abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56822951
We hebben een oude spiegel gekocht die helaas wat beschadigingen heeft. Weet iemand een simpele manier om dat te herstellen? Kun je gewoon zilververf ofzo kopen, bijvoorbeeld die verf die bouwdoos-vliegtuigbouwers ook kopen? Welk merk? Ik heb ooit eens gelezen dat je met verkeerde materialen de spiegel helemaal kunt mollen, dus graag advies.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 18 februari 2008 @ 21:20:08 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56823842
met google kan je een spiegel fixen
quote:

Helaas heb je natuurlijk in de zilverlaag gekrast die de eigenlijke weerspiegeling geeft
Dit is alleen op te lossen als je deze spiegel opnieuw laat "opdampen"

Dit doe je alleen als het een hele bijzondere spiegel is want het is best kostbaar.
pi_56824204
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:20 schreef Buschetta het volgende:
met google kan je een spiegel fixen
[..]
Thx Buschetta, 'opdampen' was het woord dat ik zocht. Daarom kon ik niks vinden in Google. Maar opdampen is een beetje te kostbaar. Het hoeft ook niet echt weer te spiegelen op die plekjes, maar gewoon minder opvallen is al goed genoeg. De 'reparatie' moet alleen niet de nu nog wel intacte andere laag beschadigen. Dus mijn vraag blijft staan, weet iemand hoe je het weliswaar nepperig maar toch een beetje kunt oplappen?
  maandag 18 februari 2008 @ 22:11:30 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56825452
Ik heb zelf weleens een paar krasjes weggewerkt met een zilverstift. Kijk of de "zilverlaag" gelakt is dan beschadigt de verf niet. Als het een groter oppervlakte is kan je eventueel een beetje zilver plastic of zilver folie erop plakken. Zorg dan dat je de kras "helder" maakt en lijm het om de beschadigde plek heen zodat er geen lijm op de kras komt.
pi_56856094
wat is nu precies het probleem? Zitten er van die zwart bruine stippels in het glas je spiegel? Of is de spiegel aan de achterkant echt flink beschadigd dat er krassen door de spiegelende laag komen? Of is de lijst beschadigd?

Bij de bruine vlekjes zou ik niets doen, hoort bij een mooie oude spiegel. Als de achterkant beschadigd is (wat ik denk adhv je reacties) is zilverstift miss een oplossing, hoewel ik geen idee heb hoe het daarom reageert. Oude spiegels hebben vaak een zilverlaag als reflecterende achtergrond, nieuwere vaak aluminium. Evt kun je ook wat bladzilver erover aanbrengen (te koop bij kunstschildersbenodigdhedenzaken of hoe je het ook noemt) en daaroverheen wat versteviging in de vorm van een paar laklagen aanbrengen.
En als het de lijst is: vaak ook bladzilver/bladgoud. Als je de goede kleur weet te vinden is er vrij eenvoudig mee te werken mits je beschikt over geduld en precisie.
jesus saves, i spend
pi_56856302
Er zitten echt krassen in de laag van de achterkant, en er zit geen lijst om. Eén kras is echt fors, vandaar dat ik er wat aan wil doen. Het is een spiegel uit de dertiger jaren. Ik zal eens gaan kijken bij zo'n kunstschilderswinkel, goeie tip.
pi_79476957
Hallo,
Ik zit met een soortgelijk probleem,
Ik ben met het schuren van een houten lijst van een spiegel met het schuurpapiertje langs het glas gekomen, met als gevolg hele dunne krasjes in het glas.
Is dit nog te repareren en zo ja hoe? of welk bedrijf doet zoiets voor een particulier?

Greetz Ramon
  FOK!fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 02:05:43 #8
137066 fokkieslim
pi_79477022
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:45 schreef verita het volgende:
We hebben een oude spiegel gekocht die helaas wat beschadigingen heeft. Weet iemand een simpele manier om dat te herstellen? Kun je gewoon zilververf ofzo kopen, bijvoorbeeld die verf die bouwdoos-vliegtuigbouwers ook kopen? Welk merk? Ik heb ooit eens gelezen dat je met verkeerde materialen de spiegel helemaal kunt mollen, dus graag advies.
Koop volgende keer een nieuwe spiegel,deze zijn meestal zonder beshadigingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')