Ik heb de Wanneequote:Op donderdag 21 februari 2008 13:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik wilde eigenlijk de Wannee kopen, dat schijnt ook een goed kookboek te zijn, maar die kon ik nergens vinden, dus nou maar "Kook" van Jamie gekochtVan het weekend maar eens wat uitproberen, staan wel een boel lekkere dingen in, en ook handige tips
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/wannee.aspquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:51 schreef freecell het volgende:
Jeipod, waar is je lunch?Alleen crueli en een appel als ontbijt én lunch is echt te weinig imo!
Wat is Wannee voor iets precies?Iedereen is er zo enthousiast over hier?
Toen ik nog thuis woonde mocht ik niet koken. "Dan koop je vast van die duren dingen.", "Ik vind koken veel te leuk" en "Dan eten we vast iets raars" waren de argumenten van m'n vader en moeder. Heel fijnquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je kan nu toch ook gewoon koken? Beetje raar om je ouders elke dag te laten koken
Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:13 schreef Chicolate het volgende:
Als ik voor het gezin kook, mag het niet mislukken. Daarbij, als ik een keer aanbied te koken, moet ik ook meteen zelf boodschappen en dat soort dingen gaan doen, heb ik niet zoveel zin in als ik om half 4 uit school kom en we om 5 uur moeten eten. En volgens mij vertrouwen ze ook niet echt op mn kookkunst
.
En raar vind ik het niet ... ik heb andere klusjes in huis, het is niet zo dat zij samen het huishouden runnen (strijken, oud papier wegbrengen, afwassen, dat soort dingen). Soms bak ik wel taart.
Ik mocht toen ik nog thuiswoonde ook nooit koken. Als ik nu bij mn ouders kook wordt het niet door iedereen gewaardeerd, want er worden veel pakjes gebruikt en verder veel hollandse pot. Maar dat betekent echt niet dat je het niet kan leren.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
Kijk, in principe is het niet zoveel moeite om naar de supermarkt te gaan ... maar ik heb een hekel aan wachten. En als je om half 4 in de supermarkt staat, moet je wachten, in de rij staan. Dan kom je uit school, met je grote zware tas en mag je tussen de huisvrouwen (die uiteraard tegen je tas aan moeten duwen) in de rij gaan staan van de super ... als je dan eindelijk thuiskomt met je ingredienten kan je niet even gaan zitten. Nee, tegen die tijd is het 4 uur en binnen een uur moet het eten klaar zijn. Meteen eten gaan maken dus, hopen dat het allemaal niet mislukt en het recept gewoon klopt. Als dat lukt, eet je om 5 uur en ben ik helemaal kapot ... (ok ik kan overdrijven, maar ik vind dat gewoon echt niet leukquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |