abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:51:41 #226
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57325861
Had ik dus beter niet kunnen lezen op m'n werk
Mooi geschreven zeg...
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 12:53:57 #227
43556 miss_dynastie
pi_57325899
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjonge zeg... kippevel op mijn armen bij het lezen hoe het ze gegaan is gisteren...
Mooi dat dat toch maar kan in ons land. Op die manier voor je afscheid kiezen.
Dat was ook een gedachte die bij mij opkwam.
pi_57336222
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:47 schreef Duderinnetje het volgende:
De deelnemers aan OML hebben daar toch wel een beetje zelf voor gekozen. Ik denk dat er heel serieus met ze wordt gepraat van te voren en de selectie van deelnemers niet over één nacht ijs gaat. Er is vast veel voorlichting over wat het allemaal teweeg kan brengen.

Degenen die meedoen hoor je ook altijd zeggen dat ze juist de realiteit willen tonen, willen laten zien hoe zoiets is.

Ik heb er persoonlijk trouwens helemaal geen moeite mee om er naar te kijken of die weblogs te lezen. Geen moeite mee in de zin dat ik het een real life soap vind of zo.
De dood is inderdaad wel iets heel persoonlijks, maar dat betekent ook dat iemand er voor mag kiezen het publiek te laten meedelen.

Maar misschien ben ik wel erg nuchter in dit soort dingen hoor
Dat de deelnemers aan het programma ervoor hebben gekozen snap ik best en daar heb ik ook geen moeite mee. Nu weten we dat Gwendo idd maandag is overleden. Maar op diezelfde maandag (terwijl nog niks zeker was..) stonden er al allemaal reacties op zijn blog in de trant van.."hij is aan zijn laatste reis begonnen"... en dat vond ik wel wat prematuur....en een beetje naar. Ga pas condoleren als er een doodsbericht is verschenen, denk ik dan. Maar misschien ben ik ouderwets, en het helpt ook al niet dat ik niet geloof in een laatste reis, klinkt mooi, maar volgens mij is dood, dood. Bah!!
geniet nooit met mate
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:32:44 #229
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_57336306
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:29 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Dat de deelnemers aan het programma ervoor hebben gekozen snap ik best en daar heb ik ook geen moeite mee. Nu weten we dat Gwendo idd maandag is overleden. Maar op diezelfde maandag (terwijl nog niks zeker was..) stonden er al allemaal reacties op zijn blog in de trant van.."hij is aan zijn laatste reis begonnen"... en dat vond ik wel wat prematuur....en een beetje naar. Ga pas condoleren als er een doodsbericht is verschenen, denk ik dan. Maar misschien ben ik ouderwets, en het helpt ook al niet dat ik niet geloof in een laatste reis, klinkt mooi, maar volgens mij is dood, dood. Bah!!
Ja, dat was een beetje voorbarig dan!

Maar goed, het is vast goed bedoeld allemaal. nee in die laatste reis geloof ik ook niet zo. Maar misschien is het eigenlijk wel prettiger als je er wel in gelooft, bedenk ik me nu. Ik ga het nog eens proberen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_57336590
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, dat was een beetje voorbarig dan!

Maar goed, het is vast goed bedoeld allemaal. nee in die laatste reis geloof ik ook niet zo. Maar misschien is het eigenlijk wel prettiger als je er wel in gelooft, bedenk ik me nu. Ik ga het nog eens proberen
Ik geloof er ook niks van, van die laatste reis!! Volgens mij is dood, dood. Maar ik snap het wel; dat mensen zich daar aan vast houden. Het is zo afschuwelijk om zo jong te sterven dat het aantrekkelijk is te geloven dat er nog iets is. Ik las ook iets van "hij gaat naar huis". Tja.. Gister was Ronald-Jan Heijn bij DWDD, hij denkt dat dood niet bestaat. Dan denk ik, hij heeft de moord op zijn vader niet kunnen verwerken (neem hem eens kwalijk!) en denkt nu dat er iets van eeuwig leven is...ik zou willen dat ik het kon geloven, maar dat lukt niet.
Terug naar Gwendo; vreselijk dat hij zo ziek was; heel onrechtvaardig; goed dat euthanasie in NL mogelijk is; maar ik geloof niet dat hij een reis heeft gehad; hij is gestorven. En dat is heel erg; zo jong!! En er is niks moois aan, imo!
geniet nooit met mate
pi_57337129
Ik las het voor het eerst ; hij gaat naar huis Dat men denkt een 'reis' te gaan maken en hun overleden fam/geliefden te zien, ik geloof er niet in.
Maar het is prachtig en rustgevend als je érgens in kan geloven, dat zie ik ook om me heen, het helpt.

En wat BE zegt : mooi dat het kan hier in NL, euthanasie
  † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 22:06:21 #232
128220 Peter6000
pi_57337412
Zelf geloof ik ook niet in 'een laatste reis' ed, maar dat is hier niet relevant.

Wat wel relevant is, is dat euthanasie een zegen kan zijn.
Ik vind het ontzettend mooi, dat iemand zijn laatste nacht en dag met zijn geliefden mag doorbrengen, en er vrede mee heeft dat zijn leven geleefd is.
En dan de hulp krijgt die ieder mens in zo`n situatie verdient.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:14:33 #233
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57337688
Ik geloof daar ook niet in, maar het kan voor diegene die het wel doet idd een grote steun zijn.
Kan me alleen zo moeilijk voorstellen dat je graag dood wil. Hoop ook niet dat ik ooit in de situatie kom dat ik het wel voor kan stellen.
Maar goed...feit blijft dat ie veel te jong is overleden en ook al is het afscheid allemaal mooi en vredig enzo gegaan...hij is gewoon dood en komt nooit meer terug.
Arme nabestaanden.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:20:09 #234
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_57337875
Maar het wil toch niet zeggen dat ie graag dood wilde Hij wilde niet als een kastplantje e.d.leven.
Vandaar de euthanasie Nee, afscheid maar dan (voorgoed)van je kind is nooit leuk. Hij is idd veels ze jong gestorven en of ie op reis is geloof ik ook niet hoor!!!
pi_57338367
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:20 schreef Haaibaaike het volgende:
Maar het wil toch niet zeggen dat ie graag dood wilde Hij wilde niet als een kastplantje e.d.leven.
Vandaar de euthanasie Nee, afscheid maar dan (voorgoed)van je kind is nooit leuk. Hij is idd veels ze jong gestorven en of ie op reis is geloof ik ook niet hoor!!!
Natuurlijk wil je niet dood op je 26e. Dat maakt het zo moeilijk (of onmogelijk!) verteerbaar. En dan ga je denken aan "laatste mooie reis" en "naar huis gaan". Vreselijk. Godsgruwelijk is het...Je bent net volwassen en dat kutlichaam laat je gruwelijk in de steek. En dat klopt niet!

(ik heb nog 4 grootouders..zijn dik in de 90. Roken, drinken alles hebben ze gedaan en doen ze nog. Zij zijn zeggen ze zelf klaar met het leven. Maar ze moeten door, want ze mankeren fysiek niks. Zij kijken ook naar OML...)
geniet nooit met mate
pi_57338372
Heb al die blogs weer eens gelezen, wat een ellende toch allemaal... het enge is dat het mensen zijn zoals jij en ik bij wie het leven ineens ophoudt... wordt er helemaal naar van weer
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:48:48 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57338909
Dit soort programma's sterken me trouwens ook nog eens extra in mijn wens toch ooit wel in de uitvaartbranche te gaan werken.
Mensen die er in hun leven zo iets moois en intens van maken verdienen ook een mooie uitvaart en het lijkt mij echt heel mooi werk om de nabestaanden daarbij te helpen, om een afscheid te realiseren waar men, net als op het leven van de overledene, met een goed gevoel op terug kan kijken.

Overigens, ook mensen die er niet zo nadrukkelijk een feest van maken verdienen een mooie uitvaart natuurlijk.
***
pi_57339054
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]het enge is dat het mensen zijn zoals jij en ik bij wie het leven ineens ophoudt [..]
Dat is precies de reden waarom men er naar van wordt: angst dat het ook jou of je naasten kan overkomen. Op de tweede plaats komt pas het -eventuele- medeleven.
pi_57341900
quote:
Dit soort programma's sterken me trouwens ook nog eens extra in mijn wens toch ooit wel in de uitvaartbranche te gaan werken.
Mensen die er in hun leven zo iets moois en intens van maken verdienen ook een mooie uitvaart en het lijkt mij echt heel mooi werk om de nabestaanden daarbij te helpen, om een afscheid te realiseren waar men, net als op het leven van de overledene, met een goed gevoel op terug kan kijken.
En ik heb dus zo'n geweldig mooie baan als verpleegkundige op een hopsice. Ik maak dan wel niet het laatste stukje zoals de uitvaart enzo maar wel de ontzettend belangrijke fase daarvoor. Wij begeleiden onze gasten in de laatste maanden/weken.dagen van hun leven en vangen daarbij ook de familie op. De deelnemers van oml hadden wat dat betereft ook bij ons op het hopsice kunnen komen overlijden ( of een hospice in hun eigen regio ) je zou natuurlijk ook bij een hospice in jouw regio kunnen informeren of ze daar vrijweilligers nodig hebben. Het is te triest om waar te zijn maar een hospice is voor een groot gedeelte afhankelijk van vrijwiligers, zonder hen kan een hospice niet "draaien".
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:41:03 #240
180148 RHCPeter
aaiphone.com
pi_57346772
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:48 schreef Brighteyes het volgende:
Dit soort programma's sterken me trouwens ook nog eens extra in mijn wens toch ooit wel in de uitvaartbranche te gaan werken.
Mensen die er in hun leven zo iets moois en intens van maken verdienen ook een mooie uitvaart en het lijkt mij echt heel mooi werk om de nabestaanden daarbij te helpen, om een afscheid te realiseren waar men, net als op het leven van de overledene, met een goed gevoel op terug kan kijken.

