Op woensdag 20 februari 2008 12:41 schreef mojito het volgende:Hallo Fokkers…..
Dit topic is mijn manier om mijn gedachten van me af te schrijven. Ik hoef geen advies, meningen zijn altijd welkom natuurlijk maar ik ga deze stituatie zelf afhandelen. Het enige wat ik wil is de gedachtes die door m’n hoofd heen vliegen opschrijven en ze op een rijtje zetten. Het gaat om een meisje waar ik in korte tijd teveel voor ben gaan voelen.
Profielschets van mij:
Ik ben een man, halverwege de 20. Ik heb veel vrienden, en een leuk en veelzijdig sociaal leven. Ik heb een keer een langdurige relatie gehad een aantal jaren terug en buiten dat om slechts oppervlakkig contact met vrouwen. Daar had ik geen problemen mee, daar koos ik bewust voor. Voor de rest ben ik een vrij complex persoon… zelfontplooiing, zelfkennis etc. beschouw ik als het hoogste wat een mens kan bereiken in z’n leven, jezelf kunnen zijn. Mijn levensdoelen zijn kennis en wijsheid vergaren, oppervlakkigheid is iets waar ik een hekel aan heb. Diepgang is iets wat ik in alles om mij heen zoek… in muziek (mijn grootste hobby), in films, maar vooral ook in mensen. Mensen moeten karakter hebben voordat ik ze interessant vind, ik hou van filosoferen, ik hou van mensen die iets te vertellen hebben, over dieper nadenken over het leven en meer van dat soort bullshit.
Dit alles zorgt er natuurlijk voor dat je minder compatible bent met de gemiddelde mens om je heen. Geen probleem verder. Dit is wie ik ben. Als ik niet 100% mezelf kan zijn bij mensen dan zijn die mensen niet de moeite waard om tijd in te steken. Dit is niet arrogant bedoeld, een van de belangrijkste dingen die ik geleerd heb de afgelopen jaren is dat je nooit kan oordelen. Niet over jezelf, maar vooral niet over andere mensen.
Tot zover over mezelf.
Een tijdje terug leerde ik tijdens het uitgaan een mooi, lief en lekker meisje kennen. We raakten aan de praat en alles klikte. Ze waardeerde hoe ik in het leven stond… ze hing aan mijn lippen toen ik mijn gedachten aan het wisselen was met haar en ze begreep alles. We waren allebei niet nuchter meer en we kwamen terecht in een rollercoaster-ride van intieme gesprekken en aan het eind van de avond waren we intiem aan het zoenen.
Achteraf gingen we afteren bij mij thuis. Haar vriendin ging mee en aan aantal vrienden van mij… het leek wel alsof we al jaren samen waren. Onafscheidelijk brachten we de avond door en ze bleef, vrijwel vanzelfsprekend bij mij slapen, geen sex. De hele avond lag ik met haar in mijn armen, dolgelukkig. Ik heb niet eens geslapen die avond… ik wist dat we niet nuchter waren dus ik had geen verwachtingen… morgenvroeg is alles anders, we zien dan wel verder.
De volgende morgen was het nog steeds een sprookje. Ze was enorm enthousiast…. Ze wilde me leren kennen, dingen leren van mij en me dingen laten voelen die ik nog nooit gevoeld had. Ik was niet zoals alle andere mannen die ze kende… ik was een bijzonder persoon. De hele middag hebben we intiem met elkaar gepraat en gezoend.. ze was helemaal gek van me. Ze zat constant aan me etc. Uiteindelijk ging ze en we spraken af voor aankomend weekend, ik zou naar haar toe gaan.
Zo gezegd zo gedaan, tussentijds hebben we nog gebeld, gesmst etc. Dat weekend kwam ik bij haar en tot mijn grote geluk was de spark er nog steeds.. we hebben een gezellige avond gehad en ’s avonds voor het eerst sex gehad, fysiek was er ook een goede connectie. In de ochtend een ontbijtje in het zonnetje op het balkon, later naar een feest gegaan van haar ex-baas waar iedereen verbaasd was dat we elkaar pas een weekje kende. Alles voelde goed. Ze had een lange tijd een relatie gehad waar ze niet haarzelf kon zijn… en dat kwam perfect overeen met mijn gedachtes dat jezelf zijn erg belangrijk is in het leven van een mens. Zij had de week daarna wat te doen, ik ook dus we spraken 2 weken later af.
In tussentijd bleven we sms-en, maar ik merkte dat dat contact steeds minder goed verliep… ook het telefoontje dat we hadden voorspelde niet veel goeds. Het was kort, oppervlakkig… van onze intieme band was niet veel meer over en ik zag de bui al hangen. In het weekende belde ze me op met de mededeling dat ze niet wist of ze echt verliefd was. Ze zat nog steeds met dr ex in dr hoofd en ik woonde toch wel erg ver weg. Uiteraard hield ik mezelf groot en ik had het ook al aan zien komen. We verbroken het contact netjes.. ze zou nog langskomen om een trainingsbroek langs te komen brengen en dan zouden we ook wat gaan drinken etc.
Het was prima. Er waren toch een paar kleine dingen die ik niet aan haar kon waarderen… ze was geen intellectuele aanvulling voor mijzelf en dat is toch iets wat ik belangrijk vind… ze gebruikte ieder weekend coke, ik kan er ook wat van maar dat ging me toch te ver. Ze was ook niet tevreden over haar eigen cokegebruik en ik vind dat je op die leeftijd karakter genoeg moet hebben om tevreden te zijn met wat je doet. En als dat niet zo is dan neem je maatregelen. De keren dat we sex hadden was gelijk zonder condoom… leuk voor mij, maar hoeveel gasten zijn er voor mij over haar heen gegaan zonder rubber?
Genoeg redenen om haar te kunnen vergeten vertelde ik mezelf. Geen probleem. Dat dacht ik iig.
De dag daarna kwam ik erachter dat ik iets voor haar was gaan voelen. Gevoelens die ik jaren afgeschermd heb, uit pure zelfbescherming. Mijn hobbies, muziek.. wetenschap… de urge om zo veel mogelijk te weten te komen over alles en iedereen om mij heen om dood te kunnen analyseren interesseerden me niet meer. Het kwam nu over als een vorm van escapisme… als een vlucht voor gevoelens die ik niet wilde tonen door mijn angst om kwetsbaar te zijn.
Alles storte in…. Ik ben er achter gekomen dat ik een soort van emotionele controlefreak ben… ik wil alles beter kunnen en weten dan de mensen om mij heen. Ik wil in psychologisch opzicht superieur zijn omdat dat een gevoel van controle geeft. Bij haar liet ik dat alles gaan…. Ik had geen controle meer over mijn gevoelens, emoties… over haar en ik voelde me er goed bij. Totdat ik van haar hoorde dat het niet wederzijds was.
Jarenlang ben ik op mijn hoede geweest… heb ik er alles aan gedaan om die shit voor mezelf af te schermen en dit alles nu weg door een chick die me niet meer wilt. How could I be so careless? Of is het juist goed dat ik iets toelaat waar ik geen controle over heb, maar wat wel een toevoeging is aan mijn leven?
Nu ben ik vooral bezig met haar vergeten. Dmv stappen met vrienden, andere vrouwen leren kennen (die toch niks voorstellen in vergelijking met haar) en minder verstandige dingen zoals overmatig drinken. Nooit geweten dat ik zo fucking labiel was en dat er slechts 2 fucking weken intensief contact voor nodig waren om dat alles af te laten brokkelen. Pijnlijk maar leerzaam.
Over een aantal weken, hopelijk geen maanden, ben ik haar wel weer vergeten en heb ik alles weer op een rijtje. Nu vliegen bovenstaande gedachtes als losse flodders door mijn hoofd en ik moest ze even op een rijtje zetten om ze te ordenen. Bedankt voor het lezen.