abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56813588
Hoi,

ik hoop dat dit de juiste plek is, anders zie ik 'm wel ergens anders heen geschopt worden....

Ik heb een fiets gezien bij de Hema (ja, echt waar) en die leek me wel aardig :

Maar nu had ik op bikesonline.nl een andere fiets gezien :

http://www.bikesonline.nl/shop/shop_lst.asp?submenulink=Stadsfietsen&GroupID=4185&SubGroupIndex=1
Puch Prestige 100 heren, van 469,00 voor 399,00

Deze heeft trommelremmen, naafdynamo, geveerde zadelpen, kabels weggewerkt in frame, en is ook nog een "merk".

Alleen is deze 100 euro duurder......

Het is voor een enkele keer fietsen en omdat fietsen niet echt m'n hooby is wil ik wel een lekker soepele fiets hebben

Welke kan ik beter kiezen en wat zou voor jou de doorslag geven ?
pi_56814686
Wil je lang doen met een goede fiets neem je de puch. Deze heeft een naafversnelling welke veel degelijker is. ook heeft deze trommelremmen waar je minder gekut mee hebt. Als je gewoon een goedkope fiets wil zou ik een 2e handsje gaan zoeken, dan heb je bv de puch fiets voor de helft
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_56814740
Die Hema heeft wel een slechte kwaliteit. Mijn moeder had daar een fiets van, van alles kapot en werd slecht gefixt....
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_56815133
Slecht vergelijkbaar deze fietsen.
Hema-fiets heeft derailleur en open kettingkast. Betekent meer onderhoud noodzakelijk, anders fiets je in notime met een bruinverroeste ketting rond, die piept alsof er een nest muizen in zit, en wil de derailleur niet meer schakelen omdat alles vastzit van de roest.
Bovendien velgremmen, die toch minder goed werken in de regen. En ze slijten ook, dus moeten met enige regelmaat vervangen worden.
Andere fiets heeft naafversnelling en trommelremmen. Is onderhoudsvriendelijker (eigenlijk hoef je er gewoon niet aan te doen) en degelijker.

Ik zou die laatste nemen.
pi_56815427
Ik neig zelf ook heel sterk naar de 2e, en dan met name vanwege wat Wombcat al aangeeft. Degelijker, kettingkast, naafdynamo, naafversenelling, trommelremmen........
  maandag 18 februari 2008 @ 15:15:46 #6
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_56815451
ik zou voor de 2e gaan
  maandag 18 februari 2008 @ 17:22:15 #7
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_56818118
Ook al lijkt het aantrekkelijk TS, laat deze HEMA fiets schieten want er zal vroeg of laat wel weer iets optreden waardoor je meer leed dan plezier hebt met deze fiets. Ga gewoon langs de tweeehands fietsenwinkel en kies een Batavus,Raleigh of Sparta model uit. Niet alleen zijn die gewoon altijd stevig en goed, maar heb je ook het voordeel dat je nieuwe fiets ondanks welk slot ook, niet zo snel gestolen zal worden met alle gevolgen van dien.
Wil je echter bij deze twee keuzes blijven,kies dan voor de tweede, iets duurdere, fiets.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_56856355
Eigenwijs misschien, maar ik werd geattendeerd op weer een andere :

http://www.trendonline.nl/shop_body.asp?SHOWONEPRODUCT=1&HOOFD=1&CMBHOOFDGROEP=677&CMBPRODGROEP=641&TXTPRODUCTNAAMOFOMSCHRIJVING=&PRODUCTID=3214&FROMPAGE=1

Deze heeft eigenlijk vrijwel alles wat de Puch ook heeft, ziet er ook stevig(er) uit (dan de Hema fiets) en is 299,00

Als er iemand is die slechte ervaringen met deze "Redy" fiets(en) heeft, laat je horen want ik ga deze week bij ze langs om de fiets te halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')