Ik vind het glimmende niks, de wijde broeken niet, de tassen niet, noem het maar opquote:Op donderdag 7 februari 2008 20:44 schreef schatje het volgende:
Ja, Prada spant ook wel de kroon wat dat betreft.
Klopt, en dan met name dus John Galliano, die weet zich ieder jaar wel te overtreffen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:46 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Modecollecties die op zulks een shows worden geshowd zijn toch vaak wat extreem?
Haha, ik zie het.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:50 schreef schatje het volgende:
[..]
Klopt, en dan met name dus John Galliano, die weet zich ieder jaar wel te overtreffen.
Trends zetten. Je ziet dus bijvoorbeeld dat de broeken weer wijder worden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:53 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Bepaalde aankomende trend in kleding weergeven waarvan bepaalde elementen weer terugkomen in hun gangbare modellen die mensen wél kopen ofzo?
Dat.quote:Bananenman, deze collecties worden niet geshowed om vervolgens in massaproductie in de winkel te komen, en worden dus ook niet (allemaal) gedragen. Dit soort mode moet je meer zien als kunst dan als kleding. Het feit dat jij in lachen zou uitbarsten zegt al genoeg dat je er niet met het juiste oog naar kijkt.
Helemaal niet. Niet alles dat onalledaags is is kunst.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:58 schreef GuyFawkes het volgende:
Het feit dat jij in lachen zou uitbarsten zegt al genoeg dat je er niet met het juiste oog naar kijkt.
Alles dat onalledaags is kan als kunst beschouwd worden. Kunst is subjectief, als jij er niet van houd betekent niet dat het geen kunst ís.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:05 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Helemaal niet. Niet alles dat onalledaags is is kunst.
Er is inderdaad geen definitie van kunst. Maar nog los van hoe het er uitziet (of, in mijn ogen niet uitziet) kan ik dit geen kunst vinden omdat het uiteindelijk wordt gemaakt als promotiemateriaal voor de tassen, riemen, luchtjes etc. etc. die die merken verkopen. Dit zijn gewoon de reclamefolders van de accessoires die ongetwijfeld weer als warme broodjes over de toonbank zullen vliegen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:09 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Alles dat onalledaags is kan als kunst beschouwd worden. Kunst is subjectief, als jij er niet van houd betekent niet dat het geen kunst ís.
Dus promotiemateriaal is per definitie geen kunst? En kunst is dan per definitie geen promotiemateriaal?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:13 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Er is inderdaad geen definitie van kunst. Maar nog los van hoe het er uitziet (of, in mijn ogen niet uitziet) kan ik dit geen kunst vinden omdat het uiteindelijk wordt gemaakt als promotiemateriaal voor de tassen, riemen, luchtjes etc. etc. die die merken verkopen. Dit zijn gewoon de reclamefolders van de accessoires die ongetwijfeld weer als warme broodjes over de toonbank zullen vliegen.
Kunst om de kunst vind ik wel ja... Of ik de affiches van Toulouse-Lautrec (want dat is natuurlijk je volgende vraag) dan kunst vind? Weet ik niet... Op een bepaalde manier niet idd.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:17 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Dus promotiemateriaal is per definitie geen kunst? En kunst is dan per definitie geen promotiemateriaal?
Grappig dat je zegt kunst om de kunst.. kunst mag dus geen functie hebben? En wat is je mening over exposities dan; is dat ook geen kunst? Het is tenslotte promotiemateriaal.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:25 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Kunst om de kunst vind ik wel ja... Of ik de affiches van Toulouse-Lautrec (want dat is natuurlijk je volgende vraag) dan kunst vind? Weet ik niet... Op een bepaalde manier niet idd.
Kunst kan wel een functie hebben, natuurlijk. Maar dat is niet het hoofdidee vind ik... En bij een expositie is hoogstens het doel zichzelf te promoten... Bij de grote designers is dat mijns inziens niet het geval die willen volgens mij hun b-garnituur pushen, maar misschien verschillen we van mening daarover.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:43 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Grappig dat je zegt kunst om de kunst.. kunst mag dus geen functie hebben? En wat is je mening over exposities dan; is dat ook geen kunst? Het is tenslotte promotiemateriaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |