Resultaten tellen in Google is nou níet echt een betrouwbare maatstaf.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:32 schreef Pluto41 het volgende:
Yup dit is het hoor: gegoogled
edit: type allebei ook maar eens in op google en dan resultaten tellen net als bij
"linux rulez"
"windows ruzez"
"apple rulez"
:p
Waarom is het toch zo moeilijk voor mensen om gewoon in een woordenboek te kijken?quote:Op donderdag 21 februari 2008 04:41 schreef Metus het volgende:
Juist. De infinitief is 'googelen', hoe merkwaardig dat ook moge zijn.
Het mag misschien in de van Dale staan, maar daarmee hoef je het gezonde verstand nog niet te laten varen. De merknaam is Google, googelen kan dus nooit een juist schrijfwijze zijn als deze van de merknaam Google is afgeleid. Googelen is sowieso fout omdat het in geen verband staat met Google of googol (10100).quote:Op donderdag 21 februari 2008 04:41 schreef Metus het volgende:
Juist. De infinitief is 'googelen', hoe merkwaardig dat ook moge zijn.
Waarom zou je feilloos op het woordenboek af gaan? Zolang je een keuze kunt verdedigen is het vaak niet eens een slechte keus.quote:Op donderdag 21 februari 2008 06:11 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk voor mensen om gewoon in een woordenboek te kijken?
En toch is het de juiste schrijfwijze. Kijk voor de grap maar eens op woordenlijst.org, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 februari 2008 06:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het mag misschien in de van Dale staan, maar daarmee hoef je het gezonde verstand nog niet te laten varen. De merknaam is Google, googelen kan dus nooit een juist schrijfwijze zijn als deze van de merknaam Google is afgeleid.
Lijstjes zeggen zoveel, het gaat om de redenatie die wordt gevolgd. Googelen (spreek uit: goochelen) heeft niks met de merknaam Google (spreek uit: goekel) te maken, en dat is waar het woord van is afgeleid. Je kunt die achtergrond niet zomaar laten varen omdat het woord anders geen koppeling meer vormt met datgene waar het van is afgeleid.quote:Op donderdag 21 februari 2008 06:22 schreef Dagonet het volgende:
En toch is het de juiste schrijfwijze. Kijk voor de grap maar eens op woordenlijst.org, bijvoorbeeld.
Waarom zou Google een engelstalig woord zijn?quote:Het komt wel meer voor dat engelse werkwoorden eindigend op -le in het nederlands -elen worden.
'To google' is Engels, en dat is weer afgeleid van Google.quote:Op donderdag 21 februari 2008 06:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou Google een engelstalig woord zijn?
Helaas, dat is het wel. Het woordenboek* heeft altijd gelijk, ookal vind jij iets logischer.quote:Op donderdag 21 februari 2008 06:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom zou je feilloos op het woordenboek af gaan? Zolang je een keuze kunt verdedigen is het vaak niet eens een slechte keus.
apple wint.... en nu?quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:32 schreef Pluto41 het volgende:
Yup dit is het hoor: gegoogled
edit: type allebei ook maar eens in op google en dan resultaten tellen net als bij
"linux rulez"
"windows ruzez"
"apple rulez"
:p
Toch negeert een groot aantal media het groene boekje?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helaas, dat is het wel. Het woordenboek* heeft altijd gelijk, ookal vind jij iets logischer.
*Eigenlijk is het Groene Boekje de ultieme autoriteit, maar een woord op www.vandale.nl opzoeken moet zelfs de grootste nitwit nog wel lukken.
Wordquote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Toch negeert een groot aantal media het groene boekje?
Verder wil ik niet té eigenwijs doen en ik zal het vast fout hebben, maar googelen slaat gewoon nergens op. Ik blijf googlen typen tot in m'n graf, ook al komt dat door m'n schrijfwijze volgende week al.
[afbeelding] Googelen [afbeelding]!
Geloven is sowieso iets voor GroenBoekjeAdepten, moleculen zijn echter wel zeer aannemelijk; volgens de grotemensenmethode: wetenschap.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik Googlede.
En naast Kosovo erken ik het Groene Boekje ook niet.
Daarnaast geloof ik niet in moleculen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |