abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 februari 2008 @ 15:18:26 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_56750647
Op de Belg kun je nu damestennis live zien omdat ze een nummer één hebben.

Veldrijden zie je ook live. Heren tennis bestaat staat daar niet. Net als in Duitsland mannen niet schaatsen.

Maar in Nederland moet zelfs Sesamstraat wijken voor het schaatsen.

Maar we zenden wel tenissen uit waar geen Nederlanders meedoen.

Daar waar voor de Engelsen tenissen bestaat uit Wimbledon. En ze Roland Garros van horen zeggen hebben.

Darts is dan weer door de Nederlanders omarmd vanwegen het Nedelandse succes.

Maar Amerikanen zijn helemaal erg. Noemen hun nationale competitie 'The World series'

Welk land is het ergst ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56750717
Engeland, want cricket.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_56750859
Ik denk dat fransen aardig hoog soren, het woord chauvinisme is tenslotte door hen uitgevonden...

Maar dan alleen tijdens de tour he! Franse renners kunnen nooit iets fout doen, als daar gekke bloedwaarden worden gevonden is er "per ongeluk iets in hun eten terechtgekomen", en alle andere nationaliteiten zouden ze in zo'n geval meteen het liefst onder de guillotine leggen, want die zijn overduidelijk zo schuldig als wat.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 15 februari 2008 @ 15:28:08 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56750873
Het is lastig om antwoord te geven op de TT, maar ik denk dat je de meest chauvinistische sportlanden kunt vinden bij landen waar het nationalisme hoogtij viert. Je komt dan al gauw terecht bij de toeterende Turken en hysterische Amerikanen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56750893
Engeland en België komen wel aardig in de buurt.

Britten zeker niet in de zin van dat ze zich tegen buitenlandse tegenstrevers keren, want ze zijn mijns inziens wel redelijk sportief op het darten na. Maar ze zijn wel voornamelijk in hun eigen sporten geïnteresseerd. Alhoewel alpine skiën daar dan weer een vreemde uitzondering op vormt.

Amerikanen vind ik eigenlijk wel meevallen. De New York Marathon wordt zelden door een Amerikaan gewonnen, maar dat vermindert de animo totaal niet.

Sportief en internationaal georiënteerd zijn naar mijn idee vooral Australiërs, Scandinaviërs en Nederlanders. Onze publieke netten zenden zowat een heel WK rugby uit, zonder dat een Nederlands team deelneemt.
pi_56750903
Brazilië tijdens de WK voetballen scoort ook aardig hoog
zonnig Brasil
pi_56750975
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:29 schreef qwerty_x het volgende:
Brazilië tijdens de WK voetballen scoort ook aardig hoog
Maar ook bij volleybal, tennis of autosport?
pi_56750995
Maar even de tt aangepast.
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 februari 2008 @ 15:33:54 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_56751005
Het wielrennen bestond niet in Duitsland voor Ulrihg.

Plots was er elke dag iets te zien.

Maar het 6-landen Rugby wordt gewoon in Nederland uitgezo
nden. Zelfs de finale van het WK was live te zien in Nederland

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56751041
Wat ik dus ook niet snap dat ze nooit het WK Korfballen gemengd uitzenden, dat scoort ook vrij hoog in Nederland

Of het WK Handballen, ik woon notabene vlakbij een eredivisieclub
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_56751179
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:18 schreef tong80 het volgende:

Maar Amerikanen zijn helemaal erg. Noemen hun nationale competitie 'The World series'

