quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:16 schreef BBQ-kip het volgende:Respect en recept graag

Chocoladetaart met leuke dingen erop geschreven
Hij is echt mooi geworden (wassie ook lekker?)
Ik heb hem nog niet kunnen proeven, ik ben aan het werk en waarschijnlijk is hij op als ik thuis ben haha..
Het is gemaakt van biscuitbeslag (ik gebruik biscuitmix van maakjetaart.nl) maar je kunt hier diverse recepten voor vinden. Hier heb ik 50 gram cacao doorheen gedaan.
Deze vervolgens horizontaal in drieen gesneden. Botercreme gemaakt (van botercreme mix maar ook deze kun je zelf maken van 1:1 poedersuiker en boter). Hiermee op de twee onderste lagen een dijkje gespoten (om te zorgen dat de vulling er niet uitloopt)
Vlaaivulling van Jonkerfris op het onderste deel, volgende plak biscuit met dijkje erop, chocolademousse gemaakt ( kan je ook kant en klaar nemen) en binnen het dijkje van het tweede deel gedaan. Laatste deel erop..
Ganache maken (1:1 chocolade in slagroom smelten, laten afkoelen). Hiermee de taart bestrijken en laten afkoelen. Vervolgens de taart overgieten terwijl hij ergens op staat (bijvoorbeeld een magnetronrooster of pan) zodat de overige ganache weg kan lopen. Laten afkoelen...
Decoren met bijvoorbeeld roosjes van marsepein, candy writers (witte chocolade in een tube) e.d.