abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2008 @ 11:58:19 #41
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59599794
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 23:09 schreef ToT het volgende:
Waarom heeft die kerel 30 jaar lang gewacht met zijn verhaal naar buiten te brengen? Als het allemaal echt waar was, waarom heeft hij het niet meteen naar buiten gebracht? Als hij het 30 jaar lang verzwegen heeft, lijkt hij me aardig medeplichtig wegens het verzwijgen van deze zaken.
misschien dat hij nog niet dat oud was in 1982
quote:
Jij hebt duidelijk al je conclusie getrokken dat hij schuldig was, dat kun je duidelijk aan je posts in dat topic zien. Je nagelt hem aan de schandpaal terwijl er gewoon geen bewijzen zijn. Zelfs NU veroordeel je hem!
ach ja ... het koninkshuis moet ten allen tijden verdedigd worden.
quote:
Wat je AIDStopics betreft: merk je zelf niet hoeveel je nog geridiculiseerd en keihard aangevallen wordt? De verzoekjes om slotjes zijn ook echt niet verdwenen. Het is echt niet zo dat iedereen ineens jouw wijsheden accepteert: sommigen zijn te moe om tegen je in te blijven gaan, maar ikzelf vind gewoon dat sommige discussies een kans moeten krijgen, OOK je AIDStopic en OOK dat topic over Claus, dat laatste op voorwaarde dat je het goed aannemelijk kon maken dat het op ware feiten berust. Dat is je niet gelukt, DUS riekt het in mijn ogen te veel naar laster. DUS gaat er een slotje op.
Je AIDStopic maakt nog steeds genoeg mensen neidig, maar ik vind dat nog binnen de grenzen van het acceptabele vallen.
AID$discussie is toch echt wel gegrond (met tientallen bronen) en dan van Claus is maar een bronnetje. Hoe kan ik dat aannemelijk maken als er maar een bron is, dat ongepubliseerde artikel van Der Spiegel.

Volgens mij is men wel vergeten dat Claus in eerste instantie niet werd geaccepteerd door het volk meer omdat het een Duitser was. Ik heb ons koninkshuis altijd maar rare kostgangers gevonden. Niet dat ik het erg vind dat ze aan het hoofd staan. Maar het is wel gewoon stom toneel wat er gespeeld wordt.

En trouwens heeft de hele wereld Michael Jackson wel niet aangevallen.?!! En had zijn mening wel klaar?
Persoonlijk dacht ik altijd wel dat hij niet schuldig was....
quote:
Dat je het in jouw ogen verminderde verzet tegen je AIDStopics beschouwt als een teken voor dat je gelijk hebt i.p.v. het gevolg van een milder moderatorbeleid en dat je dat meteen doortrekt naar dat je dan ook wel gelijk zult hebben wat Claus betreft vind ik een erg vergaande redernering, maar veel van je rederneringen zijn erg vergaand.
Het is me wel duideliijk dat niemand de echt de moeite heeft genomen om ook maar iets van de dissidente aids bronnen te lezen. Ooit zal de aidszeepbel barsten. Men is zo ongelovelijk domgemaakt, naief en onwetend. School en onderwijs heeft zijn werk goed gedaan.
quote:
Het algemene onderwerp op zich moet uiteraard wel bespreekbaar zijn en ZEKER op BNW als je het gevoel hebt dat ons onze vrijheden onterecht afgepakt worden in de strijd daartegen, maar echt keiharde beschuldigingen naar individuen zonder dat er echt keiharde bewijzen tegen zijn is ontoelaatbaar! Ik denk dat ik het Nina Brink topic ook maar eens onder de loep ga nemen; die heb ik niet inhoudelijk echt goed doorgekeken, maar als daar ongefundeerde utispraken jegens een individu in staan, zal ik dat topic ook opschonen. Heb je bewijzen? Prima, no problem! Maar veroordeel mensen niet met geruchten.
Zij is wel verantwoordelijk voor de barsting van internetzeepbel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59611070
Het heeft niets te maken met het koningshuis zelf te verdedigen; het gaat er om dat je iemand keihard beschuldigt zonder dat je keiharde bewijzen hebt. Zoals in het topic zelf al eerder gezegd werd: als iemand een stukje over jou schrijft, mag iemand anders het hier dan als absolute waarheid verkondigen?

Hoe dan ook; het topic is gesloten, het wordt niet meer geopend en als je verder wil gaan met die vuilspuierij, zul je dat op een andere site moeten doen.
  zondag 22 juni 2008 @ 23:10:52 #43
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59614319
quote:
AID$discussie is toch echt wel gegrond (met tientallen bronen) en dan van Claus is maar een bronnetje. Hoe kan ik dat aannemelijk maken als er maar een bron is, dat ongepubliseerde artikel van Der Spiegel.
Dat je dergelijke dingen als feit neerzet zegt het eigenlijk wel he...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_59615422
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat je dergelijke dingen als feit neerzet zegt het eigenlijk wel he...
X 25.000 @ Tuinhekje!
  maandag 23 juni 2008 @ 19:29:04 #45
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59633075
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:40 schreef ToT het volgende:

[..]

X 25.000 @ Tuinhekje!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_59643638
Ik vraag me overigens nog wel wat dingen af over het onderwerp, maar laten we er over kappen; het is niet de bedoeling dat het FB-topic gebruikt wordt om de discussie voort te zetten. (Ik vraag me bijvoorbeeld af WAAROM het ongepubliceerd is gebleven....een cover-up om de relaties tussen de landen niet te schaden, of gewoon een gigantisch gebrek aan bewijs?)

Goed, onderwerp afgerond, there's nothing to see here, please move along! Your government is watching over you, you are safe!
  woensdag 25 juni 2008 @ 07:56:39 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59667938
Waarom hebben we hier eigenlijk geen slowchat?
pi_59672139
Dat is het FB-topic toch al?
dag
pi_59675671
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plaats is. Wat heeft dit forum voor een zin als de er amper discussies worden gevoerd?
Het blijft telkens maar een herhaling van zetten en mensen die niet naar elkaar luisteren. Wat heeft het dan nog voor een zin om telkens maar door te gaan. Gedachten uitwisselen is er niet bij want zeker de mensen die in een complot geloven willen ook niks anders geloven. Het lijkt er meer op dat dit forum wordt gebruikt om de mening van complotgelovers op te leggen aan anderen.
Het begrip forum wordt een beetje onderuit gehaald door mensen die weigeren een rationele discussie te voeren.
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:45:33 #50
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59678454
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:57 schreef SpaceSpiff het volgende:
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plaats is. Wat heeft dit forum voor een zin als de er amper discussies worden gevoerd?
Het blijft telkens maar een herhaling van zetten en mensen die niet naar elkaar luisteren. Wat heeft het dan nog voor een zin om telkens maar door te gaan. Gedachten uitwisselen is er niet bij want zeker de mensen die in een complot geloven willen ook niks anders geloven. Het lijkt er meer op dat dit forum wordt gebruikt om de mening van complotgelovers op te leggen aan anderen.
Het begrip forum wordt een beetje onderuit gehaald door mensen die weigeren een rationele discussie te voeren.
Dit argument kun je natuurlijk ook omdraaien he . Truthers zullen misschien wel precies het tegenovergestelde denken.

Maar goed, ik ben het wel een beetje met je eens. Ik denk dat het vooral komt omdat er in BNW maar over een paar onderwerpen wordt gesproken (9/11, chemtrails) en bij die onderwerpen steeds weer dezelfde standpunten naar voren komen die al tot in den treure zijn besproken. Draadjes als 9/11 voorkennis en het Nina Brink topic zijn welkome uitzonderingen op de regel, maar daar zijn er te weinig van helaas.

Misschien is het wel eens tijd om naar andere onderwerpen te kijken, er zijn er genoeg. Het Wikipedia complot, iemand?
pi_59680137
Ongetwijfeld dat (veel) complotgelovers precies het omgekeerde denken. Maar het lijkt me voor een ieder die objectief naar de sitiuatie kijkt wel duidelijk dat het verhaal van de complotgelovers telkens weer aan flarden wordt geschoten maar dat die complotgelovers vast blijven houden aan dat verhaal en daarmee elke discussie frustreren.

Het is niet zo dat duidelijk aangetoond wordt dat diegene die niet in een complot geloven het telkens fout hebben. Daarnaast is het ook nog eens zo dat diegene die niet in een complot geloven telkens weer onder vuur worden genomen door complotgelovers. Iemand die niet in een complot gelooft doet geen onderzoek, is maar dom, naief, wereldvreemd etc of krijg complete scheldpartijen van Slavador over zich heen. Dat zie ik andersom niet (zoveel) gebeuren.
pi_59681086
Mwoah, 1 believer hier wordt bij zo ongeveer elke post die hij maakt door een man of 5 tegelijk de grond in getrapt, dus andersom gebeurt het ook wel!

Nee maar ik ben het wel eens met dat we de hele tijd in een kringetje zitten te discussiëren en dat er weinig variatie is.

Er zijn volgens mij echt wel veel meer complottheorieën te vinden dan alleen maar chemtrails en 9/11 en die paar losse die her en der in BNW te vinden zijn.
pi_59681184
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:22 schreef ToT het volgende:
Mwoah, 1 believer hier wordt bij zo ongeveer elke post die hij maakt door een man of 5 tegelijk de grond in getrapt, dus andersom gebeurt het ook wel!

Nee maar ik ben het wel eens met dat we de hele tijd in een kringetje zitten te discussiëren en dat er weinig variatie is.

Er zijn volgens mij echt wel veel meer complottheorieën te vinden dan alleen maar chemtrails en 9/11 en die paar losse die her en der in BNW te vinden zijn.
Ik zeg ook nergens dat het maar maar 1 kant op gaat. Die ene believer is dan waarschijnlijk ook diegene die het meeste bloed onder nagels vandaan haalt door onder andere NOOIT in discussie te gaan en om de zoveel tijd weer precies hetzelfde riedeltje ot te dreunen.
Ik heb ook nog nooit een niet gelover zo zien schelden als Salvador dat doet.

Is er niet een manier om wat meer discussie te veroorzaken? Want zoals het nu gaat zijn diverse topics meer propaganda topics dan discussie topics.
pi_59681273
Goeie.

Persoonlijk begin ik bijvoorbeeld die linkjes naar al die Youtube-filmpjes een beetje zat te worden. Ik vind het best dat ze gepost worden, maar doe het dan wel zo van: "Dit-en-dit is mijn mening, want het steekt volgens mij zo-en-zo in elkaar, en in dit filmpje wordt het duidelijk uitgelegd. Let in het filmpje met name op de volgende zaken:........"

Geen simpele linkdumps neerplempen dus.
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:36:55 #55
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59681368
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:45 schreef SpaceSpiff het volgende:
Ongetwijfeld dat (veel) complotgelovers precies het omgekeerde denken. Maar het lijkt me voor een ieder die objectief naar de sitiuatie kijkt wel duidelijk dat het verhaal van de complotgelovers telkens weer aan flarden wordt geschoten maar dat die complotgelovers vast blijven houden aan dat verhaal en daarmee elke discussie frustreren.

Het is niet zo dat duidelijk aangetoond wordt dat diegene die niet in een complot geloven het telkens fout hebben. Daarnaast is het ook nog eens zo dat diegene die niet in een complot geloven telkens weer onder vuur worden genomen door complotgelovers. Iemand die niet in een complot gelooft doet geen onderzoek, is maar dom, naief, wereldvreemd etc of krijg complete scheldpartijen van Slavador over zich heen. Dat zie ik andersom niet (zoveel) gebeuren.
Ik geef je geen ongelijk, maar je kunt er toch niets aan doen. Ik heb het in het begin nog wel eens geprobeerd, maar bij sommigen heeft het gewoon geen zin. Negeer het of lach erom, en als je jezelf gaat frustreren is het beter om weg te blijven. Altijd zo geweescht, zal altijd zo blijven.
pi_59681725
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:36 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik geef je geen ongelijk, maar je kunt er toch niets aan doen. Ik heb het in het begin nog wel eens geprobeerd, maar bij sommigen heeft het gewoon geen zin. Negeer het of lach erom, en als je jezelf gaat frustreren is het beter om weg te blijven. Altijd zo geweescht, zal altijd zo blijven.
Ik negeer Lambiekje al behoorlijk, op hem reageren is verspilde moeite.

Of er niks aan te doen valt betwijfel ik. Ik denk dat de crew best wel een discussie kan forceren door mensen die de discussie consequent uit te weg gaan daar op aan te spreken onder het mom van "als je geen discussie wilt voeren, start dan maar zelf een site. Dit is een discussieforum".
pi_59682102
Mwoah, ik probeer regelmatig de boel wat samen te vatten en de dingen die sommigen zeggen weer te vertalen voor de andere partij. Sommigen kunnen soms nogal chaotische posts typen.

Helaas lukt dat me wegens tijdgebrek niet altijd bij discussies die erg snel lopen.
Lopen roepen dat je in discussie MOET gaan lijkt me niet echt gewenst, maar het is inderdaad ook niet gewenst als mensen continu extreme dingen roepen en dat standpunt niet willen verduidelijken als mensen vragen of opmerkingen hebben.
pi_59682287
Ik denk dat het echt geen kwaad kan om sommige mensen duidelijk te maken dat een forum bedoeld is voor discussie en niet bedoeld is om andere jouw mening op te dringen.
  woensdag 25 juni 2008 @ 19:20:32 #59
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_59683579
Het probleem dat ik heb met discussies in BNW is dat het grootste deel van het publiek, zowel debunkers als voorstanders van conspiracies, gewoon zijn/haar mening wil uiten zonder al te veel moeite te doen om deze goed te beargumenteren. Tegelijkertijd denk ik ook dat dit de enige manier is waarop dit subforum levensvatbaar kan zijn.

1) Het goed uitwerken van argumenten kost namelijk veel tijd en maar al te vaak komen dan de de hierboven beschreven users met elkaar in discussie waardoor de user die uitgebreidt zijn/haar argumenten uitgewerkt heeft al deze moeite voor niks heeft gedaan. Goed uitgewerkte posts worden vaak a) genegeerd (veel leeswerk, reageren op anderen en reacties uitlokken is leuker, etc...), b) uit de context getrokken, of c) wordt alleen op bepaalde argumenten ingegaan wat weer zorgt voor allerlei side-issues.
Disclaimer: Bovengenoemde redenen gelden zowel voor complotters als voor sceptici.

2) Een standpunt voor een complottheorie uitwerken die niet 100% bewezen kan worden, maar wel tot op zekere hoogte aannemelijk kan worden gemaakt kan heel makkelijk afgedaan worden door sceptici met stellingen en vragen als;

a) "Ik denk niet dat het mogelijk is om zo'n groot complot geheim te houden, teveel mensen zouden ervan moeten weten"
b) "Ik zie geen bewijs dat <insert persoon> dit wist"

Specifiek met betrekking tot voorkennis 9/11:

c) "Ze zullen vast wel rekening hebben gehouden met een aanslag op het WTC, maar als je niet weet wanneer of hoe kun je er weinig tegen doen." (Met dank aan SpaceSpiff voor dit voorbeeld )

Ik kan bewijzen dat de inlichtingendiensten meer wisten dan dat er in de officiele rapporten is toegegeven en ook zou ik redelijk aannemelijk kunnen maken dat een aantal mensen gedetailleerde voorkennis hadden, maar ik kan hier natuurlijk nooit onweerlegbaar bewijs voor leveren omdat die informatie niet openbaar is.

Complottheorieen blijven over het algemeen hypothetische stellingen waarvoor erg veel bewijs vereist is om enigzins aannemelijk te zijn, simpel omdat het afwijkt van de gangbare opvattingen. Alle druk en bewijslast komt dus te liggen bij degene die "stelt", terwijl de sceptici alleen al met simpele vragen de stelling in twijfel kan brengen. Degene die over een complottheorie wil discusieren en stellingen deponeert zal dus met ontzettend goede argumenten moeten komen om zijn stelling aannemelijk te maken om over het bewijzen van de stelling nog maar te zwijgen.

Ik merk bij mijzelf ook dat ik liever wat extra boeken lees dan hier in discussie te gaan. Het beargumenteren kost gewoon teveel tijd en werpt te weinig vruchten af. Ik besteed mijn tijd dan liever aan het vergaren van informatie en het in elkaar zetten van een framework, zodat ik uiteindelijk een goed onderbouwd artikel kan schrijven. Af en toe toets ik wat gedachten op dit forum om de zwakke punten te identificeren, maar mijn exacte gedachten en argumenten waterdicht beargumenteren op een dusdanige manier dat een ander de gehele context zo ziet zoals ik het zie is onmogelijk op een forum. Dus blijft het bij aannemelijk maken en is het aan de ander om zelf informatie te vinden en mijn argumenten te toetsen.

In ieder geval tot mijn artikel af is. wat nog wel een jaartje kan duren...
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_59684022
Jij kunt iets bewijzen, maar je bewijs is niet openbaar?
Dat is natuurlijk ook een manier om te zeggen dat je gelijk hebt en de anderen niet. Wel typerend voor de opstelling van veel complotgelovers.

Jij stelt nu dat een complotgelover graag wilt discusieren, maar dat zie ik toch echt niet gebeuren. Ook in jouw geval niet. Je stelt wel dat er iets gebeurd of dat iemand iets moest weten, maar als iemand dat in twijfel trekt ga je er bijvoorbeeld meteen vanuit dat die persoon geen onderzoek doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')