abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56557997
één van de eisen voor een huisvestingsvergunning is:
quote:
De definitieve aanslag inkomstenbelasting (formulier IB-60) en/of
de jaaropgave(n) van de werkgever(s).
Nu werk ik korter dan 1 jaar - en heb deze formulieren dus nog niet.Kan ze wel die van mn vorige werkgever geven Maar daar ben ik in oktober 07 gestopt.

Hoe-en-wat nu? De uitzendinstantie waarvoor ik werk maakt in ieder geval een verklaring dat ik werk, waar ik werk, en wat ik verdien
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:32:58 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_56558103
De jaaropgave van je vorige werkgever, en de verklaring van je huidige werk geven.
pi_56558459
Verklaring is niet echt een werkgeversverklaring, omdat die pas na 6 of 9 maanden werkend te zijn gegeven wordt. Het gaat dus echt om "wij geven aan dat Dhr van Wisse werkzaam is bij blaat en daar 1875 br/maand verdient als systeembeheerder, was getekend..".

Zou dat toereikend zijn?

Gemeente Rotterdam geeft verder niet aan hoeveel je moet verdienen oid (dat is de reden dat ik mij niet bij vesteda in kon schrijven voor de Boompjes ). Neem dus aan dat dit genoeg is? (hoop ik ).
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:51:45 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_56558533
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verklaring is niet echt een werkgeversverklaring, omdat die pas na 6 of 9 maanden werkend te zijn gegeven wordt. Het gaat dus echt om "wij geven aan dat Dhr van Wisse werkzaam is bij blaat en daar 1875 br/maand verdient als systeembeheerder, was getekend..".

Zou dat toereikend zijn?

Gemeente Rotterdam geeft verder niet aan hoeveel je moet verdienen oid (dat is de reden dat ik mij niet bij vesteda in kon schrijven voor de Boompjes ). Neem dus aan dat dit genoeg is? (hoop ik ).
Als je dit hebt zou ik het alvast opsturen, en ze verzoeken je te laten weten of dit voldoende is. Ze willen uiteindelijk je inkomen zien.
pi_56558562
Is dat wel zo? Ik krijg meer het idee dat ze willen zien dat ik werk, en niet zo zeer wat ik dan verdien..

Hoop dat dit gaat werken
pi_56562059
Even de belastingdienst bellen, of een bezoekje brengen op de kop van zuid, en een IB60 formulier opvragen. Dit is geen definitieve aanslag maar een bevestiging van je inkomen 2007 zoals het bij de belastingdienst bekend is.

Ze willen niet zien of je werkt en waar en wanneer maar wel dat je een inkomen hebt. Zo kunnen ze checken of je de boel niet oplicht door een hoger inkomen op te geven dan je hebt in werkelijkheid.
pi_56562490
inkomen van 2007 is het probleem niet, daar heb ik wel een jaaropgave van.

Alleen heb ik de laatste 3 maanden van 2007 niet gewerkt

En nu weer wel.

(Heel erg veel dank trouwens naar Snakey ).

Ik héb de woning

Alleen de huisvestvergunning nog.
pi_56562780
een verhuurder zal je nooit als huurder aannemen als de papieren niet in orde zijn

er hangt hem dan namelijk een boete boven zijn hoofd die kan oplopen tot 5000 euro, ook degene die de woning huurt kan deze boete krijgen

je moet dit formulier op één of andere manier regelen, anders kun je de woning op je buik schrijven

overigens: als je tot oktober 2007 ergens gewerkt hebt, dan krijg je daar sowieso een jaaropgave van, misschien heb je deze nog niet ontvangen

het beste wat je kunt doen is de gemeente Rotterdam bellen op telnr. 0800 1545

verwacht niet dat de gemeente mild is: als de vergunning niet is gegeven (ook al zijn de gegevens goed), hangt de verhuurder en de huurder een niet malse boete boven het hoofd

ik werk bij een woningcorporatie, en hier worden mensen altijd geweigerd als ze geen vergunning kunnen aanvragen, om bovenstaande redenen
pi_56562837
mmm, het verbaast me dat de verhuurder hier zo mild mee omgaat...

waar ik werk zijn ze er echt heel panisch om, er zijn zelfs mensen geweigerd voor een woning waarvan zeker was dat ze de vergunning konden krijgen, maar deze nog niet was afgegeven...
pi_56562970
Jaaropgave 2007 die heb ik, dat is het probleem niet. Dat is alleen van mijn oude werkgever. Inmiddels verdien ik ietwat meer Ik heb dus volgens de regels 3 maanden loonstrookjes nodig, maar die heb ik nog niet (eerste moet nog komen ).

Ik heb een mailtje naar stadsdeelkantoor/stadswinkel/.... Feijenoord gestuurd, met daarin de vraag of de "verklaring" van werkgever of accountant ook voldoende is

Ik heb nl van mijn uitzendgebeuren een verklaring dat ik voor hun werk, waar ik werk, hoeveel uur ik werk en wat ik verdien. En dat dit alles tot nu toe in goede tevredenheid is etc.
pi_56563020
tja, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat in orde is

IB60-formulier ophalen bij de belastingdienst is dan inderdaad een betere optie (zoals Swingding al zei)

je moet het echt goed uitzoeken, want je loopt zelf ook het risico op een boete
pi_56563387
ik quote even van het formulier hoor:
quote:
De definitieve aanslag inkomstenbelasting (formulier IB-60) en/of
de jaaropgave(n) van de werkgever(s).
Jaaropgave van 2007 is dus geen probleem
quote:
Wanneer het inkomen van het huishouden nu hoger
is dan vorig jaar:

De maandopgaven (loonstrookjes) van het inkomen in de afgelopen
drie maanden, van alle leden van het huishouden èn een bank- of
giroafschrift waarop de laatste bijschrijving van het inkomen staat.
Dit is iets lastiger ivm het korte dienstverband, maar ik heb dus wel een verklaring van de uitzendinstantie.

Zou dat IB60 dan nog nodig zijn?
pi_56564692
Op een andere site, ook van de gemeente Rdam, staat "neem bewijs van inkomen" mee. Ook dat is geen probleem...

Ik vraag mij echt af in hoeverre ze moeilijk zullen doen
pi_56565674
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 17:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Op een andere site, ook van de gemeente Rdam, staat "neem bewijs van inkomen" mee. Ook dat is geen probleem...

Ik vraag mij echt af in hoeverre ze moeilijk zullen doen
Ga je je vestigen in één van de gebieden waarvoor een huisvestingsvergunning verplicht is ( de hotspots) ? Want voor zover ik weet hoef je die voor de andere gebieden niet te hebben, tenzij je aanspraak wil maken op huursubsidie.

Voor het vestigen in een hotspot had ik indertijd ook een bewijs van inkomen mee, ofwel een loonstrookje en mijn belastingopgaaf van het jaar daarvoor. Nu heb ik geen huisvestingsvergunning (woon in particuliere huur onder de vrije huurgrens, buiten een hotspot, zonder huursubsidie), maar moest wel de verhuurder nog een formulier invullen, zodat ik me kon inschrijven op dit adres (dat is dus nog een andere handeling die je moet doen bij de gemeente)
pi_56565917
Dordtselaan, dat is geloof ik de hotspot der hotspots
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:04:16 #16
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_56566667
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 18:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het zal wel meevallen daar met de eisen.

Dan kom je bijna bij mij om de hoek te wonen.
pi_56567299
Gezellig
pi_56572744
ik voel de liefde stromen!

mijn reacties zijn overigens niet gemeen of verkeerd bedoelt, maar het is niet fijn als fout loopt
pi_56572841
Ik heb toevallig de laatste maanden ook met de Gemeente Rotterdam mogen kletsen over mijn eigen huisvestingsvergunning. Ik woonde al lang in het huis voor ik me kon inschrijven door die kutvergunning. Enige kutte was dat ik drie keer andere formulieren naar huis mee kreeg voor ik de goede formulieren ontving. Kutjes bij de gemeente snappen niets ervan blijkbaar.

In ieder geval, ik heb hem ingevuld en ingeleverd. Totaal geen andere documenten erbij. Geen bewijs van inkomen. Niets. Alleen een kopie van mijn ID-kaart. Het duurde een paar weken en toen kreeg ik bevestiging van inschrijving. 4 maanden nadat ik ben verhuisd.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_56573708
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 23:24 schreef JoPiDo het volgende:
ik voel de liefde stromen!

mijn reacties zijn overigens niet gemeen of verkeerd bedoelt, maar het is niet fijn als fout loopt
Dat snap ik, maar opzich heb ik alle papieren toch?
pi_56573718
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 23:28 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb toevallig de laatste maanden ook met de Gemeente Rotterdam mogen kletsen over mijn eigen huisvestingsvergunning. Ik woonde al lang in het huis voor ik me kon inschrijven door die kutvergunning. Enige kutte was dat ik drie keer andere formulieren naar huis mee kreeg voor ik de goede formulieren ontving. Kutjes bij de gemeente snappen niets ervan blijkbaar.

In ieder geval, ik heb hem ingevuld en ingeleverd. Totaal geen andere documenten erbij. Geen bewijs van inkomen. Niets. Alleen een kopie van mijn ID-kaart. Het duurde een paar weken en toen kreeg ik bevestiging van inschrijving. 4 maanden nadat ik ben verhuisd.
dus als ik kom met mn stapel kopietjes dan is er geen probleem?
pi_56577122
quote:
Je geeft niet aan waar je gaat wonen aan de Dordtselaan. Deze straat is verdeeld voor de Deelgemeente Charlois en de Deelgemeente Feijenoord. Daardoor kan ik nu niet aangeven waar u de aangifte moet doen

Neem inderdaad de verklaring van de werkgever mee. Het is voor u handig om de vergunning gelijk aan te vragen met de adreswijziging. Dus niet vooraf. En daarbij moet inderdaad een gedeelte door de eigenaar ingevuld worden. Als u de woonvergunning vooraf aan wilt vragen zal dat geregeld moeten worden door WonenMVM, en niet bij ons.
pi_56577715
quote:
Het is inderdaad een onderdeel van onze deelgemeente. Ik wil u er wel op wijzen dat op het adres dat u aangeeft al 2 personen ingeschreven staan.

Met vriendelijke groet,
pi_56577896
quote:
Ik weet niet of deze mensen er feitelijk nog wonen. Als dit niet zo is kunt u dit aangeven bij de aangifte van verhuizing, Dan wordt er een onderzoek gestart waar deze mensen daadwerkelijk verblijven, het kan 3 maanden duren voordat dit onderzoek afgerond is. Of deze mensen komen zelf hun adreswijziging doorgeven, en dan is alles gelijk geregeld en staat u als de huisvestigingsvergunning rond is alleen ingeschreven.

Met vriendelijke groet
  donderdag 7 februari 2008 @ 10:46:34 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_56577971
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 18:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar woon ik ook Waar ga je wonen op de DL?

Ik heb ook zo'n vergunning aan moeten vragen en je moet kunnen aantonen dat je meer verdient dan het minimumloon, omdat ze de kanschlozen uit de straat willen mijden.

Bereid je trouwens maar voor op een hele lange ochtend op het deelgemeentekantoor. Ik heb er tot 12:00 zo ongeveer gezeten omdat de figuren om mij heen dachten dat je een rijbewijs ook best wel kan verlengen door er gewoon een nieuwe pasfoto op te plakken Leverde leuke discussies op met de dame achter de balie .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')