abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:37:08 #1
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_56587209
quote:
Rotterdammers leven anderhalf jaar korter
ROTTERDAM - Rotterdammers leven gemiddeld anderhalf jaar korter dan andere Nederlanders. Dit blijkt donderdag uit onderzoek van het Erasmus MC. Er zijn relatief meer rokers in de Maasstad en de concentratie fijnstof in de lucht ligt 13 procent hoger dan elders in het land. Verder speelt het lagere opleidings-en inkomensniveau een grote rol.

Relatief veel Rotterdammers zitten in de bijstand en zijn laaggeschoold. Hierdoor krijgen zij te maken met onder meer slechtere huisvesting en arbeidsomstandigheden. Volgens de onderzoeker gaat de gezondheid er een stuk op vooruit als het opleidingsniveau en inkomen gelijk kan worden getrokken met de rest van Nederland

Volgens de onderzoeker kunnen Rotterdammers in huis beter een ventilatiesysteem gebruiken dan een raam openzetten. Verder zou men gezonder moeten gaan eten en meer moeten gaan bewegen.

Een woordvoerster van de gemeente Rotterdam laat weten: „Dit is een mooi onderzoek om onze acties voor het verbeteren van de gezondheid nog gerichter te doen en misschien wel te intensiveren. In het huidige collegeprogramma staat al dat we de gezondheid van de Rotterdammers zo snel mogelijk op hetzelfde peil willen krijgen als dat van de rest van de Nederlanders. We zijn er dan ook al hard mee bezig.”
Ik merk er anders weinig van, al dat campingvolk uit Rotterdam wat naar Brabant komt is 70/80 jaar oud.
pi_56590345
Eet geen brood uit rotterdam...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 februari 2008 @ 02:27:13 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_56596000
Hand in Hand kameraden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56596019
Nee !!!!

Ik ken een leuke !!! Die me laat lachen en me dus langer laat leven.... het is niet eerlijk!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_56604598
Komt vast door de stresskankeritis! K' zal sterve as t nie waar is!
pi_56604861
sterf
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_56606161
en ik ga maandag verhuizen naar rotterdam

( wordt genieten voor mn vriendje met astma )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_56610425
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 17:28 schreef littledrummergirl het volgende:
en ik ga maandag verhuizen naar rotterdam

( wordt genieten voor mn vriendje met astma )
Die hoge flettuh staan d'r niet voor niks moet je maar denken als rotterdammer zijnde
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_56613142
Liever wat smog en fijnstof in Rotterdam dan die pislucht van Amsterdam.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 01:29:22 #10
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56616305
De verontrustende berichten geven aan hoe corrupt en incapabel het Rotterdamse gemeentebestuur is inzage het milieubeleid.
pi_56616326
Verontrustend . Mijn reet.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_56616386
Vind je het gek. Als ik in Rotterdam zou wonen zou ik ook systematisch aan zelfdestructie doen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_56620935
Komt gewoon omdat niet-Westerse allochtonen vaak gewoon niet zo heel oud worden. In Rotterdam is een zeer groot percentage niet-Westers allochtoon, dus gemiddeld worden ze iets minder oud.
  maandag 11 februari 2008 @ 18:15:35 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_56668858
Snoeihard volk op 't scherpst van de snede. Kost een paar jaren maar dan heb-ie ook wat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 11 februari 2008 @ 18:45:10 #15
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_56669343
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:35 schreef Fides het volgende:
Komt gewoon omdat niet-Westerse allochtonen vaak gewoon niet zo heel oud worden. In Rotterdam is een zeer groot percentage niet-Westers allochtoon, dus gemiddeld worden ze iets minder oud.
Zou 1 procent veel verschil maken?

Aantal niet-westerse allochtonen: Uitgedrukt als percentage van de bevolking bezette Rotterdam echter de eerste plaats met bijna 35%, op korte afstand gevolgd door Amsterdam (34%) en Den Haag (32%)

bron: http://www.rpb.nl/nl-nl/D(...)3802%26themeId%3D323
  maandag 11 februari 2008 @ 19:13:51 #16
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56669795
quote:
Op maandag 11 februari 2008 18:45 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Zou 1 procent veel verschil maken?
CBS definities&cijfers verschillen nogal eens met de persoonlijke waarneming als ik door die steden heen loop..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_56669977
quote:
Op maandag 11 februari 2008 19:13 schreef Napalm het volgende:

CBS definities&cijfers verschillen nogal eens met de persoonlijke waarneming als ik door die steden heen loop..
Ligt ook nogal eens aan de lokatie waar je loopt
- in een museum zal toch 90% 'autochtoon/westers/hoe je dat ook noemt' zijn
- op de markt is het eerder andersom

Dit onderzoek betekent trouwens niet dat Rotterdam de slechtste stad is om te wonen qua levensverwachting, het zou w.b. Amsterdam/Den Haag best eens gelijkwaardig kunnen zijn. Dat de levensverwachting in steden wat lager ligt was volgens mij al veel langer bekend.
Het mooi kotsende meisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')