![]()

Wie is
Darren Hayes?quote:
Darren werd geboren als jongste van drie kinderen. Hij heeft nog een oudere broer, Peter John en zus, Tracey. Hij liep school in het Mabel Park Infants and High school, waar hij afstudeerde in 1989. Daarna studeerde hij aan het Kelvin Grove University om zijn diploma als leraar te halen. In 1993 reageerde hij op een advertentie van Daniel Jones die op zoek was naar een leadzanger voor zijn groep 'Red Edge'. Hij haalde het in de auditie, ondanks dat zijn stem het begaf. In 1994 ging de groep uit elkaar, omdat ze naast een contract hadden gegrepen. Hayes en Jones besloten verder samen te werken onder de naam 'Crush'. Deze naam werd veranderd naar Savage Garden omdat er al rechten waren genomen op die groepsnaam in Groot-Brittanniė. De inspiratie voor hun nieuwe naam haalden ze uit een novelle The Vampire Lestat van Anne Rice. Ook in 1994 trouwde Darren met zijn toenmalige vriendin Colby Taylor. Op 19 juni 2006 huwde hij opnieuw. Deze keer met de man waar hij al twee jaar bij is, Richard Cullen.
Een zanger dus!

Savage Garden, ken ik die niet ergens van?
Als het goed is wel! Een pop band van de eind jaren '90 met enkele hits zoals:
The Moon and Back en
Truly Madly Deeply (die moet je wel kennen).

Afin, maaruh, Darren Hayes dus?
De stijl van Darren Hayes zelf is wat meer electronisch en meer tempo, eigenlijk net als George Micheal die ook later in z'n carriere meer electronisch werd. Voor sommigen is dit top, anderen hebben liever de balads. Beide komen in ieder geval aan hun trekken want naast z'n electronische pop albums (
zoals deze ), zong hij ook enkele balads (
zie hier, en
hier).

Ok, een goede artiest dus... En live uit Amsterdam?
Jazeker! Tenminste, dat was hij - Donderdag, 21 Februari 2008. Ik kom net terug ervan en oh wat heb ik genoten. Ik ging eigenlijk alleen omdat mijn vriendin zo'n fan is, maar z'n professionaliteit tijdens z'n optreden was top! Hij beheersde het publiek en z'n podium en trakteerde de fans met liedjes die nog nooit uitgebracht waren en zelfs een remix van z'n eigen liedje met een hoog stukje van The Artist Formely Known As Prince (even vergeten welk liedje dat was ook al weer).
Zeer mooi concert en ik betwijfel het niet dat men het met mij eens is (uit het volle Topic deel 1 nam ik aan dat meer Fokkers ernatoe gingen!)