Zag hem een paar weken terug in de winkel liggen. Ik dacht meteen: "meenemen!"
Snel thuis in mijn DS gedaan en het spel is echt op een aantal punten heel anders:
-Het Verhaal: is nog uitgebreider dan advance wars ds waar de gesprekken al langer dan de eerste 2 delen waren.
-Totaal nieuwe omgeving met een grimmigere sfeer
-Moeilijker: qua missies in het begin/midden van de storymode, ik kan nog niks zeggen over het einde, die bij de vorige delen altijd het moeilijkst was.
-Nieuwe units en sommige oude units vervangen
-CO's kunnen in units zodat ze ubersterk worden. Wat mij betreft hadden ze dit eruit kunnen laten aangezien als die unit dood is de co gewoon in een andere unit kan wanneer die op een fabriek staat)
-Online support, eindelijk alleen ..... er is niemand om mee te spelen.
Ik ben vooral met de storymode aan de slag gegaan en het speelt echt heel lekker weg. Ook het gebruik van de stylus is verbetert, maar zonder stylus speelt het toch nog steeds sneller/preciezer. Wat minder geslaagd is, is de "inzoom" functie, waar de units op de map mooier/anders worden afgebeeld. Het gebied is te klein en gebruik het daarom bijna nooit aangezien je dan vijandelijke langeafstandsunits over het hoofd kan zien, terwijl het er wel mooi/leuker uit ziet. (ingezoomed: 10x7 vakjes en uitgezoomd 16x13
Screenshots:
![]()
![]()
![]()
ps: De amerikaanse versie heet denk ik "days of ruin", aangezien de screenshots van beide versies hetzelfde zijn.