abonnement Unibet Coolblue
pi_56681727
quote:
Peruaans jonkie met vijftig fans in Copa Libertadores

12/02/2008 11:10

Picture this: een club in de Champions League die sinds 2004 bestaat en bij thuisduels gemiddeld vijftig toeschouwers trekt. Gezien zulke cijfers steken Europese kleintjes als FC Thun af als eeuwenoude grootmachten.

In Zuid-Amerika zijn zulke scenario's werkelijkheid. Club Deportivo Universidad de San Martín de Porres (USMP) is daar een voorbeeld van. Woensdag debuteren Los Santos (De Heiligen) in het hoofdtoernooi om de Copa Libertadores met een thuiswedstrijd tegen de Argentijnse topclub River Plate.

De aanhang van de jonge Peruaanse universiteitsclub loopt nog niet bepaald warm voor de kraker. Sterker nog, alle pogingen om Estádio Monumental van Universitario de Lima te vullen, hebben weinig succes. Studenten kunnen gratis naar binnen, mogen tentamens later inhalen en kunnen hun kaartjes zelfs ophalen bij de supermarkt. Desondanks loopt het geen storm.

Volgens de Peruaanse voetbalbond is USMP bij thuisduels goed voor vijftig toeschouwers. De harde kern van de supporters bestaat uit voormalige studenten tandheelkunde, die een als kies verklede mascotte opvoeren.

De spelers van San Martín kunnen bij winst op Los Millonarios ieder ruim vijfhonderd euro incasseren. Volgens coach Víctor Rivera zit een zege er best in. 'In het voetbal heb je geen favorieten', doceerde hij in de Peruaanse krant El Comercio. 'Natuurlijk gaan we niet met angst en beven het veld op. Dan kun je beter stoppen.'

'We hebben niet voor niets jaren getraind', ging Rivera door. 'Ik heb River uitgebreid geanalyseerd, ik zou wel een complete gek zijn als ik dat niet zou hebben gedaan. Heel Peru zal achter ons staan. Als we onze gevoelens onder controle houden, kunnen we dit duel met rust en intelligentie aangaan.'

USMP werd vier jaar geleden opgericht en kwam op het hoogste niveau terecht door de licentie te kopen van Sport Coopsol. In het eerste jaar redde de nieuwkomer zich op het nippertje. Dankzij een zege op de laatste speeldag voorkwam USMP degradatie. In 2007 volgde de landstitel en plaatsing voor de strijd om de Copa Libertadores in 2008.

VI.nl
De fantastische sfeer in het stadion:


Hier zat het wel vol:


De titel was binnen:


De eigen site.

Over een jaar zijn ze kampioen van Zuid-Amerika.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56681809
Wat een bizariteit. We kunnen de fanbase hier wel uitbouwen zodat ze 3 keer zoveel aanhangers hebben.
That's all folks!
pi_56682677
Geniaal . Heeft ook wel wat, geen fluitconcerten, geen rellen, een sfeer die met 50 man nog beter is dan in de Arena. We worden gewoon met z'n allen fan.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_56682910
Zijn er al uitbreidingsplannen voor Estádio Monumental?
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_56684245
Haha, geweldig.

Als mascotte een kies.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 februari 2008 @ 14:46:48 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56684301
wereldbeker in 2008 is voor hun
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_56686435

De helden
Maar vijf buitenlanders
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56721918
quote:
Historisch debuut Peruaans ukkie in Libertadores
14/02/2008 10:05

Club Deportivo Universidad de San Martín de Porres (USMP) heeft een opmerkelijk debuut gemaakt in de strijd om de Copa Libertadores. De Peruaanse club, die gemiddeld vijftig toeschouwers trekt in de nationale competitie, won met 2-0 van River Plate.

De Paraguayaan Roberto Ovelar (veertiende minuut) en de Argentijn José Díaz (negentigste) maakten de doelpunten tegen de Argentijnse topclub. In Lima moest River door de vroege tegengoal in de aanval, waarna USMP via de counter gevaar stichtte
pi_56722610
Ik zag het net. Wat een stunt.

Ben benieuwd hoeveel toeschouwers er waren
Hoi.
pi_56724355
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
[ afbeelding ]
De helden
Maar vijf buitenlanders
De marathon telt evenveel kilometers als USMP toeschouwers
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56724870
Wat een sfeer in dat stadion lijkt me zo
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_56727479
Dit kan niet waar zijn .
pi_58019427
Dit topic staat nog niet in het linkjestopic, hoe moeten we het dan ooit terugvinden als ze de Copa Libertadores winnen?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58019486
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dit topic staat nog niet in het linkjestopic, hoe moeten we het dan ooit terugvinden als ze de Copa Libertadores winnen?
Bij de volgende update .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 april 2008 @ 13:20:02 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58019522
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dit topic staat nog niet in het linkjestopic, hoe moeten we het dan ooit terugvinden als ze de Copa Libertadores winnen?
gewoon een TR doen met een Rayminder
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_58019573
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:20 schreef borisz het volgende:

[..]

gewoon een TR doen met een Rayminder
Het topic was zo ver weggezakt dat hij dat waarschijnlijk niet gezien had.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:22:47 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100179115
Hoe gaat t er nu?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_100179643
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:22 schreef Catch22- het volgende:
Hoe gaat t er nu?
http://en.wikipedia.org/w(...)art%C3%ADn_de_Porres
Leef je uit :+ al ben ik bang dat een Copa Libertadores overwinning er nog even niet inzit. Ook leuk hoe ze afwisselen tussen 5 stadions naar de hoeveelheid verwachte fans :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')