abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56738508
Omdat Deel 1 op slot zit

enkele creaties uit het vorige topic;

MvdLubbe, heb je hier het recept al van gepost?

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56743463
@ Trusten, hoe heb je eigenlijk de letters voor op de taart gemaakt? Of zijn dat kant en klare letters?
pi_57351183
Ik vind eigenlijk dat dit hier ook wel onder valt...

Gisteravond dit gemaakt:

Voor een eerste keer zeer goed gelukt!

pi_57355481
Ik bak vrij zelden; geslaagde experimenten uit het verleden zijn o.a. cakejes, baklava, appeltaart en banoffee pie. Maar ik wil graag bijleren
pi_57376680
Voor m'n vader die maandag 50 is geworden:

Wat eigenlijk een mislukte taart was (wilde hem bekleden met marsepein en die scheurde) is uiteindelijk toch nog vrij leuk geworden

Chocoladebiscuit, vulling van chocolademousse en kersenvlaaivulling, overgoten met ganache, beschreven met witte chocolade
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:16:25 #6
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57381200
Respect en recept graag
Chocoladetaart met leuke dingen erop geschreven
Hij is echt mooi geworden (wassie ook lekker?)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57381538
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Respect en recept graag
Chocoladetaart met leuke dingen erop geschreven
Hij is echt mooi geworden (wassie ook lekker?)
Ik heb hem nog niet kunnen proeven, ik ben aan het werk en waarschijnlijk is hij op als ik thuis ben haha..

Het is gemaakt van biscuitbeslag (ik gebruik biscuitmix van maakjetaart.nl) maar je kunt hier diverse recepten voor vinden. Hier heb ik 50 gram cacao doorheen gedaan.

Deze vervolgens horizontaal in drieen gesneden. Botercreme gemaakt (van botercreme mix maar ook deze kun je zelf maken van 1:1 poedersuiker en boter). Hiermee op de twee onderste lagen een dijkje gespoten (om te zorgen dat de vulling er niet uitloopt)

Vlaaivulling van Jonkerfris op het onderste deel, volgende plak biscuit met dijkje erop, chocolademousse gemaakt ( kan je ook kant en klaar nemen) en binnen het dijkje van het tweede deel gedaan. Laatste deel erop..

Ganache maken (1:1 chocolade in slagroom smelten, laten afkoelen). Hiermee de taart bestrijken en laten afkoelen. Vervolgens de taart overgieten terwijl hij ergens op staat (bijvoorbeeld een magnetronrooster of pan) zodat de overige ganache weg kan lopen. Laten afkoelen...

Decoren met bijvoorbeeld roosjes van marsepein, candy writers (witte chocolade in een tube) e.d.
pi_57391084

Het lijf is gevuld met een Pina colada vulling: botercreme met cocoslikeur, geraspte kokos en ananas, getrempeerd met witte rum.
De linker boob is gevuld met safari botercreme met stukjes mango, getrempeerd met safari.
De rechter boob is gevuld met dulce de leche, baileys botercreme en cripsie choco stukjes, getrempeerd met baileys.
pi_57398914
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:16 schreef Vlitsie het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijf is gevuld met een Pina colada vulling: botercreme met cocoslikeur, geraspte kokos en ananas, getrempeerd met witte rum.
De linker boob is gevuld met safari botercreme met stukjes mango, getrempeerd met safari.
De rechter boob is gevuld met dulce de leche, baileys botercreme en cripsie choco stukjes, getrempeerd met baileys.
OMG.

Dat klinkt echt alsof ik die taart in mn eentje op kan eten.
pi_57447336
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:14 schreef Susanne81 het volgende:
@ Trusten, hoe heb je eigenlijk de letters voor op de taart gemaakt? Of zijn dat kant en klare letters?
Sorry voor de late reactie...de letters zijn gemaakt met zogeheten tappits (soort liniaaltjes waarmee je letters in flinterdunne fondant/marsepein kan drukken)
pi_57472658
vraagje, misschien kan iemand me hiermee helpen
voor de pasen wil ik graag een oreo taart gaan bakken, maar er is 1 iemand die allergisch is voor chocola.
nu wil ik voor die persoon iets anders gaan maken, maar heb geen idee wat.
ik ben op zoek naar een 1 persoons alternatief, aangezien ik heb een beetje onzin vind nog een hele taart te maken voor 1 iemand
pi_57474944
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
vraagje, misschien kan iemand me hiermee helpen
voor de pasen wil ik graag een oreo taart gaan bakken, maar er is 1 iemand die allergisch is voor chocola.
nu wil ik voor die persoon iets anders gaan maken, maar heb geen idee wat.
ik ben op zoek naar een 1 persoons alternatief, aangezien ik heb een beetje onzin vind nog een hele taart te maken voor 1 iemand
je zou cupcakes kunnen maken.
pi_57474992
of souffle !
pi_57475644
recepten please?
pi_57476603
Cupcakes met honing

Dit recept is voor 12 cupcakes.

125 g zachte boter
125 g donkerbruine basterdsuiker
2 eieren
125 g zelfrijzend bakmeel
half zakje vanillesuiker
2 afgestreken el koek en speculaaskruiden
3 el honing

Verwarm de oven voor op 200 graden.

De boter, suiker en honing mixen tot crème, vanillesuiker en één voor één de eieren erbij, tussendoor een eetlepel van het zelfrijzend bakmeel toevoegen dan geleidelijk de rest van het meel erbij en de koek en speculaaskruiden.

Daarna 18-20 minuten bakken.
pi_57495647
Ik heb geen recept, maar wel een vraag Ik heb van de week bij de Xenos siliconen muffin vormpjes gekocht in de vorm van halve paaseieren. Nu zou ik daar muffins of cakejes van kunnen maken maar dat vind ik een beetje saai .. iemand goede ideen? Zat te denken aan "iets" (wat weet ik nog niet) en dan met glazuur in verschillende kleuren te "schilderen" (ook zoiets: hoe maak ik verschillende soorten glazuur? ) Ik heb ook nog van die strooisel voor op taart/cake, misschien daar iets mee? Mijn inspiratie is op
pi_57497707
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:42 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
ook zoiets: hoe maak ik verschillende soorten glazuur?
\

Standaardglazuur maken en dan kleuren met bijv cacao, limonadesiroop, levensmiddelenkleurstof (toko)
pi_57498282
Ik moet ook een keer een taart bakken met mijn nep tupperware taartvorm. Ik gebruik altijd een ronde glazen ovenschaal, dat ding ligt echt voor Piet Snot in mijn keukenkastje. Ergens.
pi_57498301
niemand met een leuk echt 1 persoons recept?
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:51:16 #20
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_57498413
Misschien een idee om een bladerdeeg taartje te maken?

Baderdeeg in een klein vormpje, vulling erin: bijvoorbeeld stukjes abrikoos en abrikozen jam, stukjes appel, en reepjes bladerdeeg er weer overheen.

Heb het nog nooit gemaakt, maar zal vast smaken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:23:40 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57500350
Je kunt makkelijk een mini tarte tatin maken voor 1 persoon. In een souffleebakje o.i.d. wat suiker-botermengsel doen, daaroverheen plakjes appel in een leuke waaiervorm ofzo en daaroverheen een plakje bladerdeeg. Bakken, omdraaien, serveren (eventueel met vanille-ijs) en klaar.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57500359
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:51 schreef AKnynke het volgende:
Misschien een idee om een bladerdeeg taartje te maken?

Baderdeeg in een klein vormpje, vulling erin: bijvoorbeeld stukjes abrikoos en abrikozen jam, stukjes appel, en reepjes bladerdeeg er weer overheen.

Heb het nog nooit gemaakt, maar zal vast smaken!
Wat dan wel een tip is, is het bladerdeeg insmeren met ei en er een beetje suiker en kaneel overheen doen Erg lekker en je hebt niet zoveel spullen nodig. Je kunt ook alleen appel of peer gebruiken
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_57736985
Even een kickje, ik heb net even een lekkere tussendoortje gemaakt: een frambozen crumble cakeje.

En jum! Hij is echt lekker
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  maandag 31 maart 2008 @ 17:50:58 #24
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_57741093
recept?
pi_57741238
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:50 schreef RandomMoron het volgende:
recept?
http://cafefernando.com/raspberry-crumb-cake