Je zult een patroon moeten vinden waar je een regex of string replacement op los kunt laten.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:40 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik heb een vraag betreffende het volgende:
In $description staat de beschrijving van iets. In deze tekst kunnen productnamen worden opgehaald, ik wil dit als volgt doen:
$description = 'BLA BLA BLA BLA [[PRODUCT_ID]] BLA BLA BLA';
Hoe kan ik [[PRODUCT_ID]] (is elke keer dus een andere ID) laten herkennen en het ID uitlezen (en eventueel laten vervangen met str_replace)?
ja, zo zag die er ook al uitquote:
Waarom ?quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:00 schreef WyriHaximus het volgende:
@JortK -> Ga uit eindelijk toch maar voor CakePHP denk ik.
Om een paar redenen, CI schijnt toch aardig terug te lopen developement terwijl ze vol op bezig zijn met cake. Met cake heb ik meer het gevoel dat ik echt een framework heb voor me database en MVC model. Terwijl CI toch een hoop meer dingen standaard mee levert. De problemen die ik dacht te hebben met cake is al wat voor en daar ben ik heel erg blij mee want dat scheelt mij een tering zooi werk en een nieuwe framework lerenquote:
Bedoelde dat CI toch meer extra's heeft en cake maar bare isquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:28 schreef CraZaay het volgende:
CI heeft toch ook een prima MVC-scheiding? Maar iedereen moet zelf weten wat 'ie gebruikt uiteraard. Ik heb verschillende grote sites gebouwd met CI naar tevredeneid iig.
PHP_ENDOFLINEquote:Op donderdag 21 februari 2008 08:38 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
ja, zo zag die er ook al uit
Waar is het voor, want de documentatie op php.net is nogal summier zeg maar..... ?
Ben nu aan het kijken naar de functie preg_replace_callback();quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:06 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Je zult een patroon moeten vinden waar je een regex of string replacement op los kunt laten.
Dat is dus wat je nodig hebt. Daarop moet je gaan preggenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:20 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Kijk elke keer komt er een idnummer (wat weer uit de productne database wordt gehaald) voor in de tekst.
Dus bv: bblablablal [[3012]] blablablabla
Ik moet dan 3012 terug krijgen en [[3012]] moet worden vervangen door het geen wat ik wil.
Maar 3012 kan ook iets anders zijn!
snappi?
Ik kan natuurlijk ook een mysql query elke keer laten uitvoeren, die een str_replacement elke keer doet, en kijkt of een ID in die tekst voorkomt... maar dat moet ook anders op te lossen zijn lijkt me.
Dus dat als er [[ ]] in staat, hij pas gaat kijken
Inderdaad, lijkt me vrij standaard. Even doorlezen:quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:38 schreef saban het volgende:
[..]
Dat is dus wat je nodig hebt. Daarop moet je gaan preggen
1 |
Ik vroeg het me ook af. Dit werkt wel aardig geloof ik.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:37 schreef Scriptha het volgende:
Hoe implementeer ik een getInstance method (voor singleton design pattern) in abstracte class, zodat die bruikbaar is voor child classes?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 | abstract class AbstractSingleton { /** * @var Array Holds all instances of the child classes */ protected static $Instances = array(); /** * No direct instances of the child classes */ abstract protected function __construct(); /** * @param string $Classname * @return object Singleton */ protected static function GetInstance($Classname) { if (!isset(self::$Instances[$Classname])) self::$Instances[$Classname] = new $Classname; return self::$Instances[$Classname]; } /** * The singleton method */ abstract static function Singleton(); } /** * The famous FooBar! */ class FooBar extends AbstractSingleton { protected function __construct() { echo 'I am being constructed only once!'; } public static function Singleton() { return parent::GetInstance(__CLASS__); } } FooBar::Singleton(); FooBar::Singleton(); ?> |
Username en (uiteraard encrypted) wachtwoord opslaan in cookie, die de user dan via de browser kan laten onthouden?quote:Op zondag 24 februari 2008 11:15 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik vroeg het me ook af. Dit werkt wel aardig geloof ik.Heb ik net in elkaar gezet, dus niet helemaal uitgebreid getest.
[ code verwijderd ]
En nu ik: Wat is de veiligste manier om een blijf ingelogd functie te maken? User Id onthouden in combinatie met IP en dat ook weer controleren?
Geen goed idee. Als iemand het cookie dan weet te jatten, dan kan die daarmee inbreken zolang het wachtwoord gelijk blijft. Of je het nu encrypted of niet in de cookie zet maakt dus zelfs nauwelijks iets uit.quote:Op zondag 24 februari 2008 11:41 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Username en (uiteraard encrypted) wachtwoord opslaan in cookie, die de user dan via de browser kan laten onthouden?
Ik heb even gekeken en je hebt inderdaad gelijk. Zelf doe ik dit inderdaad met het Userid plus wachtwoord opslaan in het cookie. Hoe ik dan bij de username komquote:Op zondag 24 februari 2008 12:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Geen goed idee. Als iemand het cookie dan weet te jatten, dan kan die daarmee inbreken zolang het wachtwoord gelijk blijft.
Je kunt beter een soort van Session ID in de cookie opslaan, die maar beperkt geldig is. Bijvoorbeeld een uur, of totdat je uitlogt, of totdat je de volgende keer inlogt.
Dat is nog steeds niet veilig. Het enige wat je in een cookie moet zetten is een sessie-id.quote:Op zondag 24 februari 2008 12:32 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken en je hebt inderdaad gelijk. Zelf doe ik dit inderdaad met het Userid plus wachtwoord opslaan in het cookie. Hoe ik dan bij de username kom
Alleen user-ID en wachtwoord in een cookie opslaan is net zo onveilig, want ook deze combinatie is in principe oneindig lang geldig. Dat de cookie misschien een vervaldatum heeft doet er niet toe, want die is slechts een hint voor de webbrowser en voegt dus geen veiligheid toe.quote:Op zondag 24 februari 2008 12:32 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken en je hebt inderdaad gelijk. Zelf doe ik dit inderdaad met het Userid plus wachtwoord opslaan in het cookie. Hoe ik dan bij de username kom
Een "session cookie" danquote:Op zondag 24 februari 2008 12:39 schreef Xcalibur het volgende:
dat klinkt meer als een sessie dan als een cookie?
Je zet alleen de session-id in de cookie, dus geen user-id. Meer heb je niet nodig.quote:Op zondag 24 februari 2008 12:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Kortom: je moet in je cookie een gegeven (controlenummer) opslaan, dat je ook op de server ergens noteert. En dit gegeven moet op de server een beperkte geldigheid hebben.
SuperRembo: UserID + SessionID is toch net zo veilig? Of doe ik nu ook dom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |