abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56927705
Wij wonen sinds september in deze woning, het is een nieuwbouwwoning, en wij hebben al een tijd last van een hele hoge piep, het komt door de verwarming vermoeden we en het is een constant heel hoog piep geluid. Mijn moeder en ik horen het wel maar mijn vader hoort het niet. Monteur is een keer langs gekomen, maar die hoorde het toen ook niet. Ik zelf ook niet aangezien het ook niet altijd aanwezig is. Je hoort het ook enkel boven in het huis, beneden niet. Maar aangezien ik vaak op mijn kamer ben is het zeer irritant en moet ik eigenlijk muziek aanzetten wil ik er vanaf zijn.
Nu willen wij eigenlijk de oorzaak weten en hoe we er vanaf kunnen komen. We hebben ook zonnecollectoren die het water verwarmen dus het kan daar mee te maken hebben. Feit is wel dat het 's avonds minder aanwezig is en 's nachts nooit.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:03:26 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56928159
Zit er niet ergens een braampje in de pijp?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56928264
Een wat in de wat? Wij hebben er dus 0,0 verstand van en zijn totaal aangewezen op de expertise van anderen.
pi_56928349
Of zit er ergens lucht in de verwarmingsbuizen? (dan moet je ergens iets opendraaien om het te laten ontluchten)

Lijkt me super irritant, in ieder geval!
 FR
pi_56928419
Het is ook super irritant, ontluchten moeten we dan maar een keer proberen, alhoewel we voor zover we weten geen lucht hebben. Het is, op de zonneboiler na, ook de enige klacht.
Zonneboiler ding heeft een waterval systeem erin zitten die op mijn slaapkamer zit, borrelt lekker dus niks aan te doen ook.
pi_56928437
Herkenbaar, bij ons was het alleen niet de verwarming maar de binnenhuisafzuiging. Nadat ik die unit die op zolder hangt heb schoongemaakt was het over. Misschien is het dat bij jou ook wel.
pi_56928746
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:17 schreef Tsurany het volgende:
Zonneboiler ding heeft een waterval systeem erin zitten die op mijn slaapkamer zit, borrelt lekker dus niks aan te doen ook.
Jemig. Da's lekker rustig slapen!...
 FR
pi_56928986
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:37 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Jemig. Da's lekker rustig slapen!...
Ach 's nachts schijnt de zon niet dus dan staat hij op non actief, enkel 's ochtends hoor je m. Ach ik slaap er dwars door heen.

En binnenhuisafzuiging lijkt me niet eigenlijk, wij hebben wel luchtpijpen maar daar zit verder geen mechanisme of iets in, en het klinkt echt als een piep, niet als fluittoon.
pi_56929139
Zet de pomp eens uit en luister of het dan wel stil is.
't gaat om hoe je ermee omgaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')