Overigens, ook mensen die er niet zo nadrukkelijk een feest van maken verdienen een mooie uitvaart natuurlijk.
In september begin ik met een opleiding voor uitvaartverzorger. Precies de reden wat jij zegt.
pi_57346795
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:41 schreef RHCPeter het volgende:

[..]

In september begin ik met een opleiding voor uitvaartverzorger. Precies de reden wat jij zegt.
Teveel alles is liefde gekeken?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:44:49 #242
180148 RHCPeter
aaiphone.com
pi_57346832
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:42 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Teveel alles is liefde gekeken?
Nee heb daar ook mijn eigen redenen voor.m Zat er al 5 jaar mee in mijn hoofd. En heb in december de knoop doorgehakt. Eerst veel informatie ingezameld en gesprekken gehad met uitvaartverzorgers. En mij nu ingeschreven.

Maar we gaan nu tever offtopic
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:03:42 #243
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57392201
Vanmiddag is de crematie van Gwendo, op 20 km van mijn huis.
Raar idee wel
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 18:25:42 #244
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_57398545
quote:
14-03-2008 22:16
Drie weken geleden
Het is nu drie weken geleden dat ze is overleden. Een korte tijd in weken een lange tijd in minuten. Vorige week vrijdag zat ik nog diep in de put. Ik heb de rust genomen en over de dingen nagedacht. De rust is dan weliswaar relatief. De halve dag staat in het teken van regelen. Testament, ANW, pensioenen, rekeningen; noem maar op. Ik krijg brieven van instanties waar ik het bestaan niet vanaf weet. Met minderjarige kinderen in het spel is het helemaal een feest. Toch heeft de rust mij goed gedaan. Ik heb veel nagedacht over wat Margreet nu zou willen dat ik ging doen. Misschien voor de hand liggend maar het antwoord is eenvoudig en simpel. Margreet wilde altijd het leven. Vier jaar geleden, na de constatering van haar kanker, heeft haar leven alleen maar in het teken gestaan van doen, dromen en durven. Momenten pakken, plezier maken en bovenal elke minuut van de dag je hart volgen. Altijd je hart maar volgen. Dit is wat ik ben gaan doen. Niet even maar voor eeuwig. Jullie en de mensen direct om me heen hebben mij ervan overtuigd dat iedereen rouwt op zijn eigen manier. Er is geen goed of fout. Ik mis haar nog steeds elk uur. Elke uur denk ik aan haar. Deze gedachten zijn echter niet meer zo pijnlijk. Als ik aan haar denk en naar haar foto’s kijk dan word ik blij. Blij om wat ze voor me heeft gedaan. Wat ze ons heeft gegeven en wat er voortleeft van haar. Prettige gedachten overstemmen de stilte. Rouwen kan ook met prettige gedachten. Ik heb voor mijn gevoel ook afscheid genomen van de pijn en het diepe verdriet. Wie zegt er eigenlijk dat je lang de pijn moet voelen. Het glas is bij ons altijd half vol geweest. Bij andere soms half leeg. Toch zit er dezelfde hoeveel in. In mijn zoektocht naar dat ene teken van Margreet besefte ik niet dat ze me dat inmiddels al lang had gegeven. Dit is het bewustzijn van de kracht op dit moment om door te gaan. Ik leerde Margreet altijd dat teleurstelling te maken heeft met het feit dat er verschil zit tussen de realiteit en je eigen voorstelling. Een van deze twee kun je beïnvloeden. De andere niet. Stel je voorstelling dus bij was altijd ons motto. Dit is niet makkelijk als je hoofd is gehuld in mist van verdriet en verlangen naar haar zijn. Tijd geeft hier de oplossing. Mist trekt automatisch na verloop van tijd altijd weer op. Juist onze gesprekken de laatste jaren sterkten mij bij dit soort gedachten. Het geeft met de kracht om mijn eigen weg te gaan. De kracht om weer liefde te voelen en te geven. De intensheid waarmee Margreet en ik de laatste paar maanden samen hebben geleefd maakten het verdriet om haar verlies niet minder. Ze zijn echter wel een enorme steun in het verwerken van dit verdriet. Maar wat is er mooier dan te genieten van een eenzame zonnestraal tussen de regen, je zoon die op het grasveld verstoppertje speelt en de liefde die je krijgt van anderen. Margreet haar foto staat midden in mijn kamer en ze geniet bij alles mee. Ze geeft haar goedkeuring met een glimlach bij alles wat ik doen. De puzzel is niet erg ingewikkeld als je eenmaal de randen hebt gelegd. Ik heb het gevoel dat de randen nu goed liggen en ik ga verder. Verder met het afmaken van de puzzel. Als die eenmaal helemaal in elkaar zit kan ik de schoonheid van het plaatje pas goed bewonderen. Jullie en niet op de laatste plaats Margreet, helpen mij in stilte met deze puzzel. Ik zal nooit vergeten hoe bijzonder het is om te leven. Ik heb de dood te dichtbij gezien. De dood, niet verklaarbaar en zonder reden. Toch ga ik vanacht een mooie slaap tegemoet. Sven die ligt in mijn bed op Margreet haar plaats en ik heb iets bijzonders onder mijn kussen. Er is maar een wonder op de hele wereld die weet wat dat is.
Erg mooi verhaal van Robert, met liefdevol voor Margreet.
  zondag 16 maart 2008 @ 10:10:11 #245
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_57409100
Wauw, wat een mooi stuk van Robert.. ongelofelijk hoe snel hij tot een vorm van acceptatie komt. Echt ongelofelijk. Wel super dat hij het zo ziet, zo positief, en er is voor Sven en doorgaat met zijn hart volgen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_57410049
t'is zonde idd.
Amstelveen de beste
  zondag 16 maart 2008 @ 11:45:08 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57410153
Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, en ik kan natuurlijk niet in Robert's hart en hoofd kijken, maar als het lees krijg ik een beetje het idee wat ik ook wel eens heb bij de 'het is uit' topics in R&P. Iemand zegt heel stellig er overheen te zijn om vervolgens een paar weken later weer in een dip te raken.

Ik heb ooit eens gelezen dat het is als uit een ravijn klimmen. Bij het eruit klimmen krabbel je stukjes van de wand af, waardoor het ravijn minder diep en de wand minder steil is, maar toch zal het nog een flink aantal keren gebeuren dat je toch weer in dat ravijn beland en het duurt heel lang voor het een niet meer dan een kuiltje in de weg is die je ergens aan herinnert.

Nou klinkt dit heel simpel, en natuurlijk kan het zo zijn dat Robert idd nu de hele diepe rouw afgesloten heeft, maar ik kan me ook zo goed voorstellen dat hij over een week of wat alsnog weer tegen de muren op loopt...
***
pi_57411994
Ik kan niet anders zeggen als "die komt zichzelf nog wel tegen"
Hij schrijft dit op omdat het zo "moet" voelen denk ik, en bij tijd en wijle zal het ook wel zo voelen en heeft ie rust en kracht, het is zoals ie zelf schrijft heel relatief en momentopnames...

Ik mis de enters in zijn schrijverij
  zondag 16 maart 2008 @ 14:01:09 #249
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57412096
Laatst stond er ook al een heel positief stukje en een paar dagen later juist weer een stukje waarin hij zich zo verdrietig voelde.
Als alle drukte rondom het overlijden straks in een rustiger vaarwater komt, zal ie zichzelf vast nog wel es tegen komen.
Wel mooi dat ie trouw blijft bloggen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 16 maart 2008 @ 16:12:44 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57414382
Ja, dat tegenkom vind ik zo negatief en betweterig klinken, maar dat was dus ook wat ik dacht.
Maar goed, wat jij zegt Bluezz is denk ik idd ook wel zo, op dit moment moet hij zich wel vasthouden aan dat soort dingen anders is het helemaal zo'n uitzichtloos geheel lijkt me.
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')