FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Overlijdensbericht van mijn BX.
neegijdonderdag 14 februari 2008 @ 23:27
Even iets héél anders.

----
Overlijdensbericht.

Met onvoorstelbare droefenis moet ik u helaas mededelen dat mijn waarde BX haar laatste rustplaats gevonden heeft bij de Gebr. Opdam BV, Voorschoterweg 39-41, 2235 SE Valkenburg.

Ze heeft zich kranig gedragen. Ze vocht tot de laatste druppel olie. De remblokken bleven tot de parkeerplaats piepend en knarsend hun trouwe diensten bewijzen. De accu... ach de accu. Die mag helemaal bijgezet worden in het rijtje 'heldhaftige onderdelen'. Ze wist het, ze wist het, ze wilde niet starten op haar laatste trip. Ze bracht me nog bijna aan het twijfelen of ik niet een paar man moest inschakelen om haar op gang te duwen. Met haar laatste Ampères kreeg ze de startmotor toch nog aan de praat. 'Vroem!' zei ze. Ze moest eens weten.

Ze wilde ook niet meer omhoog. Dat duurde maar en duurde maar. Kwestie van een fout eetpatroon van haar baas. Die weigerde te investeren in dure LHM vloeistof. Bij het verlaten van de parkeerplaats schuurde ze voor de laatste maal met haar trekhaak over die kloterige drempel. Dat zetje had ze net nodig. En potdomme, wat heeft ze zich kranig gedragen! Het was een race tegen de klok. Immers, om 5 uur gingen Gebr. Opdam BV, Voorschoterweg 39-41, 2235 SE Valkenburg. dicht. En om half 5 waren we pas op de ring van Rotterdam in een beginnende file. Ze perstte er toch nog bijna 150 km/u uit... op 3 zuigers. De radio verloor het qua volume van de uitlaat. En dat met 4 pioneer boxen. Ze wilde zich nog éénmaal bewijzen.

En wat stond ze daar... fier, hoog op de draagarmen, op haar laatste rustplaats. De linkerachterband ìetsje lek, maar dat werd gecompenseerd door het gebrek aan profiel. De befaamde rotsvaste wegligging van de BX heeft ze tot het laatste bewezen. En die 50 euro die ik er voor kreeg was eigenlijk een zware belediging.

Ik zal haar nooit vergeten.

Haar opvolger mag er ook wezen.. maar alle knopjes wèrken, alle ramen gáán open als je op het knopje drukt. En hij ís al omhoog, je hoeft er niet op te wachten. Hj start gewoon als je de sleutel omdraait. Het zal een stuk minder spannend worden op de snelweg.

Ik buig diep voor mijn goeie trouwe DD-HP-10

----

Laten wij bidden.
pfefferkatzedonderdag 14 februari 2008 @ 23:28
neegij
Anthraxxdonderdag 14 februari 2008 @ 23:28
Like I care. Mijn opa is daarnet 2 uur geleden aan kanker overleden. Dan kan zo'n roestbak mij totaal niet schelen. Ach, waarom reageer ik ook eigenlijk .
ikwilookwatzeggendonderdag 14 februari 2008 @ 23:28
Sterkte met dit verlies.
Mirjamdonderdag 14 februari 2008 @ 23:29
remlofdonderdag 14 februari 2008 @ 23:29
Ik leef met je mee.
En schop dit topic naar PTA.
NiteSpeeddonderdag 14 februari 2008 @ 23:30
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:28 schreef Anthraxx het volgende:
Like I care. Mijn opa is daarnet 2 uur geleden aan kanker overleden. Dan kan zo'n roestbak mij totaal niet schelen. Ach, waarom reageer ik ook eigenlijk .
Het was wél een kankervehikel, een beetje sympathie mag wel hoor.
GasTurbinedonderdag 14 februari 2008 @ 23:34
hahahahaha. Ik ken een kennis die op een sloperij werkt, hij kreeg net die BX binnen! Ik heb hem hierheen gebracht en ik verzeker je dat ik een lekkere bruine zwartwerker op de vooruit heb gedraaid! Wat was dat heerlijk!!!

Terwijl ik dat deed, schreeuwde ik hartstochtelijk FIPO FIPO YEAH!!!! Alvorens klaar te komen op de bijrijdersstoel.

Waar kan ik foto's uploaden?
beertenderrrdonderdag 14 februari 2008 @ 23:40
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:34 schreef GasTurbine het volgende:
hahahahaha. Ik ken een kennis die op een sloperij werkt, hij kreeg net die BX binnen! Ik heb hem hierheen gebracht en ik verzeker je dat ik een lekkere bruine zwartwerker op de vooruit heb gedraaid! Wat was dat heerlijk!!!

Terwijl ik dat deed, schreeuwde ik hartstochtelijk FIPO FIPO YEAH!!!! Alvorens klaar te komen op de bijrijdersstoel.

Waar kan ik foto's uploaden?
ik zie het helemaal voor me ook
Papierversnipperaardonderdag 14 februari 2008 @ 23:45
RIP
GasTurbinedonderdag 14 februari 2008 @ 23:49
Die TT-edit doet het hem nog gewoon
Malle_beerdonderdag 14 februari 2008 @ 23:57
Alexxxxx topic
Tomatenboerdonderdag 14 februari 2008 @ 23:57
BX wilde naar de haaien kijken en is nu naar de haaien.

In ieder geval weer zo'n roestende Flodderbak minder op de weg!

[ Bericht 37% gewijzigd door Tomatenboer op 15-02-2008 00:05:02 ]
neegijdonderdag 14 februari 2008 @ 23:57
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:34 schreef GasTurbine het volgende:
hahahahaha. Ik ken een kennis die op een sloperij werkt, hij kreeg net die BX binnen! Ik heb hem hierheen gebracht en ik verzeker je dat ik een lekkere bruine zwartwerker op de vooruit heb gedraaid! Wat was dat heerlijk!!!

Terwijl ik dat deed, schreeuwde ik hartstochtelijk FIPO FIPO YEAH!!!! Alvorens klaar te komen op de bijrijdersstoel.

Waar kan ik foto's uploaden?
Hoe respectloos kun je zijn. Denk je nou echt dat ik jouw oma in haar bek zou schijten als ze opgebaard ligt?

Alleen als ze haar mond op een kiertje had.
neegijdonderdag 14 februari 2008 @ 23:59
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:30 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Het was wél een kankervehikel, een beetje sympathie mag wel hoor.
Dàt bedoel ik. Haar zetels zaten beter dan menig bureauchair.
GasTurbinedonderdag 14 februari 2008 @ 23:59
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:57 schreef neegij het volgende:

[..]

Hoe respectloos kun je zijn. Denk je nou echt dat ik jouw oma in haar bek zou schijten als ze opgebaard ligt?
Dan zou je toch echt naast me plaats moeten nemen want ik ga eerst!
neegijvrijdag 15 februari 2008 @ 00:01
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:28 schreef RacerDKB het volgende:
neegij
Echt waar? Ben ik te links voor je?
De_Melkboervrijdag 15 februari 2008 @ 00:04
Het blijven rare auto's, maar ze rijden zo verrekte fijn, ik heb er 2 gehad, en een GSA, en een CX waarmee je met 80 per uur de BMW's kon afschudden over de verkeersdrempels.
Wil er best weer een hebben, maar dan een TD.
neegijvrijdag 15 februari 2008 @ 00:14
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 00:04 schreef De_Melkboer het volgende:
Het blijven rare auto's, maar ze rijden zo verrekte fijn, ik heb er 2 gehad, en een GSA, en een CX waarmee je met 80 per uur de BMW's kon afschudden over de verkeersdrempels.
Wil er best weer een hebben, maar dan een TD.
Exact! Helaas zijn de goeie CX-en erg dun gezaaid. Ik weet een garage in Delft die de carrosserie goed in de tectiel zet. Maar ik ruil mijn 740 break zó in voor een goeie CX. En ik weet wat ik zeg, want ik heb zéker een ton aan kilometers in een CX limousine Turbo 2 gereden.

Het paleis op de Dam op wielen, zogezegd.
SaanBitchvrijdag 15 februari 2008 @ 00:16
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:27 schreef neegij het volgende:
Even iets héél anders.

----
Overlijdensbericht.

Met onvoorstelbare droefenis moet ik u helaas mededelen dat mijn waarde BX haar laatste rustplaats gevonden heeft bij de Gebr. Opdam BV, Voorschoterweg 39-41, 2235 SE Valkenburg.

Ze heeft zich kranig gedragen. Ze vocht tot de laatste druppel olie. De remblokken bleven tot de parkeerplaats piepend en knarsend hun trouwe diensten bewijzen. De accu... ach de accu. Die mag helemaal bijgezet worden in het rijtje 'heldhaftige onderdelen'. Ze wist het, ze wist het, ze wilde niet starten op haar laatste trip. Ze bracht me nog bijna aan het twijfelen of ik niet een paar man moest inschakelen om haar op gang te duwen. Met haar laatste Ampères kreeg ze de startmotor toch nog aan de praat. 'Vroem!' zei ze. Ze moest eens weten.

Ze wilde ook niet meer omhoog. Dat duurde maar en duurde maar. Kwestie van een fout eetpatroon van haar baas. Die weigerde te investeren in dure LHM vloeistof. Bij het verlaten van de parkeerplaats schuurde ze voor de laatste maal met haar trekhaak over die kloterige drempel. Dat zetje had ze net nodig. En potdomme, wat heeft ze zich kranig gedragen! Het was een race tegen de klok. Immers, om 5 uur gingen Gebr. Opdam BV, Voorschoterweg 39-41, 2235 SE Valkenburg. dicht. En om half 5 waren we pas op de ring van Rotterdam in een beginnende file. Ze perstte er toch nog bijna 150 km/u uit... op 3 zuigers. De radio verloor het qua volume van de uitlaat. En dat met 4 pioneer boxen. Ze wilde zich nog éénmaal bewijzen.

En wat stond ze daar... fier, hoog op de draagarmen, op haar laatste rustplaats. De linkerachterband ìetsje lek, maar dat werd gecompenseerd door het gebrek aan profiel. De befaamde rotsvaste wegligging van de BX heeft ze tot het laatste bewezen. En die 50 euro die ik er voor kreeg was eigenlijk een zware belediging.

Ik zal haar nooit vergeten.

Haar opvolger mag er ook wezen.. maar alle knopjes wèrken, alle ramen gáán open als je op het knopje drukt. En hij ís al omhoog, je hoeft er niet op te wachten. Hj start gewoon als je de sleutel omdraait. Het zal een stuk minder spannend worden op de snelweg.

Ik buig diep voor mijn goeie trouwe DD-HP-10

----

Laten wij bidden.
Met diepe bedroeftheid hebben wij kennis genomen van bovenstaand bericht.
Ik hoop dat je snel een waardige opvolger voor haar zult vinden, ik kan je een Xant aan raden.
Wij wensen jou en je familie veel sterkte in deze moeilijke tijden.
Onthoud een ding ze is nu op een beter plaats met brede mooi geasfalteerde snelwegen waar de brandstof gratis is......

[ Bericht 2% gewijzigd door SaanBitch op 15-02-2008 00:44:44 ]
Alexxxxxvrijdag 15 februari 2008 @ 00:30
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:57 schreef Malle_beer het volgende:
Alexxxxx topic
Ik heb een aantal keren de kans gehad om een BX te kopen, maar niet gedaan

Sterkte met je overlden BX
UrbanExplorervrijdag 15 februari 2008 @ 00:33
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:57 schreef Malle_beer het volgende:
Alexxxxx topic
veldmuisvrijdag 15 februari 2008 @ 09:31
BX. Lelijke rammelbakken. Hoe minder hoe beter!
Herr.Flickvrijdag 15 februari 2008 @ 09:58
Gefeliciteerd!

Pascal86vrijdag 15 februari 2008 @ 13:32
Ik zou wels stiekem keihard een BX willen aanrijden in een 850

Kijken wat er gebeurt.
Metro2005zaterdag 16 februari 2008 @ 10:14
Sterkte met dit droevige verlies neegij
heb zelf 2 bxen gehad, ik weet wat je door moet maken
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 00:16 schreef SaanBitch het volgende:

[..]

Met diepe bedroeftheid hebben wij kennis genomen van bovenstaand bericht.
Ik hoop dat je snel een waardige opvolger voor haar zult vinden, ik kan je een Xant aan raden.
Wij wensen jou en je familie veel sterkte in deze moeilijke tijden.
Onthoud een ding ze is nu op een beter plaats met brede mooi geasfalteerde snelwegen waar de brandstof gratis is......
gaan autoliefhebbers daar ook heen ?
Hyperdudezaterdag 16 februari 2008 @ 10:19
Autoliefhebbers wel.
BX-en zal je er niet aantreffen. Die gaan rechtstreeks naar de autohel; samen met bijna alle Franse auto's afgezien van de 205, 2CV en de DS.
Metro2005zaterdag 16 februari 2008 @ 11:15
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Autoliefhebbers wel.
BX-en zal je er niet aantreffen. Die gaan rechtstreeks naar de autohel; samen met bijna alle Franse auto's afgezien van de 205, 2CV en de DS.
neeeeee
MewBiezaterdag 16 februari 2008 @ 13:05
Dude het is een Citroen
En waarom in godsnaam helemaal naar Opdam brengen? Er zijn zat slopen in de buurt van Rotterdam, en overal krijg je 50 euro voor zo'n stuk Franse troep.
Sloperzondag 17 februari 2008 @ 17:47
Nice nice, wat was de km-stand bij overlijden?
StefanCJmaandag 18 februari 2008 @ 11:44
3.
Slopermaandag 18 februari 2008 @ 12:29
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef StefanCJ het volgende:
3.
dat is 2km meer dan gemiddeld
Grippermaandag 18 februari 2008 @ 12:41
Met vochtige ogen heb ik je bericht gelezen, heel veel sterkte bij dit onvoorstelbare verlies. Als ex BX-rijder snap ik je emoties! Geef je nieuwe dame echter wel de aandacht die ze verdient, anders zal ze ook wegkwijnen...
neegijmaandag 18 februari 2008 @ 18:18
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:41 schreef Gripper het volgende:
Met vochtige ogen heb ik je bericht gelezen, heel veel sterkte bij dit onvoorstelbare verlies. Als ex BX-rijder snap ik je emoties! Geef je nieuwe dame echter wel de aandacht die ze verdient, anders zal ze ook wegkwijnen...
Dank dank. Ik heb nu een beest van een volvo. Een 740 break, heeft zo'n beetje het dubbele gelopen van mijn ouwe BX. En nog geen spatje roest of trillinkje of rammeltje.... trekt op als een Ferrari maar ja.... 't is geen BX.
Komakimomaandag 18 februari 2008 @ 18:20
mooi weer een bx minder, nog maar een handjevol te gaan