abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:09:18 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56849570
Ik heb dus een eetkamer tafel en ik heb eetkamer stoelen. Hartstike leuk natuurlijk, maar behalve dat ze allebij van eikenhout zijn en dezelfde stijl hebben zit er 80 jaar tussen de fabricage en de kleur. De stoelen zijn wat midden naar donker neigend en de tafel is middenbruin. De stoelen hebben een hele mooie matte afwerking en het lijkt alsof er geen afwerklaag op zit (dus niet met lak een "zichtbaar" laagje)
Wat ik dus wil: is mijn tafel aanpakken, schuren en dan in de kleur van de stoelen krijgen, maar hoe doe ik dit? Lak lijkt me niet handig want glimt te veel, beits leek mij een optie maar daar weet ik dan weer te weinig vanaf... Wie weet meer?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56849748
Ik denk dat het wax of olie is dat op de tafel zit, echter voor het beste "zelfde"kleur resultaat kun je beter zowel de stoelen als de tafel aanpakken, en deze met de zelfde producten weer voorzien van een kleur laag
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_56854362
Er bestaat ook vloerenlak met een matte afwerking. Dus dat het na het lakken niet glimt. Daarmee heb ik onze tafel gedaan. Is echt heel sterk omdat het eigenlijk voor vloeren is, dus het krast bijna niet.

En inderdaad als je de stoelen en tafel hetzelfde wilt hebben, moet je ze denk ik beiden behandelen
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 20 februari 2008 @ 14:39:02 #4
95752 crew  Chell
Kluns
pi_56860342
TT aangepast
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:02:55 #5
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56863781
Ik wil dus niks aan die stoelen doen, vind ik zonde want die zijn gewoon goed en ben bang dat ik ze verkloot als ik er iets mee ga doen. Ik ga gewoon zoeken naar een soort gelijke kleur, dan maar iets kleurverschil...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')