abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:14:13 #76
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_56724323
*gitaar pakt
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:57:43 #77
125915 Dribbel_
pi_56726636
wah wah wah wahhhhhhhh
pi_56726815
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:57 schreef Dribbel_ het volgende:
wah wah wah wahhhhhhhh
* Falcon4ever mept op Dribbel_ met z'n nog-steeds-niet-verkochte-Ibanez
pi_56726984
De bassnaren van een setje nylon snaren hebben altijd aan één uiteinde een stukje van een paar centimeter dat veel minder stug is dan de rest van de snaar. Is dat gedaan zodat je die kant vast kan maken aan de brug?
feest
pi_56728992
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:27 schreef Deansensitized het volgende:
Blijven zitten om op school gitaar te kunnen spelen is nou ook weer niet iets wat ik zou doen
Nee inderdaad maarja zou ook niet meer kunnen anders word ik van school gekickt maarja nu al zin in morgen mijn eerste gitaarles <3
pi_56730389
Doe je goed, succes!

En heren, pick-up advies. Ik ben van plan onze zanger een element kado te doen voor een gitaar die ik voor hem aan het verspijkeren ben, maar loop vast. Hij wil geen actieve, dus een EMG [ook te duur] maar ook een leuke set Seymour Duncans AHB-1 [actief, 110 euro] wil hij niet.

Nu zat ik te denken aan EMG-HZ serie, de H4 welteverstaan, maar welke neem ik dan? Hij heeft alleen een brugelement, dus 1 humbucker is voldoende. EMG heeft een H4 en H4A volgens Voxhumana.com, maar welke moet waarin, weten jullie dat?
Ook moet hij clean wel lekker zijn, dus niet te modderig, maar ook niet te schel, gewoon lekker helder.

Of hebben jullie nog andere/betere aanraders? Er word flink mee geragd en gemetalled, dus beetje lekkere output is wel gewenst. Ook niet te duur, mijn budget is rond 80 euro [maar iets meer voor een beter element is wel ok].

Kleine samenvatting:
-Hoge output
-Hardrock/metal
-Ook clean moet lekker zijn
-Passief
-Enkele humbucker
-Rond de 80 euro

Wie kan me helpen?
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_56731224
Yes... oneindig gitaar spelen nu! Vandaag laatste scriptie ingeleverd... mwraaaaahhh...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_56731283
Goed bezig Jimmy!
pi_56731295
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef Deansensitized het volgende:
Doe je goed, succes! [ afbeelding ]

En heren, pick-up advies. Ik ben van plan onze zanger een element kado te doen voor een gitaar die ik voor hem aan het verspijkeren ben, maar loop vast. Hij wil geen actieve, dus een EMG [ook te duur] maar ook een leuke set Seymour Duncans AHB-1 [actief, 110 euro] wil hij niet.

Nu zat ik te denken aan EMG-HZ serie, de H4 welteverstaan, maar welke neem ik dan? Hij heeft alleen een brugelement, dus 1 humbucker is voldoende. EMG heeft een H4 en H4A volgens Voxhumana.com, maar welke moet waarin, weten jullie dat?
Ook moet hij clean wel lekker zijn, dus niet te modderig, maar ook niet te schel, gewoon lekker helder.

Of hebben jullie nog andere/betere aanraders? Er word flink mee geragd en gemetalled, dus beetje lekkere output is wel gewenst. Ook niet te duur, mijn budget is rond 80 euro [maar iets meer voor een beter element is wel ok].

Kleine samenvatting:
-Hoge output
-Hardrock/metal
-Passief
-Enkele humbucker
-Rond de 80 euro

Wie kan me helpen? [ afbeelding ]
SD SH-4 JB... ben er erg tevreden over...
Clean is ie lekker... scheuren doet ie ook goed... schakel je m single coil met een push/pull en je hebt een lekker iel geluidje voor de melodramatische pussy-sounds... gotta love it.

Bij Tonefactory kost ie 77 Eur...

[ Bericht 1% gewijzigd door Doodkapje op 14-02-2008 17:55:54 ]
pi_56731307
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:48 schreef Deansensitized het volgende:
Goed bezig Jimmy! [ afbeelding ]
Thanks... nu nog werk zoeken
pi_56732350
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
De bassnaren van een setje nylon snaren hebben altijd aan één uiteinde een stukje van een paar centimeter dat veel minder stug is dan de rest van de snaar. Is dat gedaan zodat je die kant vast kan maken aan de brug?
Yep. Kun je makkelijker wikkelen daar. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56732378
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 12:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Godver m'n "repareer alles met tape" methode werkt niet altijd
[ afbeelding ]
nouja dan blijf ik maar thuis
Hoezo, wilde je vanavond ook naar de Koornbeurs gaan voor het gratis celtic punk optreden? .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 14 februari 2008 @ 18:42:56 #88
125915 Dribbel_
pi_56732470
komt ie nu mee net nadat ik iets anders afgesproken heb
pi_56732592
Ik hoor het ook maar last minute. .
Begint om 2130. Circle J en Fat Man's Chest treden op.
pi_56732978
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef Deansensitized het volgende:
Doe je goed, succes! [ afbeelding ]

Kleine samenvatting:
-Hoge output
-Hardrock/metal
-Passief
-Enkele humbucker
-Rond de 80 euro

Wie kan me helpen? [ afbeelding ]
Verkapte ik-heb-hulp-nodig-bij-mijn-valentijnsdag-cadeautje-post

Waarom geef je de zanger van je band zoiets cadeau

Tja, die EMG-HZ's heb ik zelf ook, maar lees overal dat ze nogal muddy klinken. Kan het niet echt zeker zeggen. Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal op die Yamaha na, maar die EMG's geven dan toch wel een iets hogere output. Zou ze wel eens willen horen naast actieve EMG's, maar ja, die heb ik niet bij de hand...
Don't let my username fool you...
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:11:11 #91
125915 Dribbel_
pi_56733009
Geluid van m'n dimarzio's vind ik toch sowieso mooier dan die van die EMG's alleen die krengen scheuren gewoon goed hard. Klink verder ook gewoon goed maar die andere net dat beetje beter
maar die zijn ook
pi_56734052
Je kunt ook een Seymour Duncan SH-5 proberen. Die metalt flink (Ran gebruikt die) maar heeft ook een erg mooie clean.
pi_56735125
Ik ben ook voor een JB.
Of een Dimarzio Evolution.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_56737042
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:57 schreef Witchfynder het volgende:
Je kunt ook een Seymour Duncan SH-5 proberen. Die metalt flink (Ran gebruikt die) maar heeft ook een erg mooie clean.
Als ik clean wil spelen, pak ik wel mijn akoestische gitaar

Net eindelijk erachter gekomen waarom ik toch zo'n enorme optater kreeg als ik de snaren aanraakte en tegelijkertijd de verwarming (ja, ik weet het, klinkt niet logisch om tegelijk te doen, maar als ik de verwarming wil bijstellen, demp ik de snaren even ) Er stond gewoon 23 volt wisselspanning op het aardecontact... Dus verschil tussen snaren van gitaar en aarde was 23 volt. Bleek dat een stekker van mijn server (in gitaarkamer) niet helemaal goed zat. Versterker zoemt ook een stuk minder in één keer.
Don't let my username fool you...
pi_56737188
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:12 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als ik clean wil spelen, pak ik wel mijn akoestische gitaar

Net eindelijk erachter gekomen waarom ik toch zo'n enorme optater kreeg als ik de snaren aanraakte en tegelijkertijd de verwarming (ja, ik weet het, klinkt niet logisch om tegelijk te doen, maar als ik de verwarming wil bijstellen, demp ik de snaren even ) Er stond gewoon 23 volt wisselspanning op het aardecontact... Dus verschil tussen snaren van gitaar en aarde was 23 volt. Bleek dat een stekker van mijn server (in gitaarkamer) niet helemaal goed zat. Versterker zoemt ook een stuk minder in één keer.
Haha een echte technikus
pi_56737777
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Verkapte ik-heb-hulp-nodig-bij-mijn-valentijnsdag-cadeautje-post [afbeelding]

Waarom geef je de zanger van je band zoiets cadeau [afbeelding]

Tja, die EMG-HZ's heb ik zelf ook, maar lees overal dat ze nogal muddy klinken. Kan het niet echt zeker zeggen. Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal op die Yamaha na, maar die EMG's geven dan toch wel een iets hogere output. Zou ze wel eens willen horen naast actieve EMG's, maar ja, die heb ik niet bij de hand...
Wil ook nog eens een setje EMG-HZ voor mezelf. Al verschillende gitaren bespeeld waar die in zaten, en ben er erg over te spreken

Is ook onze andere gitarist, dus hem iets goeds kado doen werkt indirect ook in mijn/ons voordeel
Heeft verder ook niks met valentijn te maken hoor
Heb hem zelfs dit al eens kado gedaan, een LTD EX50:

Alle andere tips klinken zeker interessant, ga er nog eens goed voor zitten! Bedankt!
pi_56737884
Waar een zelf ingespeeld en gezongen liedje op valantijnsdag niet wel toe kan lijden zeg .
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:49:06 #98
125915 Dribbel_
pi_56737891

Via het station ff geweest
en hij is weer als nieuw
pi_56738247
Zadel gejat?

En vertel Yannick, gescoord?
  donderdag 14 februari 2008 @ 23:28:44 #100
125915 Dribbel_
pi_56738783
Nee die lag op de grond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')