abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56859992
Ik kon het Excel-topic niet vinden, dus maar ff een nieuw topic.

k heb een aantal mappen in m'n bestand: Mdw 1, Mdw 2 enz en een overzichtsmap. In dat overzicht moet ik een heleboel verwijzingen invoeren. Maar dat zou een stuk makkelijker gaan als ik in de verwijzing naar de map een celverwijzing zou kunnen gebruiken.
Dus dat ik in een cel dit zet: ='Mdw A1'!F5 waarbij A1 dan een nummer is. Is zoiets mogelijk?

Alvast dank
pi_56860309
Met cellen kan het via =INDIRECT("X"&A1)

Misschien dat je werkbladen ook zoiets kan doen?

Edit:
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.ozgrid.com/Excel/variable-worksheet-names.htm
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56860588
Klik gewoon in je overzicht op vakje a1. Druk = en gan naar het bestand met werkblad waarvan je een cel moet hebben en klik die aan. Druk enter en voila

Als het is wat ik denk dat jij bedoeld
pi_56860767
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:49 schreef Hydrogeny het volgende:
Als het is wat ik denk dat jij bedoeld
Nee, dat is een gewone celverwijzing. Ik wil de naam van een map samenstellen uit een variabele cel
Dus A1 bevat de waarde 1, dan moet een andere cel verwijzen naar "Mdw 1". Als A1 = 2, dan naar Mdw 2
pi_56861147
Ik heb ook een vraagje. Wanneer ik de layout van een draaitabel met de opmaakt enz kopieer dan krijg je dat sommige getallen als tekst worden opgeslagen. Via deze getallen zoek ik via verticaal zoeken het goede onderwerp erbij. Maar dat lukt dus niet als ze opgeslagen zijn als tekst. Als ik het getal overtyp kan ik wel verticaal zoeken ermee.

Weet iemand hoe ik dat verhelp zonder alles over te hoeven typen?
pi_56878195
Heb ik ook nog een andere vraag: Ik verwijs dus van het ene naar het andere blad, maar als de broncel leeg is, krijg ik in de doelcel een 0, en dat wil ik niet. Kan dit wel oplossen met ALS(), maar dat kan toch ook wel anders?

Het eerste probleem heb ik nu maar handmatig opgelost, volgens mij is het niet (makkelijk) mogelijk
pi_56878584
Het weergeven van de getallen ) kan je uitzetten, maar dan zie je geen enkele waarde 0 meer, weet niet of dat is wat je wilt?
Via Extra -> Opties -> Weergave -> Nulwaarden (onderaan in het midden van het tabblad.)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56878672
quote:
Ik weet niet wat er gisteren met de zoekfunctie van IE aan de hand was, maar bedankt
Daar maar verder dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')