abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_57982087
Ik ben sinds 19 maart gestopt, echter rook ik in het weekend weleens een sigaretje, hooguit 4 of 5.
Moet zeggen dat ik dat aardig goed trek, heb soms wel periodes dat ik wel zin heb om te roken maar dan doe ik het gewoon echt niet.

Het is iig een hele vooruitgang vergeleken met eerst.
  zaterdag 12 april 2008 @ 07:37:33 #277
143001 Prospera
Verfrissend
pi_57997145
Kick mij maar van de lijst af
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:38:24 #278
144213 Adidah
Het was wraak
pi_57997681
Fail! .
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:13:03 #279
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57998898
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:44 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.. hou je het nog een beetje vol?
ja, gaat eigenlijk prima. Ik snoep alleen als een bezetene

En met jou? Nog moelijke momenten?
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:37:35 #280
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57999393
Gister had ik het hoog zitten, en vanochtend weer. In de kroeg, uiteraard, maar hier zijn het allemaal rookhokken dus daar sta je dan te hijsen met zijn allen... Maar vanochtend! Zomer Frisse lucht O* Een peukje in het gras!

Aan de andere kant, ik ruik de frisse lucht omdat ik gestopt ben, dus op zich...
  zaterdag 12 april 2008 @ 13:05:55 #281
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58001364
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:37 schreef Slarioux het volgende:
Gister had ik het hoog zitten, en vanochtend weer. In de kroeg, uiteraard, maar hier zijn het allemaal rookhokken dus daar sta je dan te hijsen met zijn allen... Maar vanochtend! Zomer Frisse lucht O* Een peukje in het gras!

Aan de andere kant, ik ruik de frisse lucht omdat ik gestopt ben, dus op zich...
kortom je associeert álles met roken. Van de kroeg tot het gras.
Ga een paar keer diep de lentelucht opsnuiven en niet roken!
pi_58005497
Ik vond altijd lekker om 1a2 sigaretten te roken.
Was nooit verslaafd geweest.
Ben vanaf Feb gestopt.

Maar gelukkig heb ik een nieuwe verslaving gevonden hardlopen 3 keer in week.

Ik vindt nog steeds raar dat mensen roken.
En dat jonge mensen gaan beginnen met roken.
Omdat duidelijk op de pakjes staan roken is dodelijk.
Ik moet elke dag langs een school zie steeds meer jonge mensen van 13 het lijkt of meer meisjes word dan jongens.

Ik ben ook blij dat rook vrije uitgaan gelegenheden krijgen na 1 juni in Nederland.
pi_58005542
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 16:50 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik vond altijd lekker om 1a2 sigaretten te roken.
Was nooit verslaafd geweest.
Ben vanaf Feb gestopt.

Maar gelukkig heb ik een nieuwe verslaving gevonden hardlopen 3 keer in week.

Ik vindt nog steeds raar dat mensen roken.
En dat jonge mensen gaan beginnen met roken.
Omdat duidelijk op de pakjes staan roken is dodelijk.
Ik moet elke dag langs een school zie steeds meer jonge mensen van 13 het lijkt of meer meisjes word dan jongens.

Ik ben ook blij dat rook vrije uitgaan gelegenheden krijgen na 1 juni in Nederland.
Ik heb jammer genoeg geen tijd om je op al jouw grammaticale fouten e.d. te wijzen. Wel wil ik even ingaan op de dikgedrukte opmerking. Ten 1e moet je niet alles geloven wat je leest. Ten 2e doen jongeren nou eenmaal de dingen die ze niet moeten doen. Afzetten tegen de maatschappij noemt men dat. En dat is wél weer gezond.
  zaterdag 12 april 2008 @ 17:31:25 #284
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58006177
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 16:50 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik vond altijd lekker om 1a2 sigaretten te roken.
Was nooit verslaafd geweest.

Ben vanaf Feb gestopt.

dan heb je gewoon de mazzel dat je niet verslavingsgevoelig bent qua nicotine.
  zaterdag 12 april 2008 @ 17:32:36 #285
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58006194
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 16:52 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Ik heb jammer genoeg geen tijd om je op al jouw grammaticale fouten e.d. te wijzen.
He jammer, dat zou namelijk echt veel toevoegen aan het topic.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 12 april 2008 @ 17:34:43 #286
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_58006222
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:05 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

kortom je associeert álles met roken. Van de kroeg tot het gras.
Ga een paar keer diep de lentelucht opsnuiven en niet roken!
Natuurlijk, ik rookte bij alles .
  donderdag 17 april 2008 @ 23:54:42 #287
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58126232
Stil hier...gaat het wel goed?

Ikke 2 maanden nu! en steeds beter...roken? WTF is dat????

Two months, 53 minutes and 2 seconds. 1475 cigarettes not smoked, saving ¤ 315,76. Life saved: 5 days, 2 hours, 55 minutes.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_58126261
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Stil hier...gaat het wel goed?

Ikke 2 maanden nu! en steeds beter...roken? WTF is dat????

Two months, 53 minutes and 2 seconds. 1475 cigarettes not smoked, saving ¤ 315,76. Life saved: 5 days, 2 hours, 55 minutes.
Goedzo
Ik ben ook nog bezig:
Three months, two weeks, five days, 14 hours, 25 minutes and 51 seconds. 2101 cigarettes not smoked, saving ¤ 431,34 .
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:09:49 #289
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_58126540
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Stil hier...gaat het wel goed?
Ja hoor!..
quote:
Ikke 2 maanden nu! en steeds beter...roken? WTF is dat????
Ik volg je op de voet, met 1 dag verschil!..
quote:
Two months, 53 minutes and 2 seconds. 1475 cigarettes not smoked, saving ¤ 315,76. Life saved: 5 days, 2 hours, 55 minutes.
Ongeveer net zo lang als dit, dus!..

SCHATJE?!? IK WIL OOK NAAR 'T LIJSTJE VAN 2 MAANDEN STOPPERS!?!?!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:17:00 #290
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58126692
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Stil hier...gaat het wel goed?

Ikke 2 maanden nu! en steeds beter...roken? WTF is dat????

Two months, 53 minutes and 2 seconds. 1475 cigarettes not smoked, saving ¤ 315,76. Life saved: 5 days, 2 hours, 55 minutes.


En wat heb je veel geld uitgespaard! Koop er maar wat lekkers van
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:22:26 #291
16715 Mylene
*schatje*
pi_58128899
De lijst is weer up-to-date .
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:32:02 #292
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_58129008
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Stil hier...gaat het wel goed?
Zit op 3 maanden, 16 dagen en nog iets
pi_58132502
Verstokte roker meldt zich...
Rook sinds mijn 17e 1,5 pakje per dag. Ben 5 jaar geleden ruim 3 jaar gestopt geweest en stom stom stom 1,5 jaar geleden weer begonnen...
Toen ik de vorige keer gestopt ben heb ik Zyban gebruikt maar het heeft me een jaar gekost om van de gevolgen van het stoppen met roken af te komen.
Ik werd depressief, huilbuien, inktzwart was het allemaal.. heb zelfs even Prozac gebruikt om er overheen te komen. Verder raakte ik zo verstopt als het maar zijn kon, bulkmiddelen gebruikt die niet hielpen, acupuntuur hielp ook al niet, uiteindelijk wel geholpen met osteopathie maar nu kreeg ik vanochtend te horen dat mijn osteopaat zijn arm gebroken heeft en daar kan ik voorlopig niet terecht. Ook was ik 12 kilo aangekomen, erg balen, maar die had ik er met wat moeite na een jaar weer af. Verder heb ik rosacea gekregen na het stoppen die verdween zodra ik weer ging roken.

Kortom, ik zie er vreselijk tegenop en heb de neiging mijn kop in het zand te steken, hard weg te rennen en in paniek te raken. Toch weet ik dat het gewoon MOET. Ik wil mijn gezondheid niet langer verpesten en meer risico lopen op enge ziektes en om van het eeuwige moeten roken af te zijn lijkt me ook wel een bevrijding. Ik weet dat er leven is zonder sigaret maar men.. ik wil niet weer een jaar lang me kut voelen.

Ben inmiddels naar de huisarts geweest om evt. hulpmiddelen te bespreken. Ik was geinteresseerd in Champix maar dat vindt mijn huisarts niet zo'n goed idee omdat stemmingswisselingen een bijwerking kunnen zijn en ik aanleg heb voor depressiviteit. Ze wilde dat ik eerst cold turkey ging proberen.

Ik heb nog geen datum geprikt maar ben me aan 't voorbereiden en motiveren. Alle input is welkom.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:58:28 #294
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58134475
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:33 schreef zesje het volgende:
Verstokte roker meldt zich...
Rook sinds mijn 17e 1,5 pakje per dag. Ben 5 jaar geleden ruim 3 jaar gestopt geweest en stom stom stom 1,5 jaar geleden weer begonnen...
Toen ik de vorige keer gestopt ben heb ik Zyban gebruikt maar het heeft me een jaar gekost om van de gevolgen van het stoppen met roken af te komen.
Ik werd depressief, huilbuien, inktzwart was het allemaal.. heb zelfs even Prozac gebruikt om er overheen te komen.
Mijn ervaring is dat roken als een buffer voor emoties kan werken. Op het moment dat je niet meer kan roken als er iets stressvols gebeurt wordt je veel meer geconfronteerd met gevoelens. Ik voel me ook af en toe heel kwetsbaar daardoor.

Maar misschien was je depressie ook een bijwerking van de Zyban? Dat is tenslotte ook geen onschuldig pilletje.

Wat betreft die verstopping, dat is vrij normaal, had ik ook, maar nu je het weet kan je daar dus je eetgewoonten op aanpassen. Veel vezels, groente en fruit, lijnzaad eten en veel water drinken en bewegen. Niks aan de hand meer hier!

En aankomen doe je als je meer caloriëen binnenkrijgt dan je verbruikt. Daar heeft roken op zich niets mee te maken, behalve dat je het roken gaat vervangen door eten. Dat moet je dus niet doen. Ga wandelen als vervanging en je valt er zelfs bij af! Succes

[ Bericht 25% gewijzigd door Vandaag... op 18-04-2008 13:54:27 ]
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:09:03 #295
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58134704
Zesje, je naam zegt toch niets over je zelfbeeld he? Want volgens mij neig je daar een beetje naar.

Stoppen met roken is mooi, feestelijk, een overwinning. De rest is bijzaak

De situatie die je beschrijft (eerder gestopt enzo) lijkt enorm op die van mij. De "bijwerkingen" in mijn geval veel milder (veel gevoeliger voor hooikoorts, wat huid problemen die na een jaar over waren)

Probeer het zonder hulpmiddelen te doen of anders alleen die hulpmiddelen die je nicotine bieden. de rest is niet onschuldig en introduceren wellicht nieuwe problemen waar je vatbaar voor lijkt te zijn. Cortisol is inderdaad een factor. Ik heb dat alleen gemerkt in de zin dat ik de eerst weken als een zombie rondliep. Wakker worden deed ik niet meer bij wijze van spreken, maar ook dat gaat over.

Haal er hulp bij; je huisarts, stivoro etc. Prent je in dat de eerste maand bikkelen is maar de beloning groot!

Ander advies kan ik je niet geven, kan ook je specifieke situatie niet inschatten en doe dat ook niet.

Succes!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:52:51 #296
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58135763
Eén van de tips van een website waar ik veel aan heb gehad:

Maintain Radio Silence

Popular “wisdom” on smoking cessation says that you should tell your family and friends that you have stopped smoking. This alerts them to your plight, and enlists them as helpers.

I disagree wholeheartedly.

Don’t say a single word to anyone. Especially not your friends and family.

Why?

First and foremost this is a spiritual battle for your soul. Cigarettes have it. You want it back. It’s a war. It’s between you, and G-d, and your body. That makes it a very private and personal thing. You don’t announce to your friends and family that you’ve got terrible hemorrhoids, or that you’re constipated, why announce this? If your really serious about this you won’t feel the need to share it with anyone. Keep it a personal, and private battle. Those are the most important kind.

Secondly, by proclaiming from the mountain tops “HEY EVERYONE! ATTENTION PLEASE! I AM NOW QUITTING SMOKING! PLEASE BEHAVE ACCORDINGLY!”. You have now placed yourself under a great deal of pressure. Everyone is watching you. All eyes are on your effort. You are now under the microscope. You’ve placed about 1000 extra pounds of pressure per square inch on your life, and this is going to force your body to demand extra high blood levels of nicotine to deal with the psychological stress you’ve just placed yourself under.

http://brownsludge.com/quit-smoking-truths/3-radio-silence/
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:04:53 #297
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58136011
Helemaal mee eens met die tip dat je gewoon niet rond moet bazuinen dat je gestopt bent.
Een tip die voor mij nu al twee keer succesvol (nou ja, de eerste valt te betwisten natuurlijk ) gewerkt heeft is het midden op de dag stoppen.
Maar dat werkt voor mij nou eenmaal. Gewoon midden in het pakje stoppen. Sigaretten en aansteker ergens ver weg verstoppen (niet weggooien, als je wilt beginnen met roken moet dat net zo goed kunnen als dat je kunt stoppen naar mijn idee) en niet meer roken. Mijn merk sigaretten waarvan ik er nog een half pakje in de la heb liggen wordt niet eens meer verkocht Als je rondgebazuind hebt dat je gestopt bent, moet je ook weer vertellen als je weer begonnen bent. Bovendien, zeggen dat je al wéken gestopt bent is veel leuker


Probeer meteen veel te gaan bewegen, kies een troostfood (appels!) en drink voldoende water.
Verder, ben trots op jezelf!
Ik heb mijn quit-o-meter, of hoe heet dat ding, nog steeds op mijn pc. Ik heb bijna 10.000 sigaretten niet gerookt, en daarvoor ga ik mezelf echt wel belonen natuurlijk ).

De voordelen van niet roken (meer lucht, meer energie, dat klotige duffe gevoel in je hoofd is weg, tanden worden witter/schoner, en je stinkt niet meer (uit je bek)) is tot in den treure behandeld natuurlijk, maar het is wel waar. Als ik nu rokers ruik op m'n werk ofzo dan ga ik bijna over m'n nek. En dat heb ik dan 20 jaar gedaan...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:06:51 #298
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58137378
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:04 schreef maedel het volgende:
en daarvoor ga ik mezelf echt wel belonen natuurlijk ).
wat een stomme smiley heb ik in dit verband gebruikt
Deze --> is natuurlijk veel beter.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:59:55 #299
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58147911
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:06 schreef maedel het volgende:

[..]

wat een stomme smiley heb ik in dit verband gebruikt
Deze --> is natuurlijk veel beter.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:36:50 #300
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58155820
Over 5 dagen alweer 7 maanden. Tijd gaat hard, behoefte hard naar beneden

Vooral het slapen, in het begin was het zwaar klote. Maar nu is het heerlijk, slaap snel en goed en ben 's ochtends zoveel frisser. Heerlijk!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')