Van Ylona haar hyves:
Deze vraag wordt mij nog vaak gesteld en ik zal er antwoord op geven. Ja, ook ik kijk nog steeds - maar wel met veel onbegrip. Het hele concept van “De Gouden Kooi”is werkelijk verkracht. Mensen die er nu zomaar inkomen, zonder enige borg te betalen en niet eens met het spel meedoen. Het slaat nergens op. “De Gouden Kooi” kun je vergelijken met één grote neptaart, alleen de slagroom is echt en dat zijn de bewoners! Je kan er van proeven maar het smaakt naar niets!
Er zitten nog twee intelligente mensen in “De Kooi” en de rest heeft geen inhoud en roepen af en toe zo maar wat. De eerst lichting - dat waren de echte aspirant miljonairs met klasse en een doel. En dan vinden ze het gek en zijn ze verbaast dat ze afgelopen jaar niet zijn uitgenodigd voor de miljonairsfair….gek hé? Hoezo miljonairs?! Maar goed, televisiekijkend Nederland boeit het nog steeds, want de kijkcijfers zijn hoger als ooit! Dan moet natuurlijk wel Sylvia of Eric af en toe worden uitgenodigd. Waarom de rest niet uitgenodigd wordt?
Oh jawel hoor, op een paar na - worden die ook gevraagd, maar zij zijn er helemaal klaar mee.
Natasia mag er niet meer in, na de laatste keer dat ze een trofee op het hoofd van Lieke had gegooid.
Bart en Nena hebben een leuke baan dus die kijken wel uit. Nicolaas, Stephan, Eveline en Angelique willen er ook niet meer mee geassocieerd worden. En op mij zijn ze boos want ik schrijf geen leuke dingen over “De Gouden Kooi.” Ben ik even blij, want mijn contract loopt nog steeds.
De dag dat ik het kantoor van John de Mol verliet met het contract onder mijn armen – vergeet ik nooit meer! Ik dacht, “wow” mijn dromen gaan nu uitkomen. Ik krijg nu de kans om mijn eigen bedrijf op te starten, vreemde talen te leren, boeiende mensen te ontmoeten die allemaal hetzelfde willen als ik. En….mijn grootste droom om ooit zelf te mogen vliegen gaat misschien ook uitkomen. Alleen het laatste is werkelijkheid geworden en de rest was één grote desillusie. Ik heb inderdaad zes vlieglessen gehad en ik kan nu zelf vliegen in een privé-jet. Maar de rest van alle beloftes zijn waarschijnlijk achter mijn vliegtuigje meegevlogen. Het zijn net dromen die ’s nachts voorbij flitsen en de volgende ochtend zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.
Ik ben zeker niet impulsief de kooi ingegaan. Maar toch hè…..toch heb ik een hoofdstuk overgeslagen. Ik heb niet nagedacht over een script wat ze konden wijzigen. Het is net een boek dat al is geschreven en de auteur erachter komt dat hij nog veel meer mensen kan trekken die zijn boek zouden lezen met enkele aanpassingen, dus na een maand veranderd hij enkele hoofdstukken. Volgens hem is dat kers op de slagroomtaart. Maar voor mij is het niet meer dan een verschrompelde en verrotte kers. Die verrotte kers past dan mooi op die neptaart…haha!
Maar we blijven kijken hoor! Want we weten heus wel dat we in de maling genomen worden en de sms’jes niet eerlijk worden verdeeld. Dat er een aantal voorgetrokken worden en het geluid van de streams niet per ongeluk wegvalt. De keukentelefoon gaat omdat iemand zich moet melden bij de buren. Er een ex-miljonair wordt uitgenodigd om een paar bommetjes te gooien. Ik heb zoveel respect voor Huub, omdat hij weet hoe het spel werkt en gewoon doorgaat! Whatever, wij spelen wel mee, want het “spel” spelen is leuk!
Liefs, Ilona
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."