abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56560951
Ik ben naar de reumatoloog geweest en dacht een standaard bloeduitslag terug te krijgen. Niets was minder waar, want hij meldde een hoge bezinking en bloedarmoede. Om het toch netjes af te maken (mij niet naar een andere dokter af te schepen) heeft hij nog een bloedonderzoek aangevraagd (uitgebreider) en urine-onderzoek en een longfoto. Tussen neus en lippen door zei hij nog dat hij wel een paar belangrijke dingen, zoals kanker wilde uitsluiten.

Ik wilde niet doorvragen, want eigenlijk wilde ik er niets over weten. Je weet wel.... kop-in-het-zand-techniek. Maar nu thuis begint het toch te knagen. Ik heb al wat gegoogled, maar dat levert niet veel op. Wie weet wat meer over bezinksel e.d. en waarom hij een longfoto zou willen?

Krijg over 4 weken de uitslag, omdat sommige bloeddingen wat langer duren.
uit een aspergernest
pi_56561009
--->LIF
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_56561075
Ik zou die arts (of de assistente) gewoon terug bellen als ik jou was.

Leg uit dat je toch nog wat vraagjes hebt, daar hebben ze vast alle begrip voor.
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:07:52 #4
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_56561150
bezinking is een onderzoek die een ontsteking aantoont, een te hoge bezinking wijst op een ontsteking ergens in het lichaam. Hij zal nu op zoek gaan naar die ontsteking. Daarom de longfoto en aanvullend bloedonderzoek.
Het aanvullend bloedonderzoek zal onherroepelijk de onderzoeken :
Hb, Ht , erithrociten (rode bloedcellen) MCV MCH MCHC, thrombociten (bloedplaatjes), leucociten (witte bloedcellen), differentiaal diagnose (hoeveel van elke soort witte bloedcellen), CRP (ontstekingsparameter), en alle mogelijke leverwaarden en nierwaarden bevatten.

vraag is: welke klachten had je en waarom de reumatoloog
pi_56561256
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:07 schreef scrub_nurse het volgende:
bezinking is een onderzoek die een ontsteking aantoont, een te hoge bezinking wijst op een ontsteking ergens in het lichaam. Hij zal nu op zoek gaan naar die ontsteking. Daarom de longfoto en aanvullend bloedonderzoek.
Het aanvullend bloedonderzoek zal onherroepelijk de onderzoeken :
Hb, Ht , erithrociten (rode bloedcellen) MCV MCH MCHC, thrombociten (bloedplaatjes), leucociten (witte bloedcellen), differentiaal diagnose (hoeveel van elke soort witte bloedcellen), CRP (ontstekingsparameter), en alle mogelijke leverwaarden en nierwaarden bevatten.

vraag is: welke klachten had je en waarom de reumatoloog
diagnose hyperlaxiteit en fibromyalgie (al in 2003). Ik ging beginnen met medicijnen tegen de pijn en daarvoor heeft hij een bloedonderzoek gedaan, of de leverfunctie goed was. Er kwam dus meer uit en dus nu deze serie. En idd, ik geloof wel 7 buisjes bloed deze keer. Al die onderzoeken, daar heb ik niet op gelet, maar het was een hele lijst.
Alleen dat woordje "kanker" blijft dan toch nazingen in je hoofd. En die longfoto kan ik niet plaatsen.
uit een aspergernest
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:27:11 #6
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_56561517
dat woordje noemen ze bijna altijd omdat ze alles willen uitsluiten, en dus alles noemen. ik zou me nog geen zorgen maken, klinkt meer als een bloedarmoede en misschien ben je grieperig? verkouden?
pi_56567288
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:27 schreef scrub_nurse het volgende:
dat woordje noemen ze bijna altijd omdat ze alles willen uitsluiten, en dus alles noemen. ik zou me nog geen zorgen maken, klinkt meer als een bloedarmoede en misschien ben je grieperig? verkouden?
nee.....
uit een aspergernest
pi_56594111
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de bezinking precies is, maar een verhoogde bezinking (maar niet een extreem hoge)zie je vaak bij een bloedarmoede. Dat gaat samen. Maar dan is het nog maar de vraag wat de oorzaak is van de bloedarmoede. Daar zal door het aanvullende onderzoek vast wel antwoord op worden gegeven. Ook kunnen de door jou genoemde afwijkingen een oorzaak hebben.
pi_56597169
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:54 schreef DDM het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de bezinking precies is, maar een verhoogde bezinking (maar niet een extreem hoge)zie je vaak bij een bloedarmoede. Dat gaat samen. Maar dan is het nog maar de vraag wat de oorzaak is van de bloedarmoede. Daar zal door het aanvullende onderzoek vast wel antwoord op worden gegeven. Ook kunnen de door jou genoemde afwijkingen een oorzaak hebben.
Ik denk dat hij het wel gezegd zou hebben als hij dacht dat die twee verband hadden.... maar goed, dat weet ik ook niet zeker. Maar normaal gesproken legt deze arts alles heel goed uit in "jip en janneke-taal".
Ik vind alleen de wachtijd vervelend, want nu gaan er dingen door mijn hoofd spoken.
Gelukkig ga ik vandaag iets leuks doen (met kind en vriendin naar speeltuin) en mag ik maandag weer gaan werken, dus dan zal ik er minder aan denken.
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')