Maar aan de andere kant zijn Amerikanen volgens mij ook niet te beroerd om hun sportvedetten af te branden wanneer ze onder de maat presteren (Dream team in Athene enzo).
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 februari 2008 @ 15:42:59 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_56751214
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant zijn Amerikanen volgens mij ook niet te beroerd om hun sportvedetten af te branden wanneer ze onder de maat presteren (Dream team in Athene enzo).
Ze noemden het zelf dream team 3. Met de gedachte dat ze weer even gingen winnen

vrijdag 15 februari 2008 @ 15:45:14 #13
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_56751280
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar ook bij volleybal, tennis of autosport?
Ja, met name ook bij volleybal
Maar dat haalt het echt niet bij voetbal; de noemale competitie is al gekkenwerk, maar een WK is ongelooflijk !
En zeker als ze winnen, zoals in 2002: een feest en emoties die ik niet snel zal vergeten

Trouwens: ook als ze verliezen, zoals tegen Frankrijk de laatste keer. Nog nooit zoveel volwassenen zo hartverscheurend zien huilen.
zonnig Brasil
pi_56751356
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ze noemden het zelf dream team 3. Met de gedachte dat ze weer even gingen winnen

Ja, zo pompeus zijn ze wel. Maar als ze dan niet aan de verwachtingen voldoen, geven ze ook wel toe dat ze er naast zaten (de realistische Amerikanen dan)
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 februari 2008 @ 15:48:32 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_56751382
Ja wat moeten ze anders ?

pi_56752255
Dit is allemaal chauvinistisch qua tv uitzendingen, maar als je naar het publiek en de beleving kijkt komt Nederland toch ook wel in de buurt.

Ken weinig andere landen waar hele straten zijn versiert tijdens EK/WK voetbal. Volwassen mannen die zich compleet oranje uitdossen zie je ook niet bij de biathlon in Duitsland bijvoorbeeld.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:30:20 #17
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_56752385
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:24 schreef Remzz het volgende:
Dit is allemaal chauvinistisch qua tv uitzendingen, maar als je naar het publiek en de beleving kijkt komt Nederland toch ook wel in de buurt.

Ken weinig andere landen waar hele straten zijn versiert tijdens EK/WK voetbal. Volwassen mannen die zich compleet oranje uitdossen zie je ook niet bij de biathlon in Duitsland bijvoorbeeld.
nee maar die staan wel als complete idioten 3 uur met een ratel te draaien en met vlaggen te zwaaien. Zelfde bij schansspringen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_56754762
Ik denk dat Belgen wel heel erg zijn.
Vorig jaar een werd een Nederlander (van Gils oid) uitgejouwd omdat hij op kop reed tijdens het WK veldrijden.
pi_56755382
De Grieken konden er ook wat van in 2004.
pi_56755621
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:24 schreef Remzz het volgende:

Mhua ik denk nou niet direct dat je bij chauvinisme moet kijken naar versierde dingen tijdens evenementen.

Wat mij betreft zijn Frankrijk en de VS outstanding op het gebied van chauvinisme. In beide landen denken ze, en in de VS is dat natuurlijk wegens de grootte van het land, dat ze overal de beste in zijn.

België twijfelde ik ook aan, maar daar zijn ze er volgens mij terdege van bewust dat ze op internationaal sportgebied, op enkele sporters na, weinig voorstellen. Dan gaan ze zich automatisch meer richten op de sporten waar ze wel goed in zijn, wat volgens mij de omgekeerde logica is, en dat lijkt het al vaak dat ze enorm chauvinistisch overkomen.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 18:06:53 #21
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_57226131
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:35 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Wat ik dus ook niet snap dat ze nooit het WK Korfballen gemengd uitzenden, dat scoort ook vrij hoog in Nederland

Of het WK Handballen, ik woon notabene vlakbij een eredivisieclub
Komt omdat Nederland nix voorstelt op mondiaal niveau.. E&O doet het doorgaands wel redelijk, alleen kan niet tippen aan een oberliga team uit Duitsland. De sport is gewoon te klein in Nederland.

Handbal is wel tof verder

Amerikanen zijn in mijn ogen het ergst Ze kunnen niet snappen dat je 'football' niet geweldig vindt.
Love will tear us apart (Joy Division)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')