abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56726677
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

mooi want die waren erg irritant
Helemaal niet. Manfred die joost mag weten wat hij daar precies doet elke zaterdagnacht naar Schiphol gaat .
pi_56726711
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:54 schreef du_ke het volgende:
Dat grote groepen studenten betaalbaar en relatief efficient van en naar de studentensteden getransporteerd kunnen worden? Dat idee lijkt me prima te werken in de praktijk. Als je op vrijdag in Groningen kijkt hoe druk de autospits en de treinspits de stad uit op vrijdagmiddag nu al zijn. Dan zou zeker niet nog veel meer met de auto moeten . Om ook maar niet te praten over de benodigde parkeerruimte voor al die ouwe barrels .
Het achterliggende idee is dat studenten na het afstuderen gebruik blijven maken van het OV.
pi_56726729
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Manfred die joost mag weten wat hij daar precies doet elke zaterdagnacht naar Schiphol gaat .
Vliegtuigspotters... Laten we een voorbeeld nemen aan de Grieken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 14:03:38 #79
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56726761
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:54 schreef du_ke het volgende:
Dat grote groepen studenten betaalbaar en relatief efficient van en naar de studentensteden getransporteerd kunnen worden? Dat idee lijkt me prima te werken in de praktijk.
Hoe studenten zich vervoeren moeten ze vooral zelf weten, maar het gratis aanbieden van vervoer voor iets wat een eigen keuze is (welke school) lijkt mij volkomen onwenselijk. Dat is even onzinnig als mij een gratis OV geven omdat ik verkies buiten fietsafstand van mijn woning te gaan werken.

Maargoed, ik zal dat wel weer fout hebben en dat zal wel weer netto enorme winst opleveren volgens jou. Dat doet het opzich ook, maar het is zoiets als iemand gratis brood geven als die jong is en daarna verplicht brood laten bakken als hij ouder is. Dan heb je wel genoeg gratis broden om vervolgens weer aan de jongeren te geven, maar als je dat nou eens weg haalt hoeven de mensen laten niet meer verplicht broden te bakken.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 14:04:14 #80
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56726771
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:01 schreef du_ke het volgende:
Mensen opsluiten die naar vliegtuigen kijken?
Carpe Libertatem
pi_56726778
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee want hij liep binnen rond en als je gaat spotten ga je niet als het nog donker is.

Hij "werkt" in de cruise terminal met zijn pasje .

Waarom vond je ze irritant?
pi_56726803
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het achterliggende idee is dat studenten na het afstuderen gebruik blijven maken van het OV.
Gezien het al jaren stijgende gebruik van de trein (zit tegen de max aan) lijkt dat redelijk te lukken.
Maar heb je ergens een bron waaruit blijkt dat dit de belangrijkste achterliggende reden was voor het invoeren? Mij lijkt het namelijk eerder verkapte staatssteun voor de OV bedrijven met als positief bijeffect het afvoeren van vele autowrakken.
pi_56726826
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee want hij liep binnen rond en als je gaat spotten ga je niet als het nog donker is.

Hij "werkt" in de cruise terminal met zijn pasje .

Waarom vond je ze irritant?
Weet niet trok die lui gewoon matig. Vond de oldiezerboeren leuker .
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 14:07:54 #84
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56726838
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:05 schreef du_ke het volgende:
Mij lijkt het namelijk eerder verkapte staatssteun voor de OV bedrijven met als positief bijeffect het afvoeren van vele autowrakken.
Er is weinig verkapt aan de staatsteun en monopolie van OV bedrijven hoor.
Carpe Libertatem
pi_56726855
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mensen opsluiten die naar vliegtuigen kijken?
In dit geval was m'n post voorzien van een om duidelijk te maken dat ik opsluiten uiteraard niet meen maar vliegtuigspotters een tikje apart vind.

Deze uitleg voldoende voor appeltje?
pi_56726905
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gezien het al jaren stijgende gebruik van de trein (zit tegen de max aan) lijkt dat redelijk te lukken.
Maar heb je ergens een bron waaruit blijkt dat dit de belangrijkste achterliggende reden was voor het invoeren? Mij lijkt het namelijk eerder verkapte staatssteun voor de OV bedrijven met als positief bijeffect het afvoeren van vele autowrakken.
http://www.nu.nl/news/129(...)ehouden_voor_OV.html
pi_56726911
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoe studenten zich vervoeren moeten ze vooral zelf weten, maar het gratis aanbieden van vervoer voor iets wat een eigen keuze is (welke school) lijkt mij volkomen onwenselijk. Dat is even onzinnig als mij een gratis OV geven omdat ik verkies buiten fietsafstand van mijn woning te gaan werken.

Maargoed, ik zal dat wel weer fout hebben en dat zal wel weer netto enorme winst opleveren volgens jou. Dat doet het opzich ook, maar het is zoiets als iemand gratis brood geven als die jong is en daarna verplicht brood laten bakken als hij ouder is. Dan heb je wel genoeg gratis broden om vervolgens weer aan de jongeren te geven, maar als je dat nou eens weg haalt hoeven de mensen laten niet meer verplicht broden te bakken.
Je slaat weer eens op hol appeltje. Ik had het puur over de invoering van de OV kaart en het doel daarvan. Heb er geen waardeoordeel aangegeven .
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 14:11:20 #88
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56726922
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:08 schreef du_ke het volgende:
In dit geval was m'n post voorzien van een [ afbeelding ] om duidelijk te maken dat ik opsluiten uiteraard niet meen maar vliegtuigspotters een tikje apart vind.

Deze uitleg voldoende voor appeltje?
Carpe Libertatem
pi_56726998
quote:
Dit is nu van een minister die nieuwe plannen maakt. Maar het gaat nu om de invoering van de OV studentenkaart in de jaren 80. Want je gaf aan dat het de achterliggende gedachte was voor het invoeren van die kaart.
pi_56727040
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Weet niet trok die lui gewoon matig. Vond de oldiezerboeren leuker .
Die waren ook grappig. Ik ben benieuwd met welke bijzondere figuren ze nu komen .

Altijd weer knap hoe ze al die bijzondere mensen weten te vinden. Puik programma.
pi_56727056
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit is nu van een minister die nieuwe plannen maakt. Maar het gaat nu om de invoering van de OV studentenkaart in de jaren 80. Want je gaf aan dat het de achterliggende gedachte was voor het invoeren van die kaart.
Uit dat bericht valt de achterliggende reden op te maken.
pi_56727165
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die waren ook grappig. Ik ben benieuwd met welke bijzondere figuren ze nu komen .

Altijd weer knap hoe ze al die bijzondere mensen weten te vinden. Puik programma.
Ja goede kopie van de Belgen . En er zijn wat rare Nederlanders .
pi_56727236
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Uit dat bericht valt de achterliggende reden op te maken.
Er valt een extra reden voor het behoud en de uitbouw van de OV kaart uit op te maken. Maar zeker niet de hoofdreden voor het invoeren ervan.
pi_56727304
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja goede kopie van de Belgen . En er zijn wat rare Nederlanders .
Is het van oorsprong een Belgisch programma?
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 14:27:23 #95
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56727307
Manager voor zware probleemgevallen

Waarom verantwoordelijk zijn of voelen voor je eigen geklungel. Als je het verkut krijg je toch een manager die het voor je oplost.
Carpe Libertatem
pi_56727342
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er valt een extra reden voor het behoud en de uitbouw van de OV kaart uit op te maken. Maar zeker niet de hoofdreden voor het invoeren ervan.
quote:
Een ander doel van de kaart was de bezettingsgraad van het openbaar vervoer te verhogen. Bovendien zouden de studenten door deze gratis kennismaking met het openbaar vervoer na hun studieperiode meer gebruikmaken van het OV.
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-studentenkaart
pi_56727393
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Manager voor zware probleemgevallen

Waarom verantwoordelijk zijn of voelen voor je eigen geklungel. Als je het verkut krijg je toch een manager die het voor je oplost.
Kortom een levenslange managers voor deze mensen. Je leert met vallen en opstaan. Als je niet mag vallen leer je niets.
pi_56727410
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Is het van oorsprong een Belgisch programma?
Zeker, de brt zond en zend het uit.
pi_56727425
quote:
Kopieer dan ook de zin erboven waarin het hoofddoel van de invoering staat.
quote:
De OV-studentenkaart is ingevoerd in 1991 en was bedoeld als bezuiniging op de gewone studiefinanciering. Het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) zou met de SOV-kaart minder geld kwijt zijn, omdat meer studenten bij hun ouders bleven wonen, en belangrijker, de reiskostenvergoeding uit de studiebeurs werd geschrapt. Dit gold voor alle studenten, of ze nu wel of niet gebruik maakten van het openbaar vervoer
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 14:33:48 #100
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56727438
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Kortom een levenslange managers voor deze mensen. Je leert met vallen en opstaan. Als je niet mag vallen leer je niets.
Zielig zijn ze heh?
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')