abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56882758
Nou, ik heb een lijstje met kookboeken verzameld, dus ik ga de stad eens even in
pi_56882843
Lala, lekker nixen achter de computer met een beker bloedsinaasappelsap ...
Moet zo de deur nog uit ook, ziet er niet lekekr uit buiten. Koud en winderig. Moet pinnen, moet om 1500 autorijden ... maar wie weet wie weet sta ik over een week in het gemeentehuis mijn roze papiertje (pasje ) aan te vragen ... dudu heb er zin in
pi_56883556
jé-zús!!!!! wat hebben jullie veel gepost!!!

kan niet eens een ochtendje gewoon studeren zonder dat ik de rest van de middag bezig ben met bijlezen
Ja doei.
pi_56883625
Ik wilde eigenlijk de Wannee kopen, dat schijnt ook een goed kookboek te zijn, maar die kon ik nergens vinden, dus nou maar "Kook" van Jamie gekocht Van het weekend maar eens wat uitproberen, staan wel een boel lekkere dingen in, en ook handige tips
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:08:14 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56883943
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik wilde eigenlijk de Wannee kopen, dat schijnt ook een goed kookboek te zijn, maar die kon ik nergens vinden, dus nou maar "Kook" van Jamie gekocht Van het weekend maar eens wat uitproberen, staan wel een boel lekkere dingen in, en ook handige tips
Ik heb de Wannee .
Dus als je op zoek bent naar een specifiek recept kan ik het hier wel even voor je neerzetten. Ik heb het eens gekocht in een doldwaze bui, maar ik doe er niet zoveel mee.
Anders mocht je hem wel overnemen, maar zoiets kan toch zomaar weer eens van pas komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56884014
Ik bestel hem wel via internet Wil hem toch wel graag hebben eigenlijk
pi_56884305
Vanavond eet ik bij m'n schoonouders, dus weet nog niet wat ik voorgeschoteld krijg.. Dus vandaag rustig gehouden met 3 volkoren boterhammen en wat fruit tussendoor

Morgen moet ik werken en daarna heb ik een leuk, vol weekend gepland, dus bij deze wil ik jullie allemaal ook alvast een fijn weekend wensen
pi_56884529
wannee is handig ja
pi_56884604
Ik heb hem net besteld bij Bol.com, ben benieuwd
pi_56884623
Dit gaat hard
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56884627
vanavond lasagne hoor ik net van moeder =)
lkkr
eet nu appeltje voor ik ga autoen. Dat is alles vandaag met een bakje cuesli balans toen ik wkkr werd.

vind koken trouwens wel leuk, alleen hier thuis kookt mijn moeder en bij mn vriend thuis is de keuken klein en hij en zn broer wassen nauwelijks af. Dus ik kook niet voordat ze de boel schoon hebben gemaakt. Dus erg uitgebreid doen lukt niet op zo'n klein blad.
pi_56884683
Jeipod, waar is je lunch? Alleen crueli en een appel als ontbijt én lunch is echt te weinig imo!

Wat is Wannee voor iets precies? Iedereen is er zo enthousiast over hier?
pi_56884847
Een kookboek

Beschrijving:
Dit najaar verschijnt de herziene en opnieuw vormgegeven 27ste druk van de evergreen Wannée Kookboek. Culinair journalist Anne Scheepmaker heeft de inhoud van dit populaire basiskookboek geactualiseerd. Uiteraard wordt aandacht besteed aan recente culinaire ontwikkelingen; zo zijn aan de klassieke Hollandse recepten meer dan vijftig hedendaagse recepten toegevoegd! Ook is actuele informatie over producten, keukenapparatuur en kookmethoden opgenomen, en schreef Nicolaas Klei (van onder meer de Supermarktwijngids) een extra hoofdstuk over wijn bij de maaltijd.
Voor deze nieuwe druk zijn bovendien de fotografie, alle instructieve tekeningen met praktische tips en het totale ontwerp vernieuwd.

Door de handige productoverzichtsfoto's,
de talrijke receptfoto's en de kleurige
technische tekeningen waarop lastige handelingen worden toegelicht, is het Wannée Kookboek behalve het meest uitgebreide basiskookboek en een handige vraagbaak nu ook een inspirerend ideeënboek geworden!
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:59:56 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56884863
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:51 schreef freecell het volgende:
Jeipod, waar is je lunch? Alleen crueli en een appel als ontbijt én lunch is echt te weinig imo!

Wat is Wannee voor iets precies? Iedereen is er zo enthousiast over hier?
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/wannee.asp

.
Niet meer actief op Fok!
pi_56884915
ik heb de versie uit 1900
pi_56884935
Zo he, wat een geklets over lekker eten . Echt jammer dat het hier thuis niet wat vaker gedaan wordt, uitgebreid koken is meestal geen tijd voor, kom je weer op de standaard aardappels met groente en vlees uit. Ooit, als ik op mezelf woon, toch maar eens gaan doen .

En mn herkansing natuurkunde ging wel aardig. Wiskunde, waar ik gister hele dag mee bezig ben geweest, ging zo ongelooflijk slecht (dit ding ziet er sarcatisch uit, maar ik kan serieus wel janken). Heb meer dan 50% gewoon niets in kunnen vullen. Meetkunde he. Zit er bijna over te denken om het vak te laten vallen, zo erg baal ik ervan dat het mis ging ... snapte de vraagstelling vaak al niet eens. En in de les zag ik alles meteen, maar op de toets kan ik opeens niets meer? Stom rotvak (tot een paar uur geleden hield ik nog van wiskunde omdat het zo goed ging).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56885001
Je kan nu toch ook gewoon koken? Beetje raar om je ouders elke dag te laten koken
pi_56885061
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je kan nu toch ook gewoon koken? Beetje raar om je ouders elke dag te laten koken
Toen ik nog thuis woonde mocht ik niet koken. "Dan koop je vast van die duren dingen.", "Ik vind koken veel te leuk" en "Dan eten we vast iets raars" waren de argumenten van m'n vader en moeder. Heel fijn .

Ik ging op mezelf en heb meteen de aardappelengroentevlees voor de komende vijf jaar verbannen .
pi_56885122
Als ik voor het gezin kook, mag het niet mislukken . Daarbij, als ik een keer aanbied te koken, moet ik ook meteen zelf boodschappen en dat soort dingen gaan doen, heb ik niet zoveel zin in als ik om half 4 uit school kom en we om 5 uur moeten eten. En volgens mij vertrouwen ze ook niet echt op mn kookkunst .

En raar vind ik het niet ... ik heb andere klusjes in huis, het is niet zo dat zij samen het huishouden runnen (strijken, oud papier wegbrengen, afwassen, dat soort dingen). Soms bak ik wel taart .
pi_56885133
Nou ja als het nie t te eten is dan eet ik het niet hoor... Aardappelen groenten vlees Dat eet ik niet

Ik kook sowieso 1dag per week en als m'n ouders ergens anders eten (ook nog 1-2x per week) broertje kookt ook 1 dag maar die kan het niet zo goed
pi_56885155
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:13 schreef Chicolate het volgende:
Als ik voor het gezin kook, mag het niet mislukken . Daarbij, als ik een keer aanbied te koken, moet ik ook meteen zelf boodschappen en dat soort dingen gaan doen, heb ik niet zoveel zin in als ik om half 4 uit school kom en we om 5 uur moeten eten. En volgens mij vertrouwen ze ook niet echt op mn kookkunst .

En raar vind ik het niet ... ik heb andere klusjes in huis, het is niet zo dat zij samen het huishouden runnen (strijken, oud papier wegbrengen, afwassen, dat soort dingen). Soms bak ik wel taart .
Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
pi_56885327
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
Ik mocht toen ik nog thuiswoonde ook nooit koken. Als ik nu bij mn ouders kook wordt het niet door iedereen gewaardeerd, want er worden veel pakjes gebruikt en verder veel hollandse pot. Maar dat betekent echt niet dat je het niet kan leren.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56885348
Ik heb ook pas leren koken toen ik al op kamers woonde hoor, deed het thuis ook nooit

Maarja, bij mij thuis werd er sowieso weinig gekookt, en als er werd gekookt, was het pasta of aardappelen-groenten-vlees. Maar meerdere keren per week werd er wel wat gehaald of pizza gegeten ofzo. Sinds ik op kamers woon, eet ik 's avonds een stuk gezonder.
pi_56885504
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Kijk, in principe is het niet zoveel moeite om naar de supermarkt te gaan ... maar ik heb een hekel aan wachten. En als je om half 4 in de supermarkt staat, moet je wachten, in de rij staan. Dan kom je uit school, met je grote zware tas en mag je tussen de huisvrouwen (die uiteraard tegen je tas aan moeten duwen) in de rij gaan staan van de super ... als je dan eindelijk thuiskomt met je ingredienten kan je niet even gaan zitten. Nee, tegen die tijd is het 4 uur en binnen een uur moet het eten klaar zijn. Meteen eten gaan maken dus, hopen dat het allemaal niet mislukt en het recept gewoon klopt. Als dat lukt, eet je om 5 uur en ben ik helemaal kapot ... (ok ik kan overdrijven, maar ik vind dat gewoon echt niet leuk )

En als ik ooit leer koken, zal ik het toch mezelf moeten leren. Mijn moeder en ik kunnen op een of andere manier niet goed met elkaar communiceren en krijgen altijd ruzie, zeker bij dit soort dingen. Leer ik het liever mezelf op mn eigen kamertje in Amsterdam, waar er geen druk op me gezet wordt met eettijden en waar het mag mislukken .

Oh en het is allemaal wel te eten hoor , maar niet zo geweldig bijzonder als sommige mensen hier eten. Ik kan wel heel vaak dingen aangeven van "dit wil ik wel eens proeven" en dan wordt het vaak ook wel gemaakt.
pi_56885545
Ja tuurlijk kan je het later nog leren
maar echt een excuus van.. ja geen tijd blabla.. vind k niet echt een exccuus
zeg gewoon dat je het lekker makkelijk vind zo/geen zin in hebt
is niet ergg.. maar als je eht echt zou willen dan kan het altijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')