lama, ik heb het al gefikst:quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:42 schreef PiRANiA het volgende:
Voor de duidelijkheid, dit is er wat er in mijn tabel staat (fictief):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
het vetgedrukte is wat ik wil hebben...
quote:$speler=mysql_real_escape_string($_GET['speler']);
$res=mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT COUNT(*) AS limiet FROM `scores` WHERE `naam`='$speler'"));
$wer=$res['limiet'];
if($wer>$maxopvragingen){
$wer=$wer-$maxopvragingen;
}ELSE{
$wer='0';
}
$q="SELECT * FROM `scores` WHERE `naam`='$speler' ORDER BY `tijd` ASC LIMIT $wer,$maxopvragingen";
Nee, de eerste 30. Je wilt DESC ipv ASC gebruiken om van hoog naar laag te sorteren.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:38 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
SELECT * FROM `scores` WHERE `naam`='$speler' ORDER BY `tijd` ASC
limit 30 er achter en hij neemt de laatste 30?
maar lukt dat ook met het result direct van de query?quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:37 schreef CraZaay het volgende:
Precies, bovenstaande code geeft al een array terug. Even array_reverse() erover en klaar.
Maar een subquery hiervoor is vast niet efficienter als het over 30 records gaat, maar dat zou je kunnen benchmarkenquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:04 schreef Xcalibur het volgende:
ja, maar het in je query doen is mooier
Nee, want dat is een resource waar je zo niets mee kan (het directe resultaat van mysql_query()). PHP moet er nog wel een array van maken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:02 schreef PiRANiA het volgende:
maar lukt dat ook met het result direct van de query?
ja idd, maar dat wordt lastig denk ik. Of je moet er eenquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:08 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Nee, want dat is een resource waar je zo niets mee kan (het directe resultaat van mysql_query()). PHP moet er nog wel een array van maken.
in gooien maar dat lijkt me niet echt efficientquote:while($row=mysql_fetch_array($result)){
array_push($array,$row);
}
array_revert($array);
leest mijn 1e postquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:29 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Nee, de eerste 30. Je wilt DESC ipv ASC gebruiken om van hoog naar laag te sorteren.
Je wilt de tijd dus niet op chronologische volgorde van laag naar hoog, en dan de 30 records met de hoogste waarde? Dat is namelijk wat mijn code doetquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:21 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
leest mijn 1e postik wil de volgorde behouden...
k...maar ik had het inmiddels al gefikst hoorquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:23 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Je wilt de tijd dus niet op chronologische volgorde van laag naar hoog, en dan de 30 records met de hoogste waarde? Dat is namelijk wat mijn code doetMits je er een array van maakt uiteraard, maar dat moet je gewoon oplossen in je database layer of voor een ActiveRecord-achtige implementatie kiezen. Je wilt sowieso niet overal die hard queries typen, maar een database wrapper maken.
Zou een array_revert op een array met 30 elementen langzamer zijn dan een hele extra query?quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:20 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ja idd, maar dat wordt lastig denk ik. Of je moet er een
[..]
in gooien maar dat lijkt me niet echt efficient
het gaat vooral om dat hele fetchen er voor...quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Zou een array_revert op een array met 30 elementen langzamer zijn dan een hele extra query?
Het artikel is 5 jaar oud he, voor de duidelijkheid. Template engines zijn uit, MVC is in.quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:29 schreef Tarabass het volgende:
Ik was me een beetje aan het verdiepen in template engines. Sommige groot, sommige klein, maar vond ze over het algemeen omslachtig. Bovendien moet alles geparsed worden. Tijdens mijn zoektocht kwam ik dit artikel tegen. Wat vinden jullie van zijn stelling en class? Dus een template-class of een template-engine?
Is dat niet te combineren dan, templates en MVC?quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:16 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Het artikel is 5 jaar oud he, voor de duidelijkheid. Template engines zijn uit, MVC is in.
De "V" in MVC staat voor view, templates dusquote:Op woensdag 27 februari 2008 22:25 schreef Light het volgende:
[..]
Is dat niet te combineren dan, templates en MVC?
Het lijkt me heeeeeel sterkquote:Op donderdag 28 februari 2008 01:05 schreef Geqxon het volgende:
Call me crazy, maar kan het zijn dat in de recente versies van MySQL je niet meer rekensommen kan toepassen in een UPDATE statement? Dus zo van " `Sort` = `Sort` + 1 " ?
Krijg je een mysql foutmelding dan?quote:Op donderdag 28 februari 2008 01:05 schreef Geqxon het volgende:
Call me crazy, maar kan het zijn dat in de recente versies van MySQL je niet meer rekensommen kan toepassen in een UPDATE statement? Dus zo van " `Sort` = `Sort` + 1 " ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |