Nee, dat matras stond er op dat moment al een tijdje tegenaan. Gewoon een eenpersoonmatras op een stoel en steunde tegen de leuning van de stoel. Toen ik die barst zag heb ik dat matras weggehaald en daarna is die barst groter geworden.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:56 schreef Lucille het volgende:
Dus de ruit is niet spontaan gebarsten, maar kapot gegaan omdat er een matras tegen geplaatst was?
Dat zeg ik, de ruit is gebarsten terwijl het matras er tegenaan stond.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:03 schreef jippii_ het volgende:
[..]
Nee, dat matras stond er op dat moment al een tijdje tegenaan.
Nee, de verwarming staat zelfs uit. En het kantelraam er naast staat open. Vreemd hoor. Misschien dat de combinatie van lichte druk en warmte het raam hebben laten knappen. De ruit voelde wel behoorlijk warm aan.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:21 schreef Pulsy het volgende:
staat je verwarming onder het raam aan en heb je de warmte met behulp van de matras tegen het raam aan geduwd, terwijl de andere kant van het raam 30 graden kouder is? Ik kan zo meteen niet een betere oorzaak verzinnen...
dat dus..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:28 schreef chatter het volgende:
Met "normale" ruiten kan het gebeuren, als er iets aan de rand van de ruit zit, tussen de glaslatten.
Een ruit moet ook altijd een klein beetje ruimte hebben (milimeter werk), anders kan hij door het werken van het gebouw/raamkozijn springen.
Het is de binnenkant van de dubbele beglazing. Mocht de ruit er toch uitvallen, dan valt ie op een parkeerplaats waar niemand zijn auto durft te parkeren. Overvechtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:16 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik zal maar zo snel mogelijk je huisbaas/verhuurder informeren.
Deze dagen zijn de temperatuurschommelingen behoorlijk groot, overdag 15 graden en 's nachts rond het vriespunt. Komt omder de lucht zo helder is.
Juridisch gezien sta je dan ook sterker, mocht de ruit er spontaan uitpleuren en op iets of iemand vallen, heb jij al het mogelijke gedaan om de schade te beperken.
Kan je er niet een stuk triplex/karton/plexiglas tegenaan kitten? Lijkt me niet zo'n fijn idee als een stuk glas van de 10e etage op me neer valt...
Maar je zult altijd zien dat er net iemand onder loopt op het moment dat ie valt.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:33 schreef jippii_ het volgende:
[..]
Het is de binnenkant van de dubbele beglazing. Mocht de ruit er toch uitvallen, dan valt ie op een parkeerplaats waar niemand zijn auto durft te parkeren. Overvecht
Maar het is dus alleen een flinke barst, geen gevaar dat ie eruit valt.
oftewel, jij hebt een matras (die van zichzelf isolerend is) tegen de ruit aangezet die van buiten verwarmd werd door de zon, en die temperatuursverschillen kon het glas niet aanquote:Samenvatting
Thermische glasbreuk ontstaat steeds als temperatuurverschillen van meer dan 30°C voorkomen in floatglas.
Het plaatsen van zon- respectievelijk lichtweringsvoorzieningen aan de binnenzijde moet zorgvuldig gebeuren. Opwarming van de spouw tussen de zonwering en het glas kan bij bezonning gemakkelijk ontstaan. Indien de afstand tussen de binnenzonwering en het glas groter is dan 100 mm en de afvoer van verwarmde lucht aan de bovenzijde verzorgd is, zal de kans op breuk aanzienlijk afnemen.
Het risico op thermische breuk bij HR++ en neutrale zonwerende glassoorten is groter dan bij conventioneel isolatieglas.
Het gebruik van voorgespannen glas reduceert het risico op thermische breuk tot nihil. Ten slotte kan slagschaduw zelden of nooit leiden tot glasbreuk van de buitenruit door thermische redenen.
Vrijwel uitgesloten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:58 schreef Gurb het volgende:
...
De glasleverancier zal hoogstwaarschijnlijk geen garantie geven,
quote:dus hopelijk voor jou zal de huisbaas de rekening niet doorsturen naar jou, maar zelf betalen.
quote:...
dat was ook het eerste waar ik aan dacht idd, lekker geloofwaardige smoesquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:59 schreef mrPanerai het volgende:
en als ze bij het opmeten van de schade zien dat ze enkel aan de binnenkant stuk is...
Heel snel luxaflexes gaan kopen!quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:12 schreef bleiblei het volgende:
En wat hebben we der van geleerd?.
Het is ook maar een vermoeden heh! Ik ben natuurlijk geen expert!quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:59 schreef mrPanerai het volgende:
je matras gebruiken als gordijn
valse aangifte doen...en als ze bij het opmeten van de schade zien dat ze enkel aan de binnenkant stuk is...
meeuwen die tegen gebouwen aanvliegen?je hoort het dagelijks...de Al-Qaida-meeuw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |