abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56949453
Ik vind die Boerkini's oprecht mooi, vrouwelijk en vrolijk Dat zie ik liever dan vrouwen in te kleine bikini's met hun vetrollen erover heen Of mannen in zo'n speedo die je niet kan zien door de bierbuik.

En hoe weten ze nou of hun bezoekersaantallen teruglopen. Na 1x!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56949503
rare jongens die zwollenaren. en hier zitten er ook een paar.
maar ik denk toch niet dat het gedrag van die directeur stand gaat houden hier in nederland.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 24 februari 2008 @ 16:25:32 #278
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949572
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:13 schreef Floripas het volgende:
Maar als vrouwen vrijwillig dit soort zaken aantrekken, wat is er dan vrouwenonderdrukking aan?
Dat is het niet. Het schept de voorwaarden die vrouwenonderdrukking mogelijk maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:28:20 #279
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949637
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is het niet. Het schept de voorwaarden die vrouwenonderdrukking mogelijk maken.
Ik denk dat er andere zaken zijn die vrouwenonderdrukking mogelijk maken. Maagdenvliesherstellende operaties, bijvoorbeeld. De volkomenkuts van deze wereld die vrouwen bespreken alsof ze achterlijk zijn. De oogluikend toegestane mensensmokkel in de prostitutie. Het sluiten van de blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Maar kledingcodes? Daar heb je echt geen burqa's voor nodig, hoor.
pi_56949641
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:30:08 #281
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949680
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

En Monidique, die kan het weten.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:31:16 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949705
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:
Moord ook, dan kun je het dragen van machinegeweren op straat nog wel verbieden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56949708
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

En Monidique, die kan het weten.
Ik ben de Vrouwenonderdrukker.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:32:00 #284
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949723
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Moord ook, dan kun je het dragen van machinegeweren op straat nog wel verbieden.
Dat is een drogredenering van jewelste, en jij bent slimmer dan dit.
pi_56949727
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zal dan ook niet beweren dat machinegeweren moord mogelijk maken. Met de duidelijke suggestie dat het anders niet mogelijk is.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:35:41 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949796
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat er andere zaken zijn die vrouwenonderdrukking mogelijk maken. Maagdenvliesherstellende operaties, bijvoorbeeld. De volkomenkuts van deze wereld die vrouwen bespreken alsof ze achterlijk zijn. De oogluikend toegestane mensensmokkel in de prostitutie. Het sluiten van de blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Maar kledingcodes? Daar heb je echt geen burqa's voor nodig, hoor.
Nou laat ik het zo zeggen, deze vrouwen kiezen moedwillig voor hun burka's, maar hun kinderen niet. Ook bij degenen die door de gemeenschap met de nek aangekeken worden omdat zij geen burka's dragen en daarom toch maar overstag gaan kun je niet spreken van een volledig vrije keuze. Zou jij een toekomstige wereld waarbij alle moslima's in Nederland met burka's rondlopen als een goede wereld zien? Of eentje waar je apathisch tegenover moet staan als regering zijnde?
  zondag 24 februari 2008 @ 16:36:47 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949822
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:32 schreef Floripas het volgende:
Dat is een drogredenering van jewelste, en jij bent slimmer dan dit.
"Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk" is een drogredenering. Dit is de echo daarvan.
pi_56949849
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:36 schreef speknek het volgende:

[..]

"Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk" is een drogredenering. Dit is de echo daarvan.
Dat is geen drogredenering. Vrouwenonderdrukking is geen functie van bepaalde technieken of kleding, maar een psychologisch fenomeen.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:45:18 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949974
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:38 schreef Monidique het volgende:
Dat is geen drogredenering. Vrouwenonderdrukking is geen functie van bepaalde technieken of kleding, maar een psychologisch fenomeen.
Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en je derhalve kunt zien als een functie van stimuli. Ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
pi_56949988
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
Ik zo natuurlijk ook niets met die van jou, .
  zondag 24 februari 2008 @ 16:50:24 #291
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56950087
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo zeggen, deze vrouwen kiezen moedwillig voor hun burka's, maar hun kinderen niet. Ook bij degenen die door de gemeenschap met de nek aangekeken worden omdat zij geen burka's dragen en daarom toch maar overstag gaan kun je niet spreken van een volledig vrije keuze. Zou jij een toekomstige wereld waarbij alle moslima's in Nederland met burka's rondlopen als een goede wereld zien? Of eentje waar je apathisch tegenover moet staan als regering zijnde?
Nee; ja.
Ik vind dat je aan zaken als kledingkeuze niet zou moeten morrelen. Ik persoonlijk ben ook voor het opheffen van een verbod op naaktloperij, maar dat is wel weer een heel ander debat.
Dat mensen zich verplicht voelen iets te doen met hun kleding is niet iets dat je voorkomt, zeker niet met ge- en verboden. Dat er vervolgens mensen uit die gemeenschap willen breken lijkt me heel gezond.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:56:08 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_56950189
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:50 schreef Floripas het volgende:
Nee; ja.
Ik vind dat je aan zaken als kledingkeuze niet zou moeten morrelen. Ik persoonlijk ben ook voor het opheffen van een verbod op naaktloperij, maar dat is wel weer een heel ander debat.
Dat mensen zich verplicht voelen iets te doen met hun kleding is niet iets dat je voorkomt, zeker niet met ge- en verboden. Dat er vervolgens mensen uit die gemeenschap willen breken lijkt me heel gezond.
Ok.
Ik vind dat geen slecht standpunt hoor, ik neig er zelf ook naar. De verdomde pragmaticus in me vraagt zich alleen af of wat hele basale kaders niet toch een wat prettigere samenleving oplevert.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:07:06 #293
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56950391
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ok.
Ik vind dat geen slecht standpunt hoor, ik neig er zelf ook naar. De verdomde pragmaticus in me vraagt zich alleen af of wat hele basale kaders niet toch een wat prettigere samenleving oplevert.
Nee, en prettige samenleving is er eentje waarin de overheid zch zo min mogelijk met dit soort persoonlijke keuzes bemoeit en beschermt tegen het opleggen van regels aan anderen.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:09:07 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_56950427
Jaja, maar over 'zo min mogelijk' kan nog best wat verschil in inzicht zijn. Een burkaverbod treft niet zo heel veel mensen.
pi_56950493
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en je derhalve kunt zien als een functie van stimuli. Ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
Het punt is dat boerka's (of burkini's, ) vrouwenonderdrukking niet mogelijk maken, maar er een uiting van zijn. Het is niet alsof Jamal een doek ziet en nu opeens bedenkt dat-ie zijn vrouw eindelijk kan onderdrukken. Ik snap wel wat je bedoelt, denk ik, als ik zo vrij mag zijn; het is een uiting van vrouwenonderdrukking die erg gemakkelijk is en vrouwenonderdrukking gemakkelijker in stand houdt.

Maar ik ben van mening dat de wijze waarop dingen gezegd worden, iets, maar niet alles, zegt over de wijze waarop het bedacht is. Wanneer je dus zegt dat boerka's vrouwenonderdrukking mogelijk maken, dan zie ik het als een verkeerde voorstelling van zaken, en een die ervoor zorgt dat het probleem niet wordt aangepakt of wordt genegeerd. Er is vrouwenonderdrukking, boerka's maken vrouwenonderdrukking mogelijk, boerka's zijn verboden, zie hier, geen vrouwenonderdrukking meer. Ik weet het, het is erg simpel gesteld, maar dat is mijn punt dus zo'n beetje.

P to the S, in stand houdt? Instandhoudt? In standhoudt? Ik kom er niet uit...
  zondag 24 februari 2008 @ 17:48:36 #296
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56951257
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is er intolerant aan een dame in een burqini?
Nou, de dame in kwestie wordt onderdrukt lees ik net. Jezelf laten onderdrukken is intolerantie. En, want, het is het niet tolereren van tolerantie voor intolerante tolerantie. Of, en .. kramp .. in mijn vingers. Verborgen codes die zij negeert, en, en, ...

Ik weet het niet meer.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 24 februari 2008 @ 17:55:42 #297
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56951388
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:09 schreef speknek het volgende:
Jaja, maar over 'zo min mogelijk' kan nog best wat verschil in inzicht zijn. Een burkaverbod treft niet zo heel veel mensen.
Zo min mogelijk gaat niet over kwantiteit, maar kwaliteit. Hoeveel regels zijn er? En niet: hoeveel mensen raakt het?

Je wil ook geen regel dat roodharige mannen die Ron Paul zouden stemmen in Groningen woonachtig verplicht geen wii mogen kopen. Raakt bijna niemand, is wel kwalitatief heel erg ingrijpend.
pi_56951392
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, en prettige samenleving is er eentje waarin de overheid zch zo min mogelijk met dit soort persoonlijke keuzes bemoeit en beschermt tegen het opleggen van regels aan anderen.
Waar jij makkelijk aan voorbijgaat is dat als dit toegestaan wordt in ons land er ook mensen zullen zijn die mensen zonder burqini als slechter gaan zien. Dan krijg je vaders en broers die vrouwen gaan verplichten er zo bij te lopen.

Eigenlijk helpen we hiermee kwetsbare mensen in een positie waarbij ze niet zelf kunnen beslissen wat ze willen. Dan is het jammer, maar dan moet de enkeling die het (misschien) zelf wil maar wijken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:57:32 #299
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56951421
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Waar jij makkelijk aan voorbijgaat is dat als dit toegestaan wordt in ons land er ook mensen zullen zijn die mensen zonder burqini als slechter gaan zien. Dan krijg je vaders en broers die vrouwen gaan verplichten er zo bij te lopen.
Jij gaat er vanuit dat als je de keuzevrijheid voor vrouwen inperkt uiteindelijk hun vrijheid groter wordt? Dat vind ik een heel rare.

Ik heb ook wel eens een vriendje gehad die niet wilde dat ik een rokje aantrok, maar een spijkerbroek. Spijkerbroek maar verbieden dan?

Dat vriendje was overigens diezelfde middag weer vrijgezel.
pi_56951498
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo min mogelijk gaat niet over kwantiteit, maar kwaliteit. Hoeveel regels zijn er? En niet: hoeveel mensen raakt het?

Je wil ook geen regel dat roodharige mannen die Ron Paul zouden stemmen in Groningen woonachtig verplicht geen wii mogen kopen. Raakt bijna niemand, is wel kwalitatief heel erg ingrijpend.
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken

Er is niemand die roodharige mannen die op Ron Paul stemmen en in Groningen wonen verplicht om zich aan bepaalde regels te houden. Wat betreft (ex)moslima's zitten de blijf van mijn lijf huizen er vol mee

Je kunt er vanuitgaan dat als er meerdere vrouwen in zo'n tent rondzwemmen dat er bepaalde bevolkingsgroepen (de mannen hiervan) druk gaan uitoefenen op de vrouwen uit deze groep om zich ook zo te gedragen.

Los daarvan is het zo dat iedereen in het zwembad zich deels moet ontkleden, je kunt ook niet in een winterjas naar de sauna gaan tussen de naakte mensen. Hierdoor voelen anderen zich bekeken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')