abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:20:55 #126
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56599689
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

De arts heeft die afweging niet te maken. Verkrachting is een strafrechtelijk feit en hoort bij justitie thuis en de beschuldiging (mits vals) is een manier om de verzekering op te lichten.
Wat vervolgens ook weer bij justitie thuis hoort, maar het is idd zo dat als je alleen een abortus gratis kunt krijgen als je verkracht bent het aantal aangiftes van verkrachtingen wel eens kan gaan stijgen.
be nice or go away
pi_56599692
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

De arts heeft die afweging niet te maken. Verkrachting is een strafrechtelijk feit en hoort bij justitie thuis en de beschuldiging (mits vals) is een manier om de verzekering op te lichten.
Natuurlijk wel. Een arts heeft de mogelijkheid een abortus niet uit te voeren in het geval van gewetensbezwaren.
Bovendien is het misbruiken van het argument verkrachting, volgens mij, niet mogelijk zonder additionele medische en justitionele rapporten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56599711
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:20 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wat vervolgens ook weer bij justitie thuis hoort, maar het is idd zo dat als je alleen een abortus gratis kunt krijgen als je verkracht bent het aantal aangiftes van verkrachtingen wel eens kan gaan stijgen.
De aangifte maakt het nog geen feit.
pi_56599814
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Een arts heeft de mogelijkheid een abortus niet uit te voeren in het geval van gewetensbezwaren.
Bovendien is het misbruiken van het argument verkrachting, volgens mij, niet mogelijk zonder additionele medische en justitionele rapporten.
Even los van wat je hier zegt, dit heeft geen betrekking op het reële probleem dat er meer beschuldigingen van verkrachting gaan komen in een poging toch maar een abortus los te peuteren. Of die beschuldigingen uiteindelijk resulteren in een veroordeling en of ze resulteren in een abortus (al dan niet vergoed) is een tweede.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:28:06 #130
145755 kahaarin
pi_56599817
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De aangifte maakt het nog geen feit.
Hoe zie jij dat voor je dan?
Een vrouw is zwanger en wil een abortus, als dat alleen maar gratis is bij verkrachting zou jij dan willen zien dat alleen vrouwen die meteen na de verkrachting aangifte hebben gedaan in aanmerking komen voor een gratis abortus?
Hoe bewijs je dat het daadwerkelijk verkrachting was of niet als een vrouw te bang of beschaamd was om meteen aangifte te doen?
Hoe zou jij willen aantonen of een vrouw die zegt verkracht te zijn daadwerkelijk wel of niet verkracht is?
be nice or go away
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:30:41 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56599858
en niemand valt dat laatste zinnetje op van de OP, het is natuurlijk een cover up om die buitenlanders te weren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:34:42 #132
145755 kahaarin
pi_56599902
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:30 schreef Re het volgende:
en niemand valt dat laatste zinnetje op van de OP, het is natuurlijk een cover up om die buitenlanders te weren
quote:
Ongeveer 13% van de vrouwen die in Nederland een abortus ondergaan is niet in Nederland woonachtig, de PVV wil die abortussen niet meer toestaan.
quote:
Kosten
Voor vrouwen die in Nederland wonen zijn geen kosten aan de behandeling verbonden. Vrouwen die niet in Nederland wonen moeten zelf de kosten van de behandeling betalen.
http://www.casa.nl/pages/ongew_eerstebezoek.asp#meenemen

Onderaan deze pagina.
Ik zie het probleem van Wilders niet, als die vrouwen hier een abortus willen laten doen en ze betalen daarvoor gewoon dan is er toch niets aan de hand?
be nice or go away
pi_56599911
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:28 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat voor je dan?
Een vrouw is zwanger en wil een abortus, als dat alleen maar gratis is bij verkrachting zou jij dan willen zien dat alleen vrouwen die meteen na de verkrachting aangifte hebben gedaan in aanmerking komen voor een gratis abortus?
Hoe bewijs je dat het daadwerkelijk verkrachting was of niet als een vrouw te bang of beschaamd was om meteen aangifte te doen?
Hoe zou jij willen aantonen of een vrouw die zegt verkracht te zijn daadwerkelijk wel of niet verkracht is?
Ik zie dat als een heel erge moreel verval, dat wanneer vrouwen categorisch valselijke beschuldigingen maken om financiële redenen.
Dit is weer zo'n suggestie waarbij de gedachtegang erg lichtvaardig is, vind ik.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:37:09 #134
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56599940
Als er daadwerkelijk vrouwen zijn die zich 5-7 keer laten aborteren, dan is er iets mis.

Eerste keer gratis misschien een idee? De vrouwen met hersens zullen hun les dan wel geleerd hebben.
Van de andere kant: je wil ook niet dat die achterlijken zich voortplanten

toevoeging: ik heb verkrachting buiten beschouwing gelaten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_56599947
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie dat als een heel erge moreel verval, dat wanneer vrouwen categorisch valselijke beschuldigingen maken om financiële redenen.
Helemaal mee eens. Zeker omdat je met dergelijke valse beschuldigingen iemands leven aardig kan ruineren.
quote:
Dit is weer zo'n suggestie waarbij de gedachtegang erg lichtvaardig is, vind ik.
Jij acht het dus onwaarschijnlijk? Of begrijp ik je nu verkeerd?
pi_56599964
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Even los van wat je hier zegt, dit heeft geen betrekking op het reële probleem dat er meer beschuldigingen van verkrachting gaan komen in een poging toch maar een abortus los te peuteren. Of die beschuldigingen uiteindelijk resulteren in een veroordeling en of ze resulteren in een abortus (al dan niet vergoed) is een tweede.
De abortus hoeft niet worden los gepeuterd; de keuze voor abortus blijft immers gewoon intact. Als de afweging is gemaakt en beslissing is gevallen en een arts is bereid daaraan medewerking te verlenen, vind de abortus simpelweg plaats.
pi_56599974
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:37 schreef ErikT het volgende:
Als er daadwerkelijk vrouwen zijn die zich 5-7 keer laten aborteren, dan is er iets mis.

Eerste keer gratis misschien een idee? De vrouwen met hersens zullen hun les dan wel geleerd hebben.
Van de andere kant: je wil ook niet dat die achterlijken zich voortplanten
Dat laatste dus. Niet sponsoren mag dan moreel hoogstaander zijn, het middel is aanzienlijk erger dan de kwaal.
pi_56599984
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De abortus hoeft niet worden los gepeuterd; de keuze voor abortus blijft immers gewoon intact. Als de afweging is gemaakt en beslissing is gevallen en een arts is bereid daaraan medewerking te verlenen, vind de abortus simpelweg plaats.
Mijn excuses, de vergoeding wordt losgepeuterd. De rest van mijn stelling blijft gewoon staan.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:39:48 #139
145755 kahaarin
pi_56599989
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat vraag ik in dit geval niet, ik vraag je hoe je wil controleren of een vrouw daadwerkelijk is verkracht of niet.

Heel vaak zijn vrouwen te bang of beschaamd om meteen aangifte te doen, als ze dan zwanger is is er geen bewijs meer van de verkrachting maar zit ze nog wel met een ongewenste zwangerschap, hoe zou jij controle willen uitoefenen als een vrouw niet meteen aangifte heeft gedaan.

Ik zeg ook niet dat ik zo denk maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die aangifte gaan doen van verkrachting om een gratis abortus te kunnen laten doen, ik denk dat dit geen lichtvaardige gedachtengang is maar iets waar je rekening mee moet houden, persoonlijk denk ik dat controle daarop niet te doen is.
be nice or go away
pi_56600002
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:37 schreef Litpho het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zeker omdat je met dergelijke valse beschuldigingen iemands leven aardig kan ruineren.
[..]

Jij acht het dus onwaarschijnlijk? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Je begrijpt mij verkeerd.
Ik vind het niet aannemelijk, dat de kostenbesparing voortvloeiend uit dit voorstel teniet zou worden gedaan door toedoen van het aantal gehonoreerde aangiften van verkrachting.
pi_56600064
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mijn excuses, de vergoeding wordt losgepeuterd. De rest van mijn stelling blijft gewoon staan.
Ik vind het nogal wat om voor ¤ 350,- een man zijn leven te ruïneren, maar vrouwen zijn daar goed in staat.
Ik geloof echter hierin niet, dat er een stelselmatigheid zou kunnen ontstaan.
pi_56600069
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het niet aannemelijk, dat de kostenbesparing voortvloeiend uit dit voorstel teniet zou worden gedaan door toedoen van het aantal gehonoreerde aangiften van verkrachting.
Het is niet de kostenbesparing, het is de aanslag op de samenleving door het groeiende aantal beschuldigingen van verkrachting. De kostenbesparing vind ik niet interessant.
pi_56600077
Zo'n 'voorwaarde' stellen als verkracht zijn is geen goed idee. Kijk maar naar Spanje, daar willen abortus binnen de perken houden door als voorwaarde te stellen dat er psychische problemen dienen te zijn, maar het is best makkelijk om zo'n verklaring van een arts te verkrijgen.
Abortus moet echt een laatste redmiddel zijn wat mij betreft. Als er op scholen goed voorlichting gegeven wordt over menstruatie, pil en overtijd ed. zou dat waarschijnlijk ook een hoop schelen.
Het mooi kotsende meisje.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:45:27 #144
145755 kahaarin
pi_56600078
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat alleen een aangifte van verkrachting waarbij iemand is opgepakt is genoeg grond voor een gratis abortus?
Een aangifte van verkrachting wordt namelijk altijd gehonoreerd en er wordt onderzoek naar gedaan wie de dader kan zijn, ik snap je uitlating gehonoreerde aangiften niet, wat bedoel je daar mee?
be nice or go away
pi_56600106
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat om voor ¤ 350,- een man zijn leven te ruïneren, maar vrouwen zijn daar goed in staat.
Helder. Dan ben je optimistischer dan ik, maar helder .
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:48:01 #146
145755 kahaarin
pi_56600125
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik snap jou niet, hoezo het leven van een man ruïneren? Je kunt dan toch aangifte doen van een verkrachting door een onbekende?
Hoezo zijn vrouwen daartoe in staat?
Natuurlijk gaat dit gebeuren als je alleen maar een abortus vergoed als een vrouw verkracht is.
be nice or go away
pi_56600224
Ik ben het niet met Wilders eens. Ik betaal liever belastinggeld voor abortussen, dan voor ongewenste kinderen die mishandelt worden door hun incapabele moeder.

En soa's, hoe zit het daar dan mee?
pi_56600227
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:39 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat vraag ik in dit geval niet, ik vraag je hoe je wil controleren of een vrouw daadwerkelijk is verkracht of niet.

Heel vaak zijn vrouwen te bang of beschaamd om meteen aangifte te doen, als ze dan zwanger is is er geen bewijs meer van de verkrachting maar zit ze nog wel met een ongewenste zwangerschap, hoe zou jij controle willen uitoefenen als een vrouw niet meteen aangifte heeft gedaan.

Ik zeg ook niet dat ik zo denk maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die aangifte gaan doen van verkrachting om een gratis abortus te kunnen laten doen, ik denk dat dit geen lichtvaardige gedachtengang is maar iets waar je rekening mee moet houden, persoonlijk denk ik dat controle daarop niet te doen is.
Ik heb geen flauw idee. Je kan sporen van gemeenschap gemakkelijk bewijzen, maar wanneer er al een tijdje overheen gaat is er simpelweg gebrek aan bewijs.

Het zou zomaar kunnen, dat het aantal aangiften van verkrachting stijgt.
Alleen vind ik het niet aannemelijk, dat deze stijging de kostenbesparing teniet zou doen. Ergo, dat de meeste vrouwen die voor abortus kiezen gewetenloze egocentristen zijn.
pi_56600295
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:45 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat alleen een aangifte van verkrachting waarbij iemand is opgepakt is genoeg grond voor een gratis abortus?
Een aangifte van verkrachting wordt namelijk altijd gehonoreerd en er wordt onderzoek naar gedaan wie de dader kan zijn, ik snap je uitlating gehonoreerde aangiften niet, wat bedoel je daar mee?
Nee, dat zeg ik niet. Ik heb het over de vergoeding die wordt gehonoreerd met het argument verkrachting.
pi_56600324
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:48 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik snap jou niet, hoezo het leven van een man ruïneren? Je kunt dan toch aangifte doen van een verkrachting door een onbekende?
Hoezo zijn vrouwen daartoe in staat?
Natuurlijk gaat dit gebeuren als je alleen maar een abortus vergoed als een vrouw verkracht is.
Ik geloof er niks van. Bovendien gaan de verzekeringsmaatschappijen zich natuurlijk hier tegen wapenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')