abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56714318
Hey mensen ik heb een vraagje

(Misschien staat dit ook ergens anders maar heb weinig verstand van forums en ik wil echt een antwoord )

Mijn mentor zit al maanden achter me aan vanwege m'n spijbelgedrag. Maar laatst heeft ze gezegd dat ze er genoeg van heeft en dat maar de mensen van hogere posities er wat aan moeten doen..
Nou boeit het me totaal niet als ze gaan zeuren, schreeuwen, laten nablijven of m'n ouders op de hoogte stellen. Maar ik wil weten of de schoolambtenaar/leerplichtambtenaar/of iemand anders me wat kan doen?

Ik snap ook wel dat er een aanwezigheidsplicht bestaat(interesseert me niet).. het gaat erom dat ik geen boete zou willen ontvangen.

Dus: Kan ik 'vervolgd' worden?

(En ik snap wel dat er nu onder jullie mensen zijn die zich afvragen 'Waarom spijbelt hij zoveel?'(Ik blijf soms dagen weg), 'Waarom er nu pas wat aan gedaan wordt?' en nog een aantal andere nieuwsgierigheden.. Jullie hebben vast wel in het nieuws gezien/gelezen dat er een aantal scholen zijn die een boete hebben gekregen de afgelopen tijd. Er was één school in Leeuwarden die 250.000 euro moest betalen.. EN DAT IS MIJN SCHOOL!)

Thank you!
pi_56714386
Hopelijk wel
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_56714447
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:07 schreef DutchErrorist het volgende:
Hopelijk wel
Waarom? Zodat ze hun boete van deels mijn geld kunnen betalen haha?
pi_56714595
Ze kunnen je van school trappen natuurlijk.
pi_56714715
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:13 schreef Ronalld het volgende:
Ze kunnen je van school trappen natuurlijk.
Maakt me ook niet veel uit, het is mn examenjaar dus heb sowieso nog maar paar maanden..
Als ze echt wilden dat ik op school bleef zouden ze niet zo slecht lesgeven he

Maar heeft iemand ook een goed antwoord op mijn vraag? Kan ik een boete krijgen?
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:19:21 #6
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_56714787
Leerplichtambtenaar komt met zijn preek, dreigen met taakstraffen.. In sommige gevallen word wel een boete opgelegd.. weet niet of dat ook bij 18jarige geld.
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_56714842
Ze kunnen weinig doen behalve je van school trappen, je bent niet meer leerplichtig namelijk.
pi_56715108
quote:
Wanneer een jongere zonder startkwalificatie na zijn 18e verjaardag de school verlaat, wordt de jongere automatisch gemeld bij de RMC-coördinator (Regionale Meld- en Coördinatiefunctie voortijdig schoolverlaten). De RMC-wet geldt tot de jongere 23 jaar is. De opdracht is deze jongeren een scholings- of onderwijstraject te laten volgen, om alsnog een startkwalificatie te behalen.
Bron Je bent behoorlijk dom bezig als je er nu mee kapt als je nog maar een paar maanden hoeft.. Of je moet er zo slecht voor staan dat je het toch niet haalt
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_56715576
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:29 schreef rena het volgende:

[..]

Bron Je bent behoorlijk dom bezig als je er nu mee kapt als je nog maar een paar maanden hoeft.. Of je moet er zo slecht voor staan dat je het toch niet haalt
Jij snapt het niet.. Ik heb helemaal niks met 'school verlaten' te maken. (En ja het zou heel achterlijk zijn als ik nu in 6VWO van school afging.)

Maar het gaat erom dat ik lang niet alle lessen bezoek omdat onze school zo hopeloos is(ik wil niet naar een andere school omdat ik nog maar paar maanden heb en hier allemaal vrienden heb)

Kan ik voor het spijbelen een boete krijgen?
pi_56715636
Leerplichtambtenaar .

De eerste keer dat je daar moet verschijnen kom je altijd met een waarschuwing weg.
pi_56715670
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:20 schreef Dennis101 het volgende:
Ze kunnen weinig doen behalve je van school trappen, je bent niet meer leerplichtig namelijk.
Mijn held van de dag!

(En hopelijk heb je gelijk )
pi_56715674
Misschien moet je gewoon naar je lessen gaan.
pi_56715676
nevermind, je had t al gelezen.
pi_56715702
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:44 schreef Chriz2k het volgende:
Leerplichtambtenaar .

De eerste keer dat je daar moet verschijnen kom je altijd met een waarschuwing weg.
Nederland.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:47:07 #15
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_56715719
Zolang je geen havo/vwo/mbo niveau 2 hebt gehaald, ben je leerplichtig als jongeren.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_56715740
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:45 schreef IHVK het volgende:
Misschien moet je gewoon naar je lessen gaan.
Jij hebt werkelijk geen flauw idee wat op mijn school 'les' betekent. Die boete van 250.000 euro(hoogste van heel Nederland) is niet voor niks he
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:48:38 #17
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_56715774
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:47 schreef Rebellion het volgende:

[..]

Jij hebt werkelijk geen flauw idee wat op mijn school 'les' betekent Die boete van 250.000 euro(hooste van heel Nederland) is niet voor niks he
Geen wonder
pi_56715800
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:42 schreef Rebellion het volgende:

[..]

Jij snapt het niet.. Ik heb helemaal niks met 'school verlaten' te maken. (En ja het zou heel achterlijk zijn als ik nu in 6VWO van school afging.)

Maar het gaat erom dat ik lang niet alle lessen bezoek omdat onze school zo hopeloos is(ik wil niet naar een andere school omdat ik nog maar paar maanden heb en hier allemaal vrienden heb)

Kan ik voor het spijbelen een boete krijgen?
Ah, dat heb ik verkeerd geinterpreteerd.

Ik zou dan eens op deze website kijken; http://www.rmcwwu.net/index.html Dat gaat over dat soort zaken.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_56715816
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Geen wonder
Ja, ja, rustig. Is al verbeterd
pi_56715869
quote:
Zolang je geen havo/vwo/mbo niveau 2 hebt gehaald, ben je leerplichtig als jongeren.
Dat heet dan weer de kwalificatieplicht. Maar dan neemt niet weg dat ie nog steeds geen boete krijgt.
pi_56715922
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:47 schreef Rebellion het volgende:

[..]

Jij hebt werkelijk geen flauw idee wat op mijn school 'les' betekent. Die boete van 250.000 euro(hoogste van heel Nederland) is niet voor niks he
Toch wordt jij aangepakt, dus jij vertoont spijbelgedrag tot in het extreme blijkbaar. Anders hadden ze heel je school aangepakt.

Maar sommige scholen schijnen echt kut te zijn ja, ik zou er doorheen proberen te bijten, aangezien het blijkbaar toch je examenjaar is en je nog maar een paar maanden te gaan hebt nu.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:54:09 #22
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_56715969
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat heet dan weer de kwalificatieplicht. Maar dan neemt niet weg dat ie nog steeds geen boete krijgt.
Daar heb ik het ook niet over.
pi_56715998
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Toch wordt jij aangepakt, dus jij vertoont spijbelgedrag tot in het extreme blijkbaar. Anders hadden ze heel je school aangepakt.
Boete van 250.000 euro is nog niet genoeg?
quote:
Maar sommige scholen schijnen echt kut te zijn ja, ik zou er doorheen proberen te bijten, aangezien het blijkbaar toch je examenjaar is en je nog maar een paar maanden te gaan hebt nu.
Dank u
pi_56716077
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Daar heb ik het ook niet over.

Aaahhh duidelijk..

Maar in je vorige reactie heb je t over jongeren. Ik word als 18-jarige toch niet meer als jongere gezien.. Sowieso niet als leerplichtige jongere.
pi_56716163
Je bent niet leerplichtig. De instanties zullen je dus ook niet straffen.

School kan je wel een tik op je billetjes geven, omdat jij/je parents/verzorgers/pimps een contract hebben getekend toen je nog een beugel en een bril had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')