abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56797276
Ik ga voor het eerst met iemand wat drinken.. Het is een meisje van mijn school.. Ik heb een vraagje he, als je zeg maar op het Leidseplein of Rembrandtsplein op een terrasje gaat zitten om wat te drinken, kan je gewoon meteen zitten of moet je daar eerst voor vragen. En wanneer betaal je precies voor de drankjes, is het dat bij het nemen van de bestelling door de serveerster, als ze de drankjes aan tafel brengt of wanneer je weggaat..
Help me met deze vragen, ik ben erg gespannen..
pi_56797352
OT: dat verschilt per terras lijkt me
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56797400
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:19 schreef MouzurX het volgende:
OT: dat verschilt per terras lijkt me
ik wil niet iets stoms doen, dat de serveerster vanzelfsprekend op geld zit te wachten terwijl ik gezellig zit te praten en niet doorhebt dat ik moet betalen.
pi_56797433
Je kunt gewoon gaan zitten ergens en de serveerster komt vragen of jullie iets willen bestellen, of je roept hem/haar als hij/zij langsloopt. Als je weg wilt gaan vraag je of je kan afrekenen. Het kan ook zijn dat ze wil dat je meteen per rondje betaald, maar dat merk je vanzelf dan.
  zondag 17 februari 2008 @ 19:23:49 #5
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_56797475
Als dit serieus je 1e date is, zou ik in ieder geval rustig aan doen, en een roos voor d'r meenemen!
pi_56797496
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:22 schreef Tegan het volgende:
Je kunt gewoon gaan zitten ergens en de serveerster komt vragen of jullie iets willen bestellen, of je roept hem/haar als hij/zij langsloopt. Als je weg wilt gaan vraag je of je kan afrekenen. Het kan ook zijn dat ze wil dat je meteen per rondje betaald, maar dat merk je vanzelf dan.
dankje tegan,
en weet je misschien of je op het Rembrandtplein pas betaalt bij het weggaan of per rondje?
pi_56797497
Sommige terassen doen het wanneer ze de drankjes brengen( dan zegt ze vast wel iets van "zoveel wordt het"), anderen wanneer je het zelf aangeeft

(ik ben echt veeel te serieus bezig nu )

Maarja je moet niet over zulk soort dingen al gaan nadenken, wordt je alleen maar zenuwachtig van
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 17 februari 2008 @ 19:26:50 #8
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56797549
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:24 schreef HijIsViesss het volgende:

[..]

dankje tegan,
en weet je misschien of je op het Rembrandtplein pas betaalt bij het weggaan of per rondje?
Dat merk je gewoon meteen. Ze zegt dan: "dat is dan X euro" ofzoiets en de andere optie is dat ze gewoon weer wegloopt, dan betaal je pas achteraf
pi_56797559
je gaat zitten met ze 2tjes.

komt er iemand aan vraagt wat je te drinken wilt hebben

jullie bestellen die gene gaat het hale
komt terug met jullie bestelling zet het neer voor jullie en dan mag je meteen afrekenen
pi_56797582
quote:

[..]

dankje tegan,
Ik heb geen idee, maar niet zo gespannen zijn. Gewoon ervoor zorgen dat je portemonee niet ergens onderin je tas ofzo zit, dan maakt het allemaal toch niet uit? Maar als man heb je dat probleem niet echt . Succes met je date, wel even komen vertellen hoe het was gegaan!

Edit: Het is niet zo dat ze ineens blijft staan en je vragend aan gaat kijken en dat het dan niet duidelijk is dat ze geld wil. Ze zegt dan gewoon netjes: "Dat is dan zoveel euro". Als je het echt wilt weten vantevoren, kun je het ook gewoon vragen. "Kan ik nu al afrekenen of straks pas?" oid.
pi_56797592
Ts zoek een leven...
"Stories happen only to those who are able to tell them."
  zondag 17 februari 2008 @ 19:29:48 #12
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56797636
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:28 schreef bhm het volgende:
Ts zoek een leven...
Dat probeert ie toch
pi_56797710
quote:

[..]

dankje tegan,
Niet zo zenuwpezirig
pi_56797720
Wanneer heb je die date? ik hoop over een paar maanden, want het is allejezus koud hoor als ik me niet vergis hebben ze allemaal geen terras verwarming meer, dus ga toch lekker binnen zitten. lekker bij boomchicago op de de bank of wat knusser in 3sisters leidse of iets ruimer in de 3 sisters rembrant, heineken hoek kan ook gezellig zijn maar is iets duurder, kan bijna niet mis gaan. reken voor de drankjes 5 tot 8 euro, als het gezellig is zit je zo 3 uur, reken op een drankje per persoon per uur, dus... neem gewoon genoeg geld mee voor het bestellen komen ze wel bij je en anders loop je ff naar de bar

ohjah als ze gelijk geld willen hebben zeggen ze het wel, en anders is het gewoon achteraf
pi_56797958
meiden willen liever zelf alles betalen, dat is een van de mooie dingen van emancipatie, dus over de betaling zal ik me geen zorgen maken.
pi_56798031
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:23 schreef Curri het volgende:
Als dit serieus je 1e date is, zou ik in ieder geval rustig aan doen, en een roos voor d'r meenemen!
Een roos meenemen zegt hier al iemand
pi_56798131
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:33 schreef Ra-z het volgende:
Wanneer heb je die date? ik hoop over een paar maanden, want het is allejezus koud hoor als ik me niet vergis hebben ze allemaal geen terras verwarming meer, dus ga toch lekker binnen zitten. lekker bij boomchicago op de de bank of wat knusser in 3sisters leidse of iets ruimer in de 3 sisters rembrant, heineken hoek kan ook gezellig zijn maar is iets duurder, kan bijna niet mis gaan. reken voor de drankjes 5 tot 8 euro, als het gezellig is zit je zo 3 uur, reken op een drankje per persoon per uur, dus... neem gewoon genoeg geld mee voor het bestellen komen ze wel bij je en anders loop je ff naar de bar

ohjah als ze gelijk geld willen hebben zeggen ze het wel, en anders is het gewoon achteraf
gaan ze ook moeilijk doen als je langzaam drinkt?.. stel je doet een paar uur over 1 drankje, worden ze dan boos..
pi_56798491
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:15 schreef HijIsViesss het volgende:
Ik ga voor het eerst met iemand wat drinken.. Het is een meisje van mijn school.. Ik heb een vraagje he, als je zeg maar op het Leidseplein of Rembrandtsplein op een terrasje gaat zitten om wat te drinken, kan je gewoon meteen zitten of moet je daar eerst voor vragen. En wanneer betaal je precies voor de drankjes, is het dat bij het nemen van de bestelling door de serveerster, als ze de drankjes aan tafel brengt of wanneer je weggaat..
Help me met deze vragen, ik ben erg gespannen..
Bestel het meisje gewoon een paar shots Bacardi 151, dan worden al deze vragen onmiddelijk irrelevant. Je zou je moeten focussen op het onder de knie krijgen van een jello shot. Succes!
pi_56798724
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:03 schreef BaronPils het volgende:

[..]

Bestel het meisje gewoon een paar shots Bacardi 151, dan worden al deze vragen onmiddelijk irrelevant. Je zou je moeten focussen op het onder de knie krijgen van een jello shot. Succes!
mag geen alcohol van mijn pa, ben pas een brugpieper
pi_56798844
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:49 schreef HijIsViesss het volgende:

[..]

gaan ze ook moeilijk doen als je langzaam drinkt?.. stel je doet een paar uur over 1 drankje, worden ze dan boos..
Dude... seriously!! HAhahahah. Gewoon zuipen of heb je 0,0 centen? Vertel het je vader, die sponsort vast wel! Mannen onder elkaar

Soms wordt je er wel met je neus op gedrukt dat dit in beginsel een jongerenforum is
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_56799186
ik krijg maar 10 euro van mijn pa, en daar moet ik het mee doen.
pi_56799279
hoe weet je nou of een chick zelf betaalt of dat jij voor haar moet payen..
pi_56806981
als ik jou was zou ik me maar eens druk gaan maken om belangrijke zaken. wat zal ik zeggen, wat zal ik aantrekken, met welke drankjes voer ik haar zo snel mogelijk zat, hoe voorkom ik dat ze erachter komt dat ik onzeker ben, etc.
  maandag 18 februari 2008 @ 08:46:26 #24
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_56808425
haha! ga lekker naar dat terrasje van je en laat het gewoon gebeuren!

Dit is wel heel ernstig.. (je kan niet alles regisseren )
pi_56809195
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:18 schreef HijIsViesss het volgende:

[..]

nee wel op mijn eigen terras thuis, maar daar hoef je niet te betalen voor de drankjes.
hoeven jullie je drank niet te betalen ?
vertel me eens hoe je dat doet wij moeten ze altijd in kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')