Bos?Sneekes, Kuiper?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:47 schreef Alleskids het volgende:
Kramer, Kuiper enTuitert gaan naar de WK Afstanden op de 1500. Wie gaat er eigenlijk op de 500 meter schaatsen voor Nederland, hoewel geen een dit jaar geimponneerd heeft? De 1000 meter daar en tegen is net zo'n veldslag als de 1500 meter met Nederlandse kanshebbers.
Als Wennemars niet naar Nagano gaat, dan is er een plekje vrij in de ploegenachtervolging achter de brede en snelle rug van Kramer.
Wennemars vergooide het helaas al bij de start, ben niet zo'n liefhebber van Tuitert.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:47 schreef Alleskids het volgende:
Kramer, Kuiper enTuitert gaan naar de WK Afstanden op de 1500. Wie gaat er eigenlijk op de 500 meter schaatsen voor Nederland, hoewel geen een dit jaar geimponneerd heeft? De 1000 meter daar en tegen is net zo'n veldslag als de 1500 meter met Nederlandse kanshebbers.
Als Wennemars niet naar Nagano gaat, dan is er een plekje vrij in de ploegenachtervolging achter de brede en snelle rug van Kramer.
De grote kracht is Sven Kramer, dat heeft hij wel laten zien met de 6 ronden sleuren in Heerenveen, dus de ploeg moet op hem worden afgestemd. Olde Heuvel en Wennemars mogen dan individueel iets minder zijn, maar als team zijn ze perfect ingespeeld,. waardoor ze de sneldheid de 8 ronden vol kunnen houden. En bij andere rijders zal er toch energie verloren gaan door aanpassings moelijkheden in de slag..quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Voor de ploegenachtervolging lijken Kramer en Olde Heuvel zekerheidjes (zeker nu Verheijen geen snelheid lijkt te hebben na z'n problemen). Ik neem aan dat Wennemars gewoon de derde man wordt...
En terecht. Hij (en Morrison) zijn gewoon een klasse beter. Kramer doet het puntsgewijs nog het beste (als je Calgary niet meerekent), maar die heeft er 2 overgeslagen + Calgary laten lopen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:00 schreef Montov het volgende:
3 Nederlanders op het podium, en nog gaat Davis er met het klassement vandoor.
Snap niet waarom commentatoren zo moeilijk doen, Timmer stond stil, maar was gewoon te vroeg weg.quote:
Voor haar doen matige tijd though...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:52 schreef Bruce117 het volgende:
En uiteraard een overwinning voor Wolf
Nee dus.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:57 schreef golfer het volgende:
Starter had gelijk,
Starter had dus absoluut niet gelijk. Gerritsen startte te traag, waardoor het leek of Timmer te vroeg weg was. Maar Timmer was precies op tijd weg. En Gerritsen had inderdaad ook gediskwalificeerd moeten worden..quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:57 schreef golfer het volgende:
Starter had gelijk, maar had Gerritsen bij die derde start ook moeten diskwalificeren, want die stond toen andermaal niet stil.
Eensquote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Sowieso is de regel krom dat degene die de tweede valse start maakt, weg moet. Dat moet meteen weer veranderd worden wat mij betreft.
Vind ik niet, tenzij je in gaat voeren dat je helemaal niet meer vals mag starten. Waarom kan iedereen (ok, misschien 1 op de 200 niet) de tweede keer wel normaal starten?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Sowieso is de regel krom dat degene die de tweede valse start maakt, weg moet. Dat moet meteen weer veranderd worden wat mij betreft.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je de tweede keer extra allert moet zijn omdat de ander vals start. Stel dat wij twee moeten rijden. Jij staat eerste en ik tweede. Jij rijdt tegen mijn teamgenoot die nergens meer voor rijdt. Hij hoopt natuurlijk dat ik win en dus start hij express vals. Daardoor moet jij extra opletten bij de tweede start en kan het je honderen van seconden kosten. Dat kan net genoeg zijn voor mij om te winnen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vind ik niet, tenzij je in gaat voeren dat je helemaal niet meer vals mag starten. Waarom kan iedereen (ok, misschien 1 op de 200 niet) de tweede keer wel normaal starten?
Tuurlijk snap ik het, zie mijn bericht. Allebei 1x vals is voor mij helemaal geen optie, dan krijg je weer zo'n vogels als Nijenhuis die elke keer proberen precies in het schot te vallen. Doe gewoon zoals het gros van de buitenlanders: stilstaan, schot, gaan. Niet proberen die laatste 2 samen te laten vallen, dat levert op lange termijn alleen maar tijdverlies op.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je de tweede keer extra allert moet zijn omdat de ander vals start. Stel dat wij twee moeten rijden. Jij staat eerste en ik tweede. Jij rijdt tegen mijn teamgenoot die nergens meer voor rijdt. Hij hoopt natuurlijk dat ik win en dus start hij express vals. Daardoor moet jij extra opletten bij de tweede start en kan het je honderen van seconden kosten. Dat kan net genoeg zijn voor mij om te winnen.
Snap je?
Gisteren lieten ze nog een interview uit Inzell zien, daar zei hij dat hij dit seizoen aan z'n rug geopereerd was en daardoor eigenlijk het hele seizoen achter de feiten aangelopen heeft. Hij had toen wel de intentie door te gaan tot en met Vancouver.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:21 schreef Bruce117 het volgende:
Waren dit de laatste meters van de keizer Shimizu ?
Hmmmm, dat interview heb ik zelf ook gezien.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gisteren lieten ze nog een interview uit Inzell zien, daar zei hij dat hij dit seizoen aan z'n rug geopereerd was en daardoor eigenlijk het hele seizoen achter de feiten aangelopen heeft. Hij had toen wel de intentie door te gaan tot en met Vancouver.
jep mee eens.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EensHet doet gewoon afbreuk aan de eerlijkheid van het hele verhaal, en het is nou ook niet zo alsof het zo afschuwelijk vaak gebeurt dat het programma erdoor vertraagd wordt.
Hij zit nu wel meer dood dan levend op het bankje.quote:
Ja, dat wordt misschien ook wel erg makkelijk voor lief genomen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:39 schreef Bruce117 het volgende:
En dat Sven zou gaan winnen stond van te voren eigenlijk ook al zo'n beetje vast.
Daar is het weekend voorquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:43 schreef Bruce117 het volgende:
Hij zit nu wel meer dood dan levend op het bankje.
Heeft flink wat potjes laten lopenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:46 schreef weasel85 het volgende:
hoe komt het dat sven niet no 1 is?... vind ik wel een beetje vreemd met 15 punten minder?
Deze wereldbeker gaat over de 5km en de 10km.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:46 schreef weasel85 het volgende:
hoe komt het dat sven niet no 1 is?... vind ik wel een beetje vreemd met 15 punten minder?
Ja, gekkigheidquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:47 schreef Bruce117 het volgende:
Bob vindt dat hij naar Nagano mag op de 5km
Hij kan ook te ver gaan natuurlijkquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:47 schreef Bruce117 het volgende:
Bob vindt dat hij naar Nagano mag op de 5km
Geen bijzondere dingen, gewoon een erg matige race.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:12 schreef Mirri het volgende:
Ik heb de 1500 m dames niet gezien. Weet iemand waarom Nesbitt zo'n slechte tijd heeft?
Mooi? Ik vond dat-ie een kansloos figuur sloeg met z'n geouwehoer dat hij vindt dat hij recht heeft op een ticket voor de 5km. Zeikerd dat het is, hoe terecht z'n mening over het ticket voor de 10km ook was.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:54 schreef Bruce117 het volgende:
Wel mooi om te zien dat hij boos werd en het ook echt meent.
"Dus jij mag op de 10km, en Carl op de 5km".
Je ziet de aderen bij op opzwellen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:45 schreef Remzz het volgende:
Nu gaat Bob idd een beetje te ver, ik ben fan maar wel tot zekere hoogte
Ik vind Carl ook niet echt in vorm. Bob reed op moment van vallen 2 sec. sneller dan Carl, maar vallen is vallen, Carl heeft ook die pech gehad en mag de 10 km niet doen, dus ...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:35 schreef wimderon het volgende:
Als Bob meent recht te hebben op een aanwijsplek op de 5000 meter is hij niet goed snik hoor![]()
Verheijen was elke keer dat ze elkaar dit seizoen troffen de snellere, meestal zelfs ruim. Zelfs op het NK allround, toen Verheijen totaal niet op niveau was.
Hoor je hem na afloop zeggen dat hij op weg was naar een tijd onder de 6:20, terwijl hij 4:22 klokte en rondjes van boven de 30 aan het rijden was
Eigen fout. Hij hing teveel over. Hij stond wel snel weer op hoorquote:Op zondag 24 februari 2008 10:04 schreef mark2012 het volgende:
Moet je maar niet vallen idd. Hoe viel hij eigenlijk... Door een scheur of was het zijn eigen fout?
Volgens de knsb site om 13.30uur, met als laatste een 'spectaculaire huldiging', jaja, en einde rond 17.15uur.quote:Op zondag 24 februari 2008 10:26 schreef Bruce117 het volgende:
Hoelaat beginnen ze vandaag ?
Dank je.quote:Op zondag 24 februari 2008 10:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Volgens de knsb site om 13.30uur, met als laatste een 'spectaculaire huldiging', jaja, en einde rond 17.15uur.
Precies. Het was een behoorlijke kans dat-ie wel onder de tijd van Carl zou gaan want ik geloof dat z'n laatste volle ronde voor de val toch ook een 29-er was?quote:Op zondag 24 februari 2008 00:34 schreef maril het volgende:
[..]
Ik vind Carl ook niet echt in vorm. Bob reed op moment van vallen 2 sec. sneller dan Carl, maar vallen is vallen, Carl heeft ook die pech gehad en mag de 10 km niet doen, dus ...
Hij was inderdaad aan het versnellen, de laatste 2 a 3 rondjes waren al 29-ers.quote:Op zondag 24 februari 2008 11:11 schreef Hankster het volgende:
[..]
Precies. Het was een behoorlijke kans dat-ie wel onder de tijd van Carl zou gaan want ik geloof dat z'n laatste volle ronde voor de val toch ook een 29-er was?
Net alsof de zomers van TVM zo'n pretje zijn met de krachttraining van Jim McCarthyquote:Je kan trouwens zeggen wat je wilt, maar naast de goede prestaties van Sven, Ireen en Paulien en Wouter is het toch ook drama jaar voor TVM. Het seizoen begon meer dan matig voor Ireen, Erben heeft werkelijk geen enkel belangrijke wedstrijd kunnen rijden buiten een paar world cups (een wereldrecord redt je seizoen niet..), Carl rijdt ver onder z'n niveau, Bjorn is zo goed als niet tot rijden gekomen, en wat heeft Renate nou gepresteerd buiten die breed uitgemeten overwinning op Sablikova? Het is wel erg zwart/wit succes/verlies. Erben werd in het AD zelfs de "schaats schlemiel" van dit seizoen genoemdHet is natuurlijk nog even afwachten wat het WK gaat brengen, maar dan nog...
Er zullen een aantal rijders wel heel erg uitkijken naar de zomer, denk ik zo...
Tsja schijt, daar krijgen ze voor betaald hoorquote:Op zondag 24 februari 2008 11:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Net alsof de zomers van TVM zo'n pretje zijn met de krachttraining van Jim McCarthy![]()
Hij had een rondje 29.8 gereden, die ronde erna was alweer 30.1, hij was op weg naar 6.22/6.23 naar mijn idee.quote:Op zondag 24 februari 2008 11:11 schreef Hankster het volgende:
[..]
Precies. Het was een behoorlijke kans dat-ie wel onder de tijd van Carl zou gaan want ik geloof dat z'n laatste volle ronde voor de val toch ook een 29-er was?
Heb ik de uitzending van de team pursuit nou gemist? Of komt ie straks nog? Was druk aan het opruimen en heb maar met een half oog gekeken.quote:Op zondag 24 februari 2008 17:40 schreef Alleskids het volgende:
Team Sven Kramer heeft de finale en de World Cup Team pursuit gewonnen. Nedrland is onverslaanbaar met Sven als lokomotief.
De dames van Canada hebben de laatse race en daarmee de World Cup veroverd. Dit buiten de tv camera's om, want het is toch immers niet interessant.?! (sarcastisch deboelde sneer naar de NOS)
Onverslaanbaar zou ik niet zeggen. Als Hedrick weer echt topniveau haalt en Veldkamp ervoor kan zorgen dat Davis mee wil doen, dan hebben die er alleen maar eentje nodig die ze acht ronden kan volgen. Maar goed, zelfs dan blijft Nederland favoriet voor olympisch goud met de huidige Kramer.quote:Op zondag 24 februari 2008 17:40 schreef Alleskids het volgende:
Team Sven Kramer heeft de finale en de World Cup Team pursuit gewonnen. Nedrland is onverslaanbaar met Sven als lokomotief.
7 rondjes aan de kop gereden volgens mij. Verheijen 1 ronde.quote:Op zondag 24 februari 2008 17:40 schreef Alleskids het volgende:
Team Sven Kramer heeft de finale en de World Cup Team pursuit gewonnen.
Er waren maar twee ritten ploegenachtervolging. Niemand nam de ploegenachtervolging serieus vandaagquote:Op zondag 24 februari 2008 14:57 schreef Alleskids het volgende:
Gaan de klootza**en van de NOS de ploegenachtervolging pas ergens in de loop van de middag uitzenden, als het tenis afgelopen is, en dat kan uiteraard lekker lang uitlopen. grrr
Hoe moet de ploegenachtervolging ooit serieus genomen worden als er steeds een zo mee gedold wordt?
Zeg dat maar tegen Simon Kuipers en Mark Tuitert, die zijn razend dat zij geen kans gekregen hebben. Kramer, Olde Heuvel, Verheijen en Wennemars waren aangewezen voor Nagano, met eventueel als reserve Tuitert. Nu lijkt Wenemars af te zeggen, en in dat geval gaat Kuipers mee als nummer 5.quote:Op zondag 24 februari 2008 19:49 schreef snellejelle het volgende:
Er waren maar twee ritten ploegenachtervolging. Niemand nam de ploegenachtervolging serieus vandaag
Dit ging om wie die meeste punten had verzameld of zo...quote:Op zondag 24 februari 2008 20:50 schreef Arcee het volgende:
Nog niet eens 100 posts. 't Boeide mij ook niet heel erg. Hoe komt dat? Doordat 't geen SLC of Calgary is? Was de luchtdruk te hoog? Stond er geen titel op het spel?
Maar eens kijken hoe de WK Afstanden gaan bevallen.
De WorldCup wedstrijden in SLC en Calgary waren anders ook bijzonder interessantquote:Op zondag 24 februari 2008 21:06 schreef mark2012 het volgende:
[..]
Dit ging om wie die meeste punten had verzameld of zo...
De meeste vinden dat helemaal niet zo interessant heb ik het idee. Wat ik het leukste vind:
-WK sprint
-WK allround
-WK afstanden
-Olympische spelen
Andere is niet echt interessant
Dat is in de avond en nacht hè?.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:50 schreef Arcee het volgende:
Nog niet eens 100 posts. 't Boeide mij ook niet heel erg. Hoe komt dat? Doordat 't geen SLC of Calgary is? Was de luchtdruk te hoog? Stond er geen titel op het spel?
Maar eens kijken hoe de WK Afstanden gaan bevallen.
Ja, dat weet ik, of zo.quote:Op zondag 24 februari 2008 21:06 schreef mark2012 het volgende:
Dit ging om wie die meeste punten had verzameld of zo...
Ja, wat een start van het seizoen was dat.quote:Op zondag 24 februari 2008 22:02 schreef Bruce117 het volgende:
De WorldCup wedstrijden in SLC en Calgary waren anders ook bijzonder interessant
Maar het zal in dit geval nooit goed zijn, want als ze die ploegenpursuit live laten zienquote:Op zondag 24 februari 2008 17:40 schreef Alleskids het volgende:
De dames van Canada hebben de laatse race en daarmee de World Cup veroverd. Dit buiten de tv camera's om, want het is toch immers niet interessant.?! (sarcastisch deboelde sneer naar de NOS)
Met name Kuipers heeft eerder dit seizoen een aantal keren afgezegd, die moet nu niet komen reclameren dan. De TVM-jongens ook, maar die staan nu eenmaal sterker als blok. Tuitert heeft de keren dat hij heeft mogen rijden ook geen onuitwisbare indruk achtergelaten trouwens. Is het trouwens geen regel dat je sowieso een worldcup gereden moet hebben op de betreffende afstand wil je uitkomen op het WK afstanden? Dat heeft Kuipers dan in ieder geval niet.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:36 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen Simon Kuipers en Mark Tuitert, die zijn razend dat zij geen kans gekregen hebben. Kramer, Olde Heuvel, Verheijen en Wennemars waren aangewezen voor Nagano, met eventueel als reserve Tuitert. Nu lijkt Wenemars af te zeggen, en in dat geval gaat Kuipers mee als nummer 5.
De dames hebben ook gereden, maar dat is helemaal niet uitgezonden. En normaal word iedere rit uitgezonden, ook de niet belangrijken.
Ik geloof niet dat ik het erg vind dat wij voor de "spectaculaire huldiging" weg zijn gegaanquote:Op zondag 24 februari 2008 20:26 schreef blaaatkipje het volgende:
Nou idd, wat een gek![]()
En wat een prachtige huldiging op het eind, hebben ze dat ook nog uitgezonden op tv?
Haha, neuh niks gemist idd. Het duurde allemaal nogal lang voordat ze in die dingen zaten en ze deden ook drie rondjes ofzo. En die schaatsers maar zwaaien en zwaaienquote:Op maandag 25 februari 2008 20:19 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik het erg vind dat wij voor de "spectaculaire huldiging" weg zijn gegaan
Wat voor dingen?quote:Op maandag 25 februari 2008 21:29 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Haha, neuh niks gemist idd. Het duurde allemaal nogal lang voordat ze in die dingen zaten en ze deden ook drie rondjes ofzo. En die schaatsers maar zwaaien en zwaaien
Misschien wel voor de OS, als hij zich niet weet te kwalificerenquote:
quote:Op maandag 25 februari 2008 21:29 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Haha, neuh niks gemist idd. Het duurde allemaal nogal lang voordat ze in die dingen zaten en ze deden ook drie rondjes ofzo. En die schaatsers maar zwaaien en zwaaien
quote:Op maandag 25 februari 2008 22:17 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Geen andere schaatser had zo'n zichtbare warming up.
Heb je geen foto's kunnen maken voor Arceequote:Op maandag 25 februari 2008 22:23 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Nou ja, om die dijen kon je dan ook niet heen kijken
Elliquote:Op maandag 25 februari 2008 22:17 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ennuh Arcee; Elli was btw erg![]()
Die had wel een flinke warming up trouwens... die kwam elke dag een rondje of wat langsschaatsen en daarna nog wat lopen. Geen andere schaatser had zo'n zichtbare warming up.
Haha, ik weet nog wel wat auto's zijnquote:Op maandag 25 februari 2008 22:17 schreef Montov het volgende:
Ik zag ergens een filmpje voorbij flitsen dat in een cabrio zaten, die een rondje maakte over het ijs. Die 'dingen' dus.
En ze hebben ook een beetje een sponsorprobleem, begreep ik. Wie weet wordt het hele team eind dit seizoen wel opgedoekt en komt-ie gewoon nergens meer aan de bakquote:Op maandag 25 februari 2008 21:44 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Misschien wel voor de OS, als hij zich niet weet te kwalificeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |