Misschien vertrouwen ze de scouting ook en zegt de scouting "leuke speler, maar voor 1 miljoen een te groot risico".quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:37 schreef Wooldoor het volgende:
Ze kunnen ook eens de scouting vertrouwen en het gewoon proberen
Buiten de EU is toch minimaal 250.000 ofzo?quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:12 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Let op, over 5 jaar vaste kracht bij milan o.i.d., zijn wij weer eens te gierig geweest terwijl we nu nog geld zat hebben
Soms moet je gewoon risico nemen.. kom op zeg, wat is nou 1 miljoen voor Ajax, dat nog een miljoentje of 18? over heeft van de transfers afgelopen zomer. Durf dat ook eens te investeren in minder gemakkelijke oplossingen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:39 schreef Blight het volgende:
Gast. 1 miljoen betalen voor een 17-jarig talentje is gewoon geld verspillen. Het kán zich uitbetalen, maar dat kan ook net zo goed niet zo zijn. Gezien het risico kan je dan beter in EU-spelers investeren. 1 miljoen is gewoon veel geld, ook voor Ajax.
ligt er ook maar net aan hoe groot het talent is van die speler. Misschien was het niet groot genoeg om de gok te nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:29 schreef Prosac het volgende:
[..]
Soms moet je gewoon risico nemen.. kom op zeg, wat is nou 1 miljoen voor Ajax, dat nog een miljoentje of 18? over heeft van de transfers afgelopen zomer. Durf dat ook eens te investeren in minder gemakkelijke oplossingen.
FC Groningen heeft al 2x (voor haar doen) een ontzettend risico genomen met Suarez (1,5 miljoen voor een 19 jarige) en rond de 3 miljoen voor een Markus Berg.
Soms moet je gokken, wordt het niks, jammer dan.. maar de erkende wereldbekende talenten blijken ook niet echt haalbaar meer voor Ajax.
Logisch, die mogelijkheid vergat ik eventjes.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:31 schreef toma het volgende:
[..]
ligt er ook maar net aan hoe groot het talent is van die speler. Misschien was het niet groot genoeg om de gok te nemen.
Die miljoen is gebaseerd op een jaar dat hij in het tweede speelt in salaris, het is aardig wat geld maar ik kan me herrineren dat we 4-5 miljoen alleen transferkosten hebben betaald voor Rosenberg en die uiteindelijk bij Ajax niet presteerde.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:39 schreef Blight het volgende:
Gast. 1 miljoen betalen voor een 17-jarig talentje is gewoon geld verspillen. Het kán zich uitbetalen, maar dat kan ook net zo goed niet zo zijn. Gezien het risico kan je dan beter in EU-spelers investeren. 1 miljoen is gewoon veel geld, ook voor Ajax.
Echt. Ik ben het met veel dingen die Ajax doet niet eens, maar het is hier echt zeiken om het zeiken.
Misschien was het wel helemaal geen toptalent? Als het de nieuwe Cruijff zou zijn betalen ze die miljoen zo hoor.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:46 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Die miljoen is gebaseerd op een jaar dat hij in het tweede speelt in salaris, het is aardig wat geld maar ik kan me herrineren dat we 4-5 miljoen alleen transferkosten hebben betaald voor Rosenberg en die uiteindelijk bij Ajax niet presteerde.
Voor het zelfde geld is die 17-jarige al klaar om af en toe in te vallen in het eerste, dat weet ik niet. Maar ik vind dat Ajax wel wat risico's kan nemen op scoutingsgebeid.
Vergeet Matavz niet, kost ook een miljoen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:29 schreef Prosac het volgende:
[..]
FC Groningen heeft al 2x (voor haar doen) een ontzettend risico genomen met Suarez (1,5 miljoen voor een 19 jarige) en rond de 3 miljoen voor een Markus Berg.
De erkende wereldbekende talenten komen uit de eigen jeugd.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:29 schreef Prosac het volgende:
[..]
Soms moet je gokken, wordt het niks, jammer dan.. maar de erkende wereldbekende talenten blijken ook niet echt haalbaar meer voor Ajax.
Vind het overigens een heel andere situatie. Zo'n jonge speler moet speeltijd krijgen, en dat lukt bij Groningen een stuk makkelijker dan bij Ajax. Daarnaast is er een groot niveau verschil. Dat is hetzelfde als een speler van Malmo meteen naar Real Madrid vertrekt en niet de tussenstap naar Ajax neemt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:29 schreef Prosac het volgende:
[..]
Soms moet je gewoon risico nemen.. kom op zeg, wat is nou 1 miljoen voor Ajax, dat nog een miljoentje of 18? over heeft van de transfers afgelopen zomer. Durf dat ook eens te investeren in minder gemakkelijke oplossingen.
Kuffour kan gewoon spelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 01:16 schreef Radegast het volgende:
Wie zou er eerder speelklaar zijn? Van der Wiel of Kuffour?
misschien, maar voorlopig is Sneijder de laatste. Wat ik bedoel is dat van Geel voor de gemakkelijke namen ging, Suarez, Modric, Riera..quote:Op vrijdag 8 februari 2008 01:11 schreef Nashje het volgende:
[..]
De erkende wereldbekende talenten komen uit de eigen jeugd.
Ja maar een talentje staat er niet direct en dat is wel wat Ajax nodig heeft.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 01:22 schreef Prosac het volgende:
[..]
misschien, maar voorlopig is Sneijder de laatste. Wat ik bedoel is dat van Geel voor de gemakkelijke namen ging, Suarez, Modric, Riera..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |