abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56882039
Haha, het is maar goed dat ik mijn uitgebreide versie met laurier en suiker deed, want bij mijn basisversie had ik wel écht dezelfde bewoordingen als CF!
pi_56882069
Waar zijn de crashdieeten gebleven in dit topic
pi_56882093
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja? Ik snij een kilo uien heel fijn, laat ze langzaam heel licht carameliseren in een pan met dikke bodem, en als ze gelig worden, doe ik er scheutje voor scheutje een fles port bij, steeds laten inkoken, jeweetwel...

Héérlijk is dat, het krijgt een heel volle, zoete smaak

Gebruik trouwens wel goedkope port. Net als voor de stoofpeertjes,daar gaat ook altijd een hele fles bij

Port
Aha, jij maakt direct een hele kilo Dat verklaart de boel! Ik vind een glaasje port op z'n tijd ook wel lekker. Bij een stukje oude kaas bv.

Ik maak weleens uiencompote in een koperen pannetje dat ik heb, ik strooi er een klein beetje suiker over (theelepeltje of zo) en een beetje pepermix en ik voeg aan vocht toe wat ik op dat moment bij de hand heb, dus rode of witte wijn of een beetje bouillon. Héérlijk op een entrecôte ook! Maar ik maak altijd maar compote van 1 of 2 uien.
pi_56882094
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
Mis je ze?
pi_56882133
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Mis je ze?
Echt wel
pi_56882148
Zo, lekker uitgeslapen vandaag. Had ik wel nodig dnek ik. Met mn longen gaat t beter, moet alleen niet te diep inademen, zoiets als gapen ofso, dan voel ik het nog.

Vandaag ook een meetdagje gehad. Ik vreesde weer, want ik ben afgelopen week niet echt bezig geweest met goed eten. Maargoed, een halve cm hier en daar erbij, maar mijn gewicht is blijven hangen op 76.5 Jeej.
Nu even onder de 75 zien te komen

Hopelijk vind ik weer wat motivatie ergens op straat of in een vergeten hoekje.
pi_56882213
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
Nou, ik lunch vandaag niet.
pi_56882228
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:38 schreef minilotje het volgende:

[..]

Nou, ik lunch vandaag niet.
Dat is al een begin
Hier lunchen we een uur later dus heb nu wel honger
pi_56882237
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:29 schreef minilotje het volgende:
Haha, het is maar goed dat ik mijn uitgebreide versie met laurier en suiker deed, want bij mijn basisversie had ik wel écht dezelfde bewoordingen als CF!
Ja, ik doe er meestal nog wel wat kruiderij bij: tijm, laurier, salie, iets in die trant. Maar ik maak m zonder geleisuiker.

Conleche, echt, het smaakt zo vreselijk verrukkelijk op een broodje kaas, dat spul! De combi van zoet en hartig, mmmmm.

Minilotje, overigens: het beste broodje is nog altijd brie (desgewenst even onder de grill) met uitgebakken bacon of ontbijtspek, en een lik zelfgemaakte mangochutney. Klinkt zo goor, maar is echt de lekkerst denkbare lunch

@ Miss_S, lekker eten is de sleutel tot succes. Als dat niet mag, wil ik niet slank zijn
pi_56882321
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, ik doe er meestal nog wel wat kruiderij bij: tijm, laurier, salie, iets in die trant. Maar ik maak m zonder geleisuiker.

Conleche, echt, het smaakt zo vreselijk verrukkelijk op een broodje kaas, dat spul! De combi van zoet en hartig, mmmmm.

Minilotje, overigens: het beste broodje is nog altijd brie (desgewenst even onder de grill) met uitgebakken bacon of ontbijtspek, en een lik zelfgemaakte mangochutney. Klinkt zo goor, maar is echt de lekkerst denkbare lunch
Ja dat heb ik ook weleens gehad en ik heb ook graag bij de toast met foie gras, wat ik vroeger nog wel at (en please kan iemand me vertellen dat het niet zielig is voor die beesten, want ik mis het zo!)

Dat broodje brie klinkt goddelijk maar dat is meer iets voor mensen die in een forum zitten als" Hoe kom ik toch wat kilootjes aan, want ik ben echt té mager"

Zo, nu ga ik echt naar de sportschool, anders kom ik te laat...
pi_56882348
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

@ Miss_S, lekker eten is de sleutel tot succes. Als dat niet mag, wil ik niet slank zijn
Dat vind ik ook hoor maar dan bedoel ik ook echt lekker eten
en niet friet enzo
pi_56882370
@ minilotje:

Kookboeken die ik heb ( niet lachen )

Conimex 75 snelle recepten
Bakken en roerbakken
Eenpans eetplezier
Koken met de wok
Studentenkookboek
Margriet kookboek.

En verder heb ik nog wel een aantal boekjes over kruiden en specerijen enzo.

Zal wel eens in de winkel kijken voor die 2 kookboeken die jij postte, want met deze kom ik niet zo heel ver, vind het meeste niet eens lekker wat er in staat. Alleen die van Conimex gebruik ik nog wel eens, de rest liggen een beetje te verstoffen in de kast. Het Magriet kookboek gebruik ik alleen voor de weetjes, hoe lang dingen moeten koken enzo

Ik heb nu nog een aantal dingen in huis, maar ga vanaf volgende week wel eens kijken of ik wat meer zelf kan maken dan Bijvoorbeeld komkommersalade, dat neem ik nu altijd kant en klaar, maar dat moet vast ook wel zelf te maken zijn met yoghurt enzo

Het probleem is alleen dat ik best wel een moeilijke eter ben, veel dingen lust ik niet, zoals de meeste vis, en als er dan bijvoorbeeld ergens vis in een gerecht zit, dan weet ik ook nooit zo goed waardoor ik het kan vervangen zeg maar, of het dan nog wel smaakt. Maar goed, ik ga wel es wat dingen uitproberen
pi_56882429
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook weleens gehad en ik heb ook graag bij de toast met foie gras, wat ik vroeger nog wel at (en please kan iemand me vertellen dat het niet zielig is voor die beesten, want ik mis het zo!)

Dat broodje brie klinkt goddelijk maar meer iets voor mensen die in een forum zitten als" Hoe kom ik toch wat kilootjes aan, want ik ben echt té mager"

Zo, nu ga ik echt naar de sportschool, anders kom ik te laat...

Ach, het gaat om de balans, hè. Dus ik eet het niet elke dag. En als ik het eet, probeer ik mijn avondeten erop aan te passen.
Vandeweek heb ik een keer als avondeten bietensoep gegeten: uitje, knoflookje, komijn bakken, dan bieten, bouillon en een flinke scheut sinaasappelsap erbij, even koken en pureren tot een dikke, donkerrode soep. Klein beetje creme fraiche erbij en een stuk roggebrood: caloriearme en lekkere maaltijd.

Nou, dan kan zo'n zware lunch wel lijen.
pi_56882465
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat broodje brie klinkt goddelijk maar dat is meer iets voor mensen die in een forum zitten als" Hoe kom ik toch wat kilootjes aan, want ik ben echt té mager"
Ik kán natuurlijk mijn riedeltje afsteken van: 'zo'n broodje is met een stuk fruit erbij een voortreffelijke lunch, en zó lekker dat je bevredigd bent tot het avondeten, en zeker in combinatie met een actief leven past dat broodje prima in een dieet', maar dit keer maar even niet.

Ik zit trouwens de meest recente optredens uit het SBS-programma Dancing Queen online te bekijken (hoezo werkontduiking?) en wat word ik toch vreselijk jaloers van meisjes die zo goed kunnen dansen! Ik voel me er net een koe bij!
pi_56882472
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat vind ik ook hoor maar dan bedoel ik ook echt lekker eten
en niet friet enzo
Oh, maar af en toe friet vind ik ook echt héérlijk. Van de goeie snackbar, met een lekkere kledder mayo
Maximaal eens per maand, in de praktijk maar een paar keer per jaar.

Van die wokmaaltijden (schepje rijst, beetje voorgesneden wokgroente, wat kipfilet en zo'n prefab woksausje) daar maak je mij dus echt niet blij mee, bijvoorbeeld.
Wel met pasta met zelfgemaakte, superknoflokerige tomatensaus met knapperige stukken groente
pi_56882497
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, maar af en toe friet vind ik ook echt héérlijk. Van de goeie snackbar, met een lekkere kledder mayo
Maximaal eens per maand, in de praktijk maar een paar keer per jaar.

Van die wokmaaltijden (schepje rijst, beetje voorgesneden wokgroente, wat kipfilet en zo'n prefab woksausje) daar maak je mij dus echt niet blij mee, bijvoorbeeld.
Wel met pasta met zelfgemaakte, superknoflokerige tomatensaus met knapperige stukken groente
Ik zou niet zonder wokken kunnen en het is ook nog eens gezond dus wat wil je nog meer
pi_56882523
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:52 schreef minilotje het volgende:

[..]

Ik kán natuurlijk mijn riedeltje afsteken van: 'zo'n broodje is met een stuk fruit erbij een voortreffelijke lunch, en zó lekker dat je bevredigd bent tot het avondeten, en zeker in combinatie met een actief leven past dat broodje prima in een dieet', maar dit keer maar even niet.
Whehehe. GMTA enzo. Kom maar een keer bij me lunchen
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:57:31 #118
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56882559
tjeumpie
Bernie en ik zijn tof.
pi_56882578
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik zou niet zonder wokken kunnen en het is ook nog eens gezond dus wat wil je nog meer
Ik kan ook echt niet zonder wokken, maarja, dat was al wel duidelijk volgens mij
pi_56882608
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik kan ook echt niet zonder wokken, maarja, dat was al wel duidelijk volgens mij
Maar dat is toch niet het enige dat je eet?
Want daar word je toch niet dik van lijkt me, het is vooral veel groente, kip en vis
pi_56882619
Ik vind wokken ook wel prima hoor lekker uitje, peultjes, shiit-take, bamboescheuten, minimaisjes, flink wat sojasaus, wat gember, rijstazijn, enorme schep sambal lekker met eiermie of zilvervliesrijst en een omeletje!

Maar nee, van zo'n zak voorgesneden wokgroente à 1,69 (en dan zit er meestal grotendeels kool in ) met een sausje en witte klefrijst, daar word ik ook niet blij van.
pi_56882631
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind wokken ook wel prima hoor lekker uitje, peultjes, shiit-take, bamboescheuten, minimaisjes, flink wat sojasaus, wat gember, rijstazijn, enorme schep sambal lekker met eiermie of zilvervliesrijst en een omeletje!

Maar nee, van zo'n zak voorgesneden wokgroente à 1,69 (en dan zit er meestal grotendeels kool in ) met een sausje en witte klefrijst, daar word ik ook niet blij van.
Ik mag jou wel.

En nu ga ik verdikkeme echt aan mijn paper werken
pi_56882644
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:00 schreef Razztwizzle het volgende:
En ik had al honger ...........
pi_56882646
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet het enige dat je eet?
Want daar word je toch niet dik van lijkt me, het is vooral veel groente, kip en vis
Nee, het gaat bij mij vooral om de tussendoortjes, de zakken chips enzo waar ik dik van word
pi_56882705
* freecell kauwt tevreden op brood met oude kaas en mosterd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')