DIt mag je me even uitleggen, staat er m.i. helemaal los van.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:14 schreef DarkerThanBlack het volgende:
De huizen in Amerika is ook stukken goedkoper. Niet echt goede vergelijking.
Dus niet. De huizenmarkt in Nederland is ontzettend duur. Wil je een beetje leuk wonen, dan moet je al een top hypotheek nemen. Kijk eens naar de startersmarkt. Een starter met enkele jaren ervaring die een modaal inkomen heeft kan niet eens een normale woning in de randstad betalen, zonder dat de starter in een verpauperde wijk komt te wonen. Gevolg is dat men sneller een top hypotheek gaat afsluiten om in een betere woning te wonen. De huizenmarkt in Amerika is een stuk goedkoper. Voor hetzelfde geld heb je al heel veel meer ruimte. Als wij hier in Nederland veel meer goedkopere woningen hadden, dan hoeft men ook minder hypotheek te nemen, en zaten we niet op de 120%. Voor veel mensen in Nederland heb je eenmaal geen andere keus. Of je gaat huren, of je gaat duur kopen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:32 schreef DB1267 het volgende:
[..]
DIt mag je me even uitleggen, staat er m.i. helemaal los van.
Tophypotheek = hypotheek boven de executiewaarde van de woning. Heeft verder niets met je inkomen te maken, of wat je kunt lenen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dus niet. De huizenmarkt in Nederland is ontzettend duur. Wil je een beetje leuk wonen, dan moet je al een top hypotheek nemen. Kijk eens naar de startersmarkt. Een starter met enkele jaren ervaring die een modaal inkomen heeft kan niet eens een normale woning in de randstad betalen, zonder dat de starter in een verpauperde wijk komt te wonen. Gevolg is dat men sneller een top hypotheek gaat afsluiten om in een betere woning te wonen. De huizenmarkt in Amerika is een stuk goedkoper. Voor hetzelfde geld heb je al heel veel meer ruimte. Als wij hier in Nederland veel meer goedkopere woningen hadden, dan hoeft men ook minder hypotheek te nemen, en zaten we niet op de 120%. Voor veel mensen in Nederland heb je eenmaal geen andere keus. Of je gaat huren, of je gaat duur kopen.
Doe niet zo dom. Je weet heus wel wat ik met een tophypotheek bedoel.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Tophypotheek = hypotheek boven de executiewaarde van de woning. Heeft verder niets met je inkomen te maken, of wat je kunt lenen.
Nee dat weet ik niet. Leg het maar eens uit.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Je weet heus wel wat ik met een tophypotheek bedoel.
Thank you for playing. Google eens op 'home affordability index' ofzoiets. Dan zul je zien dat huizen in amerika (zoals alles) nog veel onbetaalbaarderder zijn dan hier.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dus niet. De huizenmarkt in Nederland is ontzettend duur.
Is Renegade808 een nieuwe kloon van pberends?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:05 schreef gronk het volgende:
Oh noes!!!! Skies are falling down!!!!eins!
In de USA vallen banken wel (bijna) in elkaar door hun overgewaardeerde hypotheekpakketjes.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:09 schreef FJD het volgende:
...
Als de huizenprijs daalt dan wordt mijn huis niet beter of slechter betaalbaar; ik betaal immers voor de hypotheek, een lening van een vast bedrag. Dat de huizenprijzen in de VS dalen komt doordat steeds meer mensen hun huis uit moeten omdat ze hun huidige hypotheek tegen variabele rente niet meer op kunnen hoesten....
Nog steeds geen enkel probleem als jij gewoon een hypotheek hebt die goed aansluit op jouw situatie (zoals bv. in Nederland waar de hypotheek grofweg 50% van je netto inkomen kan zijn) en je, zoals heel veel Nederlanders, een lange rentevaste periode hebt.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:33 schreef Hyperdude het volgende:
In de USA vallen banken wel (bijna) in elkaar door hun overgewaardeerde hypotheekpakketjes.
Je onderpand is minder waard dan de uitstaande schuld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |