Idd, vind het opvallend dat er geen een foto van isquote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:58 schreef Kadesh het volgende:
[..]
En dan is er niet 1 foto van gemaakt? Ik geloof er niets van. En trouwens, waarom zijn die 10.000 bad eendje daar niet terecht gekomen?
Die badeendjes lagen op koers naar het Panamakanaal, maar er lag een eiland in de weg.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:58 schreef Kadesh het volgende:
[..]
En dan is er niet 1 foto van gemaakt? Ik geloof er niets van. En trouwens, waarom zijn die 10.000 bad eendje daar niet terecht gekomen?
Van:quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, vind het opvallend dat er geen een foto van is
Dit is nog steeds geen foto van de werkelijk locatie alleen een plaatje.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:17 schreef Billary het volgende:
[..]
Van:
Drijvende vuilnisbelt in de Oceaan.
[ afbeelding ]
Geen foto, je hebt helemaal gelijk, het moet wel een hoax zijn, want mensen hebben altijd zo goed opgelet waar ze hun afval dumpten dat het onmogelijk is dat er zooi in zee is blijven drijven. Dat het door stromingen veelal op dezelfde plek blijft drijven is natuurlijk helemaal onzinnigquote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, vind het opvallend dat er geen een foto van is
Dat zeg ik niet maar het lijkt mij dat als iemand zo iets ziet er een foto van maaktquote:Op zondag 10 februari 2008 11:26 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Geen foto, je hebt helemaal gelijk, het moet wel een hoax zijn, want mensen hebben altijd zo goed opgelet waar ze hun afval dumpten dat het onmogelijk is dat er zooi in zee is blijven drijven. Dat het door stromingen veelal op dezelfde plek blijft drijven is natuurlijk helemaal onzinnig
quote:Op zondag 10 februari 2008 11:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar het lijkt mij dat als iemand zo iets ziet er een foto van maakt
Volgens het AD is het onderzoek dus net begonnen? Dan zal dat bewijs nog wel volgen neem ik aan. Dat het met luchtfoto's niet vast te leggen is lijkt me nog redelijk plausibel, als het een stuk onder het wateroppervlak drijft.quote:Met hun boot hebben Charles Moore en Marcus Eriksen zojuist koers gezet naar een afschrikwekkend eilandenrijk van kunststof.
quote:A two-liter plastic bottle that begins its voyage from a storm drain in San Francisco will get pulled into the gyre and take weeks to reach its place among the other debris in the Garbage Patch.
While the bottle floats along, instead of biodegrading, it will "photodegrade," Moore said — the sun's UV rays will turn the bottle brittle, much like they would crack the vinyl on a car roof. They will break down the bottle into small pieces and, in some cases, into particles as fine as dust.
The Garbage Patch is not a solid island, as some people believe, Moore said. Instead, it resembles a soupy mass, interspersed with large pieces of junk such as derelict fishing nets and waterlogged tires — "an alphabet soup," he called it.
Also, it's undetectable by overhead satellite photos because it's 80 percent plastic and therefore translucent, Moore added. The plastic moves just beneath the surface, from one inch to depths of 300 feet, according to samples he collected on the most recent trip, he said.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |