abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 11:17:00 #1
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_210663
Van phileine (Forumleider) - 28 Oktober 1999 @ 04:46. (132)

--------------------------------------------------------------------------------

voyeur (en phileine), ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik in jou afwezigheid je taak even overneem
quote van voyeur:

Dit is het weer maagdelijke vervolg van een discussie die al vanaf het begin van BB loopt.
Iedereen die serieus in wil gaan op vragen als:
-wie zijn die mensen en what makes them tick
-hoe liggen de verhoudingen in de groep
-overleven ze BB of zijn ze definitief gebroken
-overleeft Nederland BB of is het eind nu zoek
is hier weer net zo welkom als in alle voorgaande topics "Voer voor psychologen x"
Dit is het langstlopende topic in het BB forum en dat is zowel te danken aan de kwaliteit van de bijdrages als de discipline van alle posters hier.

De spelregels: domme, platte, ongenuanceerde en onbedaarlijk leuke bijdrages: graag maar plaats ze niet hier.
Rond de 50 posts sluiten we en starten een vervolg. Wie dat doet: citeer deze inleiding als eerste tekst en kondig de overgang aan in het huidige topic. Als het net heel druk is: citeer de laatste post in het nieuwe topic. Zo hebben we de beste kans dat het een min of meer coherent verhaal blijft.
Er wordt door iedereen veel werk gestopt in dit topic: laten we dat samen in ere houden. Voyeur is watching you

Wees gewaarschuwd: pittige teksten op komst

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 11:24:00 #2
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_210664

Van Maurisico - 29 Oktober 1999 @ 11:22. (190)

--------------------------------------------------------------------------------

Macy startte in deel XII een nieuwe discussie,
Reageren wij te dramatisch in deze topc?
Is het niet erg dat de kinderen van de deelnemers vragen hebben over het gedrag van hun vader of moeder?
Zijn alle bewoners echt zo mak omdat zij 250000,- kunnen winnen?
U mag reageren
Maar bedenk wel..
Houdt elkander in ere!

quote:
op 10-29-1999 om 11:06 AM schreef macy het volgende:
Ik geloof dat het geval "de brief voor Mona" meer zegt over Mona en haar man, dan over de onvermijdelijke manipulatie van Veronica. Die man van haar is van het type "ik weet wel wat goed is voor mijn vrouw" en is degene die manipuleert. Hij bepaalt wat er in de brief staat, don't shoot the messenger. Hij heeft al eerder stellingen geponeerd als " ik haal haar gewoon uit het huis als het mij niet aanstaat". Dat zijn de enge types die in Nederland rondlopen. En dan de naiviteit van Mona, zij is degene die heeft gezien hoe het leven in het huis op tv. wordt weergegeven.
En waarom doen jullie allemaal zo dramatisch over wat famillie wel of niet mag zien en hoe zij daar op reageren. "Mama betaalt in natura wat is dat?" Dat is een vraag van opgroeiende kinderen en daar is niets mis mee. Het drama dat is gecreeerd, is afkomstig van die man van Mona.

Zijn jullie dan allemaal van die kat in het donker knijpers? Wat is er erg dat mama Karin met die jongen "zoent" en dat papa Ruud knuffelt? Jongens en meisjes, voer voor psychologen, ik denk dat jullie doordraaien.

En dat de bewoners makke lammetjes zijn is toch logisch. Zij die nu nog in het huis zitten hebben 1 reden daar te zijn: 250000 gulden. Logisch toch dat je je dan conformeert aan de regels van BB.

En dat Ruud met zijn hebbelijkheden wordt geconfronteerd in de "buitenwereld" wat is daar mis mee, je bent wie je bent.
Relax en smile, maak het programma niet zwaarder dan het al is!

pi_210665
Omdat ik het niet waard vindt hier voor een topic te openen doe ik mijn vraag maar hier in deze serieuze topic. Nu het duidelijk is dat er in Jan. een ander land met een BB serie start van uit de zelfde lokatie(Almere), mogen we aannemen dat de internetformule ook blijft. Zijn vele van jullie soms van plan om ook die serie via deze site te bekijken/beoordelen. Of zal het misschien niet kunnen ontvangen van het TV programma dat niet interessant maken. Het is denk ik erg aardig om te zien hoe de verschillende landen(volksaard) met dit programma om gaant.
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 12:23:00 #4
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_210666
Ik wil graag even kwijt dat ik ieders bijdrage in dit Forum nog steeds heel erg waardeer. Ik probeer te minderen, maar ik lees Voer voor Psychos altijd trouw
Ben heel boos geweest over V.'s actie, maar ben blij voor Bianca dat ze er nog geld uit heeft kunnen slepen. Die was gecracked onder de druk van BB als ze was blijven zitten. Dat gebeurt als intelligente mensen doorzien dat ze worden gemanipuleerd aan alle kanten, maar er niets tegen kunnen doen. Ze heeft haar eigen doel bereikt, BB zelf de rug toegekeerd en er ook nog 10.000 piek uit gesleept. Heel verstandige meid, die Bianca!

Verder mijn dank aan Mona voor het verlaten van het huis, het zangkoor zal nu veel aangenamer klinken dan voorheen. Die man van haar vind ik een regelrechte engerd. Dat zijn het soort mensen dat stiekem CP stemt. Het verhaal van macy, over de manipulatie van de man van Mona, klinkt mij nog niet eens zo vreemd in de oren. Hij is het type man dat vrouwen zou kunnen molesteren als ze niet doen wat hij goed vindt en hij heeft drank op. (Hier bedoel ik verder niets mee, het is slechts een persoonlijke opvatting op basis van de indruk die de man op mij maakt. Misschien heb ik het helemaal mis, maar mijn gevoel zegt dat hij daartoe in staat zou KUNNEN zijn.)

Natuurlijk moet er gebeld worden, dus de nominaties gaan door. Wat mij betreft mag Bart het volgende slachtoffer zijn. Hij heeft ZEER nare trekjes ontwikkeld sinds Sabine weg is. Ik krijg van Bart ook een "fout" gevoel. Hij neigt teveel naar dwarsliggen, maar wel met een trekje dat ik niet anders weet te duiden als "fascistisch". Kan iemand helpen dit gevoel genuanceerder uit te drukken?? Moor misschien? Dat militaristische in hem zit me niet lekker, krijg er kippenvel van. Misschien weet iemand wat ik bedoel en kan die het beter omschrijven.

Tot zover mijn observaties voor deze week. Ik blijf deze topic lezen, dus keep up the good postings!!

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

vrijdag 29 oktober 1999 @ 12:36:00 #5
1121 G.J.J.
hoe ouwer, hoe infantieler
pi_210667
En weer een voer voor Spygologen....

Jongens ik wilde even kwijt dat ik deze topic altijd graag lees en jullie benijd om jullie scherpe inzichten en kundige beschrijvingen.

*hulde*hulde*hulde* *driewerf hoera*

Keep up the good work

"Buck dich, befehl ich dir, wende dein Antlitz ab von mir, dein Gesicht ist mir egal, buck dich, noch einmal"
pi_210668
Mja, die man van Mona leek ons ook geen lekkertje: tamelijk moordlustige blik in de ogen, gisteren, en op de een of andere manier leek Mona een beetje in eh... shocktoestand te verkeren. Ze had nauwelijks oog voor alles wat er om haar heen gebeurde (veel!), en probeerde vanuit haar ooghoeken voornamelijk haar man te peilen: "Wordt dit nog een leuke avond, of zal ik vragen of ik een nachtje bij Rolf mag logeren?" Ja, de poppen waren duidelijk aan het dansen, bij Mona thuis.

Wel HEEL zielig, trouwens. Wij hadden tranen in onze ogen hoor, toen Mona die brief zat te lezen. Poor thing.

We lazen het elders ook al: de kans is groot dat Mona's man achter deze hele brief-met-inhoud-actie zat. Die heeft zich op een dooie middag op de redactie gemeld, wijzend op de bobbel in zijn jaszak: "En NU mijn vrouw halen of ik schiet!" Toen heeft Hummie snel haar portemonnee getrokken. Wij denken aan Mona, die nu thuis zit tussen die roze kreukelgordijnen...

Een schizofreen is nooit alleen
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 12:50:00 #7
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_210669
Dat zou toch wat zijn! Mona die door een laveloze echtgenoot wordt gemolestreerd. Enge gedachte! Ik heb de man niet gezien, maar aan reacties in dit forum kan ik concluderen dat het geen lieverdje is. Wederom een mooi voorbeeld van wat BB meer doet met ieders leven...
Mona heeft 10.000,- gewonnen, maar haar verstandhouding met haar man is misschien wel naar de haaien. En dat omdat V. de beelden van een hele dag steeds in een half uurtje giet! Tja, en dat half uurtje moet vol zitten met smeuiïge Tv, dus veel knuffelen en masseren.
En wat Mona ook beweert tegen haar man, deze zal reageren; "Ik hep ut op tv gesien, dus is het waar"! Die krijgt het nog zwaar de komende tijd.
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 12:56:00 #8
1166 Kleine PiepDruif
meer lezer dan plaatser...
pi_210670
Tjonge jonge wat een geklets over Mona's man.
Volgens mij was ie alleen maar bloedje nerveus. En dan wil je er nog wel eens een Btje raar uit zien, hoor.
Ik heb echt zulk haar!

vrijdag 29 oktober 1999 @ 12:59:00 #9
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_210671
Tja, daar heb je gelijk in Druif. Het blijft speculeren, maar ik kan me levendig voorstellen dat Mona en man-Mona een hartig woordje met elkaar zullen spreken!
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 13:09:00 #10
1166 Kleine PiepDruif
pi_210672
Natuurlijk zullen ze heel wat te bespreken hebben, maar om nu gelijk te denken dat er geweld volgt vind ik zeer overdreven.
(dit naar aanleiding van vorige postings in dit topic)
Ik heb echt zulk haar!

pi_210673
Maar effe over Bianca. Ik ben nu een beter mens, maar zij en haar vriendinnen waren het type dat ik altijd pestte op de lagere school! Wat een hoopje nerds zeg, nu zie ik ook dat Bianca met haar gewauwel daar helemaal tussenpast. Zoals met haar beste 'ik ben een vrolik-kinneke' imitatiestemmetje riep 'ik houd zo ontzettend veel van jullie, daaaaag', en dan ook zo zwaaien als alleen je nichtje van drie doet. Wat een show zeg! Altijd lopen zeiken dat mensen zich niet 'geven' en 'nog verder moeten ontwikkelen (Bart)' en dat gedoe over 'je eigen (kinderlijke) ik terugvinden'. Wat een facade! Zij heeft zelf de gedachtegang van een driejarige volgens de normen van de Van Mesdagkliniek! Wat ben ik blij dat ik niet meer dagelijks (doch vrijwillig) tegen haar kruik-met-varkensoogjes-met-stro aan moet kijken!
a very rare snighbone

pi_210674
quote:
op 10-29-1999 om 12:23 PM schreef Alkyone het volgende:
...Natuurlijk moet er gebeld worden, dus de nominaties gaan door. Wat mij betreft mag Bart het volgende slachtoffer zijn. Hij heeft ZEER nare trekjes ontwikkeld sinds Sabine weg is. Ik krijg van Bart ook een "fout" gevoel. Hij neigt teveel naar dwarsliggen, maar wel met een trekje dat ik niet anders weet te duiden als "fascistisch". Kan iemand helpen dit gevoel genuanceerder uit te drukken?? Moor misschien? Dat militaristische in hem zit me niet lekker, krijg er kippenvel van. Misschien weet iemand wat ik bedoel en kan die het beter omschrijven.

Tot zover mijn observaties voor deze week. Ik blijf deze topic lezen, dus keep up the good postings!!

Alkyone,

Ik wil graag een poging wagen op een analyse van Bart. Gaatie. Toen Bart en Sabine elkaar vonden werd Bart verliefd en kon hij al zijn frustraties bij haar kwijt. Na het vertrek van Sabine, vulde Mona enigszins haar plek. Nu ook Mona weg is, is Bart letterlijk het vijfde wiel aan de wagen. Maurice en Karin zijn maatjes, en hetzelfde geldt voor Ruud en Willem.

Om zich te handhaven valt Bart terug op millitairistisch gedrag. Hij laat zich voorstaan op zijn lichamelijke fitheid, zijn legereenheid, zijn kennis van millitaire voertuigen en hij isoleert zich steeds meer. Veronica brengt deze kant van Bart uitgebreid in beeld, via de streams, maar ook via de uitzendingen. Denk er maar aan hoe vaak de legereenheid van Bart te gast is, hoeveel aandacht hun steun aan Bart kreeg op de officiële BB-site en hoeveel shots er op de streams zijn van Bart die ongeïnteresseerd zit te roken of te lezen. Ik hoorde hem ook zeggen dat hij het alleen prima uit zou houden in het huis. Bart is in het defensief.

Laten we ook niet vergeten dat Bart behoorde tot een elite-eenheid binnen het leger. Daarvoor moet je over een bepaalde mentaliteit beschikken en die mentaliteit lijkt er nu uit te komen.

Overigens denk ik dat Bart zondag genomineerd zal worden, juist omdat hij nu zo buiten de groep valt.

pi_210675
Bart komt op mij altijd over als een jongetje dat graag als een man gezien wil worden. Zo is daar zijn hang naar het leger, wat nog steeds een zeer mannelijke omgeving is. Een karaktertrek die daar zeer goed bij aansluit, is dat Bart liever niet zelf een grote beslissing neemt. In het leger heerst (denk ik) een sfeer van "bevel is bevel", en Bart voelt zich daar duidelijk prettig bij. In het huis wordt dat duidelijk op momenten dat De Stem een opdracht geeft: Bart is één van de eersten die opspringt om te doen wat er gezegd wordt.
Het kind was naar mijn mening het best te zien toen et voorstel van de kat besproken werd. Bart mag dan een hekel aan katten hebben, echt beargumenteren kon hij dat niet. Nu kwam zijn veto over als een kinderachtige actie die niet meer grond had dan "de anderen" pesten. Terwijl hij met zijn liefde voor de kippen (en de vissen?) toch wat sterke punten had kunnen aanvoeren?

(Overigens excuses als iemand eerder iets van deze strekking schreef. Ik heb niet alle delen gelezen.)

vrijdag 29 oktober 1999 @ 16:56:00 #14
1166 Kleine PiepDruif
pi_210676
Aangezien dit topic op dit moment niet zo loopt een vraagje van mij aan de "deskundigen" die regelmatig "voer voor..." verblijden met hun wijze uitspraken:
Hoe zou Mona reageren nu ze in de schappen een roddelblad ziet liggen waar op de cover staat dat haar minaar via de TV hoort dat ze getrouwd is?
En wat vindt haar man daarvan etc.

Ik heb echt zulk haar!

vrijdag 29 oktober 1999 @ 17:04:00 #15
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_210677
Ik wil bij deze topic kort iets over Bianca zeggen, Biralex heeft al wat voorwerk gedaan.
Volgens mij is Bianca geen seconde zichzelf geweest in dat BB huis, want vanaf het moment dat ze besloten had om weg te gaan en dat tegen Rolf moets zeggen, jumpte (sprong) ze op de bank en vertelde heel bij dat ze wegging.Ik zag echt een andere Bianca.
En inderdaad ze voelde echt aan dat ze anders weggestemd zou worden door haar medebewoners.

Dat kinderstemmetje heb ik bij haar ook al eerder gesignaleerd. Wat is dat toch, het is zo triest om dat aan te moeten horen. Zegt ze dan iets wat ze wel meent maar waar ze niet echt voor uit durft te komen. Als een soort van: ik zeg het wel maar toch ook weer niet, ben nu even kind...
Heeft dat met haar onzekerheid te maken. Lijkt mij wel.
Waar ik verder even niet goed van wordt is dat Bianca ook als intelligent wordt aangezien. Sorry hoor maar dat ze nadenkt (wie niet) maakt van haar toch geen superbrein. Dat psychologische gezever over gevoel enzo is zo letterlijk overgenomen uit haar opleiding en werk dat het niet zegt dat ze brains heeft.
Oftewel thank god the girl has left the place, jammer dat ze die 10000 piek nog heeft mee kunnen nemen. Maar ja VOO had het van haar niet verwacht anders hadden ze wel anders besloten

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie (Datum 29 Oktober 1999).]

fake a dream
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 19:03:00 #16
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_210678
quote:
op 10-29-1999 om 03:58 PM schreef Big Mama het volgende:
Bart komt op mij altijd over als een jongetje dat graag als een man gezien wil worden. Zo is daar zijn hang naar het leger, wat nog steeds een zeer mannelijke omgeving is. Een karaktertrek die daar zeer goed bij aansluit, is dat Bart liever niet zelf een grote beslissing neemt. In het leger heerst (denk ik) een sfeer van "bevel is bevel", en Bart voelt zich daar duidelijk prettig bij. In het huis wordt dat duidelijk op momenten dat De Stem een opdracht geeft: Bart is één van de eersten die opspringt om te doen wat er gezegd wordt.
Het kind was naar mijn mening het best te zien toen et voorstel van de kat besproken werd. Bart mag dan een hekel aan katten hebben, echt beargumenteren kon hij dat niet. Nu kwam zijn veto over als een kinderachtige actie die niet meer grond had dan "de anderen" pesten. Terwijl hij met zijn liefde voor de kippen (en de vissen?) toch wat sterke punten had kunnen aanvoeren?

(Overigens excuses als iemand eerder iets van deze strekking schreef. Ik heb niet alle delen gelezen.)

Bart was het duidelijkst zichzelf toen hij (zogenaamd voor de grap) aan Maurice antwoordde "Dan wil ik voor een tientje RESPECT!". (Maurice wilde voor vijf piek privacy. Ook tekenend trouwens).
Bart, vroeger vaak gepest op school, en dus een flinke deuk in zijn zelfvertrouwen opgelopen. In dienst (en daarbuiten waarschijnlijk ook: hij deed aan turnen) heeft hij ontdekt, dat je respect kunt krijgen als je ergens de beste in bent. Dat is ook de verklaring voor zijn streef-gedrag.
Dat dit gedrag ergernis bij de anderen opwekt, kan Bart niet begrijpen: in zijn gedachtenwereld krijgt De Beste alle respect die hem toekomt.

In de groep heerst echter een andere opvatting: niet De Beste/Snelste/Hardste krijgt respect, maar de meest empathische en wijze en sociale persoon (Ruud, Karin, Willem?). Zich inleven in een ander zie ik bij Bart niet snel gebeuren, eerder het omgekeerde: hij trekt zich terug in zichzelf (zoals hij dat met turnen waarschijnlijk ooit ook deed), en trekt zich niets aan van wat de anderen meemaken of van hem vinden.
Kinderen die gepest worden, bouwen vaak een soort geestelijke dofheid op, waarin ze zich terugtrekken. Het zou me niet verbazen als er bij Bart ook zo iets zou gebeuren: je ziet nu al dat hij totaal geen moeite meer doet om bij de groep te horen (want het RESPECT waarnaar hij op zoek is, denkt hij hier toch niet te krijgen).

Murphy

PS: Trouwens, Darkthorne: Bart bij een elite-eenheid? Valt wel mee denk ik. Hoewel Bart er natuurlijk van overtuigd is dat het inderdaad een elite-eenheid was: opgebouwd uit de hardsten/snelsten/besten

vrijdag 29 oktober 1999 @ 19:13:00 #17
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_210679
quote:
op 10-29-1999 om 04:56 PM schreef Kleine PiepDruif het volgende:
Aangezien dit topic op dit moment niet zo loopt een vraagje van mij aan de "deskundigen" die regelmatig "voer voor..." verblijden met hun wijze uitspraken:
Hoe zou Mona reageren nu ze in de schappen een roddelblad ziet liggen waar op de cover staat dat haar minaar via de TV hoort dat ze getrouwd is?
En wat vindt haar man daarvan etc.

Kleine piepdruif,
"wat vind je er zelf van"?
Of ben je niet in staat je in te leven in iemand anders?
Ok, popquiz:

1) Je bent Mona. Je loopt langs de schappen. Je ziet een roddelblad met vuige roddels over jezelf. Wat gaat er door je heen?
a) je doet jubelend een rondedans, en bent blij dat iedereen zich negatief over je uitlaat
b) Je belt de Weekend op met nog meer smerige onzin over jezelf, en lacht je dood als je kinderen op school worden uitgejouwt
c) Je voelt je rot.Je bent kwaad op de bladen, en je vraagt je af of mensen dit echt gaan geloven, en zoja, wat je je daar dan tegen kunt verdedigen.

En?

Murphy

PS: Als dit geheel wat wrevelig overkomt, dan klopt dat. Ik heb er altijd een enorme hekel aan om afgeschilderd te worden als deskundige, met of zonder aanhalingstekens. (no hard feelings)

[Dit bericht is gewijzigd door MrMurphy (Datum 29 Oktober 1999).]

pi_210680

Kimmie 29 Oktober 1999 @ 17:04.

Waar ik verder even niet goed van wordt is dat Bianca ook als intelligent wordt aangezien. Sorry hoor maar dat ze nadenkt (wie niet) maakt van haar toch geen superbrein.

Kimmie,

Bianca is mischien geen superbrein, maar als ik denk dat ze wel een hbo opleiding heeft gedaan, voor een hbo-opleiding heb je toch wel enige mate van intelligentie nodig denk ik. Ik vind wel dat je gelijk hebt dat ze veel gebruikt uit haar werk en opleiding, ze heeft zich zeker een beroepshouding aangemeten. Ik heb een vriending die ook een sociale opleiding heeft gedaan, aan haar merk ik ook vaak dat ze een houding aanneemt die haar aangeleerd is, vooral in het omgaan met mensen die ze niet goed kent. Precies zoals Bianca probeert zij ook altijd alles op een bepaalde, niet echt menselijke manier te benaderen. Het is natuurlijk een prima bescherming van jezelf door je deze aangeleerde houding aan te meten, mischien gebeurt dit na 4 jaar opleiding en zoveel jaar werkervaring wel onbewust, is het dus gewoon een stukje van jezelf geworden. Wil iemand die op dit forum rondscharreld en verstand van deze zaken heeft hier iets over zeggen?

Heb ik weer dat quote gedeelte niet goed gedaan, sorry, wie helpt mij?
------------------
In een leeg hoofd kan veel verstand

[Dit bericht is gewijzigd door yon (Datum 29 Oktober 1999).]

In een leeg hoofd kan veel verstand
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 19:56:00 #19
572 Sniper
Gull Catcher
pi_210681
Bart valt juiste niet buiten de gedecimeerde groep.. Hij is nu echt 1 of the guys (met Ruud en Willem), lekker samen tot 4 uur boozen en leuteren. Hij staat vrij sterk denk ik. De zwakste van dit stel is denk ik Maurice, dan Karin, dan Bart. Willem en Ruud delen de eerste plek.
  vrijdag 29 oktober 1999 @ 19:59:00 #20
572 Sniper
Gull Catcher
pi_210682
quote:
op 10-29-1999 om 07:23 PM schreef yon het volgende:
maar als ik denk dat ze wel een hbo opleiding heeft gedaan, voor een hbo-opleiding heb je toch wel enige mate van intelligentie nodig denk ik. snipsnip

Welnee joh! Trust me: ik heb HBO gedaan en het stelt geen RUK voor. Really!

vrijdag 29 oktober 1999 @ 20:45:00 #21
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_210683
quote:
op 10-29-1999 om 07:56 PM schreef Sniper het volgende:
Bart valt juiste niet buiten de gedecimeerde groep.. Hij is nu echt 1 of the guys (met Ruud en Willem), lekker samen tot 4 uur boozen en leuteren. Hij staat vrij sterk denk ik. De zwakste van dit stel is denk ik Maurice, dan Karin, dan Bart. Willem en Ruud delen de eerste plek.

Je verwart afhankelijkheid met zwakheid, maar ik ga in zoverre met je mee, dat volgens mij Maurice behoorlijk afhankelijk is van Karin.
Zolang hij op haar kan steunen, kan hij alles en iedereen aan (ook Bart), maar als Karin weg zou gaan, dan is Maurice waarschijnlijk uitgespeeld. Karin lijkt zowel de moeder- als kameradenrol te vervullen voor Maurice.

Ook wel interessant is de kaart die Maurice kreeg. Er was oa. te lezen: "Wel stil, geen ijsje(??) meer, geen schouderklop geen zoen meer maar dat doe ik op de televisie dan ben je er toch" de kaart is getekend "Mams Paps".

Blijkbaar zijn aanrakingen belangrijk in huize Maurcice (belangrijk genoeg om het gemis te melden op een kaart). Dat zou dus ook een goede verklaring kunnen zijn voor het aai-gedrag tov Karin.

Murphy

vrijdag 29 oktober 1999 @ 21:00:00 #22
572 Sniper
Gull Catcher
pi_210684
Correct: zonder Karin is Maurice WEG. Hij doet niet mee met het 'male bonding' gebeuren van de heren Ruud, Willem en Bart. Die 3 kunnen denk ik alleen door een splijtzwam - een lekkere blonde meid van 20, een Buffy look-a-like, als nieuwe bewoonster - uit elkaar gedreven worden.

Aan de andere kant: de nieuwe bewoner(s) hebben slechts recht op een proportioneel deel van de 250K. Wint een van hen dan krijgen de andere 2 het overgebleven bedrag. Strict calculerend is het dus noodzakelijk 1 van de nieuwe luitjes bij de laatste 3 te krijgen. Zit je dan bij de laatste 3 dan ga je gegarandeerd met CASH naar huis.

vrijdag 29 oktober 1999 @ 21:38:00 #23
1236 python
For the time being
pi_210685
quote:
op 10-29-1999 om 07:56 PM schreef Sniper het volgende:

Ik zou Ruud toch na Bart zetten, en Bart na Willem. Ruud's rol als leider, voornamelijk gebaseerd op zijn positie als oudste, is in de loop van de tijd verbleekt. Ook al heeft Bart al de zwakheden, die jullie hier zo treffend analyseren, dan nog is Bart m.i. bezig aan een flinke opmars. Hij stelt zich onafhankelijker op nu SaaBien weg is. Onttrekt zich sneller aan de groep als deze zich emotioneel te buiten gaat (zie bijv. afscheid van Bianca en Mona, waar iedereen behalve Bart toch tamelijk overdreven afscheid neemt).

Je ziet ook dat Bart nu weer beter in z'n vel zit, nu aarts-irritante Bianca weg is. Dat lucht 'm op. Hij oogt veel ontspannener.

Hij maakt nu van de gelegenheid gebruik om te imponeren (zie kunstje op koord), en weet dat de rest van de groep dat beter accepteert dan toen Bianca er nog was en eerder met SaaBien toen hij een marginale rol in de groep speelde. Nu zal hij m.i. proberen hogerop te komen in de pikorde, ten koste van Maurice en Ruud.

Vraag is natuurlijk wel wat er gebeurt zodra er nieuw vrouwvlees in de kuip verschijnt. Als Bart daarop indruk wil gaan maken, moet hij in de slag gaan met Willem en Ruud.

vrijdag 29 oktober 1999 @ 21:48:00 #24
572 Sniper
Gull Catcher
pi_210686
Precies - een 'aantrekkelijke' vrouw als nieuwe bewoonster. Dat is funest voor het groepje van 3 (B, R, W).

Bart is inderdaar veel sterker aanwezig sinds Sabbelien weg is. Ook het vertrek van BiJank doet hem goed natuurlijk. Hij is inderdaad met een sterke opmars bezig!

vrijdag 29 oktober 1999 @ 22:18:00 #25
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_210687
Toch nog even iets over Bianca:
er staat op de "echte" BB-site een stukje video waarin Binaca eea zegt na haar vertrek uit het huis. Ze heeft het onder andere over het feit dat ze "zichzelf het meest miste", iets, wat ze al eerder heeft verteld.

Het ging toen even langs me heen, maar nu begrijp ik, wat ze waarschijnlijk bedoelde.
Je kunt jezelf niet missen, want je hebt jezelf altijd bij je. *Tenzij*: jouw eigenbeeld gecreeerd wordt door een groep mensen om je heen (zie ook de eerdere "voer voor.." topics voor uitvoerige discussies hierover). In dat geval ben je je identiteit kwijt, als je die groep kwijt bent, en dat is wat er denk ik met Bianca gebeurde: een zwak ego, en niet voldoende afstand van jezelf kunnen nemen om te zien wie je bent.
Je zag haar dan ook opleven toen ze "zichzelf" weer tegenkwam (haar vriendinnen).
Commentaar?

Murphy

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')