abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 februari 2008 @ 18:59:57 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56627024
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 09:58 schreef Kadesh het volgende:

[..]

En dan is er niet 1 foto van gemaakt? Ik geloof er niets van. En trouwens, waarom zijn die 10.000 bad eendje daar niet terecht gekomen?
Idd, vind het opvallend dat er geen een foto van is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:30:43 #27
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_56629405
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 09:58 schreef Kadesh het volgende:

[..]

En dan is er niet 1 foto van gemaakt? Ik geloof er niets van. En trouwens, waarom zijn die 10.000 bad eendje daar niet terecht gekomen?
Die badeendjes lagen op koers naar het Panamakanaal, maar er lag een eiland in de weg.
pi_56630882
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Van:
Drijvende vuilnisbelt in de Oceaan.

zondag 10 februari 2008 @ 11:08:53 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56639719
quote:
Dit is nog steeds geen foto van de werkelijk locatie alleen een plaatje.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56639881
Wat wil je dan zien? Die afvalberg drijft onder water, dus op een foto van het wateroppervlak zul je weinig bijzonders zien.

En een foto onder water genomen zal wel zoiets als resultaat hebben.
  zondag 10 februari 2008 @ 11:26:30 #31
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_56639941
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Geen foto, je hebt helemaal gelijk, het moet wel een hoax zijn, want mensen hebben altijd zo goed opgelet waar ze hun afval dumpten dat het onmogelijk is dat er zooi in zee is blijven drijven. Dat het door stromingen veelal op dezelfde plek blijft drijven is natuurlijk helemaal onzinnig
power to the people
  zondag 10 februari 2008 @ 11:31:03 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56639992
quote:
Op zondag 10 februari 2008 11:26 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Geen foto, je hebt helemaal gelijk, het moet wel een hoax zijn, want mensen hebben altijd zo goed opgelet waar ze hun afval dumpten dat het onmogelijk is dat er zooi in zee is blijven drijven. Dat het door stromingen veelal op dezelfde plek blijft drijven is natuurlijk helemaal onzinnig
Dat zeg ik niet maar het lijkt mij dat als iemand zo iets ziet er een foto van maakt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 februari 2008 @ 11:36:35 #33
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56640061
Ach, als al die rotzooi daar nu op zijn plaats blijft zijn we er ook mooi vanaf.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 10 februari 2008 @ 11:44:08 #34
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_56640148
quote:
Op zondag 10 februari 2008 11:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet maar het lijkt mij dat als iemand zo iets ziet er een foto van maakt
quote:
Met hun boot hebben Charles Moore en Marcus Eriksen zojuist koers gezet naar een afschrikwekkend eilandenrijk van kunststof.
Volgens het AD is het onderzoek dus net begonnen? Dan zal dat bewijs nog wel volgen neem ik aan. Dat het met luchtfoto's niet vast te leggen is lijkt me nog redelijk plausibel, als het een stuk onder het wateroppervlak drijft.
power to the people
  zondag 10 februari 2008 @ 13:41:43 #35
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_56642322
Even googlen

Hier vaar je dan dagenlang doorheen.

Het eerste onderzoek wat ik tot nu toe tegen ben gekomen stamt al uit 1999, van diezelfde Charles Moore waaruit blijkt dat er in grote delen van de Stille oceaan 6 keer meer plastic-deeltjes in het water werden gevonden dan plankton. bron

Aangezien het afval in internationale wateren ligt waar toch niet in gevist wordt omdat er te weinig wind en stroming is, voelt niemand zich blijkbaar verantwoordelijk voor deze puinhoop en laat men het gewoon dobberen, waardoor het water er ongeveer zo uit ziet

Researcher Charles Moore, shown on an expedition in the Pacific in 2002, holds a water sample from the North Pacific Gyre that contains small pieces of plastic taken from the mass of garbage. bron

nog wat onderzoeken
power to the people
pi_56644771
een quote van een van de paginas
quote:
A two-liter plastic bottle that begins its voyage from a storm drain in San Francisco will get pulled into the gyre and take weeks to reach its place among the other debris in the Garbage Patch.

While the bottle floats along, instead of biodegrading, it will "photodegrade," Moore said — the sun's UV rays will turn the bottle brittle, much like they would crack the vinyl on a car roof. They will break down the bottle into small pieces and, in some cases, into particles as fine as dust.

The Garbage Patch is not a solid island, as some people believe, Moore said. Instead, it resembles a soupy mass, interspersed with large pieces of junk such as derelict fishing nets and waterlogged tires — "an alphabet soup," he called it.

Also, it's undetectable by overhead satellite photos because it's 80 percent plastic and therefore translucent, Moore added. The plastic moves just beneath the surface, from one inch to depths of 300 feet, according to samples he collected on the most recent trip, he said.
pleased to meet you
pi_56652185
ja dat krijg je ervan als afval dumpen gewoon wordt gevonden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')