1 2 3 4 5 | FROM mytable WHERE option IN ('foo', 'bar', 'baz') GROUP BY id HAVING COUNT(*) = 3 |
Dan krijg je ook de regels die alleen aan 'wit' of alleen aan 'staaf' voldoen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:25 schreef broodmonkeh het volgende:
SELECT * FROM tabel WHERE type = 'wit' OR type = 'staaf'
zoiets?
dat is niet van en maar van ofquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:25 schreef broodmonkeh het volgende:
SELECT * FROM tabel WHERE type = 'wit' OR type = 'staaf'
zoiets?
maar dan nog is het niet zo dat er altijd drie van zijn dat kan ook 10 dingen bevatten en dan zoek ik toch alleen van de twee dingen uit het voorbeeldquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:41 schreef SuperRembo het volgende:
Je hebt n voorwaarden waaraan moet worden voldaan. Je haalt alle regels op die aan een van de voorwaarden voldoen. Dan groepeer je op id en hou je alleen de id's over die aan precies n voorwaarden voldoen.
[ code verwijderd ]
Hoe bedoel je dat? Moet het precies voldoen aan de voorwaarden of tenminste aan de voorwaarden? Als een item de types 'wit', 'staaf' en 'driehoek' bevat zoals nummer 145976 uit je voorbeeld, als je dan zoekt op 'wit' en 'staaf', wil je dan nummer 145976 terugkrijgen of niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:48 schreef commentator het volgende:
maar dan nog is het niet zo dat er altijd drie van zijn dat kan ook 10 dingen bevatten en dan zoek ik toch alleen van de twee dingen uit het voorbeeld
In dat geval kan je die query die ik gaf gebruiken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:32 schreef commentator het volgende:
idd, als ik zoek op wit en staaf dan wil ik dat nummer terug krijgen (en maar 1keer dus) ook al komt het nummer met weet ik wat voor types nog voor
Het gaat om het volgende stukje code:quote:Notice: Undefined index: pagina in url on line 19
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | switch ($_GET['pagina']) { case 'home': include('home.php'); break; case 'personalTwee': include('personalTwee.php'); break; case 'uniRelatedEen': include('uniRelatedEen.php'); break; case 'uniRelatedTwee': include('uniRelatedTwee.php'); break; default: include('home.php'); break; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | if (isSet($err) && strlen($err) == 0) { $sql = "SELECT id FROM banned WHERE ip = '" . mysql_escape_string($_POST['ban_ip']) . "' AND host = '" . mysql_escape_string($_POST['ban_host']) . "' AND titel = '" . mysql_escape_string($_POST['ban_titel']) . "' LIMIT 1"; $query = mysql_query($sql); $items = mysql_num_rows($query); if ($items == 0) { $sql = "INSERT INTO `banned` (`id`, `host`, `titel`, `sid`) VALUES ('" . mysql_escape_string($_POST['ban_ip']) . "', '" . mysql_escape_string($_POST['ban_host']) . "', '" . mysql_escape_string($_POST['ban_titel']) . "', '" . is_numeric($_POST['ban_sid']) ? $_POST['ban_sid'] : 0 . "')"; if (mysql_query($sql)) { parseRecord($tpl, "%bewaren%", true); } else { parseRecord($tpl, "%err%", "Fout bij opslaan van gegevens"); } } } ` else { if (isSet($err) && strlen($err) > 0) { parseRecord($tpl, "%err%", $err); } ` } ?> |
Dan help ik je hier maar gelijkquote:Op maandag 10 maart 2008 20:03 schreef GioStyle het volgende:
Ik heb mijn site iets aangepast en verder ingevuld.
Het principe werkt gewoon alleen ik krijg 1 foutmelding.
[..]
Het gaat om het volgende stukje code:
[ code verwijderd ]
Ik snap dat hij die code aangeeft omdat die pagina nog niet in de array voorkomt.
Maar hoe kan ik die fout mooi omzeilen?
Check je haakjes eens. En heb je wel eens gehoord van else if()? ;)quote:Op maandag 10 maart 2008 20:22 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een klein probleempje maar kan het niet vinden, zit er al 20 minuten naar te kijken maar zie het niet.
[ code verwijderd ]
Bovenstaande stukje heb ik nu gecommend met /* en */ maar als ik deze verwijder krijg ik de volgende fout
Parse error: syntax error, unexpected '}' in D:\www\Bedrijf\www.ipcounter.nl\stat_counters.php on line 232
en regel 232 is de laatste regel in het voorbeeld.. Iemand een idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | if($Condition) { // bla } else if($Alternative) { // bla } else { // bla } ?> |
Wat doen die backticks daar?quote:Op maandag 10 maart 2008 20:22 schreef Chandler het volgende:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in D:\www\Bedrijf\www.ipcounter.nl\stat_counters.php on line 232
(n)iemand?quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik weet wel hoe het werkt, alleen wil ik weten hoe en wanneer zn mn cell-id 'uitlezen'. Mijn telefoon moet het toch op de een of andere manier meezendenmaar dat onderscheppen is me dus nog niet gelukt..
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:38 schreef qu63 het volgende:
[..]
(n)iemand?
of is dit een van de grote geheimen op het internet?
dus moet ik alleen zelf nog uitvinden hoe ik $data juist gevuld krijg?quote:
quote:Op maandag 10 maart 2008 20:03 schreef GioStyle het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ik snap dat hij die code aangeeft omdat die pagina nog niet in de array voorkomt.
Maar hoe kan ik die fout mooi omzeilen? :)
1 2 3 4 5 6 | $pagina = (!empty($_GET['pagina'])) ? $_GET['pagina'] : 'home'; switch ($pagina) { ... } ?> |
Waarom heb je na default nog een break?quote:Op maandag 10 maart 2008 20:03 schreef GioStyle het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Maar hoe kan ik die fout mooi omzeilen?
quote:Op maandag 10 maart 2008 20:03 schreef GioStyle het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Maar hoe kan ik die fout mooi omzeilen? :)
1 2 3 4 5 6 7 | $bestand = isset($_GET['pagina']) ? $_GET['pagina'] : 'home'; $bestand .= '.php'; if (file_exists($bestand)) include $bestand; else include 'error.php'; ?> |
Ik was nog niet klaar met coden héquote:Op maandag 10 maart 2008 20:41 schreef super-muffin het volgende:
Check je haakjes eens. En heb je wel eens gehoord van else if()?
[ code verwijderd ]
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |