abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56843895
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

Valt mij ook op. Netzoals va-giena, ipv vaagina etc. Gare uitspraken allemaal.
HET pancreas
I feel kinda Locrian today
pi_56844847
Therapuit vind ik niet meer dan normaal, dat zeg ik idd al vanaf groep 3.. Ruima en pluirawrijven is wat discutabeler idd, zeg ik soms wel en soms niet..

Maar das met chirurgie toch ook? De gemiddelde Nederlander zegt chirurgggie, de chirurgen ineens chirursjie.
pi_56845910
Ach ja, bij dat soort woorden vind ik dat niet erg. Maar je hebt echte noobs die de volgende dingen "verzinnen":

oe-se-fagus
hema-te-me-sis
ductus cho-le-dokus
pi_56846198
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:17 schreef starla het volgende:

[..]

HET pancreas
Dat zeggen docenten volgens mij ook? (Niet dat alles wat docenten zeggen klopt natuurlijk)

Verder is het hier ook therapuit (heb nog nooit iemand therapeut horen zeggen eigenlijk), wel gewoon reuma en pleura. Ik ben trouwens door prof. Roscam Abbing gecorrigeerd ben toen ik atherosclerose ook zo uitsprak, in plaats van atrhrosclerose, die e dus.
pi_56846380
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:21 schreef DDM het volgende:
Ach ja, bij dat soort woorden vind ik dat niet erg. Maar je hebt echte noobs die de volgende dingen "verzinnen":

oe-se-fagus
hema-te-me-sis
ductus cho-le-dokus
Altijd moeilijk om zo via tekst af te leiden wat je precies bedoelt, maar hoe wil je hematemesis anders zeggen?
pi_56847216
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:35 schreef Repeat het volgende:

[..]

Altijd moeilijk om zo via tekst af te leiden wat je precies bedoelt, maar hoe wil je hematemesis anders zeggen?
Idd Maar enigzins is het wel duidelijk toch Ja oke hematemesis dan net niet maar daar komt ie:

He-ma-tee-me-sis en dus niet als hema te mesis
Zoals hema te amsterdam.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:15:01 #57
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_56849745
Hey geneeskunders, ik vraag me iets af: Waarom is geneeskunde zo populair? Echt iedere VWO'er die ik ken wil geneeskunde gaan studeren. Is het nu echt zo gewild, of doet de helft van de aangemelden maar geneeskunde omdat iedereen het doet?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_56850039
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:15 schreef Knevelt het volgende:
Hey geneeskunders, ik vraag me iets af: Waarom is geneeskunde zo populair? Echt iedere VWO'er die ik ken wil geneeskunde gaan studeren. Is het nu echt zo gewild, of doet de helft van de aangemelden maar geneeskunde omdat iedereen het doet?
Het is gewild: 5500 aanmeldingen op 2780 plaatsen. Dat komt denk ik o.a. doordat veel vrouwen tegenwoordig NG doen (voor dit profiel bestond waren er minder vrouwelijke beta's) en vrouwen zoeken denk ik naar een studie waar ze wel wat met hun biologie en scheikunde kunnen doen, maar niet zo'n 'nerdy' imago heeft.

Daarnaast is geneeskunde natuurlijk erg bekend: iedereen weet dat je er arts meer wordt en wat dat is. Ook speelt (iig bij mij) mee dat er zo'n duidelijk eindpunt is: een goede arts worden. Als scheikundige is is het veel onduidelijker wat het doel (lees: beroep) is waar je naar toe werkt.
pi_56850450
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:15 schreef Knevelt het volgende:
wat mij betreft zijn de toelatingseisen ook te laag, vergelijk dit eens met scandinavische landen, de VS of Engeland, daar moet je echt je best doen, hier gewoon mazzel hebben met loten.

En ik denk idd ook veel vrouwen die iets met mensen en zulks willen doen
  woensdag 20 februari 2008 @ 00:05:41 #60
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_56851107
En natuurlijk worden er mannen naar de studie "gelokt" omdat zoveel vrouwen het doen.
haat het niet dan schaad het niet...
pi_56851809
College-mededelingen van vandaag:
- "21 keer kauwen is nodig! Als je 20 keer kauwt ga je... DOOD!!"
- "En je kan iemand in haar gezicht spuiten, maar dat klinkt heel fout als ik dat zo zeg". "Het volgende college gaat over slikken."
- "Ja, ik weet ook niet waar dit over moet gaan."

En in ander nieuws: Ik ben mijn eigen kreukelzone.

Dank voor uw aandacht. Amen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:32:40 #62
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_56855343
in hoeverre moet de insteek 'mensen helpen' belangrijker zijn dan 'geld verdienen' ( bij tandartsen bijv. lijkt me 99% het laatste ) als je geneeskunde gaat studeren?
je oogst wat je zaait
pi_56855695
Nou, mensen helpen kan ik ook als ik achter de kassa blijf zitten of als ik in de thuiszorg ga werken.. Daarvoor hoef ik echt geen Geneeskunde te studeren hoor
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:58:18 #64
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_56855845
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:32 schreef Amokzaaier het volgende:
in hoeverre moet de insteek 'mensen helpen' belangrijker zijn dan 'geld verdienen' ( bij tandartsen bijv. lijkt me 99% het laatste ) als je geneeskunde gaat studeren?
mensen helpen
Allemaal potentiėle zakkenvullers jeweetz
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_56857831
Politiek correct zijn is zooo van voor het Melkert-tijdperk, dus... hoe populairder Geneeskunde wordt hoe beter, betekent alleen maar dat het met de status van de arts weer wat beter gaat. Toch fijn als je je kop iets veiliger boven het maaiveld kan uitsteken. En 'ui' ipv 'eu' zeggen is alleen maar een manier om je te kunnen onderscheiden van de massa's, ik ben veur!
pi_56858702
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:32 schreef Amokzaaier het volgende:
Niet vind ik, je moet een beetje een balans kunnen vinden tussen de twee, het enige wat wel fout is, is alleen voor het geld te gaan, kan je net zo goed boekhouder worden
pi_56859068
Ik doe het gewoon omdat ik het interessant vind, net iets anders dan mensen willen helpen
pi_56859218
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:43 schreef Repeat het volgende:
Ik doe het gewoon omdat ik het interessant vind, net iets anders dan mensen willen helpen [afbeelding]
En voor de potentieel toffe baan met financiele zekerheid uiteraard
pi_56859332
Ik vind de combinatie van geld, afwisselend, uitdagend en met mensen werken zo leuk.

Daarnaast lijkt mij 99% van alle banen erg saai worden na een tijdje en arts zijn verveelt nooit denk ik
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_56859371
Ik vind vrouwen in wit gewoon ubergeil
I feel kinda Locrian today
pi_56859871
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:57 schreef starla het volgende:
Ik vind vrouwen in wit gewoon ubergeil
pi_56877511
Dat is nu net wat ik graag wil zien als ik net wakker word
pi_56897746
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:09 schreef Spyronius het volgende:
Dat is nu net wat ik graag wil zien als ik net wakker word
Kom dan! Dan stop ik even een infuusdopje in je papil van Vater gecombineerd met wat probiotica
pi_56912519
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 00:40 schreef DDM het volgende:

[..]

Kom dan! Dan stop ik even een infuusdopje in je papil van Vater gecombineerd met wat probiotica
Nee dank je ik ga liever normaal dood
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')