abonnement Unibet Coolblue
pi_57285627
ah vinyl
underground forever baby
  maandag 10 maart 2008 @ 18:12:04 #102
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_57287938
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:52 schreef chansadres het volgende:
Ik zoek nog steeds een platenspeler. Heb op het moment 5 platen die ik ouderwets van voor naar achter wil beluisteren. Ik wil hem gaan aansluiten op mijn stereoinstallatie (Kenwood RXD-500).
Nu is mijn ooggevallen op de volgende paar:
AKAI ATT05U, SONY PS - LX250, LENCO L - 3866 en de AKAI ATT10U.

Welke kunnen jullie aanraden? Andere voorstellen zijn ook welkom maar mijn budget gaat tot 150 euro.
Ik heb de Sony, werkt prima alleen is de ijzeren schijf waarop de plaat ligt (met de slipmat ertussen) lichtelijk scheef. Ik ben hiervoor terug naar de winkel gegaan maar ze konden er niks aan doen. Een vriend van me in het buitenland heeft hetzelfde model en hetzelfde probleem. In de winkel hingen ze me een bullshit verhaal op dat ik dan maar een duurder DJ model had moeten aanschaffen, onzin vind ik, maar er kan waarheid inzitten dat als je serieus wil gaan werken met vinyl je wat meer geld moet investeren in een goede speler. Wil als volgende inderdaad ook zo'n DJ ding gaan halen (als ik er weer eens geld voor heb).
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:37:16 #103
134538 chansadres
Black & White
pi_57306329
Zo nu platen gaan kopen. Word denk ik de platenbeurs in Utrecht.
Meat Loaf - Bat out of Hell is binnen. Genieten

Binnenkort verwacht ik:
Simon & Garfunkel - The Concert in Central Park
Bonnie Tyler - Faster Than the Speed of Night

Ik wil nu nog zeker Pink Floyd - The Wall en Pink Floyd - Dark Side of the Moon.
En iets van Joe Jackson, Queen en al die andere klassiekers.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:46:59 #104
134538 chansadres
Black & White
pi_57317357
Heb net van een vriend Fleetwood Mac met Rumours gekregen.
Hij had hem dubbel
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:47:43 #105
55350 Reena
Angelcrusher
pi_57318876
Nog wat tweedehandse LP's gescoord...
Crosby, Stills, Nash and Young - Away Street
Kinks - Greatest hits
Leadbelly - Leadbelly
Neil Young - Harvest
The Beatles - Abbey Road
The Beatles - Let it be
The Beatles - Love songs
pi_57327997
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel gevoelens krijg bij LP's en dergelijke (ben laatste tijd ook wat meer bezig met muziek)
Nu ben ik echt een totale LP n00b.
Paar vraagjes:
Platenspelers, waar te koop, prijs, waar moet je op letten? (als ik er een keertje een wil kopen is het alleen om zelf te kunnen luisteren, niet om te mixen ofzo)

LP's wat zijn daar meestal de prijzen van? En waar in Nijmegen of Den Bosch zitten goede winkels wat betreft nieuwe en tweede handse LP's?

Ik las ergens dat je LP's ook kunt digitaliseren ofzo? heb je daar dan weer veel extra spullen voor nodig? En hoe werkt dat dan?
pi_57328457
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:59 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel gevoelens krijg bij LP's en dergelijke (ben laatste tijd ook wat meer bezig met muziek)
Nu ben ik echt een totale LP n00b.
Paar vraagjes:
Platenspelers, waar te koop, prijs, waar moet je op letten? (als ik er een keertje een wil kopen is het alleen om zelf te kunnen luisteren, niet om te mixen ofzo)
Platenspelers zijn overal. Ik heb de mijne van een oud-collega gekocht, met nieuwe naald, voor 30 euro omdat hij op kamers ging. Dat ding draait inmiddels 2,5 jaar oid. Ik zou eens op marktplaats gaan kijken, volgens mij hebben ze daar een redelijk aanbod, of je een sinmpel goedkope of een kwaliteitsspeler waarvoor je wat meer moet neerleggen. Versterker, indien niet ingebouwd moet je er ook bijhalen.
quote:
LP's wat zijn daar meestal de prijzen van? En waar in Nijmegen of Den Bosch zitten goede winkels wat betreft nieuwe en tweede handse LP's?
Net als de spelers, deze zijn er in alle prijzen, het hangt ervan af wat je wil. Natuurlijk kwaliteit van hoes en plaat op eerste plaats, maar ook zeldzaamheid, denk aan eerste drukken bijvoorbeeld bepalen de prijs. En je hebt geluk, ik vind Nijmegen een hele fijne stad wat vinyl-shoppen betreft. Je hebt een Waaghals en je hebt het Vinylarchief, in de stad. Er zitten er vast nog meer, maar dat zijn wat mij betreft echt goede winkels.
In Den Bosch heb ik nog nooit een LP gekocht, maar als je daar dan toch bent kun je net zo goed een half uur langer in de trein blijven zitten, en naar Eindhoven gaan, daar zitten in 1 straat alleen al 3 vinyl-winkels.
quote:
Ik las ergens dat je LP's ook kunt digitaliseren ofzo? heb je daar dan weer veel extra spullen voor nodig? En hoe werkt dat dan?
Als je een USB-platenspeler hebt kun je geloof ik sowieso altijd de muziek die je draait digitaliseren.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:40:18 #108
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_57328714
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:59 schreef Operc het volgende:
Ik las ergens dat je LP's ook kunt digitaliseren ofzo? heb je daar dan weer veel extra spullen voor nodig? En hoe werkt dat dan?
Gewoon tulp->jack verloopstekker halen en vervolgens je platenspeler op de microfoon/line-in ingang van je PC aansluiten.
pi_57329268
LP digitaliseren wat heb je daar nu weer aan?
pi_57329739
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:09 schreef Yorrit het volgende:
LP digitaliseren wat heb je daar nu weer aan?
Dàt heb ik ook nooit begrepen
pi_57330299
Naja sommige LP's kun je niet op CD kopen of downloaden en je wilt ze toch wel op je iPod luisteren.
pi_57330956
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:09 schreef Yorrit het volgende:
LP digitaliseren wat heb je daar nu weer aan?
Vinyl-only tracks en ep's. Vaak niet op cd's te vinden

Ik ben persoonlijk een groot voorstander van iets wat nu lijkt door te dringen: een code bij je aangeschafte stukje vinyl waarmee je de mp3's van de site van het label kunt halen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_57332771
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:09 schreef Yorrit het volgende:
LP digitaliseren wat heb je daar nu weer aan?
Zeldzame LP's op je mp3 speler kunnen beluisteren bijvoorbeeld. Ik heb zelf vrij veel sxe 7 inches die niet te vinden zijn online.
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
pi_57335488
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:25 schreef n0r het volgende:

[..]

Platenspelers zijn overal. Ik heb de mijne van een oud-collega gekocht, met nieuwe naald, voor 30 euro omdat hij op kamers ging. Dat ding draait inmiddels 2,5 jaar oid. Ik zou eens op marktplaats gaan kijken, volgens mij hebben ze daar een redelijk aanbod, of je een sinmpel goedkope of een kwaliteitsspeler waarvoor je wat meer moet neerleggen. Versterker, indien niet ingebouwd moet je er ook bijhalen.
Zitten er al wel boxen ingebouwd in zo'n versterker of is die er echt alleen maar als tussenschakel zeg maar?
En naast marktplaats, ga ik wel een keer kijken als ik geld heb, wat wordt er gevonden van zoiets?
En hoe duur zijn versterkers ongeveer?
quote:
Net als de spelers, deze zijn er in alle prijzen, het hangt ervan af wat je wil. Natuurlijk kwaliteit van hoes en plaat op eerste plaats, maar ook zeldzaamheid, denk aan eerste drukken bijvoorbeeld bepalen de prijs. En je hebt geluk, ik vind Nijmegen een hele fijne stad wat vinyl-shoppen betreft. Je hebt een Waaghals en je hebt het Vinylarchief, in de stad. Er zitten er vast nog meer, maar dat zijn wat mij betreft echt goede winkels.
In Den Bosch heb ik nog nooit een LP gekocht, maar als je daar dan toch bent kun je net zo goed een half uur langer in de trein blijven zitten, en naar Eindhoven gaan, daar zitten in 1 straat alleen al 3 vinyl-winkels.
[..]
Over die prijzen, om een idee te krijgen:
wat betaal je bijvoorbeeld voor een LP die gewoon nu nieuw wordt uitgebracht? (zoals de nieuwste van REM) En dan geen limited editions ofzo. En bijvoorbeeld voor 2e handse Pink Floyd -The Wall/Dark side of the moon? En in hoeverre worden dat soort platen nog steeds gemaakt?
quote:
Als je een USB-platenspeler hebt kun je geloof ik sowieso altijd de muziek die je draait digitaliseren.
Zou je zoiets bijvoorbeeld ook bij de Waaghals ofzo kunnen laten doen? Mijn moeder heeft een bepaalde LP die ze graag op CD zou willen hebben, maar die niet op CD is uitgebracht en dan zou dit een mooie oplossing zijn.
pi_57336010
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:59 schreef Operc het volgende:

Zitten er al wel boxen ingebouwd in zo'n versterker of is die er echt alleen maar als tussenschakel zeg maar?
En naast marktplaats, ga ik wel een keer kijken als ik geld heb, wat wordt er gevonden van zoiets?
En hoe duur zijn versterkers ongeveer?
Ik heb: Speler -> versterker -> boxen
Ja, je hebt volgens mij zelfs spelers met verterker en boxen in een. Maakt niet uit hoe je het doet, maar dat moeten ze wel hebben. Verder ben ik helemaal niet op de hoogte van wat een goede speler is, en wat niet, en hoe duur deze zijn. Loop eens zo'n Sonywinkel binnen en ga eens kijken.
quote:
Over die prijzen, om een idee te krijgen:
wat betaal je bijvoorbeeld voor een LP die gewoon nu nieuw wordt uitgebracht? (zoals de nieuwste van REM) En dan geen limited editions ofzo. En bijvoorbeeld voor 2e handse Pink Floyd -The Wall/Dark side of the moon? En in hoeverre worden dat soort platen nog steeds gemaakt?
Nieuwe LP's die nu worden uitgebracht verschillen van prijs. (Goh wat een verassing) Je hebt herpersingen Ramones voor 13,50. Je hebt herpersingen Nick Drake voor 17,-. Bob Dylan Modern Times dubbelLP uit 2006 was 20,-. 2ehandse Wall kom je meestal als ze in goede staat zijn vanaf 10-12 euro tegen, Dark Side of the Moon krijg je met een beetje geluk voor 7,-. De albums die je nu noemt zijn niet echt schaars, en dus ligt die prijs niet zo hoog. Maar als je echt de wat specifiekere, apartere albums wilt zul je meer moeten betalen. Ik geef ook maar een beetje een indicatie.
Er is nog meer dan genoeg aanbod wat platen betreft.
quote:
Zou je zoiets bijvoorbeeld ook bij de Waaghals ofzo kunnen laten doen? Mijn moeder heeft een bepaalde LP die ze graag op CD zou willen hebben, maar die niet op CD is uitgebracht en dan zou dit een mooie oplossing zijn.
Geen flauw idee, je zou het ze moeten vragen.
pi_57336057
Oh en ik ben vanaf vrijdag morgen officieel eigenaar van een Quicksilver Messenger Service - Happy Trails LP En nog wat andere gave shit
pi_57336102
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:59 schreef Operc het volgende:

[..]


Zou je zoiets bijvoorbeeld ook bij de Waaghals ofzo kunnen laten doen? Mijn moeder heeft een bepaalde LP die ze graag op CD zou willen hebben, maar die niet op CD is uitgebracht en dan zou dit een mooie oplossing zijn.
Nee dat lijkt me niet.
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
pi_57336274
Hartelijk bedankt voor al jullie reacties
Eens kijken of ik in de nabije toekomst (paar maanden) ergen aan kan komen.
Mochten er mensen zijn die ervaringen hebben met het product uit de link of een soortgelijke speler, deel ze met me aub
@n0r, bij die link die ik postte moet nog wel versterker enzo toch?
pi_57336336
Omzetten dmv een usb-draaitafel kan ik je niet aanraden btw.... lijkt me sterk dat er iets van het signaal overblijft als het door een usb-kabeltje heen moet.
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
pi_57336414
Het gaat me persoonlijk niet zo om het over kunnen zetten met usb draaitafel (heb eigk geen idee wat ik me bij USB draaitafel moet voorstellen, is dat toevallig mn link ofzo?) maar mn moeder is binnenkort jarig en dergelijke dus leek me wel tof kado.
pi_57336416
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:31 schreef Operc het volgende:
Hartelijk bedankt voor al jullie reacties
Eens kijken of ik in de nabije toekomst (paar maanden) ergen aan kan komen.
Mochten er mensen zijn die ervaringen hebben met het product uit de link of een soortgelijke speler, deel ze met me aub
@n0r, bij die link die ik postte moet nog wel versterker enzo toch?
Bij die link moet nog wel een versterker, pagina 20:

http://pdf.crse.com/manuals/3866873241.pdf
pi_57336446
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:36 schreef Operc het volgende:
Het gaat me persoonlijk niet zo om het over kunnen zetten met usb draaitafel (heb eigk geen idee wat ik me bij USB draaitafel moet voorstellen, is dat toevallig mn link ofzo?) maar mn moeder is binnenkort jarig en dergelijke dus leek me wel tof kado.
http://www.kijkshop.nl/pr(...)enspeler-l-3866-usb/

Over welke LP hebben we het?
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
pi_57336467
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:36 schreef Operc het volgende:
Het gaat me persoonlijk niet zo om het over kunnen zetten met usb draaitafel (heb eigk geen idee wat ik me bij USB draaitafel moet voorstellen, is dat toevallig mn link ofzo?) maar mn moeder is binnenkort jarig en dergelijke dus leek me wel tof kado.
Dit is een USB platenspeler.
http://www.directsale.nl/shop/product_info.php?products_id=2224&osCsid=v1udf4r7eqchv5eqpv36e9kvf0

Inderdaad, een gewone platenspeler, met een USB-kabeltje die je in je computer kunt stoppen.
Zo kun je dan je muziek overzetten.
pi_57336503
Een of ander klassiek concert van bepaalde componist, dat was nog wel te vinden op CD, maar niet met deze musici, zal morgen even kijken wat de exacte titel is.
pi_57336549
Doe maar... op internet is vrijwel alles te vinden
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')