abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56915941

Beleef de oude wereld!
"Het geluid van de zee, witte zandstranden en een brandende zon. Op een kleine eilandengroep midden in Middelandse Zee leeft een oude beschaving voort. Onder jouw leiderschap wordt een era van rijkdom en ontdekkingsreizen begonnen. Welkom in Ikariam!"

In Ikariam bestuur je een dorpje uit de oude romeinse/griekse beschaving. Dit dorpje moet hoe dan ook een grote stad worden en het middelpunt van de handel in goederen en rijkdommen worden. Het is aan jou de taak om uit te zoeken je dorp, of moet ik zeggen stad, dit voor elkaar gaat krijgen.

Het spel kost je overigens ook geen uren speeltijd, want met een paar klikken per dag kun je jouw stad al opbouwen. Hierdoor is het spel ook uitermate geschikt om tussendoor tijdens je werk, tijdens andere spellen of tijdens het niks doen te spelen.

Het spel beginnen
Het spel kun je beginnen door simpelweg een account aan te maken via de website waar het spel op draait. De website waar je jouw account kunt registreren is [red]hier[/red] te vinden en geheel gratis en zeer eenvoudig. Je hoeft helemaal niks te downloaden om dit spel te kunnen spelen.

We proberen de tweakers allemaal in Epsilon te krijgen!!!

Je account is, als die aanmaak, verbonden aan 1 spelwereld. Voor de andere spelwerelden zul je een ander account moeten aanmaken.

Als je in het spel komt voor de eerste keer wordt je automatisch aan een eiland en stad verbonden. Dit is dan ook je eerste stad waarvan je alles zult moeten opbouwen. Je kan deze beginstad niet veranderen. Hoe je jouw stad kunt gaan opbouwen kun je hieronder verder lezen.

Hoe ziet het er uit?
Het spel ziet er zo uit:

Grondstoffen om je stad op te bouwen
Om je stad op te kunne bouwen heb je natuurlijk grondstoffen nodig. Gelukkig zijn die er in dit spel genoeg, want draait het natuurlijk allemaal om. Iedereen heeft van elke grondstof wel iets nodig en daar zul je dan ook je stad en handel omheen moeten bouwen.

De volgende grondstoffen zijn te krijgen, verdeeld over de vele eilanden die elke spelwereld kent:
  • - Bouwmateriaal (building material).
  • - Wijn (wine).
  • - Marmer (marble).
  • - Kristalglas (crystal glass).
  • - Zwavel (sulphur)

Om te starten zul je vooral bouwmateriaal nodig hebben om je dorpje op te bouwen tot een echte stad. Naarmate je in niveau stijgt, zul je meer verschillende grondstoffen nodig hebben om je stad verder te ontwikkelen.
    Je kunt deze materialen op verschillende manieren verkrijgen. Dat is als volgt:

1) Je maakt 'workers' aan om je gewenste grondstoffen voor je te halen.
    Dit kan je doen door in de 'town hall' op het plaatje met de pijl te klikken van de worker van je gewenste grondstof. Hetzelfde scherm kan je ook bereiken door op de grondstof icoon te klikken in 'island view'-mode. Niet alle grondstoffen zijn op 1 eiland aanwezig.

2) Je kan grondstoffen handelen met andere spelers.
    Nadat je een 'trading port' aan de waterkant van je eiland gebouwd hebt, kun je met handelschepen grondstoffen verhandelen met andere spelers. Door op een speler te klikken in je 'island view'-mode krijg je aan de linkerkant een action-menu. Hier kan je de trade-scherm openen en kiezen welke goederen je wilt verhandelen. Via de 'world view'-mode kun je ook spelers van andere eilanden bereiken voor goederen die jouw eiland niet te bieden.

3) Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden om aan je grondstoffen te komen, maar dat moet ik nog uitvinden. Ik zag al wel dat je ook legers kan bouwen. Misschien kan je op die manier andere steden overnemen en zo hun grondstoffen kun afpakken ofzo.

Fokkers op Epsilon??

Wij (GoT), met zijn allen, zijn gevestid op de server Epsilon. Natuurlijk hoop ik dat meer fokkers de server Epsilon (vergeet niet de server Epsilon te kiezen uit het dropdown menuutje) gaan bezetten en kunnen we zelfs samenwerken om onze steden nog verder uit te bouwen tot grote capitalen. En misschien valt er ook nog wel wat uit te vechten

Jullie ook!!!

Post is aangepast maar origineel gemaakt @ GoT door Rakkerzero

[ Bericht 3% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 25-02-2008 18:19:52 ]
  • pi_56916651
    Oeh dit ziet er leuk uit!
    Ik doe mee!

[ Bericht 25% gewijzigd door Dementor op 22-02-2008 23:03:27 ]
      vrijdag 22 februari 2008 @ 23:32:05 #3
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_56917427
    Helaas, ik zit al op Delta :p
    Ook geen sig dus
    pi_56918200
    tvp
    *Hosselcopter*
    pi_56922189
    * Bierbroeder is al actief op GoT
      zaterdag 23 februari 2008 @ 11:29:40 #6
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_56922719
    Ben ook een kijkje aan het nemen.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_56925697
    Ben ook al actief op GoT . Erg leuk om te doen.
    pi_56926746
    Eiland waar ik op zit heet Vulios[22:66], mijn dorp is Wazamazia
    zie ondertitel
    pi_56931118
    ben alweer level 4, begint nu eindelijk eens wat op te schieten
      zaterdag 23 februari 2008 @ 20:39:15 #10
    21082 Paxlie
    Ies best bro
    pi_56933080
    ziet er leuk uit!
    Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
    Praten over mma? Kom naar #mma
    pi_56938467
    Heb ook even account gemaakt Eyeball heet ik, en zweef rond in Epsilon.. ook gelijk even geregged op het GoT Ikariam board
    pi_56942606
    Hier kan ik wel verslaafd aan raken Samenwerken met je eiland-genoten, zorgen dat ze allemaal wat doneren, zelf je stadje opbouwen etc en de GoT alliance is ook wel lache
    pi_56954081
    Dude wat doe je.. beetje fokkers uitnodigen!
    aldusch
    pi_56954140
    pi_56954356
    Heb me ook aangemeld
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_56964135
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 20:18 schreef krvabo het volgende:
    Dude wat doe je.. beetje fokkers uitnodigen!
    zei de fokker
    pi_56965258
    aangemeld.
    als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
    -geen browserverneukende links in je sig graag-
    pi_56966351
    en waar zitten de laatste nieuwe mensen?
    pi_56966525
    Dit ziet er leuk uit! Ik ga het wel ff proberen.
    pi_56966561
    Schupios[42:52] > Polis hiero
    pi_56966603
    FF checken
    I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
    pi_56966662
    Waar zie je of je nieuwe berichten hebt?
    edit: Bij diplomacy dus.
    pi_56966673
    Polis = town name, kan je aanpassen bij je Town Hall, Cahir

/edit
    bij nieuwe messages licht je "Diplomacy" poppetje op
    pi_56966769
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 16:27 schreef Thrilled het volgende:
    Polis = town name, kan je aanpassen bij je Town Hall, Cahir

/edit
    bij nieuwe messages licht je "Diplomacy" poppetje op
    Kwam er net achter ja, bedankt!

Nogmaals, super spel !
    pi_56966782
    Nuireos[50:46] > Modderschuit
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')