buik. Nu heb ik ook nog endometriose jeej

Herstel voor deze operatie stond 2-3 weken voor, 2 weken vond ik wel meer dan genoeg
  zondag 28 december 2008 @ 19:18:34 #298
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_64438916
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:10 schreef miss-piggy het volgende:
misschien wel handig om te vertellen dat die operatie niet betrekking had op HMS/EDS

moest kijkoperatie ondergaan, aan mijn buik. Nu heb ik ook nog endometriose jeej

Herstel voor deze operatie stond 2-3 weken voor, 2 weken vond ik wel meer dan genoeg
Gelukkig ben je nu weer aan het werk En endometiose ziet er niet fijn uit! (heb het even opgezocht)
Everyone has secrets !
  maandag 29 december 2008 @ 21:40:19 #299
331 Merel
Be here now.
pi_64479062
Hadden jullie wel eens gehoord dat Michael Phelps (die zwemmer) ook hypermobiel is? Wel grappig om over te lezen

Ik heb er gelukkig maar weinig last van de laatste tijd, sporten gaat goed en met name m'n vingers lijken stijver te worden. Fijn!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:22:45 #300
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_64504834
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:40 schreef Merel het volgende:
Hadden jullie wel eens gehoord dat Michael Phelps (die zwemmer) ook hypermobiel is? Wel grappig om over te lezen

Ik heb er gelukkig maar weinig last van de laatste tijd, sporten gaat goed en met name m'n vingers lijken stijver te worden. Fijn!
Schijnen veel zwemmers te zijn is me verteld door de fysio. Kan je langere slagen maken en dichter langs je lichaam. Ze adviseerde het mij ook meerdere malen te doen, alleen trekt het me gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')